Hier een klein mannetje van 14 maanden die ook tussen 1 en 2 saapjes hangt op een dag.
Hij slaapt nooit heel lang, op een goeie dag slaapt hij 2 keer 1,5 uur en als ik probeer hem 1 slaapje te laten doen (om 12.00 als hij het volhoud) slaapt hij dus ook maar 1,5 uur en dat is te weinig want dan is hij dus om 13.30 al wakker en dan redt hij het niet tot de avond en wil om 17.00 het liefst naar bed.
Hier houden we het voorlopig maar even bij 2 slaapjes,
tussen 6.30 en 7.00 is hij wakker
tussen 9.00 en 9.30 geeft hij aan weer een slaapje te willen doen (slaapt meestal 1,5 uur)
dan het tweede slaapje … deed hij eerst rond 14.30 maar nu is dat wel eens pas om 16.00, hij wordt ouder en kan nu langer wakker blijven tussen zijn slaapjes in en als hij nu wel eens pas om 16.00 een slaapje gaat doen maak ik hem na 45 min. weer wakker anders slaapt hij sávonds pas om 21.00 maar dan is hij wel lekker up voor het avond eten.
We leggen hem wel altijd om 19.30 in bed, soms gaat hij dan spelen en kletsen en s’morgen moet ik hem dan wel eens wakker maken als ik moet werken.
Het is een beetje schipperen maar een schema werkt gewoon niet omdat ze hun eigen ritme steeds verleggen en wij zullen ons daar aan aan moeten passen zover het kan.