Rico terug van de Ka

Jeetje Isa wat een ontzettend heftig verhaal. Ik ben superblij voor je dat er nu duidelijkheid is over Rico. Maar idd is dat niet zo dankzij het CB, maar dankzij je eigen gevoel en uiteindelijk de kinderarts. Wat zou ik ontzettend boos zijn, dat zijn nu mensen waar je op moet vertrouwen en telkens langs moet. Ik kan me voorstellen dat je het liefst na het meten en wegen weer naar huis gaat. Pff echt frustrerend dat ze denken dat jij alles op je kind projecteerd. Ik vind het echt te zot voor woorden dat dat zomaar gezegt wordt.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja ze moeten toch je medisch dosier weten zeg maar?
laatste dag van de kraamzorg dan vul je toch zo’n formulier in wat gaat over jezelf en man/vriend?
nou ik denk vul eerlijk in dat ik traumatische dingen heb meegemaakt en dat ik daardoor een tijdje depressief ben geweest in het verleden. ik kon ook niks zeggen maar ik dacht met eerlijkheid kom je het verste.
nou dat heb ik geweten. ik ehb gewoon spijt dat ik eerlijk ben geweest, dan had ik dit niet nog is aan hoeven horen elke keer want zij hebben me gewoon WEER onzeker gemaakt en dat ik me minder in mn vel ging voelen omdat ik dacht dat alles mijn schuld was, en dat alles drukmakerij om niks was…zij waren immers de mensen die er verstand van hadden…van kleintjes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoe moeilijk het ook is, je moet je niet schuldig voelen. Je mag juist superstrots op jezelf zijn dat je ondanks alles toch doorgezet hebt om boven water te krijgen wat er met je mannetje aan de hand is. Je hand ook kunnen denken ze zullen wel gelijk hebben en ik laat het hierbij. Maar dat heb je niet gedaan, dus wees maar heel erg blij en trots op je zelf. Jij hebt er alles aan gedaan en bent zelfs eerlijk geweest door alles in te vullen over je verleden. Het is dan supertriest dat zij daar nu alles op gaan gooien. Dit maakt maar weer eens duidelijk dat je echt op je eigen gevoel af moet gaan.

Rico mag supertrots zijn op zo’n moeder en dat zal hij zeker zijn.

Groetjes,
Sandra

ooh sandra dat vind ik echt lief van jou dat je dat zegt…
en je hebt eigenlijk ook gelijk.
en dan niet arrogant bedoeld maar ik vind mezelf een prima moeder.
rico groeit goed en lacht erg veel. dus ik denk dat hij me op dit moment vooral erg grappig vind soms dan kijk ik niet naar hem maar ben ik naar de tv aan het kijkeno fzo, en dan zie ik in mn ooghoeken dat hij met een lange bigsmile naar me zit te kijken. echt 20 seconden ofzo en dan kijk ik terug en dan wordt zn lach zo breed dat ik me afvraag of het geen pijn doet aan zn kaak haha.
ik had nooit geweten dat ik in ZO’N korte tijd zoveel om iemand kon gaan geven. nog nooit meegemaakt.
het is net alsof hij er altijd geweest is ofzo…heel apart. als ik in de ochtend chagerijnig wakker wordt, en ik hoor hem een uur daarna ofzo kletsen in zijn bedje, en ik kom dan zijn kamer op, dan geeft hij me echt de mooiste lach die er bestaat en dan is meteen mijn humeurtje weg. dan kan mijn dag eigenlijk al niet meer stuk

Nee hoor is helemaal niet arrogant van je, je mag best van jezelf zeggen dat je een goede moeder bent. Ja, geweldig is dat he als die kleine zo ligt te lachen. Tim is ook zo’n lachebekje. Ik geniet er ook echt zo van. En Rico is ook gelukkig dus dan heeft hij het helemaal naar zijn zin. Dat is toch het allerbelangrijkste en daar kan geen CB tegenop. Probeer je er dus maar niet al te veel van aan te trekken wat ze zeggen, hoe moeilijk dat misschien ook is. Helaas weet je hoe ze daar zijn. Het is jammer dat je er toch echt heen moet, maar dat is helaas niet anders. Het hoort erbij en verder gewoon lekker genieten van je kleine man en wij zijn er hier ook om jou en elkaar te helpen.

Het is toch super dat je na alles wat je hebt meegemaakt in het verleden en ook met Rico dat je nu heerlijk kunt genieten. Ik heb hetzelfde gevoel als jij. Als ik even chagerijnig ben en naar Tim kijk dan denk ik waarom ben ik nu chagerijnig en dan is het ook zo weer over. Wat die kleine al niet kunnen betekenen, echt geweldig.

Groetjes,
Sandra

echt he, zo mooi die kleintjes…

rico was vanochtend ipv 10 uur om half 9 wakker, hij lag dus net 3 kwartier te slapen ik dachtheerlijk even uitslapen op zondag ik denk dan zet ik geen wekker ik wordt wel wakker als rico eruit wil…tja haha.
lag ie toch wel vrolijk te lachen weer toen ik eraan kwam. maarja ik ben gisteren maar na dat bericht van mij gaan slapen want ik heb het echt nodig.
ben de laatste tijd zo oververmoeid. vraag me af wanneer mn lichaam weer wat aansterkt dat ik wat minder moe ben. komt vast vanzelf. zal mn ijzer is laten prikken maandag verder vanacht echt heerlijk geslapen
rico heeft voor het eerst zn pap in de laatste voeding gehad ipv in de 1ste.
om kwart voor 7 zat hij wild te draaien, zaten wat scheetjes dwars ook zn tut vond ie niks. nouja hij moet natuurlijk nog wennen aan al dat drastische geswitch. had het liever rustig opgebouwd maar ja het moest nou eenmaal even zo, ivm zn spugen. dat extra fruit hapje en die pap s’avonds, en in de fles minder melk. maargoed hier went hij wel aan en dan kunnen we de rest weer rustig aanpakken. het slapen 's nachts in zn doek eraf, en s’nachts zijn eigen bedje…afbouwen in tijd van de laatste fles want die krijgt hij nog om half 12.
we wilde het eigelijk deze week terugzetten naar 11 maar er is nu al even teveel voor mn uk veranderd dus ik laat het maar even zo. mn arme schatje zit nog in zn sprong dus die weet anders niet meer wat hem overkomt

Hi Inge,

Sorry voor de late reactie, maar mijn mannetje voelde zich verwaarloosd en ik mocht vrijdag niet op ikke ben. hij wilde tv kijken met me en gister de hele dag met Morgan op stap geweest en 's avonds was ik te moe.

Maar geweldig dat ze het hebben. Oke voor Rico minder leuk, maar ze kunnen er wat aan doen en jij wordt serieus genomen eindelijk. Wat een lekker gevoel he. Ha ha ha ben blij dat ik je aangereden heb samen met de rest je poot stijf te houden. Wat mijn ha al zei jij weet of je kind anders is. En je hebt straks je eigen mannetje weer terug.

Over die krampjes met bijvoeding. Gesloten kool wordt het eerste jaar afgeraden, zit zijn spuitjes, witte kool, chinese kool, maar ook boerenkool. Broccoli en bloemkool (dit is in feite een inrijpe bloem) mag wel. De structuur geeft pijn en winderigheid. Prei is een uitsoort dus wordt ook afgeraden. Pastinaak is wel weer heel goed voor hem. Verder mag worteltjes, spercibonen, bruine bonen en fruit natuurlijk. Enne cinababy is voor de krampen en kindicol voor de harde ontlasting…

Tot zo ver de tips van grootmoeder gans

Groetjes,

Michèle

Wat heerlijk Isa dat je vanmorgen kon uitslapen. Gelijk heb je dat je die tijd dan even pakt. Je geeft aan dat je zo moe bent, maar dat is natuurlijk niet zo vreemd na alles wat je de afgelopen periode hebt meegemaakt. Onbewust kost dat natuurlijk ontzettend veel energie. Nu ben je weer ontspannen, omdat je weet wat er met Rico aan de hand is. Nu komt dus al die vermoeidheid eruit. Probeer dus zo veel mogelijk bij te slapen hier en daar. Het heeft tijd nodig, maar voor je het weet heb je al je energie weer terug.

Groetjes,
Sandra

nee volgens mij mogen ui en prei soorten vanaf 1 jaar ofzo he?
en kool vanaf 6 maanden??
maarja ik koop gewoon lekker makkelijk die potjes van olvarit. dan weet ik zeker dat het oke is.
ja ik had cinababy maar dat hield al niet tegen krampjes bij rico. en heb het daarna weggegooit omdat ik zoiets had van het werkt toch niet.
ik heb nu van de ka een andere manier om hem te laten boeren, met zn rug tussen arm en buik in zeg maar, en dat je dan met je halve arm en hand op zijn buik “rust”.
zo kan de lucht er goed uit.
en eigenlijk heeft hij nu geen krampjes meer gehad. vandaag 3e dag banaan gehad. hij poept goed. en plast ook heel goed. msischien wel te goed? want hij heeft ELKE luier een KLETSnatte!!

en sandra…
ik denk dat ik toch voor de zekerheid mn ijzer laat prikken. kan natuurlijk van het bezig zijn komen die vermoeidheid maar eht zou ook zomaar kunnen dat ik wat ijzertekort heb ofzo aangezien ik ook af en toe wat dizzy gben.
maar ja dat komt wel goed

en michele, haha ik mag ook soms niet op ikkeben.
de laptop staat op de salon tafel voor de tv en ik zit dan op de bank te typen mijn vriend die legt dan zijn been op mijn benen en duwt me dan naar achteren zodat ik niet kan typen haha, die manne zijn stiekem gewoon jaloers

ach ik snap het ook wel. hij zegt ook soms van: je hebt nooit meer tijd voor mij of je komt nooit meer zo uit je eige tege me aan liggen.
ik had dat niet eens door eigelijk
ben ook zo druk met rico en dan ben ik blij als hij s’avonds slaapt dat ik wat voor mezelf kan doen. maar ben helemaal mijn vriend vergeten hahaha germ!!

Nee Inge Kool ook pas vanaf 1 jaar… mijn vent is bio groenteman…

Enne ach ja we hebben hen ook in huis genomen moeten we ook een beetje voor ze zorgen he :-p

Groetjes,

Michèle

haha je hebt helemaal gelijk is natuurlijk ook zo, maar soms vergeet je het een beetje door de drukte

dadelijk dus die test bij de fitniss.
daarna als ik thuis kom meteen omkleden en weer terug naar hetzelfde gebouw want daar zit ook het cb.
krijgt rico zijn 3e prikjes dat wordt weer wat…
en iik moet dus ook alles gaan vertellen van dat kiss verhaal en die voedingswijziging krijg ik vast weer een hele preek van: geen bijvoeding…GEEN bijvoeding!!
pfff heb er nou al zin in

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090202/URwI.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/4KCXp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 02 Feb 2009 10:00:27

Laat ze lekker zelf met de kinderarts bellen, maar ga zelf niet de discussie aan. Laat je niet in de verdediging drukken. Die kinderarts heeft dit bedacht en niet jullie. Gewoon niet ertussen gaan staan, het cb lekker zelf met de ka contact laten opnemen als ze het er niet mee eens zijn. Succes!

Mijn cb zei toen met de ARA wij willen het niet maar ja u zal het toch wel gaan doen. Ja zeg ik het is mijn kind. De goede arts daar zeg maar gaf ons wel gelijk. Moet jij ook doen. Ik zeg altijd als ze beter der best hadden gedaan waren ze ook kinderarts geweest en hadden hun wel geweten waar ze het over hadden. Lekkah late l*llen zoals wij zeggen… Oh ja heeft rico nog last van zuur?? Want dan zou ik even rustig aan doen met sinasappel en zo.

Groetjes,

Michèle

nou het viel reuze mee ik heb gezegt waarom ik gefrustreerd was over het feit dat ze zei dat ik hema ls normaal en gezond moest zien, en het hele kiss verhaal het hele spuug verhaal ook wat de ka zei.
nou ze zei dus dat ze blij was dat ik het aangaf en dat het niet haar bedoeling was om me in een hokje te stoppen en dat we als de ka dit zegt we dat moeten doen en dat ze het daar dan mee eens is.
ze was eigenlijk erg vriendelijk.
rico ademt scherp met het beluisteren van zijn longen, maar was nog niet zo erg dat we er iets aan meosten doen behalve die uit en luuf

enne michele ik geef gewoon ;potjes van olvarit en daar zit geen sinaasappel bij die eerste hapjes…kwa fruit is het nu alleen peer en banaan en groente wortel en sperzieboontjes dus dat kan niet zoveel kwaad.
ik heb het recept hier nog liggen die zuur remmer want hij heeft het sinds we het zo doen minder, af en toe trekt ie nog zo’n gezicht en spuugt ie wat gal (wat groen uitslaat:S)

maar ja rico weer krijsen natuurlijk bij die 2e prik eerste ging wel hij schrok alleen maar die 2e wat een helse prik zeg germm!! mijn lieve schatteboutje!
hij begint nu al wat klammer aan te voelen ik temp m effe als er 4 uur tussen die prik in zit. zal wel tegen 6 uur zijn. was op advies van hun aangezien hij vorige x ook ziek was. dus dan doe ik dat maar lijkt me wel verstandig

ik ga even eten en daarna lekker slapen want pfff fitnis heen en weer gefietst huis naar daar en weer terug. daar zware testen moeten doen met fietsen lopen kracht etcc etcc…
toen weer terug gelopen naar hetzelfde gebouw omdat daar het cb zit.
en weer terug. (half uur lopen ofzo) pff
ben er moe van haha

xxx

Fijn dat het zo goed ging!

Gelukkig dat ze het zo goed oppakte. Je weet maar nooit met die lui. Hopelijk nemen ze jou nu ook wat serieuzer.

Oke, ja ik denk zal het even zeggen. Hier staan ook nog potjes, die gaan we ook maar eens aanbreken vanaf dit weekend

Ha ha ha een dubbele workout dus… hoef je maar de helft van te betalen.

En die prikjes zijn vals. Bij Morgan hebben ze ze tegelijk gezet dus maar 1 keer pijn zeg maar, maar wel een hoop gescheld weer van die kleine meid. Maar hou je je pcm bij de hand en geven indien nodig he, ze hebben het niet voor niks.

Groetjes,

Michèle

ja michele het voelt zo wel een stuk beter moet ik zeggen.
goede morge trouwens
rico heeft deze x alleen wat verhoging gehad 37.8 dus dat is niks vergeleken wat het vorige x was.
vanacht dus zonder doek geslapen werd ie om half 6 wakker en toen lukte het redelijk hem weer in slaap te krijgen met tut en knuffel van mama maar om half 7 lukte het echt niet meer heb hem uiteindelijk om 10 voor 7 de eerste voeding gegeven. je zou toch denken als alle slaapjes al zijn afgebouwd dat deze ook een peuleschil moet zijn…niet dus, want het is natuurlijk een HELE nacht ipv zomaar een paar uurtjes overdag.
dadelijk beginnen we hiero met worteltjes. ik ben benieuwd, rico was om kwart voor 10 ong. wakker met een poepluier haha. dat heeft ie normaal eigenlijk nooit het is iets van de laatste weken dat hij TUSSEN de voeding in een poepluier heeft, normaal heeft hij dat tijdens de voeding of net erna.

morgen eigenlijk weer naar de manueel therapeut maar ik denk dat ik de afspraak verzet ivm zn prikjes hij is toch niet helemaal zichzelf. is wat huilerig terwijl hij bij de vorige juist suf en dus ook redelijk hangerig was.
maar ja we zien wel.

Goedemiddag alweer.

Ha ha ha een kodakmoment dus… Let je wel op jou en zijn kleren??

En toch netjes van hem dat hij zo geslapen heeft toch. Voor je het weet is hij uit zijn doeke
Morgna heeft helaas wat liggen spoken, Echt zal blij zijn als ze weer op haar 4.5 uur ritme zit en we de Morganmethode weer goed in gang kunnen zetten en ik een kee zonder onderbreking van 21.30 tot 5.30 kan slapen. Maar ja die tijd komt snel genoeg.

Overleg even met de terapeut. Zeg waarom en laat hem beslissen. Oke hij is niet lekker, maar hij heeft dit ook nodig dus bespreek het.

Groetjes,

Michèle

ja verzetten kon gewoon want hij had al 3 weke achter elkaar zo’n therapie sessie gehad kon wel 'n x zo…
ja weet je michele dat is het hem nou juist…ik denk omdat het de hele nacht zonder doek is dat hij dat gewoon niet trekt.
en ik weet dus niet wat ik moet doen al wordt ie vanacht weer wakker en het is nog lang geen etens tijd…
heb je een advies??? want ik vind het spannend!
rico heeft vandaag wortel gehad, hij vond het vreemd.
hij heeft wel goed geslapen vanmiddag hij werd een kwartier voor zn etenstijd pas wakker. om kwart voor 3 ofzo.
echt knap mijn mannetje zal nog wel wat suf zijn ofzo.
nou ik ga effe eten mn vriend heeft het eten klaar heerlijk zo’n vent

Over zijn doeken kan ik je geen advies geven want wij hebben morgan niet ongebakerd. En ja over de nacht, Als morgan nu komt krijgt ze eten want ze eet op de dag bagger slecht, Echt geen enkele fles leeg vandaag. Ik weet het niet meer hoor. En ik ben het ook goed zat. Elke keer gooi ik zo’n 60 cc minimaal weg. Zelfs op de creche gaan ze niet leeg nu. En dat moet dan een fles minder gaan drinken. Maar ik weet ook dat ik er weer uit mag vannacht. Mervin geeft niet zo vaak de fles op het moment dus daar gaat ze helemaal bij lopen klooien. En sorry maar ik wordt dan pissig, ik heb zoiets van doe het dan ook goed. Hij vind dat ie er niks aan kan doen en dat het aan Morgan ligt en dat het wel goed komt. Ja vanacht als ik er weer uit kan en hij morgen vrolijk vraagt of het goed gegaan is en ik weer moe ben. Echt op zulke momenten kan ik echt boos worden, ik heb dan zoiets van drink die fles gewoon leeg en doe niet zo moeilijk. Maar ja je kan ze niet dwingen.

Groetjes,

Michèle