Nou Christa, jullie zijn helemaal geen zeikerds hoor!
Bij ons in huis mag ook niet gerookt worden. Nou hebben wij gelukkig maar heel weinig rokers in de familie/vriendenkring, maar de rokers die er zijn, die gaan maar lekker buiten staan.
Ook niet eens in de garage ofzo, want die rook trekt door het ontluchtingskanaal alsnog het huis in.
Er wordt bij ons in huis gewoon niet gerookt! Ik heb niet eens asbakken in huis.
En wie er moeilijk over doet dat-ie buiten moet roken, jammer dan.
Mijn man en ik kunnen heel slecht tegen rook, ik wil het onze kindjes met hun jonge longetjes al helemaal niet aan doen. Mijn eigen huis is de enige plek waar ik het qua roken voor het zeggen heb, dus daar ben ik echt heel streng in.
Ik zit er gewoon niet op te wachten dat een ander die toevallig verslaafd is, mijn lucht komt zitten vervuilen.
Inmiddels weet iedereen gewoon dat er bij ons niet gerookt wordt, dus het is ook nooit meer een discussie. En ik moet zeggen, iedereen heeft er altijd erg sportief op gereageerd dat ze bij ons niet mogen roken.
Komt bij dat er tegenwoordig op steeds minder plekken gerookt mag worden, dus de rokers zijn het inmiddels wel gewend hoor als ze ergens naar buiten moeten voor hun sigaretje.
Dus Christa, voel je vooral niet schuldig, want vrienden die het niet begrijpen dat er bij jullie niet gerookt mag worden, dat zijn dan blijkbaar minder goede vrienden dan je gedacht had.
En dat je zelf nergens meer komt met Diantha waar gerookt wordt, ook groot gelijk in. Ik had tot vorig jaar ook kennissen waar veel gerookt werd, dus als daar een verjaardag was, dan ging ik daar 's middags even naar toe (in kleren die toch al in de was moesten). Vroegen ze wel steeds waarom mijn meisjes er niet bij waren en dan legde ik het ook gewoon eerlijk uit.
Nogmaals, jammer dan als mensen er geen begrip voor hebben. Ik ben daar steeds makkelijker in geworden.
Groetekes, Sje