Roken

Ha ha ha en maar klagen als blijkt dat de kleine toch iets mankeert. Zo heeft een kennis van mij alleen maar problemen met haar zoontjes oren en luchtwegen. Maar ja wel stug doorgerookt tijdens ze zwangerschap en thuis roken ze ook want ze hebben zo’n afzuiger. Hij is nu 19 maanden en zijn amandelen moeten geknipt worden en oren doorgespoten. Laat er nou toevallig laatst een onderzoek gepubliceerd zijn waarin aangetoont is dat kinderen van een rokende moeder grotere kans op ooronstekingen hebben.

Groetjes,

Michèle

Ik denk dan haast: niet klagen, je hebt het zelf gedaan. Of is dat te hard? Nou ja, hoe dan ook is het gewoon verwijtbaar gedrag. Ik kan me niet voorstellen dat ik door zou roken tijdens m’n zwangerschap. Heb ooit een documentaire gezien waarin duidelijk werd wat er exact gebeurt met de foetus als de moeder inhaleert en dat is niet leuk…toen kon ik het me nog minder voorstellen, rokende zwangere vrouwen.

Maar ja, ieder z’n eigen. Gelukkig is het een democratie! Het rare is wel, als iemand z’n kind na de geboorte mishandeld dan wordt dat echt niet getolereerd en bij roken tijdens de zwangerschap kraait er over het algemeen geen haan naar. Ik blijf dat toch vreemd vinden.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik weet dat je beter kan blijven roken als je na drie maanden nog steeds rookt want afkicken moet de baby dan ook en dat is ook niet goed. Maar ja ik ben toen niet voor niks gestopt voordat ik zwanger werd. Sterker nog ik moest nog met de pil stoppen. Ik wilde alles uit me systeem hebben eerst.

Groetjes,

Michèle

Zal ik het nog sterker vertellen: weet je dat zelfs sperma van rokende mannen slechter van kwaliteit is dan van niet-rokende mannen? Het is dus niet alleen de vrouw die moet stoppen met roken als ze zwanger wil raken, de man moet net zo goed stoppen met roken.

Groetekes, Sje

Ja heb je op zich gelijk in, maar ja je kan niemand dwingen. Ik was binnen een maand zwanger dus dat van Mervin deed het nog goed enne morgan is daarna nooit meer aan rook blootgesteld. Althans ik heb mijn best gedaan want helaas soms rook je gewoon mee.

Groetjes,

Michèle

ja, haha dat wist ik!!!
sander is ook gestopt want dan zwommen zijn zaadjes harder, nou! en of dat werkt!!
met kerst gestopt met pil en in maart zwanger!!!
sterk spul, ongerookt zaad

karin

Ha ha ha doe mij maar gerookt. Het ging nu al vlot, voor het zelfde geld krijg ik er twee of drie

Groetjes,

Michèle

hahaha en allemaal een sigaretje op hun lipje!!!
hahaha

karin

Hoi

Ik stuur iedereen die rookt het balkon op!
Ik vind namelijk dat mensen het horen te begrijpen dat je het niet lekker vind dat je kind sigaretten rook inademt,en dan ook baby hoort na baby te ruiken en niet naar rook ja toch?
groetjes

Sorry dat ik het zeg, maar ik begrijp echt niet waarom je schoonfamilie niet even ergens anders gaat roken. Kleine moeite en ze begrijpen toch ook wel dat het niet bevoorderlijk is voor jullie kleine.

Wat vind je vriend ervan? Kan hij er niet wat van zeggen, misschien voor hem makkelijker om er iets van te zeggen dan voor jou? Kan me voorstellen dat jij er moeite mee hebt er iets van te zeggen. Maar als je vriend het niet doet dan zou ik het toch doen als ik jou was. Gezondheid van je kleine is het belangrijkste.

Mijn man en ik roken niet en mijn ouders en schoonouders ook niet. Een paar vrienden van ons die roken gaan uit zichzelf buiten staan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ha ha ha ik zie het al helemaal voor me Karin, Als ze met zijn drie zijn, zitten ze nu al poker avondjes te organiseren daar binnen met dikke sigaren en zonnebrillen…

Groetjes,

Michèle

hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties! Baal er echt ontzettend van! m’n vriend vind dat we niet aan iedereen kunnen vragen buiten te roken, vooral omdat het niet in ons huis is. Hij wil haar wel graag meenemen, de fam wil haar ook graag zien. Ik breng haar liever naar mijn moeder, de mensen die daar komen en roken, gaan wel netjes buiten staan.

Snap echt niet dat ze niet begrijpen hoe slecht het is. Als ik tegen m’n vriend zeg dat we dan snel weer weg zijn wordt ie boos en zegt jaja dat weet ik nou wel. Hij denkt dat als het maar af en toe is dat het dan geen kwaad kan.

Als ik dan naar ons moppie kijk, zo lief, klein en puur, wordt ik al een beetje verdrietig als ik denk aan die gore rook

Tip voor je:zoek op internet op wat meeroken voor een kindje kan aanrichten en laat dat is lezen aan je vriend.
Succes hoop dat het goed komt!

Vind je vriend het moeilijk om te zeggen ofzo? Bang voor ruzie? Echt, houd voet bij stuk. Het is ook jouw kind, niet alleen de zijne. Veel succes meid!

Groetjes!

wil even laten weten dat ze dus NIET meegaat.

M’n vriend had z’n moeder gebeld en die zei dat er maar! 4 mensen komen die roken en dat de deur waarschijnlijk wel open staat, en dat we haar anders wel op bed konden leggen. Nou slaapt ze soieso maar een uurtje per keer en zeker niet op commando. Ze gaat nu lekker naar mijn ouders en wij gaan alleen op bezoek bij zijn familie. Laat ze maar komen met het commentaar, kan me geen reet schelen. Ik vind het aso om te roken bij een baby en vind haar gezondheid belangrijker dan wat hun van mij (of ons) vinden.

Hopelijk snappen ze de hint nu en gaan ze voortaan buiten roken als we bij hun thuis komen, zo niet, komen ze maar lekker naar ons als ze d’r willen zien. Kunnen ze alsnog buiten roken

Goed gedaan! En laat ze maar komen, volgens mij hoef je helemaal niet lang te discussiëren. Een simpel “de gezondheid van m’n kindje gaat boven alles” moet genoeg zijn.

Groetjes!

heel erg goed!! zo denk ik er ook over! ik had hetzelfde gvoel toen we voor het eerst naar een tante van papa gingen waar veel gerookt wordt. Glukkig haden die allemaal zel al bedacht om te luchten en buiten te gaa staan!!! ik was zo opgelucht!

dat wil je die kleine onschuldige kndjes toch niet aandoen?
Misschien gaan ze er nu anders over denken nu jij voet bij stuk hebt gehouden, en anders zijn ze gewoon heeel dom!

groeten Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik ben gestopt voor mijn zwangerschap, en mn vriend ook, en begonnen nadat ik gestopt was met bv geven. en mn vriend rookt zo nu en dan een peuk maar niet eens elke dag
ik ewet het ben een muts, en no excuses maar heb het nooit voor mezelf gedaan…stoppen heb altijd gezegt: ik doe het voor Rico, dus de drang om te roken is altijd gebleven dag in dag uit en TOCH heb ik het in totaal 14 maanden volgehouden. en toen ik geen bv meer gaf had ik zoiets van waar doe ik het nog voor…ik rook heel weinig en niet in huis, zorg dat rico er zo min mogelijk mee in aanraking komt. in huis zoiezo niet en buitenshuis probeer ik het echt te beperken tot 0. maarja je kunt moeilijk als je op bezoek bent of op een feest bent zeggen: ej nie roken he.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090412/zkqe.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/ZJYQp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 12 Apr 2009 15:24:18

Hey hey

Vind dat je 't hartstikke goed doet om haar dan maar niet mee te nemen.
Bij mijn ouders en schoonouders wordt sowieso niet gerookt in huis. Geen van allen rookt ook meer, op m’n schoonvader na. Die rookt nog regelmatig z’n sigaartje, maar dat doet ie lekker buiten. Nu vind ik 't niet zo tof dat Jens opa nadoet met een lepeltje in z’n mond alszijnde sigaar, maar okey… Vind ik nog lang niet zo erg als wanneer opa rond crossed met Jens op een scootmobieltje en een sigaar op z’n lippen heeft (dus op minder dan 20cm afstand van Jens zit). Ook al zijn ze buiten, dat vind ik niet kunnen. Heb 'r ook wel wat van gezegd hoor (via manlief) dus dat gebeurt niet meer.

Mensen zeggen ook wel eens: je kunt ons niet verbieden te roken in ons eigen huis.
Nou prima, dan zeg je: ik wil je niet verbieden te roken in je eigen huis, maar vriendelijk ertoe verzoeken. Kan je je er niet toe zetten, dan ga ik weer met de kleine.

Zelf ben ik vroeger ook gerookt hoor, zowel in de buik als erbuiten. Gelukkig nooit nergens geen last van gehad (ook geen oorontstekingen ) , maar het had zomaar anders kunnen zijn.
Sja, zoals eerder al iemand schreef: vroeger was er nog niet veel over bekend, over de schadelijke gevolgen van (mee)roken. Gelukkig nu wel en respecteren de meesten de wensen van (a.s.) ouders.

Ah ja, hier ook nog een gevalletje van superzaad: manlief heeft nog nooit gerookt, dus 't was ook (2x) in de eerste maand raak, hahaha.

Choq, goed bezig meissie! Stoer wijf ben je! Laat je nog weten hoe de reacties op jullie beslissing zijn geweest?

Groetekes, Sje