Rond het avondeten al zo moe!

ja ik noem het ook neit echt een schema, maar s’avonds heeft ie wel echt een ritme waar ik niet vanaf wijk, ook bed tijd is het zelfde s’avonds, ga ik niet eerder doen ook al is hij moe, want dan ligt de hele nacht overhoop.

maargoed
had hem er dus uitgehaald en hij was stront chagerijnig…gezellig
nu is hij trouwens weer moe

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

ik kijk ook gewoon naar hoe moe bo is. de ene keer slaapt hij daardoor 2 keer en een andere keer maar 1 keer. ik vind het dus ook belangrijker hoe hij oevrdag is, dan hoe laat hij er in ligt, en gek genoeg regelt hij het zelf altijd zo, dat hij alsnog om 1930 er in ligt. Soms is bo al na 1,5 uur eruit zijn al moe, in de ochtend. prima, dan gaat hij lekker naar bed, en de andere keer is hij pas na 4 uurtjes moe, en gaat hij dan naar bed. gewoon goed naar hem kijken, en dan komt het wel goed!! En dat krijzen van vanmiddag kan ook zo maar zijn he, dat hoeft niet te betekenen dat hij geen 2 slaapjes wil.

liefs woezel

Nou, toevallig heeft Seth ook 2x geslapen vandaag!
Hij had het echt nodig, en gaat er zo weer gewoon in.

Goed dat je vol gehouden hebt vanmiddag, hij gaat inderdaad vanzelf slapen dan!
Misschien morgen nog een dagje, zodat hij nog wat bij kan slapen?!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Nou extra slaapje of niet, hij was gewoon weer de hele dag doodmoe.
heeft dus weinig geholpen. het enigste waarvoor het hielp was dat hij minder lang chagerijnig was (en ik dus ook haha) omdat hij sliep in de tijd dat ie normaal ook chagerijnig is.
hij had gewoon zoiezo een pest dag vandaag.
alleen net rond 6 uur en nu nog is ie dan wel goed te pas. hij zit serieus al vanaf 6 uur kleurpotlootjes in en uit het doosje te halen, haha serieus hij is nergens anders mee bezig dan dat.
en dan dat tongetje naar buiten zovan: ik ben heel serieus bezig!
eerst hebben we trouwens stickers geplakt op een vel papier, vond hijg eweldig.
ik had vandaag zo’n dag dat ik het idee had dat ik te kort schoot als moeder.
ik lees en hoor zoveel wat jullie ondernemen, cake bakken koken noem maar op, dat doe ik dus allemaal niet met hem, en voel me daardoor gewoon een niet goede mama ofzo… omdat ik dan het gevoel heb dat ik hem te kort doe.
ik doe dan natuurlijk wel andere dingen, maar er zit bij hem zo weinig uitdaging in de dingen. nu dan niet, want hij is dus constant bezig met uit en inlaaien haha maar goed. normaal gezien wil hij alleen maar rondjes rennen in de kamer, of buiten in het zandd spelen.
en als ik dan mee wil spelen mag dat niet van hem.
net dus wel ineens dus dat deed me wel weer goed.
enfin… had dino stickers en die hadden we samen (Rico ook alleen vond ie het gek dat het aan zn vinger bleef plakken haha) erop geplakt en daarna had hij nog wat gekleurt.
ik vroeg net aan hem: wil je naar bed? want het is al half 8.
roept hij: NEE! LEUR.
(kleuren, terwijl ie dat dus niet aan het doen is maar oke hahaha)

Ik zou hem wel op de gewone tijd op bed leggen nu Inge anders ben je die 3 kwarier die je vanochtend gewonnen hebt weer kwijt.

Hij kan ook moe zijn van zijn kiezen hè en tel er dit weer bij op en je hebt een vermoeid kind

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

@Michelle: bedoel je dan niet 2 slaapjes maar gewoon wel 1?
ik heb hem wel gewoon op bed gelegd hoor om half 8, was tien minuutjes later omdat ik nog een verhaaltje had voorgelezen maar
had m dus vanochtend anders inb ed gelegd en vanmiddag dan ook nog 'n keer.
maar goed hij bleef moe (leek wel vermoeider te zijn dan andere dagen dat hij maar 1 keer sliep) dus ik weet het ook niet

Nee ik bedoelde indd dat je hem vanvond op dezelfde tijd op bed moest leggen heb je dus ook gedaan

Ja bij Dylano werkt 's morgens op bed leggen ook niet. Dus ik weet ook niet wat wijsheid is.

Liefs Michelle

nou weet ik niet of dit zo’n goed teken is, maar omdat ie dus 2x heeft geslapen al ligt hij nu nog steeds wakker.
hij huilt niet ofzo
maar zit constant zijn muziek knuffel (van woezel en pip en hij heeft dan pip) te trekken, aan dat touwtje dan.
en hij brabbelt ook een eind weg
maar goed hopen dat dit juist goed is en dat hij dan morgen ook net als vandaag lekker lang slaapt

ik heb hier idd het zelfde probleem mijn drolletjes zijn ook moe als we moeten eten wij eten dan soms ook al rond 1630/1700 uur later word het niet wat dan krijg ik er niets meer in.
zal ooit wel later worden maar bij alle drie is het nu even niet anders haha.
moet wel zeggen dat ik dan wel weer een x trek krijg later op de avond.

[/url]

[/url]

@Britt: ja dat is ook mijn probleem, 's avonds tegen 'n uur of half 9 krijg ik trek, stel dat uit tot hooguit half 10 en dan zit ik aan de chips en ongezonde rommel haha, goed voor de lijn toch?

nou het was helemaal niks, hij werd om 4 uur wakker en dacht volgens mij werkelijk dat het al tijd was om op te staan. na veel bozen blikken en een hoop geroep naar mij etc. had hij zich toch een uurtje weten te vermaken maar toen was de maat dan echt vol voor hem.
heb m wat drinken gegeven en toen is ie nog 3 kwartier rustig geweest. 6 uur was het echt tijd om op te staan bah. ik kijk wel hoe of wat, maar geef hem in ieder geval geen laat middag slaapje meer. want hij sliep gister ook al behoorlijk laat voor zijn doen, dan ga je ervanuit dat ie in ieder geval wat beter slaapt in de ochtend maar dat was dus ook niet zo.

oef das minder!!! Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, dat hij dat zou doen. Misschien is het ook wel toeval, maar ik begrijp dat je niet het risico wil nemen om het nog een keer uit te proberen. Bo heeft nog nooit daar last van gehad, dat hij dan zo ontzettend vroeg wakker is, omdat hij 2 keer slaapt overdag. Maar goed, Bo is Rico niet en Rico is Bo niet. Vin dhet echt vervelend voor je meid, en ik zit effe te denken wat dan nu wijsheid is…Ik denk er nog even over na en kom er dan op terug, want ik weet het nu eigenlijk ook niet meer

liefs woezel

ik denk dat het punt bij bo juist is dat hij het al gewend was omdat je het tot nu toe eigenlijk altijd zo gedaan hebt, Rico daarentegen zit al ehel lang op 1 slaapje en als ik dan opeens dat ga veranderen… denk ik dat daar het probleem ligt.
hij is nu wel vrolijk hoor daarn iet van… hij is weer met zijn kleurpotloden bezig, haha, wat een kind al niet bezig kan houden. het doosje van de potlootjes ziet er inmiddels uit alsof het al 10 jaar oud is

Datzou best kunnen hoor, dat hij het niet gewend is, en daarom van zijn aprepo (schrijf je dat zo??) is.
Seth heeft daarentegen naast zijn 2 slaapjes tot half 8 vanochtend geslapen, dus zo zie je maar weer: ieder kind is anders!!

Enne… Inge: ik doe ook niet zo veel met Seth hoor.
Inderdaad heb ik een keer een cake gebakken, we kleuren wel en gaan naar de speeltuin. Maar mama is wel heel de week naar school (meestal 1 dag vrij) en 's avonds en in het weekend maak ik huiswerk.
Rico moet toch ook gewoon leren om zichzelf te vermaken!
Liefs, Anne

haha je schrijft het : apropos
maarre, ja maar juist die dingen, snapje? cake bakken! ik zou er nog niet op komen en dat is dan wat mij dwars zit, het lijkt wel alsof ik niet creatief genoeg ben als het gaat om dingen doen die hij normaal niet doet.
het is net alsof ik zn leven er niet leuker op maak dan het al is en dat wil ik dan weer wel snapje?
ooh ik ben weer lekker onzeker!

@Inge je doet het goed

Liefs Michelle

hoe weet jij dat nou

Dat voel ik

Liefs Michelle

Ik weet ook wel zeker dat je het goed doet, en als je graag nieuwe dingen wil doen, kan je altijd op internet surfen oid, om op ideeën te komen, niets mis mee!

Ik ging die cake bakken, omdat ik beloofd had dat te doen, en bedacht toen dat Seth het misschien wel leuk vond om te helpen
Liefs, Anne

@Michelle: haha, nou bedankt voor het vertrouwen

@Anne: ja maar dat is juist leuk, ik ben vaak zo moe dat ik niet eens meer creatief kan nadenken. en daar wordt ik dus gewoon niet blij van snapje?
jij doet het hoe dan ook super, met je school en alles. echt knap van je!