Rond het avondeten al zo moe!

Ik zit even met een dilemma,
Rico wordt tussen 6 en 8 wakker s’ochtends,
tegen kwart voor 1 ligt hij in bed tot ong. half 3 a 3 uur.
Maar rond 4 uur begint hij dan wat vervelend te worden omdat hij moe wordt.
om 5 uur tijdens het eten is hij doodmoe en zit echt in zn stoel zovan…"tja…gaaap"
tegen 6 uur is hij helemaal niet te genieten en om half 8 ligt hij er uiterlijk in.
het punt is dat ik hem niet veel eerder in bed kan leggen omdat hij s’ochtends dan ook echt veel vroeger wakker is, heb het eens uitgeprobeerd en dan is hij doodleuk om 5 uur of half 6 wakker en slaapt dan niet meer verder en is dan eigenlijk nog wel moe met als gevolg: een chagerijnige dag.

ik vraag me af of ik dan toch weer naar 2 slaapjes moet. (kzou niet weten hoe ik dat in zn “schema” kan passen in hoeverre er een echt schema bestaat…snapje??)
Ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik hiermee aan moet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen tot een nieuw inzicht

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier hetzelfde maar Dylano ligt er om half 7 in. Maakt bij hem niet uit hij wordt er niet eerder wakker van Als is het deze week al heel de week tussen 6 en half 7. en blij dat het volgende week weer papa dienst is

Maar denk dat hij wakker van papa wordt

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou hem misschien weer een paar dagen 2x op bed leggen.
Dat doe ik ook wel eens bij Seth as hij zo moe is.

dan haal je hem even uit zijn cirkel, en kan hij even bijtanken!

Liefs, Anne

ja weet je, eigenlijk is dit bij rico al heel lang aan de gang dat hij rond het avond eten zo moe is. volgens mij heb ik dat ooit eerder verteld in een topic…weet het niet zeker meer, maar zit me gewoon sterk af te vragen of ik hem niet te vroeg een slaapje minder heb gegeven.
hij sliep op den duur gewoon zelf niet meer s’ochtends na zn melk, maar misschien had ik hem om half 10 fruit moeten geven en daarna te bed moeten stoppen maar goed dat is er nooit van gekomen ofzo of nooit bij stil gestaan, hij is s’ochtends ook niet moe, maar het begint echt een uur nadat hij wakker wordt s’middags.
ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.
zn oren zijn tegen een uur of 5 vuurrood en hij gaapt aan 1 stuk door, zijn ogen tranen en hij is zo suf en voelt warm.
ik denk telkens dat hij ziek is (nu is ie dan met zn laatste 2 kiezen bezig vermoed ik, en de rest is wel door maargoed kan ie nog wel last van hebben op de 1 of andere manier) hij heeft ook geen echte koorts tussen de 38 en 38,5, ja is wel koorts maar ik bedoel geen hoge koorts dus echt ziek zal ie dan wel niet zijn.
maar dan nog lijkt het me stug dat dat al zo ontzettend lang duurt.
(als ik over 'n half jaar praat komt het in de buurt)

Seth heeft het ook rond de kiezentijd zo’n moeheid.
Ik zou het gewoon proberen meid!

Is ook zo zielig als hij zich elke dag door de dag moet slepen!
Liefs, Anne

Hoi meid,

Ik heb het ook al op msn gezegd, maar ik zou dus terug gaan naar 2 slaapjes. Bij Bo is het zo dat als hij echt verveledn wordt, niet af te leiden is van datgene wat hij niet mag doen, veel driftbuien krijgt waar hij moeilijk ui tkomt, dat is bij hem echt een teken van moeheid. Ik kies er dan voor om hem op bed te leggen, en hij slaapt dan ook gerust een uurtje of 2. Op deze manier heb ik (meestal dan ) een uitgerust , vrolijk kind. Moet ik heirvan afwijken, dan wordt Bo er niet gezelliger op!! En ik ben er achter gekomen, dat als hij 2 keer slaapt, hij juist de volgende morgen langer slaapt, dan wanneer hij 1 slaapje heeft overdag.
Ik zou dus gewoon per dag kijken waar rico behoefte aan heeft, maar heel goed op die signalen letten, en de eerste paar dagen even bekijken hoe hij het vind om weer rond 10:00 in bed te liggen> Misschien vind hij dat helemaal prima!! EN dan gaat hij in de middag gewoon nog een keer rond 1500 tot 1600 ofzo, dan red hij het makkelijk tot 1930. Dat is mijn gevoel in ieder geval!

liefs woezel

ja maar wanneer dan? want s’ochtends is hij totaal niet moe
hij is pas moe na zijn middag eten, en dan slaapt ie dus tot half 3 a 3 uur ongeveer.
dus wanneer moet ik hem dan op bed leggen? hij is om 4 uur al weer moe aan het worden, net als we even gaan buiten spelen en om 5 uur eten we al…
haha zeg jij het maar want ik zie nergens plaats

Toch proberen in de ochtend!
Misschien is hij wel moe, en kan hij wel lekker slapen, maar laat hij het niet merken doordat hij bijvoorbeeld heel druk is.

Liefs, Anne

ja want dan moet ik dus echt alles omgooien,
dus niet meer om half 1 in bed leggen maar om 10 uur, en dan daarna weer om 3 uur na zijn koekje ofzo, ik hoop dat ie dat pikt, als ik het fout zeg t maar dan kan ik er wat mee doen

Ik deed altijd om 10 uur en 2 uur, maar dan ging alweer om half 7 's avonds, dus 3 uur is ook prima!
Gewoon proberen, lukt het niet ook prima, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd!

Liefs, Anne

en hoelang uitproberen?
als ik het morgen probeer en hij wil niet slapen wat dan?
gewoon eruit halen of aan laten modderen?
en ik zit ook met het eten,
als ik hem om 10 uur op bed leg en hij slaapt WEL hoelang kan ik hem dan het beste laten slapen? tot half 12 ofzo?
ik heb dit ritme nooit gebruikt dus weet het eerlijk gezegt echt niet haha schaam me dood

Bij mij sliep Seth 1-1,5 uur. Je kan net voor hij naar bed gaat wat eten en drinken geven (weet je zker dat hij geen trek krijgt).
Dan gewoon net als normaal op bed leggen, hetzelfde ritueel. Dan afwachten
Asl hij echt niet moe genoeg is om te slapen, dan merk je het denk ik wel aan hoe hij doet. Dan vertel je hem gewoon dat het maar voor 1x is dat je hem weer uit bed haalt.
En leg je het 's middags gewoon normale tijd op bed.

Liefs, Anne

Ja vandaag gaat het dus niet lukken, hij was pas om 8:15 wakker en om hem dan over 'n kwartier al weer in bed te stoppen… nee dat gaat hem niet worden.
misschien vanmiddag iets langer laten liggen, kijken wat ie dan doet.

ik leg hem om half 11 toch in bed, hij is nu alweer heel erg moe, ligt half in zn stoel te slapen. laat m even 10 minuutjes tv kijken, en dan leg ik hem in bed. kijken wat hij doet.

Ik denk dat je even goed moet kijken naar de signalen die hij afgeeft. Ik ben dan ook benieuwd of het je gelukt is om hem vanmorgen op bed te leggen en of hij lekker geslapen heeft.

Wij kijken altijd naar hoe Julian op de ochtend is. Pas was hij pas na zevenen wakker maar om kwart voor tien lag hij er al weer in. Hij was zo moe en heeft drie uur geslapen (is met laatste kies bezig). Hij was daarna weer heerlijk fit en kon er tegenaan tot een uur of zes. Daarna werd hij wat hangerig, dus even samen blokjes gebouwd en naar bedje gegaan. Zo rond zevenen lag hij er in en hij heeft (ondanks een korte plasonderbreking heerlijk doorgeslapen tot kwart over zeven vanmorgen). Gewoon kijken hoe hij is en hem dan even lekker laten slapen.

Eerste slaapje vervroegen en bijv. eind van de middag (zo rond drieën) nog een klein uurtje ofzo. Kan zijn dat ie dan 's avonds wat langer wakker blijft, maar daar moet je dan maar even flexibel in zijn Hoe hij overdag is, is hier voor ons belangrijker dan hoe laat hij 's avonds naar bed gaat

Succes

en hoe is het gegaan?
Ik ben met Emma op een gegeven moment ook weer terug naar 2 slaapjes gegaan. Toen ze echt actief ging lopen enz (rond 13/14 maanden) was ze echt te moe met maar 1 slaapje…

toen met 1,5 (vanwege de creche) heb ik weer eens 1 slaapje geprobeerd en dat gaat nu echt heel goed.

Groetjes Gidget

nou 't gaat niet goed nu.
vanochtend had ie zo’n 3 kwartier geslapen,
heb m net in bed gelegd maar het is 1 grote krijs partij en hij is wel moe…
ik weet nu dus even niet wat ik doen moet, denk dat ik m maar even laat huilen maar hij huilt zooo zielig!

Wat jammer dat het niet gaat zoals je gehoopt had.

Het kan zijn dat je hem te vroeg op bed hebt gelegd. Je had hem om half elf er in gelegd toch? Dan heeft ie tot ongeveer half twaalf geslapen. Ik weet niet hoe laat je hem daarna op bed hebt gelegd? Wij zorgden er altijd voor dat er zo’n 3 1/2 tot 4 uur tussen twee slaapjes zat (als hij twee slaapjes nodig had). Dan ging het wel goed. Anders was hij gewoon nog niet moe genoeg ook al oogde hij wel moe.

Maar goed, dat is natuurlijk heel wisselend per kind. Laten huilen zou ik niet doen, want het is allemaal al zo anders: voor het eten naar bed ipv er na.

Kan hij ook in de buggy slapen? Het is heerlijk weer voor een wandeling buiten

Nou, de mijne wordt nu wakker. Die mag even gezellig met zijn moeder mee shoppen bij Kwantum. Even een mooi schoenenkastje uitzoeken…
Suces

nou hij is toch in slaap gevallen na een half uur ik had hem om 2 uur in bed gelegd, maar dit heb ik expres gedaan zodat als ie wel in slaap zou vallen hijg ewoon zolang kan slapen als dat het nodig is, anders heb ik vanavond weer een chagerijnige dreumes aan tafel zitten
hij slaapt nu dus ben benieuwd hoe laat hij wakker wordt.
maar voor 4 uur haal ik hem er zoiezo uit anders wordt het vanavond slecht inslapen vrees ik

nou vanochtend had ik hem om 10:20 ingelegd en om kwart over 11 was ie weer wakker
hij had misschien een half uur hooguit geslapen

nou hij slaapt nog steeds, ik ga m nu maar pakken want anders wordt het vanavond niks, haha kleine slaapkop