Hallo allemaal,
Wat super goed van je om dat te durven zeggen. Het lijkt allemaal zo simpel om te zeggen, maar geloof best dat het moeilijk is, maar super goed van je zeg !
Ikzelf rook wel, maar ook niet in het bijzijn van onze kinderen en helaas is het idd heel krom om te zeggen dat je niet rookt in het bijzijn nu de kleine er is en in de buik wel, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet helemaal heb kunnen stoppen. Wilde dit wel, maar was te gestresst. Verloskundige raadde me aan om 2 sigaretten per dag te roken en hield me daar ook aan. En dat mensen het normaal vinden is zeker niet het geval. Ik werd echt wel door mensen aangekeken als ik een trekje van een sigaret nam ! Niet dat ik overal zat te roken, maar nam dan zo af en toe een trekje van een sigaret van een vriendin of collega, maar die blikken zijn heel heftig. Ik weet dat het echt niet goed is voor je kindje, maar stress ook niet. Hetgeen dat het schadelijk is voor je kind heb ik me de afgelopen tijd echt wel schuldig over gevoeld (ook toen ik zwanger was hoor), de meeste weten wel waarom, maar om dan te zeggen “eigen schuld” vind ik idd wel erg hard ja. Niet alles wat je kindje krijgt komt door roken ! Sorry dat ik hier zo heftig op reageer, maar sommige kinderen waarvan de moeder niet rookt kan ook vaker oorontsteking krijgen. Maar goed om een lang verhaal kort te maken. Ik ben het helemaal met jullie eens dat de gezondheid van je kind voor gaat, ook al heb ik zelf ook gerookt.
Liefs Natasja

[/url]