Roken

hey meiden,
wij hebben ervoor gekozen om diantha een rookvrije omgeving te bieden.
wij roken allebei wel, maar niet in huis.
dit beperkt wel ons sociale leven.
we hebben mensen in onze kenissenkring die wel in huis roken,
je zit met verjaardagen, openbare gelegenheden.
niet iedereen is bereid niet te roken als wij willen komen.
kortom, wij komen dus nergens waar gerookt wordt.
nu denk ik wel eens dat mensen vinden dat wij daar erg ver in gaan. wat vinden jullie?
zijn wij nou echt van diezeikerds?

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Gewijzigd door - diantha op 01 Feb 2006 00:43:10

Nee, ik vind dat geen "gezeik"
Ik vind het eerder “gezeik” als andere mensen niet snappen dat jij je baby niet die gore rook wil laten inademen.
Ik rook zelf niet maar mijn vriend dus wel en die rookt nu steeds buiten.
Maar inderdaad, bepaald gezellig is dat natuurlijk niet.
Waar wij over het algemeen komen zijn eigenlijk altijd wel meerdere kids/baby’s.
Daar roken ze ook altijd buiten of onder de afzuigkap in de keuken
Maar in december, toen we ons gastkind Vivien gingen ophalen, moesten we wachten in een restaurant waar iedereen stond/zat te paffen.
Toen zijn wij in de hal blijven wachten (Kaya was net 4 weken toen)
Maar eigenlijk heb ik de neiging om te denken/zeggen dat ik het niet sociaal vind als je ergens niet op visite kan komen omdat die persoon weigert voor een keertje buiten te roken…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

NEE JULLIE ZIJN ECHT GEEN ZEIKERTS!!
HET IS SLECHT VOOR IEDEREEN MAAR HELEMAAL VOOR ZON BABY!!
IK SLUIT ME HELEMAAL BIJ BIEB AAN!!!
ECHT!! IK KRIJG DE KRIEBELS VAN MENSEN DIE BIJ BABYS OF KLEINE KINDEREN ROKEN!!
DUS JE HEBT HELEMAAL GELIJK!
LIEVE GROET VAN jANNEKE!!

Jullie zijn echt geen zeikerds.
Wij doen het precies zo.

Nu roken we zelf niet en ben ik astmatisch en dat wil ik bij haar proberen te voorkomen. En ik vind het ronduit belachelijk dat mensen waar je op visite gaat gewoon doorroken waar een baby bij is. Dan heb je niet veel fatsoen als je het mij vraagt.

Sorry…misschien ben ik wat fel. Maar roken bij baby’s vind ik echt niet kunnen.

Tessie

Jullie zijn echt geen zeikerds.
Wij doen het precies zo.

Nu roken we zelf niet en ben ik astmatisch en dat wil ik bij haar proberen te voorkomen. En ik vind het ronduit belachelijk dat mensen waar je op visite gaat gewoon doorroken waar een baby bij is. Dan heb je niet veel fatsoen als je het mij vraagt.

Sorry…misschien ben ik wat fel. Maar roken bij baby’s vind ik echt niet kunnen.

Tessie

Hoeft niet hoor Armanda.
In een huis waar gerookt wordt hangt ook standaard de lucht ervan.
En die krijg je niet weg met een beetje luchten.
Dus als jou kind daar rond loopt en ook als kleren daar in huis zijn gaan ze er naar ruiken.
Tenminste dat is mijn ervaring daarmee.

Verder heb ik er met Lucas ook altijd zoveel mogelijk rekening mee gehouden.
Destijds rookte mijn zus ook nog, maar niet waar Lucas bij was.
Verder rookt er bij ons bijna niemand meer, mijn zus ook al niet meer.

Ik vindt alleen dat je niet iemand in zijn eigen huis kan verbieden om te roken
Zelf rook ik niet en we weten allemaal dat het niet gezond is.
Maar soms vind ik dat we af en toe een beetje doorslaan naar de andere kant.
In openbare gebouwen zoals de bibliotheek ed vind ik het niet meer dan normaal dat er niet gerookt wordt.
Heb je een keer een happening voor kinderen is het niet meer dan normaal dat je niet rookt.

Maar ik kan me soms wel voorstellen dat rokers zich gediscrimineerd voelen
Let wel, ikzelf heb nooit gerookt en zal het ook niet doen. Ben ook astmatisch dus ik heb er alleen maar last van.
Maar in de horeca niet meer roken bv (dat snap ik nog steeds niet echt?)

Groetjes Mim

quote:
In een huis waar gerookt wordt hangt ook standaard de lucht ervan. En die krijg je niet weg met een beetje luchten.

Klopt, daar sta je soms echt van te kijken. Het is gewoon een heel indringende lucht.

quote:
Maar in de horeca niet meer roken bv (dat snap ik nog steeds niet echt?)

Da’s idd wat anders.
Wat ik net al schreef over dat we Vivien gingen ophalen en toen in een rokerig restaurant moesten wachten. Toen zijn we dus met Kaya in de hal gaan staan.
Ik vind dat je ook niet moet verwachten op zo’n moment dat daar niet gerookt wordt.
Wat ik wel netjes en prettig vind is dat er in restaurants altijd een niet rokers gedeelte is.
Maar bijv. in een cafe ofzo…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Dit is het 100ste verhaaltje wat ik al tik, en heb zitten twijfelen om te reageren
Maar ik zal vertellen hoe het hier dagelijk gaat.

Na de geboorte van Ruben en een paar helse nachten zijn wij beide weer begonnen met roken.
Wij roken dan wel in huis maar dan in een van de twee woonkamer, in de rookkamer zal je Ruben dus nooit tegen komen.

Maar als wij op vistie gaan dan zijn er genoeg mensen die roken in het bijzijn van Ruben.

Ik kan iemand moeilijk verbieden te roken in eigen huis.
Ik respecteer ieder zijn keus, daarom vraag ik altijd, of ze er problemen mee hebben als ik een sigaret op steek.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

quote:
Wat ik wel netjes en prettig vind is dat er in restaurants altijd een niet rokers gedeelte is.

Ja, dat is altijd prettig!

quote:
Maar bijv. in een cafe ofzo...............................................

Is dat in een cafe niet wat moeilijker?
Ik bedoel, daar gaan mensen naar toe om elkaar te ontmoeten, ook andere (onbekende) mensen.
Zou het geen gat in de markt zijn om een rookvrij cafe te openen (of zijn die er al )

Verder vind ik dit een heel moeilijk onderwerp.
Je moet zo uitkijken voor je mening, voordat je het weet heb je boze rokers of juist boze niet rokers op je nek

Groetjes Mim

hey meiden,
bedankt voor jullie mening,
het is voor mij echt wel een probleem hoor.
net als marianne roken we allebei, maar absoluut niet in huis.
en we gaan dus ook niet meer naar mensen die roken in huis als we er zijn.
maar ik respecteer een ieder zijn mening hoor.
het is je eigen huis tenslotte.
gelukkig zijn er ook veel mensen die er wel rekening mee houden als je met je beebie op bezoek komt.
maar nogmaals,
het beperkt wel je sociale contacten.
en ik vindt het ook logisch dat er in restaurants e.d. ook gerookt wordt.
dan is aan ons de keuze: ga je daar wel of niet naar toe.
enne…het stinkt idd als er binnen gerookt wordt.
ik rrok zelf, maar sinds we niet meer binnen roken, hmmmmmm…heerlijk fris in huis. echt waar.
en ik was laatst bij iemand die wel binnen rookt, en o o dat stonk echt.

quote:
Is dat in een cafe niet wat moeilijker? Ik bedoel, daar gaan mensen naar toe om elkaar te ontmoeten, ook andere (onbekende) mensen. Zou het geen gat in de markt zijn om een rookvrij cafe te openen (of zijn die er al )
nou, dat hebben ze al meerdere malen geprobeerd, zo`n rookvrij cafe, maar dat gaat hem niet worden. die zijn binnen de kortste keren over de kop. nu zou ik uberhaubt niet naar een cafe gaan met mijn kind hoor! hihihi groetjes christa mama van diantha

quote:
ik rook zelf, maar sinds we niet meer binnen roken, hmmmmmm....heerlijk fris in huis. echt waar. en ik was laatst bij iemand die wel binnen rookt, en o o dat stonk echt.

Ja daar heb je helemaal gelijk in, voorheen rookten we dan in elk vertrek van het huis.
en sinds we een rook kamertje hebben ruik de rest van het huis zo lekker fris.
en als ik dan bij een ander kom waar wel in het hele huis gerookt word ruik ik het meteen.

Gelukkig rookt er bij ons eigenlijk niemand.
Mijn zwager mar niet als wij er zijn.

En mijn schoonmoeder, oma van Manon.
En die snapt het ook niet helemaal. Toen ik zwanger was zei ze constant dat ik goed moest oppassen, goed eten enz en steekt terwijl ze dat zegt rustig een sigaret naast mij op terwijl ik daar normal al niet tegen kan.
Maar goed…ieder voor zich.

Ik ben ook niet tegen roken alleen wel in de buurt van een baby.
En erg lastig Christa dat mensen dat bij jullie gewoon blijven doen. Dat weerhoudt je er idd van om naar die mensen toe te gaan. Komen ze nog wel gewoon bij jullie?

Tessie

quote:
Maar als wij op vistie gaan dan zijn er genoeg mensen die roken in het bijzijn van Ruben.
nou, en daarom gaan we dan niet naar mensen waar gerookt wordt. die mensen komen wel bij ons hoor. het blijft lastig vindt ik. voel ik me toch die zeikerd!!

Nee hoor, geen zeikerd.
Je gaat daar dadelijk waarschijnlijk toch in schipperen als ze wat ouder wordt.
Altijd kan je het toch niet voorkomen, maar nu is ze nog zo jong.

Groetjes Mim

quote:

het blijft lastig vindt ik. voel ik me toch die zeikerd!!

Nou Christa ook ik vind je echt geen zeikerd!!!
Ik snap dat je het een moeilijke situatie vind, in de zomer zal het al een stuk makelijker zijn omdat dan iedereen buiten zit, dan is het in mijn ogen toch anders, dan dat je binnen zit.
Het is tenslotte je dochter en je hebt het beste met haar voor.
Dus als jij vind dat er in haar bijzijn niet gerookt mag worden, hebben mensen dat te respecteren, maar ja het blijft moeilijk als je bij een ander op visite bent.
En dat zal het ook altijd wel blijven.

Nou Christa, jullie zijn helemaal geen zeikerds hoor!

Bij ons in huis mag ook niet gerookt worden. Nou hebben wij gelukkig maar heel weinig rokers in de familie/vriendenkring, maar de rokers die er zijn, die gaan maar lekker buiten staan.

Ook niet eens in de garage ofzo, want die rook trekt door het ontluchtingskanaal alsnog het huis in.

Er wordt bij ons in huis gewoon niet gerookt! Ik heb niet eens asbakken in huis.

En wie er moeilijk over doet dat-ie buiten moet roken, jammer dan.

Mijn man en ik kunnen heel slecht tegen rook, ik wil het onze kindjes met hun jonge longetjes al helemaal niet aan doen. Mijn eigen huis is de enige plek waar ik het qua roken voor het zeggen heb, dus daar ben ik echt heel streng in.

Ik zit er gewoon niet op te wachten dat een ander die toevallig verslaafd is, mijn lucht komt zitten vervuilen.

Inmiddels weet iedereen gewoon dat er bij ons niet gerookt wordt, dus het is ook nooit meer een discussie. En ik moet zeggen, iedereen heeft er altijd erg sportief op gereageerd dat ze bij ons niet mogen roken.

Komt bij dat er tegenwoordig op steeds minder plekken gerookt mag worden, dus de rokers zijn het inmiddels wel gewend hoor als ze ergens naar buiten moeten voor hun sigaretje.

Dus Christa, voel je vooral niet schuldig, want vrienden die het niet begrijpen dat er bij jullie niet gerookt mag worden, dat zijn dan blijkbaar minder goede vrienden dan je gedacht had.

En dat je zelf nergens meer komt met Diantha waar gerookt wordt, ook groot gelijk in. Ik had tot vorig jaar ook kennissen waar veel gerookt werd, dus als daar een verjaardag was, dan ging ik daar 's middags even naar toe (in kleren die toch al in de was moesten). Vroegen ze wel steeds waarom mijn meisjes er niet bij waren en dan legde ik het ook gewoon eerlijk uit.

Nogmaals, jammer dan als mensen er geen begrip voor hebben. Ik ben daar steeds makkelijker in geworden.

Groetekes, Sje

Hey Diantha.

Toen Martin en ik besloten dat we een kindje wilden, ben ik gestopt met roken. Ik heb daarna nooit meer weer een sigaret aangeraakt, hoewel ik er nog regelmatig verschrikkelijke trek in heb!!

Mijn ouders rookten toen Thomas pasgeboren was allebei. (mijn vader is inmiddels gestopt i.v.m. longenfyceem,schrijf je dat zo??) Mijn ouders hebben wel gerookt waar wij bij waren als baby, maar omdat er tegenwoordig zo veel meer bekend is over roken, roken zij niet in het bijzijn van onze kinderen. Ook niet in hun eigen huis. Ze gaan dan buiten roken. Ook hebben ze nu een apparaatje gekocht, dat de lucht continu zuiverd. Dat merk je wel zeg!!

Nu Thomas wat ouder is, roken ze heel af en toe een sigaretje waar hij bij is. Ik vind dat goed. Ik zit ook wel eens bij v en d koffie te drinken, daar wordt ook gerookt denk ik dan…maar dat is maar zelden.

Martin rookt trouwens niet (nooit gedaan).

Bij ons op verjaardagen wordt er wel binnengerookt. Ik als ex-roker, kan mij voorstellen dat het vervelend is om naar buiten te moeten in de regen…je krijgt dan van die groepjes : de rokers en de niet-rokers. Daar hou ik al helemaal niet van…

quote:
niet iedereen is bereid niet te roken als wij willen komen

Dat vind ik echt belachelijk!!! Bij ons was iedereen daar gelukkig wel toe bereid! Zelfs mijn opa en oma die kettingrokers zijn, en het belachelijk vinden, legden hun sigaretjes aan de kant…(en hebben ook zo´n apparaatje gekocht!!) Ik denk dat ik ook niet naar die mensen toe zou willen met een baby!!

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas (3)
en Robin (1)

christa, mama-tjes toch jij moet je niet zo voelen. In tegendeel ik vind dat je een natuurlijke reactie hebt wij zijn ook zo mensen mogen niet binnen roken wanneer ze komen die weten dat, als ze langs komen is het alleen maar voordelig voor hun sigaretjes, dan roken ze niet veel omwille van de kou.hihi

Wanneer wij naar vrienden gaan of bij familie waar er gerookt word dan zetten ze zelfs ramen en deuren open om even te laten verluchten als ze weten dat wij afkomen en dan roken ze in de keuken. Ik aprecieer wel dat ze dat doen, zonder dat wij dat hoeven te vragen, want het is inderdaad zo dat je niemand iets kan verbieden in zijn eigen huis.
je zou dat kunnen proberen maar ik weet niet of dat dan goedkomt hehe

Ik denk dat de VOLWASSENEN best wel weten dat het ongezond is vooral voor een baby. Dan vind ik het normaal dat ze dan uit respect ergens anders gaan roken.

groetjes van Samya ,mama van Alyssa

hey mama`s,

bedankt voor jullie verhalen en meningen.
nu voel ik me weer meer gesterkt om bij mijn standpunt te blijven.
je zou toch haast aan jezelf gaan twijfelen?

hoi,

zoals ik heeft ieder zijn eigen mening en ik heb de eerste 3 maanden niet in mijn huis gerookt waar de baby bij was. nu roken wij beide wel in huis maar wijhebben een open keuken en de afzuiger staat altijd aan en als de baby beneden is roken wij niet in huis. een poos terug kregen wij visite die ook rookte maar die maakte er een potje van die rookte perpersoon 8 sigarette in anderhalf uur dat vind ik niet kunnen en nu is het ook zo dat wij all1 tussen de voedingen door roken en dat sommige visite niet meer bij ons mogen roken. maar wij roken dan ook niet bij hun in huis!!!

groetjes

k ben zo als ik ben. wees jezelf en geloof in je zelf doe wat jou het beste lijkt

ik heb een baby genaamt milou 3 maanden en 2 weken oud.