Rond het avondeten al zo moe!

Dankje Inge!! Het valt ook niet mee af en toe!

Maar meid, ik weet zeker dat het goed komt, en dat Rico echt niets te kort komt!
Je bent hem voor hem als hij het nodig heeft, enne… het gaat er niet om of je de meest gekke creatieve dingen met hem doet, of gewoon een keer een balletje met hem over rolt.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

dankjewel Anne!

even een fijne update,
had ik vanochtend een afspraak, ipv in de middag, verslaap ik mezelf
gaat lekker he! rico is normaal mijn wekker in de ochtend
en die is tussen 6 en half 8 wakker
ik schrok om 5 over 9 wakker en rico was nog steeds aan het slapen
en hij had 1 slaapje gehad de dag ervoor! ik heb moeten vliegen voor mijn afspraak en heb het NET gered.
pfoe… morgen weer zo’n dag?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nee Inge morgen niet weer zo’n dag, dat doen ze alleen als je wegmoet

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

hahaha bedankt voor je steun

joh ik vind half 8 wel heel laat! dat zou mama niet volhouden hier! hier begint de bedtijd routine al om 6 uur, en rond 7 uur ligt ze er dan in! moet er niet aan denken nog later! hahahahah

haha lieverd geloof me, als ze anders al om 4 uur in hun bed liggen te jumpen piep je wel anders

Lekker dat uitslapen!!

Enne… dat doen ze inderdaad allen als je weg moet

Liefs, Anne

Heey,

Misschien kan je proberen als Rico 's morgens vroeg wakker is hem om 9.00 uur een half uur á driekwartier laten slapen en dan wel gewoon weer om 13.00 uur naar bed brengen. Dan heeft hij net iets meer geslapen op een dag.

Anders moet je eens kijken of het misschien mogelijk is om hem wel tot 13.00 uur wakker te houden en te laten slapen tot 14.30 en daarna om 16.00 uur nog een keer in bed te leggen maar dan voor half uurtje. Als je hem daarna wakker maakt is hij misschien wel even chagerijnig maar geef hem dan wat drinken. Misschien dat hij dan wel gezellig is met het eten en op zijn normale tijd naar bed kan 's avonds.

Groetjes Criena

lief dat je meedenkt,
alleen het punt is dat als rico nog een laat middagslaapje krijgt hij helemaal niet wil slapen s’avonds.
dan zou ik dat alleen in de ochtend even moeten doen.
alleen dan slaapt hij na zijn middag eten weer niet.
We doen m dus maar 1 slaapje geven, en dan soms mar iets langer laten liggen dan half 3

Hier een klein mannetje van 14 maanden die ook tussen 1 en 2 saapjes hangt op een dag.
Hij slaapt nooit heel lang, op een goeie dag slaapt hij 2 keer 1,5 uur en als ik probeer hem 1 slaapje te laten doen (om 12.00 als hij het volhoud) slaapt hij dus ook maar 1,5 uur en dat is te weinig want dan is hij dus om 13.30 al wakker en dan redt hij het niet tot de avond en wil om 17.00 het liefst naar bed.
Hier houden we het voorlopig maar even bij 2 slaapjes,

tussen 6.30 en 7.00 is hij wakker
tussen 9.00 en 9.30 geeft hij aan weer een slaapje te willen doen (slaapt meestal 1,5 uur)
dan het tweede slaapje … deed hij eerst rond 14.30 maar nu is dat wel eens pas om 16.00, hij wordt ouder en kan nu langer wakker blijven tussen zijn slaapjes in en als hij nu wel eens pas om 16.00 een slaapje gaat doen maak ik hem na 45 min. weer wakker anders slaapt hij sávonds pas om 21.00 maar dan is hij wel lekker up voor het avond eten.
We leggen hem wel altijd om 19.30 in bed, soms gaat hij dan spelen en kletsen en s’morgen moet ik hem dan wel eens wakker maken als ik moet werken.

Het is een beetje schipperen maar een schema werkt gewoon niet omdat ze hun eigen ritme steeds verleggen en wij zullen ons daar aan aan moeten passen zover het kan.

mag ik even zeggen dat je een ontzettend mooi kindje hebt! echt hoor! lief!

enne over dat schema…
idd ze bepalen veel zelf maar ik bepaal wanneer ik hem eten geef en zn bed in leg en niet hij. hij bepaald hoelang hij slaapt en hoeveel hij eet.
ik probeer zo goed mogenlijk in te schatten wanneer hij moe is of wanneer het nog wat te rekken valt.
Nu is het zo… het gaat eigenlijk best goed…
hij wordt nu ineens rond 8 uur pas wakker (vaak ook pas om half 9 en laatst om 10 over 9!) terwijl hij de weken voorheen echt tussen 5 en 6 wakker werd.
tussen half 1 en kwart voor 1 ligt hij er s’middags weer in en hij slaapt dan ongeveer tot 3 uur (soms iets langer soms iets korter)
dan ligt hij uiterlijk om half 8 in bed. en mag hij nog luisteren naar een verhaaltje oid… Nu gaat het eigenlijk allemaal prima met zijn ritme…sinds kort (klop klop klop)