Roken

Hallo allemaal,

ik zou graag willen weten hoe jullie omgaan met mensen die roken bij je kind.
Hebben jullie daar moeite mee als dat af en toe gebeurd of niet?

Het zit namelijk zo; de ouders van mijn vriend en zijn zus blijven gewoon binnen roken als wij met de kleine meid langs komen. Tja dat deden ze vroeger ook en ze zijn gezond opgegroeid. Ik heb er heel erg moeite mee! Laatst gaf m’n vriend onze dochter de fles, gaat zijn vader er pal naast een shaggie aansteken!!!

Met paas zijn we uitgenodigd bij zijn familie, ook daar wordt altijd veel gerookt, wil eigenlijk niet heen met de kleine meid…
maar heb nu ook het gevoel dat ik haar weghoud bij de familie van m’n vriend, mijn familie ziet haar wekelijks, zijne… maandelijks.

Alvast bedankt moest het even kwijt en ben benieuwd hoe jullie hier mee om zouden gaan?

Groetjes choq

Ik vind wel dat je dat mag aangeven, is gewoon niet gezond voor de kleintjes en ook niet voor ons hahahaha. Ik rook zelf ook en mijn man ook maar, dus niet binnen. Vroeger was er niet zoveel over bekend maar nu wel zo simpel is het. En als ze der eigen niet aan willen passen, dan gewoon niet meer heen gaan. Ook ik kom op plekken waar gerookt wordt normaal maar niet als ik met dylano kom en is er van te voren gelucht.
Ze kunnen makkelijk een dagje buitenstaan

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Jeetje, wat irritant. Ik rook zelf niet, maar heb ook geen hekel aan mensen die wel roken (ben zelf opgegroeid tussen twee rokers en heb nergens last van), maar ze moeten toch respecteren dat niet iedereen van die rook gediend is. En zeker niet roken bij een kleintje! Meeroken is ook schadelijk! Ik zou dat vooraf echt aangeven en als ze daar geen rekening mee houden zou ik niet gaan. Ze moeten toch snappen dat dat niet kan! En morgen is het lekker weer nog, dus laat ze lekker buiten roken. Groot gelijk dat jij je kindje beschermt tegen die troep. Het zal voor een keer echt niet erg zijn als er gerookt wordt, maar het gaat meer om het idee dat ze er geen rekening mee houden!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hoi

Mijn vriend en ik roken ook… maar zeker niet binnen, of waar Emma bij is. Wij hebben ook familie die rookt (binnen) maar als wij omen gaan ze naar buiten. Ik heb ook gezegt als er wel binnen wordt gerookt pak ik mijn kleintje in en ga weg!
Er zijn goede folders over baby’s en meeroken misschien moet je ze die eens laten lezen. Ik zou zeker niet met mijn kleintje in een ruimte gaan zitten waar gerookt wordt.

succes ermee
Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Er wordt niet gerookt in het bijzijn van onze kinderen. In ons huis wordt sowieso niet gerookt, dan gaan mensen maar naar buiten als ze het niet meer uithouden tot thuis. In onze familie, vrienden- en kennissenkring rookt bijna niemand en de mensen die roken, die roken buiten.

En als er wel een feestje is waar gerookt wordt, dan gaan we niet of een van ons gaat zodat de ander thuis kan blijven met de kinderen.

Groetekes, Sje

Vind het zelf erg moeilijk om het ze te zeggen, maar nu ga ik het liefst zo min mogelijk heen, voel me heel raar van binnen als ze een sigaret opsteken. En thuis moet alles weer gelucht worden, kinderwagen, schone kleertjes aan. Die lieve kleine babyspullen horen niet naar rook te ruiken.

Voor mezelf heb ik er geen moeite mee, voor de kleine des te meer.

Bij ons thuis mag er niet meer gerookt worden, dan gaan ze wel buiten, maar als we langskomen zitten ze gezellig met z’n 3en bij de kleine te paffen.

Het gaat om de gezondheid van je kindje, dus zeker aangeven dat je graag ziet dat ze buiten gaan roken. Zij weten ook donders goed dat roken niet gezond is, maar dat doen ze zichzelf aan. Die kleine heeft er niet om gevraagd. En als ze niet naar buiten willen, zou ik niet gaan. M’n vriend zou dan best kunnen gaan, maar dan zou ik thuis blijven met de kleine.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kinderen en er staan niet voor niks van die enge waarschuwingen op verpakkingen van rookwaar.

Jammer dan als mensen er geen begrip voor hebben maar ik wil geen sigarettenrook in de buurt van mijn kinderen. Mijn kinderen zijn belangrijker voor me dan vrienden en kennissen. Dus als ik mensen uit mijn omgeving zou verliezen doordat ze geen begrip hebben voor mijn anti-rookstandpunt, jammer dan! Ben ik echt heel makkelijk in. Mijn kinderen gaan echt voor alles!

Groetekes, Sje

Helemaal mee eens! Ik was laatst bij de kapper en werd geknipt door een meisje dat me normaal nooit knipt, maar mijn eigen kapster was ziek. Hoe dan ook, ze vertelde over vrienden van hen die niet met hun kindje in een feesttent wilden op een dorpsfeest, omdat daar gerookt werd. Ze vond dat maar stom, want “kindjes moeten er toch aan wennen?” Dus. Hoezo, wennen? Omdat ze dan alvast zijn voorbereid voor als ze later zelf gaan roken? Hele vreemde opmerking vond ik dat.

Groetjes!

Blonde kapster zeker?! Hoe naïef kun je zijn?! Wat een sufmuts zeg. En dan zeg ik het nog mild.

Groetekes, Sje

Het is medisch aangetoont dat de eerste 6 maanden na de geboorte de longen van een kind nog ontwikkelen. Dus het is zeker wel schadelijk. Bij ons rookt alleen pappa en dan of in de tuin of uit het keukenraam. Ha ha ha hij heeft tegenwoordig heel erg goed contact met de buren gezien de keuken aan de straatkant ligt.

Bij mijn moeder mag ook niet gerookt worden binnen en mijn pa die een kettingroker is rookt domweg niet waar Morgan bij is. Toen we daar met kerst waren is ook iedereen die rookte de tuin in gegaan tussen de gangen door. Ha ha ha alleen ik, mijn stiefmoeder en morgan zaten nog aan tafel.

En ik vind het ook een verademing dat er in sportkantines niet meer gerookt mag worden zo kan ze ook safe mee naar de voetbal. Nee hoor het is jou kindje dat jij beschermen wil en als daar geen begrip voor is dan hebben ze in mijn ogen dikke pech.

Groetjes,

Michèle

quote:
Blonde kapster zeker?! Hoe naïef kun je zijn?! Wat een sufmuts zeg. En dan zeg ik het nog mild.

Groetekes, Sje

Nou, beter gezegd: een kapster met zwart haar, met paarse en rode piekjes…maar van origine vast blond ja. Vond het ook vrij simpel van d’r.

Groetjes!

Zwart met paarse en rode piekjes staat in hetzelfde rijtje als blond!

Groetekes, Sje

Haha! In dit geval in ieder geval wel ja…

Groetjes!

Laat me raden net 20, en denkend dat ze alle wijsheid in pacht heeft. Eentje waarvan je echt hoopt dat ze het eerste 10 jaar geen kind ‘neemt’ omdat het zo leuk bij der outfit matcht of zo.

Groetjes,

Michèle

bij ons roken ze ook niet waar ruben bij is, dan gaan ze gewoon naar buiten!
ben zelfal een dik jaar gestopt met roken (trots!!!)
en wil dan ook niet dat m’n huis toch stinkt naar rook…
vink vies!..
en het gekke is, dat als je niet rookt dat je het dan pas ruikt!!

groetjes!!

karin

Ha ha ha ik begrijp je helemaal Karin. Ik ben 9-7 as alweer 2 jaar gestopt en nu pappa ook niet meer in huis rookt scheelt dat enorm. Ik ruik het ook meteen hoor als ik ergens binnen kom. Zeker als er slecht gelucht wordt.

Groetjes,

Michèle

Yep, Michele. Zo’n midden-twintig meisje dat denkt dat ze alles weet. Zucht.

Groetjes!

Het is dat ik weet dat jullie zo ver weg wonen anders had ik gevraagd of ze wel eens bij ons op de voetbal kwam… Verschrikkelijk zulke mokkels.

Groetjes,

Michèle

Haha. Eigenlijk vrij lachwekkend. Weet je? Ik kende via via ook iemand die zwanger was en niet helemaal kon stoppen met roken. Rookte er nog vier per dag ofzo. Maar weet je wat ze zei? Als de kleine er straks is, dan wordt er bij ons in huis niet meer gerookt. Dan heeft die kleine er last van. Hallo!!! En niet als je rookt tijdens je zwangerschap??? Nog zoiets…

Groetjes!