Rotzooi maken met koek!

Rico heeft het nu al een paar dagen, en vraag me af of ik hem nog een koekje moet geven,
hij kruimelt het fijn als ik even niet oplet,

ook de hele grond zat vol maargoed ik heb gelijk zn koek daarna afgepakt,
en ergens vond ik het wel grappig genoeg om een foto van te maken.
maar goed het is dus niet leuk als hij elke keer een zooi maakt van vanalles.
bij jullie kindjes ook het geval?
en wat dan ipv een koekje s’middags?
de kans om het af te pakken krijgi k niet want alles is al volgekruimelt dan, en hij doet het dus alleen als ik het niet zie. klein klein draakje!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 23 Mar 2010 20:55:20

Als ze bij ons begonnen met spelen met hun koekje, kregen ze gewoon voorlopig geen koekje meer. En dat legde ik dan wel op z’n peuters uit waarom dat zo was. Na een paar weken probeerde ik het weer en dan merkte ik vanzelf of het wel goed ging.

Of als ze wel een koekje kregen, dan zette ik ze in de kinderstoel zodat de box geen bende werd.

Blijkbaar heeft-ie niet echt trek, anders at-ie het wel op.

Groetekes, Sje

ja idd dan maar geen koek…
maar wat je zegt dat ie geen trek heeft
hij doet met al zijn eten zo moeilijk de laatste dagen
s’ochtends wil ie helemaal niks hebben hoogstends een half bekertje melk en een kinder banaan.
om 12 uur eet hij zijn 2 boterhammen wel goed op en zn bekertje melk ook
s’middags met zn koekje rommelt hij dus, en zn drinken gaat wel goed op
sá vonds met het eten wil hij maar op zn meest 5 hapjes, en dan wil ie niet meer
een half uur later lukt vanille vla redelijk maar ook niet zoals het moet zijn.
zo’n uur voordat hij te bed gaat krijgt hij nog wat roosvicee en dat drinkt ie dan ook maar voor de helft op
ik weet ook even niet meer wati k ermee moet

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 23 Mar 2010 15:51:51

Zeker als-ie zo slecht eet, zou ik voorlopig dat koekje achterwege laten. Mist-ie niks aan!

Groetekes, Sje

en met de rest dan?
hij at altijd zo goed en nou steeds minder
hij vond echt alles lekker, nog steeds wel maar hij krijgt het gewoon niet weg ofzo

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

als ze niet eten kunnen ze hun eigen niet lekker voelen,maar alle kinderen hebben een periode dat ze wat minder goed eten ,mijn ervaring is dat het vanzelf weer over gaat.
hoe moeilijker jij er zelf over doet des ter vervelender is het aan tafel.
mijn stel regel is als ze maar drinken het eten komt vanzelf wel weer(of ben ik nu een slechte moeder

Hier het zelfde probleem. Mijn kerel van anderhalf verkruimelt zn rijstewafel. en inderdaad als je net gezogen hebt. Ik pak hem af. En krijgt niets anders.

Hij eet 's ochtends 1 boterham met beker melk
fruit
middag 1 boterham met beker melk
koekje, rijstewafel, rozijntjes… wat ik net in huis heb
’s avonds 1 hap warm eten en yoghurt hoeft hij niet. alleen maar danoontje. Maar dat heb ik niet altijd in huis dus dan maar niets.

Dus je begrijpt dat ik hier ook moe van wordt. Ik weet het af en toe ook niet meer hoor. Ik maak er ook geen strijd van. Hij heeft wel honger hoor. want hij kan de hele dag zeuren om rozijnen… dat wil hij de hele dag wel hebben maar ik geef het niet. En dan huilt hij nou ja huilen Krijsen doet hij…

nee tuurlijk ben je dat niet
ik vind vocht ook belangrijker natuurlijk, maar hij is nog niet genoeg aangekomen na zijn opname
dat waren ze al wat in de gaten aan het houden, hij zit nog onder het gemiddelde, en opzich nog wel in de lijn maar als ie nu ook weer moeilijk gaat doen valt ie dadelijk alleen maar weer af

je kunt hem 's middags nog een stuk fruit geven. En tja niet willen eten krijgen we allemaal mee te maken

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Morgan eet ook slechter op het moment hoor. Ik ga er geen drama van maken. Ze wilde niet eens een toetje vanavond. Vroeg wil je toetje. Nee zei ze en wees naar paddington. Ze is zo der bed in gegaan en vind het prima. Niet als straf hoor maar omdat ze doodmoe is.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Je kunt Rico best iets van koek geven, maar zou hem dan even in de kinderstoel zetten en hem daar even rustig laten eten/drinken.
Hier gaven we vaak een stuk ontbijtkoek in stukjes en dan even in een bakje.
Als dat op was mochten ze weer uit de kinderstoel.
Ook deden wij altijd tijdens het koek eten even een slabbetje voor.
Zo hoef je niet al na een dag een schoon truitje aan te trekken.
Hier krijgen de kinderen na 2 keer iets gedragen te hebben wat schoons. Behalve als het na 1 dag al smerig is.

Rico eet al zelf met een vorkje? Dan kun je hem zelf de ontbijtkoek laten eten.

Kan ook zijn dat Rico niet zo dol is op koekjes en er daarom kruimels van maakt.
Onze jongste deed dat ook met koekjes en die kreeg dan ook geen koekjes meer, alleen dus een stuk ontbijtkoek. En die vinden de kids nog steeds lekker.

Groetjes Lisan.

Hahaha die foto! Dat gezichtje! Echt zo van…WIE IKKE??

Wel erg lastig wel ja! Thoby doet dat niet gelukkig.
Wat hij wel doet is de hele middag met een half koekje in zijn hand blijven lopen zonder er een hap van te nemen.
Als ik het af durf te pakken wordt hij woest!

Ik zou hem ook een tijdje geen koekje geven als hij er zo’n zooitje van maakt denk ik.
Nestle (geloof ik) heeft van die fruit repen. Die geef ik Thoby ook wel eens.
Misschien is dat een optie? Of anders gewoon een stukje fruit?

Groetjes
Margot

Hier eet Seth altijd alleen in de kinderstoel.
En als hij e mee gaat spelen waarschuw ik hem en pak het daarna af, helaas!

1x had hij zijn soestengel door 2en gebroken en zat de uiteinden tegen elkaar te wrijven, wat kruimels gaf. Dus ik: NEE, bah! Niet doen.
Vervolgens deed hij het juist wel, keek mij heel ondeugend aan en zei: BAH!

haha, dus hij snapt het heus als je zegt dat hij niet mag kruimelen!

Liefs, Anne

HAHAHAHAHA wat een giller die foto van de bekkie, hij is de onschuld zelf haha.
hier moet Joey zitten als hij wat gaat eten, of in de kinderstoel of op zijn stoeltje aan de kleine tafel. Meestal eten en drinken we dan wat samen, als hij het zat is dan mag ie het koekje op de tafel leggen en gaan spelen, hij komt dan vanzelf wel weer een keer voor een hapje en een slokje. Soms dan neemt hij het koekje wel mee, zolang hij er dan maar zittend van eet is dat ook wel prima, maar probeer hem toch meer alles op zijn stoel op te laten eten.
Aan het begin werden de koekjes hier ook heeeeeeeeeele kleine koekjes, maar dat is vanzelf weer over gegaan.
Als je van de koek af wilt zien, geef hem dan gewoon lekker nog een stuk fruit, is goed voor hem en als hij dat wel lekker oppeuselt, waarom niet?

Lfs

haha, ja echt dat gezichtje was ontzettend grappig, had moeite met mijn lach in te houden.

@Lisan; ja dat is het hem denk ik ook wel, dat hij de koekjes gewoon beu is.
maar ontbijtkoek kan ik wel proberen maar ik dacht dat ze dan meer gingen poepen daardoor.
maar hij mag het wel hebben?
ja hij eet met een vorkje,
nog niet alles maar zijn fruit bijvoorbeeld wel, zijn brood ook maar soms ook gewoon met de handen, ik eet ook geen brood met vork dus
het avond eten geef ik nog, omdat hij nog niet met een lepel kan eten,
af en toe probeer ik het wel weer maar het lukt nog niet echt.
dankjewel voor de tip ik zal het eens proberen!

oh en btw rico eet ook in de kinderstoel zijn koek maar die had hij al volgekruimelt, ik had niet in de gaten dat ik nog een ander koekje op de houten leuning van de bank had liggen die langs de box staat. (zo had ik die fout laatst ook met chocolade gemaakt, vergeten op te ruimen van de avond zeg maar haha s’ochtends zat hij vol chocolade, rijco lette even niet op) enfin… toen was ik dus de stoel aan het uitzuigen, toen ik terug kwam lag zn box dus vol.
hij mag van mij altijd een tekenfilmpje kijken met sap, en dat gebeurd uiteraard in zn stoel.

@Ilovemyboy, die fruitrepen ken ik wel ja,
gewoon stukje afknippen en hem eruit laten duwen zeg maar?
of hoe werkt dat haha.

ik ben trouwens nog lang bezig geweest
ik heb 2 dingen in de box liggen, 1 boxkleed van fleesh, en daarover een zeilen boxkleed.
zelfs ONDER de zeilen boxkleed lag het vol koek.
en het leuke was, hij had een romper aan met de tekst:
what a mess…but i didn’t do it!

Die repen van Nestle kan je zo in zijn hand geven en happen maar.
Kruimelt niet.
Zijn alleen schreeuwend duur!!! ! 1,80 voor 3 repen!!

Dus die koop ik alleen bij hoge uitzondering.
Zou gewoon een stuk fruit geven.

Van ontbijtkoek gaan ze btw niet meer poepen, want je kan toch niet meer poepen dan normaal, laat ik maar zeggen
Liefs, Anne

nou ik krijg er wel ontregelde darmen van zeg maar

maar die repen moet je eerst uit de verpakking halen? ik dacht dat het gewoon van dat spul is dat je uit moet zuigen zeg maar

Jesse eet ook alleen in de kinderstoel en spelen is afpakken. Ik heb even op Hyves gespiekt naar Rico en de koek. Lief en stoer!

Liefs

Bij sommige mensen werkt ontbijtkoek wel laxerend, en dan kan je er diarree van krijgen.
Maar over het algemeen krijg je er niets van.

Ik had het over deze repen:
http://www.nestlebaby.com/nl/baby_nutrition/products/product_detail.htm?id=963

Liefs, Anne

dan ga ik het morgen eens proberen.
en dan zorg ik dat ik niks op de houten leuning van de bank heb liggen