Rommelen in bed een fase?

Hey meiden,

Even een vraagje. Dani is al eventjes heel bewegelijk in zijn bedje. Draait veel naar zijn buik, kan inmiddels ook af en toe weer terugrollen (doet hij overigens alleen in bed), maar zit ook regelmatig klem of ligt helemaal aan de boven of onderkant van het bed…noem maar op.
Hierdoor slaapt hij vooral 's nachts erg onrustig. Afgelopen nacht is hij ook elke uur wel een keer wakker geworden (of nou ja hij wordt niet echt wakker volgens mij, maar huilt wel hard). We leggen hem dan goed en soms laten we hem ook maar even zelf wat proberen (niet langer dan 5 minuten hoor).
Nu komt het onrustige slapen volgens mij ook door een sprong waar hij naar mijn idee midden in zit.

Maar hoe is dit bij jullie gegaan of misschien nog steeds bezig? En hebben jullie misschien tips…moeten we elke keer naar hem toe gaan om hem goed te leggen of echt pas naar boven gaan als hij echt blijft huilen? En hoelang heeft dit bij julllie geduurd. Het lijkt me voor zijn slaaprust ook niet goed. Hij is al niet erg tevreden de afgelopen periode, maar nu helemaal niet.

Liefs!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Tjaah, ik ging er altijd gelijk naartoe en legde hem goed, omdat ik anders bang was dat hij gelijk wakker zou worden… en niet meer verder wilde slapen.
Zo hebben we dat een tijdje gedaan (hooguit 2 weken) en nu is het over…
Heel af en toe heeft hij het nog weleens, maar bijna nooit meer.
Ik weet natuurlijk niet of dit de goede methode is, maar hier gaat het goed!
Liefs, Anne

Lilypie

Morgan legde ik ook meteen goed. Nu niet meer ik weet dat ze zichzelf wel red nu. Alleen als ze zich in der slaapzak gerold heeft leg ik haar nu nog goed. Ze was namelijk uit de oude gegroeid dus ze heeft nu 68-104 en daar heeft ze aan de onderkant nog wat ruimte over dus daar draait ze zich wel eens vast

Groetjes,

Michèle

Tsja er valt dus heel weinig aan te doen. Vind het alleen zo zielig dat hij hierdoor zo onrustig slaapt en eerder wakker wordt. Hopelijk is dit snel over, ik heb nu echt het idee dat hij geen rust genoeg krijgt…aangezien hij de hele week al echt niet zichzelf is (en dus ook minder vrolijk en veel huilen en jengelen). Klinkt ook weer als typische sprong symptomen . Daarnaast deze week ook steeds een beetje verhoging. Zal wel een combi zijn.

Misschien ook nog wel tandjes??
Liefs, Anne

Lilypie

Ja had ik ook al gedacht. Dit zou de koorst nl kunnen verklaren, maar ik heb gevoeld, maar kan nog niets ontdekken. Dani heeft sinds ongeveer 6 maanden 2 tandjes onder, maar boven is nog niets in aantocht naar mijn idee.

sprong zou hij in principe uit moeten zijn.
hier heeft het gerommel in bed ongeveer twee weken geduurd, was ook de periode dat ze wel op de buikje maar nog niet (elke keer) terug kon/wou terugrollen. dus idd weinig aan te doen. succes ermee!!

liefs,
Rinske

nee meid dit is geen fase dit duurt nog wel een paar jaar voordat ze rustig in bed blijven liggen tenzij je echt een engeltje hebt (is geen grapje)
rico rommelt vanaf mnd 4 en nu is ie 10 mnd en doet het nog steeds en wordt alleen maar erger watn hij kan nu ook zitten en ook staan en nouja dat moet natuurlijk allemaal ook in bed gebeuren.
het went wel
en op den duur heb ook jij zoiets van: zoek het maar uit ik loop niet meer.
en daar leren ze van om het zelf te doen.
ik heb MAANDEN zitten rennen voor m, tot dat ik op 'n punt was van: nu is het afgelopen!

Morgan heeft ook heel lang gerommeld met der boventanden en ze zijn nu door, maar dat is ook gepaard gegaan met hoge koorts en een dubbele ooronsteking en verhoging en hangerig, Bijna 2 maanden en nu zijn ze er eindelijk.

Groetjes,

Michèle

Eva is zoals je misschien hebt gelezen op dit moment ook vervelend en helemaal niet lief. Ze jengelt en wordt heel kwaad als je iets van haar afpakt. Dat gaat hopelijk over. Normaal is ze zo goed geluimd…

En dat rommelen doet ze ook. Net wat Inge al zegt, ik denk ook dat dat even zal blijven. Eva draait meteen om als ik haar in bed leg, of ze gaat scheef liggen met haar hoofdje op een pop. Soms gaat ze er weer even bij zitten en het gebeurt ook wel dat ze met spenen gaat gooien of ermee tegen het bed tikt. Ik zou Dani even laten en gaan kijken als hij na een kwartier nog rommelt. Mijn ervaring is, dat als ik Eva haar gang laat gaan, ze binnen 5-10 minuten in dromenland is. Blijkbaar moeten ze hun energie even kwijt…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik zal je ook even de hoop ontnemen dat dit een fase is Tim is nu 13 maanden en doet het nog steeds. Gelukkig is hij niet vervelend ofzo, dus wij laten hem zijn gang gaan. Hij vind het erg leuk om in zijn bed niet alleen te slapen, maar ook gewoon te gaan zitten of staan en het allerleukste is springen. De ene keer gaat hij wel meteen slapen en de andere keer horen we hem nog een tijdje brabbelen. Soms gaan we kijken, maar dan zorgen we wel dat hij ons niet ziet. De ene keer staat hij, de andere keer zit hij en soms ligt hij wel. Maar goed hij is het vanzelf zat en kan dan ineens in slaap vallen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Op zich komt Dani wel goed in slaap moet ik zeggen (op een enkele keer natuurlijk). Zodra ik hem in bed leg rolt hij gelijk op zijn buik. Hij slaapt nu ook bijna altijd op zijn buik. Dat is verder prima. Alleen 's nachts wordt hij de afgelopen periode regelmatig wakker. Als ik dan bij hem ga kijken dan ligt hij soms helemaal dwars en kan hij dus geen kant uit.

Kan wel aan hem merken dat hij steeds iets soepeler wordt (ik bedoel dat hij nu dus soms terugrolt van buik naar rug & zich beter kan voortbewegen). Dat zal het klem liggen misschien wat meer kunnen voorkomen. Maar wat jullie ook zeggen straks komt natuurlijk het zitten en staan hmmm dan kunnen we onze lol op haha.

@ rinske: hij kan toch nog wel in zijn sprong zitten? Hij is nu 8 maanden en 1 week. De sprong is toch tussen 8 en 8,5 maand? Hij is ook echt weer bezig met nieuwe dingen ontdekken en sinds hij een beetje kan staan wil hij zich overal aan optrekken en frustreerd het hem dat hij dat niet overal kan.

Vandaag ging hij trouwens voor het eerst zitten!! Als ik op de grond zit, dan tijgert hij naar me toe. Trekt zich dan op mijn benen op tot op zijn knietjes en gaat dan zitten…leuk om te zien hoor!!

Al gaat hij zitten en staan in bed, wat dan nog?
Op een gegeven moment is ie moe genoeg, en valt hij toch wel in slaap.
Dan een poosje duren.
Hylke staat vaak in bed als we de kamer uitlopen, prima.
hij redt zich maar
Uiteindelijk vinden we het toch lekker slapend in een of andere hoek
van het bed, en dan leggen we hem recht, laken/dekentje erover, en klaar.

M.

En dan komt de volgende fase: Erik heeft vorige week op vakantie voor het eerst uit zichzelf gestaan en doet het nu voortdurend. Dus ook in bed. Hij kan alleen nog niet weer uit zichzelf gaan zitten, dus dan is het brullen en moeten wij hem neerleggen. Dus tja…dat rommelen in bed is hier nog steeds aan de gang Saro…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

En ook dat heeft ie snel genoeg door Mriek en dan kun je ze gewoon laten rommelen.

Groetjes,

Michèle

Ook ik vindt dylano overal in bed behalve waar ik hem weggelegd heb

enne Mriek indd hebben ze zo door hoe ze weer moeten gaan zitten

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Joepie!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja ik denk dat het rommelen blijft. Uiteindelijk kunnen ze alles en dan zullen ze in ieder geval niet meer vast komen te zitten of wat dan ook.
Moet wel zeggen dat de fase van het heel vroeg wakker worden en dat we er 's nachts een paar keer naar toe moeten over is…gelukkig!
Dani slaapt de afgelopen dagen weer gewoon tussen 07.00 en 08.00 wakker. 's nachts is hij soms wakker (laatste heeft hij zelf een keer 45 minuten lekker zitten kletsen 's nachts, haha), maar niet meer zoals de weken daarvoor.

Nu inderdaad wachten tot de volgende fase (het staan in bed…) tot op heden lukt hem dit nog niet in bed. We gaan het weer meemaken.

Geniet maar even van de rust!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Haha, daar wacht ik ook op, ja. Tot ik een keer kom en hij staat in bed. Gelukkig heeft hij een slaapzak aan, dus dan is het wat lastiger. Seth kan gelukkig ook nog niet uit zichzelf gaan zitten, maar als ik dit zo lees, dan staat me nog een hoop te wachten
Liefs, Anne

Lilypie