hee meiden,
we zijn dus terug van het ziekenhuis.
de ka heeft rico een hele tijd geobserveerd, hoe hij reageerde met eten na het eten en de tussenliggende periode.
hij heeft alles gezien het spugen het huilen noem maar op.
het blijkt dat rico niet tegen de hoeveelheid vocht kan wat hij krijgt met zijn melk.
hij had eigenlijk tussen de laatste keer wegen en nu ong 650 gram moeten aankomen. maar is maar 300 gram aangekomen.
het gekke is dat hij wel 3 cm gegroeit is in die periode. dus dat was best vreemd.
ook de hoeveelheid zuur in zijn maagje was niet mis.
hij heeft een zuur-remmer voorgeschreven die ik overigens niet meteen mag gebruiken.
omdat rico ook geen melk binnen houdt met nutriton waren we helaas genoodzaakt eerder met bijvoeding te beginnen, fruit en groente.
ook zijn melk wat hij eerst dronk 180 water + 6 schepjes wordt nu 150 water 5 schepjes. ik zei de arts dat het cb ons had geadviseerd nog niet met bijvoeding te beginnen en hij zei; van mij mag het wel, want anders gaat het dadelijk zo dat ie helemaal niet meer bij komt maar af gaat vallen.
ook de houding met het boertje doen moesten we veranderen. niet meer op de schouder maar met rug tussen arm en buik in en met de hand op zijn buik “hangen” zodat alleen de lucht eruit komt en de voeding hopelijk wat meer blijft zitten.
hij wilde ons 6 maart toch terug zien om te kijken hoe het gaat. mocht dit alles niet helpen moest hij minder leuke dingen overwegen, maar daar ga ik me nog niet over breken.
hij heeft dus al wat fruit gehad (banaan) en heeft daar wel even krampjes van gehad. maar over het algemeen heeft hij er goed op gereageerd.
ik had ivm allergieen liever gewacht maar goed wat moet dat moet.
ik vond het zo raar, hoe kan hij nou geen melk binnen houden?
hij zei dat je het kunt vergelijken dat als wij echt heel veel achter elkaar drinken en daar misselijk van worden en dan ook moeten overgeven.
rico’s maagje kan de hoeveelheid vocht gewoon niet aan, en hij zal waarschijnlijk nooit meer dan dit kunnen drinken aan flesvoeding.
de fles zoals hij het heeft geadviseerd houdt hij wel redelijk goed binnen.
maar omdat het dus te weinig is, moest hij dus die bijvoeding,
nouja, dit was het tot dusver