Hey hey
Vind dat je 't hartstikke goed doet om haar dan maar niet mee te nemen.
Bij mijn ouders en schoonouders wordt sowieso niet gerookt in huis. Geen van allen rookt ook meer, op m’n schoonvader na. Die rookt nog regelmatig z’n sigaartje, maar dat doet ie lekker buiten. Nu vind ik 't niet zo tof dat Jens opa nadoet met een lepeltje in z’n mond alszijnde sigaar, maar okey… Vind ik nog lang niet zo erg als wanneer opa rond crossed met Jens op een scootmobieltje en een sigaar op z’n lippen heeft (dus op minder dan 20cm afstand van Jens zit). Ook al zijn ze buiten, dat vind ik niet kunnen. Heb 'r ook wel wat van gezegd hoor (via manlief) dus dat gebeurt niet meer.
Mensen zeggen ook wel eens: je kunt ons niet verbieden te roken in ons eigen huis.
Nou prima, dan zeg je: ik wil je niet verbieden te roken in je eigen huis, maar vriendelijk ertoe verzoeken. Kan je je er niet toe zetten, dan ga ik weer met de kleine.
Zelf ben ik vroeger ook gerookt hoor, zowel in de buik als erbuiten. Gelukkig nooit nergens geen last van gehad (ook geen oorontstekingen
) , maar het had zomaar anders kunnen zijn.
Sja, zoals eerder al iemand schreef: vroeger was er nog niet veel over bekend, over de schadelijke gevolgen van (mee)roken. Gelukkig nu wel en respecteren de meesten de wensen van (a.s.) ouders.
Ah ja, hier ook nog een gevalletje van superzaad: manlief heeft nog nooit gerookt, dus 't was ook (2x) in de eerste maand raak, hahaha.