Roken

Hallo allemaal,
Wat super goed van je om dat te durven zeggen. Het lijkt allemaal zo simpel om te zeggen, maar geloof best dat het moeilijk is, maar super goed van je zeg !
Ikzelf rook wel, maar ook niet in het bijzijn van onze kinderen en helaas is het idd heel krom om te zeggen dat je niet rookt in het bijzijn nu de kleine er is en in de buik wel, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet helemaal heb kunnen stoppen. Wilde dit wel, maar was te gestresst. Verloskundige raadde me aan om 2 sigaretten per dag te roken en hield me daar ook aan. En dat mensen het normaal vinden is zeker niet het geval. Ik werd echt wel door mensen aangekeken als ik een trekje van een sigaret nam ! Niet dat ik overal zat te roken, maar nam dan zo af en toe een trekje van een sigaret van een vriendin of collega, maar die blikken zijn heel heftig. Ik weet dat het echt niet goed is voor je kindje, maar stress ook niet. Hetgeen dat het schadelijk is voor je kind heb ik me de afgelopen tijd echt wel schuldig over gevoeld (ook toen ik zwanger was hoor), de meeste weten wel waarom, maar om dan te zeggen “eigen schuld” vind ik idd wel erg hard ja. Niet alles wat je kindje krijgt komt door roken ! Sorry dat ik hier zo heftig op reageer, maar sommige kinderen waarvan de moeder niet rookt kan ook vaker oorontsteking krijgen. Maar goed om een lang verhaal kort te maken. Ik ben het helemaal met jullie eens dat de gezondheid van je kind voor gaat, ook al heb ik zelf ook gerookt.
Liefs Natasja

[/url]

haha ik heb niet gerookt nee en mijn zoontje had toen hij 6 weken was al ooronsteking!
Mijn beste vriendin rookte ook toen ze zwanger was ja ze rookte 3 sigaretjes per dag nu heeft ze helaas een miskraam gehad je wilt niet weten watvoor dingen ze nu te horen krijgt grrrrrr kan ik echt boos op worden!
mijn zus daarin tegen heeft nooit gerookt,gedronken wat dan ook maar ook een miskraam!En dan is het wel zielig want kan ze niks aan doen alsof mijn beste vriendin op een miskraam zat te wachten!
Nou wil ik het niet helemaal goed praten iedereen moet het voor zich weten maar bij mij thuis word niet gerookt,en als ik ergens heen ga waar toch gerookt word stap ik zo op!

ik geef je groot gelijk hoor,
laatst stak hier iemadn binnen een sigaret op, en ik zei ook van; hallo zie je dit kaartje niet (er mag hier niet gerookt worden)
hij zo: oh sorry had ik niet gezien, en toen zei ik ook van luister je snapt toch zeker zelf wel als rico hier zit dat je niet een peuk op gaat steken.
dus ik nam even het goede voorbeeld en ging buiten staan.
ja ik ben persoonlijk niet zo dat ik zeg : niet roken waar rico bij is (als het op een ander is) maar bij familie trek ik wel mn mond open.
en vrienden van ons die zeggen automatisch: ik wacht wel totdat rico boven moet slapen…of: ik rook wel even buiten.
net zo netjes. Toen ik laatst naar mijn ouders ging zei ik meteen tegen mijn vader: niet roken in de auto en ik wil ook niet datj e rookt in huis als rico beneden is. dat snapte hij ook volkomen. en toen er iemand met een sigaret binnen kwam bij mijn ouders zei hij meteen: draai maar weer om want mijn kleinzoon zit binnnen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Goed gedaan meid. Je kindje gaat voor alles. We hebben de plicht om hun te beschermen. Bij ons ging vandaag ook iedereen weer naar buiten. Zelfs overgroot oma van 86 werd door oma gewoon naar buiten gebonjourd. Ha ha ha en ze was wel even aan het mopperen maar ging toch. En Morgan had weer een rookvrije dag.

Groetjes,

Michèle

Ik kan je foto’s niet meer bijhouden Inge

Ook ik ben tijdens mijn zwangerschap niet helemaal gestopt en mocht ik indd ook niet vanwege de stress want dat is nog slechter voor het kindje dan roken. Ook bij mij waren het maar 2 of 3 sigaretten op een dag en je kan je eigen echt wel vervloeken hoor op die momenten. Maar inderdaad oordeel niet te snel. Er zijn er genoeg die een glas wijn drinken tijdens de zwangerschap en daar wordt niets van gezegd jah het laatste half jaar misschien omdat het echt in de publiciteit is gekomen.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Ik veroordeel niemand en een miskraam gun je ook niemand. Enne Inge hier wordt helemaal niet meer gerookt. Ook niet als Morgan boven slaapt want de rook blijft toch hangen.

Groetjes,

Michèle

Hier wordt binnen ook niet gerookt ook niet als ie op bed ligt. iedereen buiten roken.

Groetjes Michelle

niet als je buiten rookt, ik rook nooit binnen he, altijd buiten.
wat ik zei ging over toen we b.v. met peet-oom Mark zijn verjaardag daar waren en het bezoek wilde roken. en die zeiden ik wacht wel tot rico boven gaat slapen. was s’avonds dus we konden als hij wakker was ook meteen naar huis. maarja het is toch zo je kunt het niet altijd voorkomen, helaas.
maar hier binnen wordt absoluut niet gerookt en dat gaat ook nooit gebeuren

en Michelle, tja ik weet het had vandaag weer paar foto’s geknipt dus dacht gelijk op ikkeben zetten, ik hou van afwisseling
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090413/cNVw.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/5oEUp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 12 Apr 2009 20:16:19

koud en nat af en toe he Inge

Groetjes Michelle

Ik snap je inge. Enne nee hoor Michelle als het regent rookt pappa uit het keukenraam

Ik zal ook even wijzigen… Hyves is al aangepast.

Groetjes,

Michèle

Heb alleen klepraampje in de keuken is beetje hoog om uit te hangen hahahaha. Maar de voordeur is ook in de keuken . Jah klinkt onlogisch maar heb de flats ook niet gebouwd

Groetjes Michelle

Oh hier moet je of door de gan of door de keuken naar de woonkamer. En tegen de toch van het trapgat is de kamer deur in de winter dicht dus wij moeten ook altijd de afwas doen…

Groetjes,

Michèle

nee michelle niet nat, want we zitten op de 4e en het balkon is best lang en boven ons wonen dus ook mensen die dezelfde lengte hebben DUS zit ik droog

enne ja scottie vind dat je gelijk hebt, en roken is schadelijk maar uitlaat gassen van auto’s net zo goed, wil dat dan zeggen dat je nooit met je kind kunt gaan fietsen langs een drukke weg:S

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Een heel gevoelig en moeilijk onderwerp waar je een vraag over stelt, waar eindeloos over gediscuseert kan worden, dus zal er tot zo ver mijn mening over geven want ik snap je verhaal dan ook helemaal, en je mag er dan ook zeker wat van zeggen als je bij iemand op bezoek bent, maar het is en blijft het huis van een ander, dus je kunt ook een antwoord terug verwachten wat je niet aanstaat.

Als wij thuis bezoek hadden van de schoonfamilie met de kids er bij, dan stak ik uit respect voor hun kids geen sigaret op in huis en liep even naar de deuropening.

voorheen rookten wij dus wel in huis, totdat ik een tijd terug flink de griep had, mijn man rookte wel door, en ik even niet, maar jeetje mina wat een sterke lucht in huis dan bah…, en las op internet dat de rook op ca 90 tot 100 cm hoogte blijft hangen, precies Ruben zijn lengte.
dus zinds ik meer info heb gelezen over het meeroken, sta ik liever buiten.
dus ook hier word in huis ook niet meer gerookt.

Groetjes Marianne mama van Ruben

hoihoi,

wat leuk zoveel reacties!

Het maakt de situatie inderdaad moeilijker als we bij hun langs gaan. Bij ons weten ze dat ze nu buiten moeten roken. En kan ze inderdaad niet vragen om niet meer in hun eigen huis te roken. ten eerste is het hun huis en ja Daar zijn ze inderdaad te koppig voor, omdat het vroeger ook gedaan werd. Toen we weggingen omdat de kleine bij oma niet wilde slapen maar hard huilde kregen we de tip om een suikerklontje met jenever te geven

Was erg blij dat ze niet mee was want uiteindelijk waren het 9 mensen die rookten en ook werd er behoorlijk gedronken. En dan hadden ze haar natuurlijk ook nog vast willen houden haha, no way.

Schoonouders hadden er nu wel van gemaakt dat ze ziek was, we hadden gezegd dat ze al zo verkouden is. Nu verwachten ze haar volgende keer toch mee. Dit bezoekje is achter de rug, de volgende zien we dan wel weer.

Heel erg bedankt voor jullie berichten!

Gewijzigd door - Choq op 12 Apr 2009 21:59:15

Ik heb zelf ook altijd gerookt en ben ver voor de zwangerschap gestopt. Ik vind het ook lastig om ergens te komen waar wordt gerookt ivm Sofie. Ik durf er niet altijd wat van te zeggen. Helemaal omdat je een ex-roker bent en dus in een keer gaat zeuren over het roken, krijg ik wel eens reacties op.

Ik ben wel blij met alle reacties dat je voor je kind moet kiezen, dus ik hoop dat ik volgende keer meer lef heb om er wat van te zeggen, voor Sofie.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

SUIKERKLONTJE MET JENEVER? Die schoonfamilie van je wordt met de dag sukkeliger! Zijn ze nou helemaal van lotje getikt?!

Tuurlijk geef je een suikerklontje met jenever! Je laat namelijk vandaag eerst je kleine mop niet meegaan naar je schoonfamilie vanwege de gezondheid van je kleine meid, maar dan zul je vanavond wel haar gezondheid schade toebrengen met een suikerklontje met jenever?!

Zucht…hoe naïef kun je zijn, denk ik dan maar weer!

Stoer wijf ben je dat je vanmiddag voor je kleine meid gekozen hebt! Als ze ooit over tig jaar dit topic terugleest, zal ze je belonen met een superdikke knuffel! Je bent een goeie mama!

Groetekes, Sje

Ik ben ook een ex roker, en ik krijg ok genoeg commetaar, Vooral van collega’s en kennisen die wel roken in bijzijn van hun kinderen. Ik heb zoiets van moet je zelf weten, maar ik stel Morgan er niet bloot aan enne kom niet bij mij klagen als ze op eens chronische luchtwegeninfecties hebben of altijd maar verkouden zijn. Want daar klaagde mijn collega laatst over. Haar dochter was altijd zo verkouden. Dus ik zeg rook je nog steeds in haar buurt. Volgens haar kon dat het niet zijn want ze was al 4 dus kon het geen kwaad meer. Kom dan ook niet uithuilen bij mij. Ik weet niet of het de oorzaak is, maar het is niet goed voor haar. Maar ja volgens haar ha kan dit niet de oorzaak zijn dus roken ze stug door…

Enne doet mij dan maar gewoon de narcosehamer als ze niet slapen hoor

Groetjes,

Michèle

Choq,

Ik vind het echt goed dat jullie de kleine niet meer meegenomen hebben. Zal niet makkelijk geweest zijn, want ja het liefst wil je haar toch gewoon meenemen en je schoonfamilie niet kwetsen. Maar goed ze hebben het aan zichzelf te weiten en ik hoop dat er toch wel een lichtje bij ze gaat branden als de kleine telkens niet mee komt. Natuurlijk begrijp ik het wel dat het hun eigen huis is en zij mogen beslissen wat er gebeurd. Maar met zo’n kleine hoop je toch wel op enig begrip.

Haha Michelle, die narcosehamer die houden we er echt in. Zaterdag sliep Tim van kwart voor 2 tot kwart voor zes. Terwijl hij normaal tussen half 2 en 2 uur naar bed gaat en dan 1,5 a 2 uur slaapt. Dus ik vroeg al aan mijn man of hij een klap met de narcosehamer had gehad. Mijn man vond hem ook wel erg grappig.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hier heeft ie zijn werk vanacht ook weer uitstekend gedaan

Groetjes,

Michèle