Rico voor het eerst minder "gezond"

gegeten heeft?
jawel pizza margaritha. ik had gewoon zin in pizza vanavond en had geen zin om te koken. heb 4 uur staan strijken vanmiddag dus jullie geloven me vast wel als ik zeg dat ik helemaal was afgewerkt vandaag gezien de klachten die ik heb.
Dat strijken kwam… rico heeft nu dus een peuterkamer. en ik heb alle beddengoed/gordijnen noem maar op uitgewassen en netjes gestreken ook had ik nog 2 machines 1 van Rico en 1 van ons waar ook een hoop strijkwas bij zat dus nouja…dan weet je het wel.
ik was dood en doodop en zei: rico pizzaatje? haha. hij keek me aan van: durf ik dat aan?
dus ik een mixpizza besteld: margaritha en de andere helft doner kebab.
af en toe gaf ik rico een stukje doner erbij. vond hij best lekker. ook de pizza vond hij wel oke maar we hadden ook tomaat komkommer en sla.
hij had bijna voor het eerst komkommer gegeten (ooit 1 keer eerder) en hij werd KWAAD ja serieus toen de komkommer op was.
werd zelfs boos op zijn pizza en zei tegen mij: mama! goed eten!
hahahha ik heb me suf gelachen!
dus… nu wordt komkommer ook vaker gekocht aangezien hij het zo heerlijk vind!
rico heeft trouwens ooit 1 keer eerder een frietje gehad (mogen proeven van ons bord) toen we friet haalde. Normaal geef ik hem altijd een slaatje met een frikandel als we daar iets van eten… een paar maanden terug dus ook, maar ik was wel benieuwd of hij frietjes lekker vond!
ik ben niet zo van het ongezonde voor hem maar goed die ene keer in de maand denk ik nu… en zelfs dan nog denk ik van hmm… maargoed nu zit het al in de buik en we zijn beide blij omdat we lekker gegeten hebben!

Oh schat daar krijgt hij niks van. Wij hebben 1 keer per week patatdag en Morgan kijkt daar naar uit. Enne niet om je je rot te laten voelen, maar wat denk jij dat er in een slaatje zit

Groetjes,

Michèle

Haha, voor alles is een eerste keer. Prima toch? Met mate tenminste. Hier is het eens per week ongezond: of pizza of patat. Lekker hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Inge!!!

Nu pas hahahaha. Ik kijk daar echt niet meer naar hoor, Enne als wij friet eten is dat zonder groentes En dat eten we een keer per week En dan zit er ook nog wel een keer pannekoeken of pizza ofzo bij. Hij eet fruit 's morgens pap en tussen de middag 2 bruine boterhammen. allemaal al heel gezond en de meeste keren in de week het avondeten dus ook, maar gemiddeld 2 keer niet hahahaha. Al maak je Dylano blijer met een aardappel dan met een piza bv

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

nee maar een slaatje michele, daar zit ook aardappels in en groentes en vlees.
en pizza kebab hoe vet wil je het hebben?

@Mriek: ja ik heb rico wel is pannekoeken laten eten b.v. maar dat vind ik toch wat anders dan iets van de pizzatent. haha ik weet niet is veel vetter.

@Michelle: jep de eerste keer vette pizza van de turk wel ooit een paar frietjes geproeft enzo maar ja meestal geef ik hem gewoon aardappels groentes en vlees. en soms dna pannekoeken of poffertjes. OHJA en hij heeft een broodje kroket gegeten een paar maanden terug, MAAR ook daar had ik groentes bij zitten sla en tomaat enzo ik kan het niet velen als hij NIKS qua fruit of groenten eet bij zijn avond eten. ik wil persee dat hij daar iets van binnen krijgt. is het geen groente dan in ieder geval appelmoes.
zelfs pannekoeken eet hij niet naturel, dan bak ik er appel doorheen ahhahahhaha

@ Inge ja en wat dacht je van de mayo en conserveringsmiddelen??

Groetjes,

Michèle

Hihihi ik moet er stiekum wel om lachen… Niet omdat Rico dat voor het eerst krijgt, maar eigenlijk meer omdat Joey dat elke week wel eens krijgt, pizza, patat en vooral bitterballen, daar issie helemaal gek van! Broodje kebab ook, eet zo de helft van mijn broodje op! Loempia van de chinees, we hebben er geen vaste dag voor, maar we eten elke week wel een keer iets makkelijks, afhaal of bezorg dus Heerlijk een avondje vrij van het koken, en allemaal smullen van het lekkers Mag ook best hoor, als het maar met mate is

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

@Michele: ja dat weet ik in die winkel dingen wel… …daarbij doe ik nooit extra mayo op de slaatjes, en zijn de slaatjes die hij krijgt niet aangemaakt met rommel (niet die uit de winkel dus)
wij maken ze gewoon met aardappels enzo. papa kan lekkere slaatjes maken hoor en ik zou niet weten hoe hij daar concerveringsmiddelen in zou pompen? ook de zaak hier op de hoek waar wij frietjes halen maken die dingen vers dus ik geloof niet echt dat ze dat erin doen. tenzij dat automatisch gebeurd door de ingredieenten ik weet echt niet hoe die zooi in eten komt hahaha leg is uit!

@Anouk: ja eigenlijk moet ik rico gewoon wat meer verwennen maar ik heb zoiets van: nu kan ik het nog wat indimmen, straks zeurt hij al genoeg om snoep en andere dingen. zolang ik het kan beperken doe ik dat eigenlijk… ik ben best wel een zeur qua eten, maar met de beste bedoelingen want hij eet bar slecht de laatste maanden, en lekkere dingen eet hij natuurlijk WEL (lekker en ongezond haha) dus daarom probeer ik zoveel mogenlijk gezond te geven zodat hij dat niet te veel gaat weigeren… snapje?

btw: rico krijgt regelmatig kaasjes dat is ZIJN lekkernij!

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Jan 2011 22:46:41

Ik snap het wel hoor! Ik ken het wat dat slecht eten betreft, Joey heeft hier ook periodes van. Niks gezonds willen eten, maar die ene dag dat we dan mekkelijk eten gaat het bordje leeg, de smiecht! haha! Maarja, dan mag hij dus ook, want dat is dan zijn avond eten en een vervanging
Ach en indimmen doe ik ook hoor, wat snoep betreft, en 6 dagen per week netjes eten. Hij krijgt elke dag wel iets lekkers, meestal een koekje, maar ook wel eens een bakje chips of een snoepje! Hij vind het lekker, ik geniet van dat stralende koppie en hij neemt de volgende dag ook weer gewoon genoegen met een soepstengel

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

quote:
@Michele: ja dat weet ik in die winkel dingen wel.. ....daarbij doe ik nooit extra mayo op de slaatjes, en zijn de slaatjes die hij krijgt niet aangemaakt met rommel (niet die uit de winkel dus) wij maken ze gewoon met aardappels enzo. papa kan lekkere slaatjes maken hoor en ik zou niet weten hoe hij daar concerveringsmiddelen in zou pompen? ook de zaak hier op de hoek waar wij frietjes halen maken die dingen vers dus ik geloof niet echt dat ze dat erin doen. tenzij dat automatisch gebeurd door de ingredieenten ik weet echt niet hoe die zooi in eten komt hahaha leg is uit!

Zeg dat dan muts, ik dacht dat ie die snackbardingen kreeg

Groetjes,

Michèle

@Michele: ooh ik dacht dat je dacht dat ik winkel slaatjes kocht want daar zitten die concerveringsmiddelen in om het langer goed te houden toch?
maar hier op de hoek bij de snackbar maken ze het ook vers, het is ook een broodjesbar en vanalles eigenlijk. die hebben een eigen keuken waar ze dagelijks verse soep, broodjes, slaatjes e.d. maken.
nou moet ik bekennen dat hij ook wel is elders een slaatje heeft gegeten waar het volgens mij niet vers wordt gemaakt

@Anouk: ja eigenlijk zou ik dat wat vaker moeten doen… maargoed nu mag hij van de logopedist nibbit shipjes hebben vanwege de structuur om de zenuwen in de mond wat minder gevoelig te maken. Of craccot crackers maar goed dat is dan weer geen chips

Oh, wat eet de onze dan ‘ongezond’ vergeleken bij Rico Patat komt hier wel iedere week in huis (of we gaan ergens snacken). Of een keer geen groente, aardappels en vlees maar een boterham met tomaat (als hij heel erg moe is) en een plakje vleeswaar erbij. Aardappels vervangen wij ook nog wel vaak door rijst of macaroni/spaghetti. En pizza is hij hier verzot op, van de week heeft hij nog een halve op (van Dr Oetker). Want denk je dat we de onze iets anders voor kunnen zetten dan dat wij eten? No way, dan eet hij helemaal niets meer

Wij denken altijd maar: als hij overdag goed brood en fruit eet, dan mag hij soms best wel eens lekker ‘snacken’

Ook Seth die snackt af en toe lekker met ons mee, hoor.
Nu eten wij niet zo vaak pannenkoeken/patat/pizza, ik denk eigenlijk maar 1x in de 3 weken of maand. Als we pizza eten, maken we het zelf. Heel leuk om te doen, en door de (heel veel) groenten die erop zitten toch nog wel gezond.
Alleen eigenlijk als we pannenkoeken eten, dan doe ik er geen groente bij.

O, en toevallig gaan we vanavond chinees halen
Ik moet zeggen dat Seth wel zijn gewone eten vaak lekkerder vind dan het ‘snackvoer’.

@Inge: Volgens mij worden slaatjes altijd met mayo aangemaakt. Maar dan nog, is ook niet zo erg als hij dat een keer eet.

Liefs, Anne

Hier elke zaterdag friet. En meneer at het eerst zonder mayonaise maar nu is het de mayonaise die lekkerder is dan de friet. Hahahaha … van mij mag hij … zelf doe ik het ook en meneer is niet te zwaar en ongezond … verder is vet goed om te laxeren toch?

oef wat eten wij dan ook gezond. Niet dat ik het bo niet gun ofzo hoor, maar hij lust het niet!! We proberen hem wel patat of pannenkoeken te geven, maar hij moet er eigenlijk niets van hebben, en bakt er ook niks van!! pizza??? ja het woord is leuk, maar meer wil hij er ook niet van hebben. Hier eet bo dus elke avond aardappels, groente en vlees. En als wij dan wel een keer patat willen, dan krijgt hij een potje. Na het potje mag hij nog patatjes eten, maar dat wil hij niet. We hebben ook wel eens geprobeerd om alleen patat te geven, maar hij lust het niet en eet dan ook niet. Ik heb hem toen geen evrvanging gegeven , want ja, dat is ook niet de bedoeling, maar goed, ik geef hem in het vervolg gewoon een potje als wij zoiets eten. En das niet vaak, juist omdat hij het niet lust!!

liefs woezel

Ik ben blij te lezen dat er meer kindjes zijn die volop friet enzo eten! Eva eet dat namelijk ook vrij regelmatig en ik was al bang dat ik de enige was! Wij eten meestal ook gezond, maar friet, pizza, witte puntjes, worstenbroodjes…Eva kent het allemaal. Als het aan haar ligt, eten we constant friet en pannenkoeken, maar dat gebeurt natuurlijk niet. Wij eten niet vet, gebruiken geen mayo enzo en we eten gevarieerd. Dan moet een keer ongezond wel kunnen…Ze eet elke dag ook een Continu (van Liga) of een Dorakoek en snaait ook wel kaas weg bij de AH. Fruit krijg ik er niet goed in…Ik heb dat een beetje opgegeven, het komt wel. Ik geef haar elke dag wel een ‘berensnoepje’, d.w.z. een multivitamine en ze is nooit ziek. Het zal met dat eten van ons wel goed zitten dus. En overgewicht hebben we hier niet, dus ik blijf gewoon zo doorgaan zoals wij dan en daar horen pizza’s enzo ook lekker bij! Hmmmm! Oh ja…dan zullen jullie het misschien wel shocking vinden dat Eva de koffie van papa uitlepelt en dat ik dat prima vind? Ok, wel heel af en toe en niet dagelijks natuurlijk en het gaat dan om een klein bodempje, maar toch…tis wel KOFFIE!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wij eten meestal ook gezond, maar het is echt niet zo dat Tim nooit iets ongezonds gegeten heeft als avondeten. Ook toen Tim er nog niet was aten we altijd wel gezond. Haha pech voor Tim dus, want die eet dus ook niet zo vaak patat of pannekoeken.

Denk dat we 1 keer per maand patat eten. Maar goed dan eet hij ook gewoon mee en ik vind dat dit ook gewoon moet kunnen. Geweldig om Tim zijn gezicht te zien als we patatjes of pannekoeken eten. Natuurlijk kunnen ze later nog genoeg slechte dingen eten, maar daarom mogen ze best nu al genieten van bepaalde dingen. Tja, snoep geef ik Tim nog niet, maar af en toe verwent worden is alleen maar leuk voor een kind. En als je patat eet zou je hem desnoods daarvoor nog wat doperwtjes ofzo kunnen geven.

Groetjes,
Sandra

Wij eten ook maar 1 keer per 3 week/maand patat of pizza.
Pannekoeken eten we bijna nooit, daar zijn we zelf niet zo weg van.
Maar als wij patatjes eten, krijgt Sylvie er ook gewoon van en die is nog niet eens 1
Ze krijgt dan natuurlijk ook geen bord vol, maar gewoon de patatjes in haar handje. Ze vind het heerlijk en is er lang zoet mee
Natuurlijk wel gewoon kale patatjes en voordat ik ze geef slik ik het zout er af hihi

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Als rico frietjes proeft van ons eet hij dat niet met mayonaise.
ik heb kinder ketchup in huis en appelmoes.
maar hij krijgt wel altijd een frikandel en dat eet hij met appelmoes.
hij zit op dit moment aan de nibbit chips. hij zei Mama asje! (dankjewel) hmmm jam jam jam.
HAHAHA. snoepert! en tuurlijk verwen ik rico ook wel maar rico houdt meer van kaasjes en tomaat. dus dan is het toch goed?