Nou ben ik me dus echt ROT geschrokken gisteren en vandaag weer!
Rico die ging dus gewoon staan in de box, en ik was in de keuken, kom ik terug hangt hij gewoon over de boxrand heen met zijn buik! ik weet niet hoe hij het heeft gedaan maar jeetje wat moet ik doen om hem hierin te beschermen? Vandaag zag ik dat hij zichzelf omhoog trok, en vervolgens verder duwde dat het weer gebeurde. Ik keek echt vol verbazing toe hoe hij dit voor elkaar kreeg! wat een kracht jeetje! mijn vraag nu dus: doen/deden jullie kindjes dit ook? hij is nog maar net 1! als ik m niet terug had gezet weet ik dus niet of hij erover heen gekukelt was of dat dat nog net niet het geval was.
heb gewoon verder even geen woorden hiervoor… knap dat ie het kan hoor maar het is toch gevaarlijk?
Rico trekt zichzelf bijna UIT de box!
Heb maar 1 advies Inge hoe erg ook (voor jou Geen handen vrij) de box eruit of alleen erin als je er zelf bij bent.
En het is juist zo makkelijk dat je indd naar de keuken kunt als ze in de box zitten jij dus niet meer.
Al wou ik hem hier laten staan ivm met oppaskindje, denk ik dat hij als Dylano jarig is geweest ook de box eruitgaat.
Zuslief!!! heeft 4 grote stukken speelgoed voor hem gekocht, weet niet waar ik het moet zetten anders!
Liefs Michelle
Enne Inge ik wil je zeker niet bang maken maar als hij het in de box kan, kan hij het waarschijnlijk ook bij zijn ledikant of dat moet dieper zijn, Dus ff kijken wat hij daar doet
Liefs Michelle
Jeetje inderdaad, nog nooit van gehoord. Tja, ik kan ook maar één ding bedenken: niet meer in de box als je er niet bij bent. Lastig voor jou, maar geen idee wat je er verder tegen kunt doen.
Groetjes,
M
dankjewel michelle, haha daar wilde ik even niet aan denken…
maar zijn bed is iets hoger dan zijn box volgens mij…
hij hing zeg maar tot zijn onderste ribben al omhoog hing er nog net niet helemaal overheen zovan: boem! maar dat zal dan niet lang meer duren.
hij had van ons een brandweerauto, daar stond hij laatst ook op en klom bijna de box uit! dus dat mag niet meer in zijn box.
hij vind overal wel een aanleiding om op te gaan staan zodat hij iets kan
@Mriek: nou ik hoorde net van de vriendin van een vriend van ons, dat haar dochter toen ze nog geen 14 mnd was uit haar ledikant was gevalen, nadat ze was gevallen is ze er nooit meer uitgeklommen omdat ze dat niet meer wilde…
vind het toch wel gevaarlijk vooral met zijn KISS, dat kan er zo weer inschieten, ze zeiden daar ook; zijn nek zal de eerste jaren een gevoelige plek blijven voor die dingen. ohja en ik heb je gemailt of zei ik dat al?
Hey hey
Mijn suggestie: box weg, of een kussen ernaast leggen.
Met 1 jaar werd de box hier ook al niet meer gebruikt om dezelfde reden. Het diende toen alleen nog als opslagplaats voor speelgoed, hihihi
bedankt voor het advies, maar waar moet ik hem dan laten als ik dingen moet doen?
kan niet de hele dag met hem bezig zijn, dat werkt natuurlijk ook niet…ja die kussen erlangs is een goede haha
Ja joh, gewoon zo’n tuinstoelkussen ofzo… of zo’n reismatrasje voor het campingbedje.
Sja, waar laat je 'm dan… Het is heel lastig, ik weet 't. Ik zette Jens bij z’n speelgoed, of in de kinderstoel bij me in de keuken en een pollepel of bakje in de hand. Zo was hij op zijn manier mama aan het helpen.
Als hij niet bij me in de keuken was, liep ik constant heen en weer om te zien waar hij was, of ik stond op de drempel van de keuken naar de woonkamer, zeg maar. Sja, tegenwoordig is ie oud genoeg om op de bank te blijven zitten voor de tv voor sesamstraat ofzo, maar dat was toen ook niet echt wat (ja, max. 5 minuten ofzo hihi).
Maar aan de andere kant… als hij iets groter is, te groot voor de box dus eigenlijk, dan zal je ook je taken hebben die je uitvoeren moet terwijl hij wakker is. Als je het hebt over dingen als stofzuigen, wasvouwen etc… Dat doe ik nu als de kids slapen. 's Avonds, of 's middags dus.
Oh je wordt wel creatief hoor .
Morgan haar box kan nog 1 stand naar beneden, maar ze doet nog geen poging er over heen te klimmen (gelukkig) maar als hij zo door gaat moet je hem rocky in plaats van rico noemen
Enne Morgan scharrelt in de keuken ook regelmatig om me heen. Ze krijgt dan zelf ook wat te ‘koken’ en dan is ze in haar element.
Groetjes,
Michèle
@Inge: ja, dat had je al gezegd… En ik had daarop gezegd dat ik vandaag zou reageren…komt er zo meteen aan!
Groetjes,
M
oke, dan doe ik dat met die tuinkussen, haha ja hoe kom je erop he
@Michele: haha ja rocky is ook een goede naam maarre nog steeds een kleine houdini he, komt overal uit, en ja ooit issie er niet uitgekomen maar rico ook wel es ooit niet, weet je nog in zn inbakerdoeken hahaha.
en wat lief dat Morgan zo goed helpt.
Rico doet sinds een paar dagen zelf zijn blokken weer terug in de doos als ik daar naar vraag, dan wijs ik naar het blokje en dan naar de doos en zeg daarbij: dat blokje, moet je even in die doos doen"
en dan doet ie dat haha
lief he!
@Mriek: oke
Oh ja dat vind Morgan geweldig. Ik neem altijd haar tinkebell rugtasje mee naar de voetbal en dan doen we er thuis van alles in en dan pakt zij het dar uit en weer in en weer uit enz enz enz. Mijn handtas is ook niet meer veilig. Van de week vonden we een tientje naast de kast, had ze pappa’s portomonee even leeggemaakt. Echt waar je allemaal niet op moet letten
Groetjes,
Michèle
quote:
bedankt voor het advies, maar waar moet ik hem dan laten als ik dingen moet doen? kan niet de hele dag met hem bezig zijn, dat werkt natuurlijk ook niet..ja die kussen erlangs is een goede haha<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090929/GYPG.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“48” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/A3iGp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Tuurlijk kun je dat wel.
Doen wij toch ook allemaal?
En trouwens, hij gaat toch wel lekker zijn gangetje hoor.
De hele woonkamer ontdekken enzo. Overal aan zitten,
daar heeft hij jou echt niet bij nodig.
Dus kun jij rustig je eigen dingetjes doen
M.
ik bedoel dat ik niet de hele dag constant met hem bezig kan zijn omdat ik ook andere dingen thuis moet doen. ze moeten zichzelf toch zeker ook vermaken? en ik kan hem niet alleen in de huiskamer laten als ik moet poetsen, koken enz…enz… ja als hij slaapt s’middags, maar daar red ik het niet mee in die tijd. normaal kun je een kind wel veilig in de box zetten tot een paar jaar, maar als hij er dadelijk overheen kukelt is dat niet meer een veilige omgeving lijkt mij, dus ik doe toch die tip van het tuinkussen, zodat ik toch ongestoord mijn dingen kan doen zonder dat ik om de halve minuut moet kijken of hij ergens aan zit waar hij niet aan mag zitten, voor zijn eigen veiligheid allicht
Inge leuk idee dat tuinkussen maar geloof toch niet dat hij dan zacht valt, hij valt niet van echt laag als hij kukelt he. Als je echt iets moet doen waar je hem niet bij kunt gebruiken kun je hem ook in de kinderstoel zetten. Jij hebt dezelfde als mij dus je kunt hem vastzetten
Liefs Michelle
Mijn advies is ook om hem niet meer in de box te zetten. Je moet er niet aan denken dat hij er toch een keer uitvalt. Enne hier is de box ook al een paar maanden weg. Tim vermaakt zich prima buiten de box met al zijn speeltjes en andere dingen. En ondertussen kan ik prima mijn eigen gang gaan en ook het huishouden etc wordt gewoon gedaan als hij wakker is. Meestal doe ik dit als hij slaapt, maar soms doe ik ook nog wel dingen als hij wakker is.
Groetjes,
Sandra
ik heb blijkbaar een box die kort van lengte is, ruilen nu de box om met die van mijn ouders, daar komt ie met zijn hoofd niet eens bovenuit.
goed idee he
oh enne Rico’s 8ste tandje is vandaag doorgekomen! op naar de kiesjes!
Ha ha ha een mooie simpele oplossing voor een ogenschijnlijk groot probleem.
En als ik het goed zag is er bij Morgan ook bijna 1 door weer, maar ik mocht niet echt voelen. Maar das nummer 5 dan
Groetjes,
Michèle
oooh netjes!
nee ik mocht bij rico ook niet voelen 2 dagen voordat ie door kwam, maar als ie eenmaal door is laat ie het beter toe
Mooi opgelost Inge, Hier gaat hij er woensdag echt uit denk ik, ik weet echt niet waar ik alle spullen anders kwijt kan
Morgen maar ff testen wat hij doe met een dag geen box.
Enne die kiesjes die wil je echt niet wat een ellende is dat zeg, kan ik me van Madelon niet meer herinneren. Dylano is nu al 2 1/2 maand aan het mieren met de kiezen 4 stuks, maar alleen knoeperds van bulten, heel mondje vol
Liefs Michelle