Rico terug van de Ka

hee meiden,
we zijn dus terug van het ziekenhuis.
de ka heeft rico een hele tijd geobserveerd, hoe hij reageerde met eten na het eten en de tussenliggende periode.
hij heeft alles gezien het spugen het huilen noem maar op.
het blijkt dat rico niet tegen de hoeveelheid vocht kan wat hij krijgt met zijn melk.
hij had eigenlijk tussen de laatste keer wegen en nu ong 650 gram moeten aankomen. maar is maar 300 gram aangekomen.
het gekke is dat hij wel 3 cm gegroeit is in die periode. dus dat was best vreemd.
ook de hoeveelheid zuur in zijn maagje was niet mis.
hij heeft een zuur-remmer voorgeschreven die ik overigens niet meteen mag gebruiken.
omdat rico ook geen melk binnen houdt met nutriton waren we helaas genoodzaakt eerder met bijvoeding te beginnen, fruit en groente.
ook zijn melk wat hij eerst dronk 180 water + 6 schepjes wordt nu 150 water 5 schepjes. ik zei de arts dat het cb ons had geadviseerd nog niet met bijvoeding te beginnen en hij zei; van mij mag het wel, want anders gaat het dadelijk zo dat ie helemaal niet meer bij komt maar af gaat vallen.
ook de houding met het boertje doen moesten we veranderen. niet meer op de schouder maar met rug tussen arm en buik in en met de hand op zijn buik “hangen” zodat alleen de lucht eruit komt en de voeding hopelijk wat meer blijft zitten.

hij wilde ons 6 maart toch terug zien om te kijken hoe het gaat. mocht dit alles niet helpen moest hij minder leuke dingen overwegen, maar daar ga ik me nog niet over breken.

hij heeft dus al wat fruit gehad (banaan) en heeft daar wel even krampjes van gehad. maar over het algemeen heeft hij er goed op gereageerd.
ik had ivm allergieen liever gewacht maar goed wat moet dat moet.
ik vond het zo raar, hoe kan hij nou geen melk binnen houden?
hij zei dat je het kunt vergelijken dat als wij echt heel veel achter elkaar drinken en daar misselijk van worden en dan ook moeten overgeven.
rico’s maagje kan de hoeveelheid vocht gewoon niet aan, en hij zal waarschijnlijk nooit meer dan dit kunnen drinken aan flesvoeding.
de fles zoals hij het heeft geadviseerd houdt hij wel redelijk goed binnen.
maar omdat het dus te weinig is, moest hij dus die bijvoeding,

nouja, dit was het tot dusver

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Fijn dat het duidelijk is nu! Klinkt alsof er alle tijd genomen is voor jullie. Je bent zeker wel opgelucht dat je nu meer weet? Ik duim mee dat het vanaf nu beter zal gaan met de kleine man!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat fijn dat ze alles in het ziekenhuis in de gaten hebben gehouden en hebben kunnen zien hoe hij spuugde enzo. Het is vervelend dat hij niet zoveel kan drinken, maar het is wel fijn dat jullie nu weten wat het is en jullie niet meer zo in de onzekerheid zitten. Zo zie je maar dat je je niet snel moet laten afschepen, maar dat er soms echt meer onderzoek nodig is.

Groetjes en heel veel sterkte.

Sandra

een stuk minder ongerust nu idd, de fles van net ging ook goed, ik ben zo blij voelt alsof ik de loterij heb gewonnen, ben meer dan een maand onwijs ongerust geweest en het werd steeds erger en ik voelde steeds dat het als niet belangrijk werd afgedaan. nu is dat gevoel gelukkig weer weg, want hij is erg met rico en zijn gezondheid begaan.
ik ben benieuwd hoe het gaat zo, toch even een week proberen ook met dat fruit, hopelijk wennen ze er snel aan en dat hij minder krampjes krijgt ervan.
hebben jullie kleintjes er in het begin ook wat krampjes van gekregen?
ik hoop dat hij nu hij minder melk krijgt wel gewoon doorslaapt vanacht en niet ineens weer meer voeding nodig heeft. maar het is afwachten

Geen zorgen hoor over die bijvoeding. Hij is 4 maanden dus dan mag het … die potjes zijn er ook niet voor niks. En net wat je zegt soms moeten je tussen het kwade het goede kiezen. Dan zou ik ook zeker voor die bijvoeding gaan… want ondanks dat hij de melk niet kan binnen houden heeft hij wel vocht nodig!

Fijn dat ze de tijd voor je hebben genomen. We duimen dat je snel vooruitgang mag zien. En dat de kleine er niet meer zoveel last van gaat hebben/krijgen. Die krampjes van banaan dat is omdat de darmen even moeten wennen … maar komt ook echt goed. Anders misschien ook met de druppels van VSM (zie topic) Danielle proberen…

Succes

ja tegen darmkrampjes die heb ik wel maar werkte bij rico voorheen niet maar ja zou kunnen dat het nu wel helpt.
maar is dat alleen met banaan of ook met peer en groente worteltjes en sperziebonen??? en hoelang duurde het bij jou voordat je kleintje eraan gewend was (darmpjes…)

Mijn ventje is eindelijk (ben bij de 4 maanden al begonnen op aanraden van cb) aan het vooruit gaan met het eten. Eet nu sinds paar dagen goed fruit. Deze maak ik zelf. Banaan/peer/kiwi en mengen maar. Hij heeft er nog geen duidelijke krampjes van gehad. Maar poept gewoon heel weinig en nu ondanks de bambix en fruit ook nog niet meer.

Had hier ook geen resultaat hoor die VSM druppels. Is toch per kindje verschillend. Het beste hielp hier de slaolie door de voeding. Daar reageerde hij gelijk op… maar je moet opletten dat je het niet té vaak doe ivm luie darmen.

Je kindje (en zijn darmen) moeten aan alles wennen wat ze nieuw krijgen. Dus bij alles wat ze binnen krijgen is het afwachten of ze last van hun darmen krijgen. Probeer het gewoon uit. En ga ook niet elke dag iets anders geven. Maar 3 dagen lang hetzelfde fruit. Dezelfde groente. Dan kijk je het ook goed in de gaten houden of hij er een alergische reacties op krijgt en weet je voor 99% waar het van is gekomen. Bij koolsoorten schijnen ze er meer last van te krijgen …

ja klopt dat had ik ook gelezen ergens van koolsoorten, maar volgens mij mag je dat pas na 6 maanden geven net zoals ui en prei, volgens mij zelfs na een jaar pas maar dat weet ik niet zeker.
rico heeft weer iets nieuws hoor,
kom ikd us met open mond op m af met geluid en dan geef ik m een kus, en normaal gilt en kraait ie ervan nu zo gauw mijn lippen hem wang raken steekt ie zn tong uit. laatst gaf ik m een kus op zn kind deed ie dat ook in mn neus! haha wat een mal ventje, hijs zo lief:D
maar ik heb dus 3 van alles gekocht, dan doe ik morgen nog een keer banaan en de 2 dagen daarna ook, want hij doet er 2x over (als ik niet mee help) en je mag het volgens mij na 24 uur niet meer gebruiken ofzo toch?

Arme lieve Rico! Dat mannetje had dus echt last van het vocht. Weten ze hoe dat dan komt? En kan hij later dan wel gewoon meer drinken? Wel goed dat je hebt aangedrongen op meer onderzoek, soms schepen ze je gewoon af. Maar een moedergevoel liegt nooit. Een vriendin van ons heeft een zoontje dat constant spuugt en gilt van de pijn na elke voeding. Ze mag geen andere voeding van het ziekenhuis, terwijl ze gewoon voelt dat het daar aan ligt. Ze moet hemel en aarde bewegen om hem andere voeding te geven, maar nu doet ze het toch en hij lijkt op te knappen. Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en je ziet wel, je had gelijk. Hopelijk voelt Rico zich straks weer helemaal het mannetje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

nee weet niet hoe het komt, sommige baby’s maagje en maagklepje is niet zo sterk om het binnen te houden denk ik ik weet ook niet hoor…
nouja hij denkt ook niet dat dat beter gaat worden maar zeg nooit nooit.
hij zegt dat ik het uiteindelijk vervang voor een fles. dat hij dus 4 ipv 5 flessen geef (dat is zoiezo wel maar eerder dan normaal zeg maar…) maar als dit zo goed gaat, dan is dat ook goed. als blijkt dat hij op deze manier tot maart goed groeit enzo dan hoef ik me ook geen zorgen meer te maken daarover. want daar gaat het uiteindelijk om he…
ja ik weet alleen niet zo goed hoe nu verder UITEINDELIJK.
want normaal bel je het cb op of je komt daar en zij adviseren je van; nu mag je afbouwen of meer melk geven enz enz. maar ja hun zijn het er niet mee eens met die bijvoeding (hebben dit verhaal nog niet gehoord maar toen vonden ze dat zo) en hoe rico’tjes voedings patroon nu is ja dat is natuurlijk niet hoe zij werken normaal dus ik denk dat ik als het om voeding gaat niet meer bij hun terecht kan maar bij die kinderarts, maar ja die zie ik natuurlijk niet zovaak, dus ik ben beetje bang dat ik kwa dat betreft er alleen voor sta met mn vriend.
en dat maakt me wel onzeker.
dat verhaal wat je zei over je vriendin, ik snap dat ze het uiteindelijk zelf toch maar heeft gedaan. want aan het cb heb je vaak ook niets en moet toch je eigen gevoel volgen, wat vaak ook wel goed komt hoor…maar ja in mijn geval NU en verder…ik ben echt onzeker

quote:
ja ik weet alleen niet zo goed hoe nu verder UITEINDELIJK. want normaal bel je het cb op of je komt daar en zij adviseren je van; nu mag je afbouwen of meer melk geven enz enz. maar ja hun zijn het er niet mee eens met die bijvoeding (hebben dit verhaal nog niet gehoord maar toen vonden ze dat zo) en hoe rico'tjes voedings patroon nu is ja dat is natuurlijk niet hoe zij werken normaal dus ik denk dat ik als het om voeding gaat niet meer bij hun terecht kan maar bij die kinderarts, maar ja die zie ik natuurlijk niet zovaak, dus ik ben beetje bang dat ik kwa dat betreft er alleen voor sta met mn vriend. en dat maakt me wel onzeker.

En wij dan??? zijn wij weer niet goed genoeg … haha kom maar op met je vragen… wij staan 24 per dag voor je gereed! Enne… het cb mag je hierin wel adviseren maar wij (de papa’s en mama’s) beslissen!! dus blijf je eigen gevoel volgen! Geef aan je kindje wat jij denkt dat hij nodig heeft!! Kop op hé…

ben wel blij dat ze wel weten hoe het komt en hoop dat het zo blijft en het spugen niet weer terug komt
duim voor je

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

dankjewel iedereen is lief…
enne tuurlijk zijn jullie wel goed genoeg, maar ja zonder zn lengte en gewicht komen jullie ook niet veel verder maar ja dat laat ik zoiezo wel daar doen.
ik zal jullie advies vragen tevreden?
sommige kleintjes van jullie die zijn ouder dan rico en het dus al meegemaakt maarja ik kan niet zomaar ‘wat doen’ heb geen verstand van wat hij mag hebben met hoeveel gewicht

Achteraf gezien denk ik: wat dom dat we niet hebben geadviseerd om z’n hoeveelheid voeding per keer te verlagen. Want spugen betekent hier ook dat Erik teveel heeft gehad. Raar hè, dat je het soms gewoon niet ziet terwijl het zo simpel kan zijn. Maar ja, anders worden die kinderartsen ook overbodig en dat is ook zo sneu…

Groetjes!

zat ik oo net aan te denken ik heb het met kevin toen ook ehad die kreeg ook te veel voeding en had honger erbij spugde ook veel

gelukkig dat rico niet de enige is
mriek en lieke wat hebben jullie toen gedaan?

Minder voeding gegeven dus…kan zo simpel zijn hè?

ja goed zo simpel dacht ik ook wel maar zo lag het bij hem niet want hij viel erdoor af…
dus het was ingewikkelder dan het leek in dit geval…

ooh ik ben dus nu alleen met rico thuis,
bestond er maar een chips koerier… hahaha
heb echt trek in ongezond rico zit al in zn pyama dus die ga ik niet mee naar buiten nemen nu. de kleine man moet zo slaapjes doen aan zn gezicht te zien.
hij spuugt gelukkig niet meer zoveel als eerst, wel zo nu en dan een mondje maar het is te doen nu. hij werd bijvoorbeeld om half 6 wakker nu ipv half 5 net als normaal na de voeding van 4.
maar ik dacht ik haal hem er gewoon niet uit, ik geef zn tutje en ik ga over m heen “hangen” maar wel tegen hem aan zeg maar zonder gewicht gewoon lekker geknuffelt en zn rugje en hoofdje wangetje gekroelt, en hij sliep weer.
toen heeft hij tot 10 voor half 7 verder geslapen echt super! wel wat overstuur maar ja er zaten nog wat scheetjes dwars. een stuk minder als gisteren moet ik zeggen.
heb m lekker gewassen en zijn flesje gegeven, nu is hij mama grote gaapjes aan het laten zien lieve knappert mijn mannetje:D ik ben zo gek op die kleine smurf:D

ja wij moestenhet van de ka wateen l*l was dat we heben zelf moeten uitvinden dat kevin gewoon honger had hij kwam echt om de 1.5 uur

krijsde dag en nacht huilbaby dus in het ziekenhuis opgenomen geweest niks aan het handje jaja ik bracht de onrust over op et kind jaja

het kind huilde gewoon omdat hij honger had we moesten wel minderen maar bij mijn mama huilde hij ook net zo andere voeding gekocht en het ws over voor hongerig babys

ja dat is echt belachelijk he!
het cb zei dat ook over mij niet zo maar dat ging over dat ik veel heb meegemaakt in mn leven en dat ik daardoor snel me eigen druk maak over dingen en toen zeiden ze:
eerst maakte je je natuurlijk druk over jezelf, en nu rico er is doe je dat bij hem
ik zo; wil je nou beweren dat ik mijn probleem op hem projecteer??
echt ik was laaiend! en : je meot rico maar eens als een gezonde en normale baby gaan zien. toen kreeg ik het helemaal op mijn heupen en kaatste terug:
dan moet jij mij als een normale moeder zien als ik zeg dat dit of dat niet klopt neem je dat van me aan en ga je niet doen alsof dat tussen mn oren zit.
en nub lijkt hij kiss te hebben, waar dus AL die klachten vandaan kwamen.
en idd ook van; ja en omdat jij je zo druk maakt huilt rico zoveel.
nee nee rico huilde uiteindelijk zoveel omdat hij last had van zijn nekje ! en hij had geen last van mij, zoals ze het zei.
tss echt he! die mense moete zich eens na laten kijken, wij hadden een erg zware start gehad met rico.
ze hebben ons 8 weken in onzekerheid gelaten omdat er tekenen waren (alleen de horizontale lijn in zijn handje) van het syndroom van down.
ik heb ()@#%(&@#($ weken niet kunnen slapen en heb een rot kraamtijd gehad vooral toen de kraamtranen kwamen omdat ik dood ongerust was, GA MIJ dan NIET vertellen dat ik me druk maak om niets! dan had je je mond moeten houden en niets zeggen, en vervolgens gaan zij op het cb zeggen dat ik me te vaak te druk maak over zijn klachten. nou het was toch ook nodig niet?
weet je hoe verschrikkelijk het is om zolang in onzekerheid te zitten dat je kindje misschien niet helemaal in orde is. en toen het wel zo bleek te zijn zeiden ze: we zeiden het toch? alsof IK degene ben geweest die dit verzonnen heeft:S die arts zei we moeten het onderzoeken ik kwam er niet mee op de proppen. hetzelfde met het kiss verhaal. nee er is niks aan e hand je maakt je druk om niks.
ik dus weer twijfelen van; ja het zal wel weer voor niks zijn…maar toch mn gevoel was sterker en uiteindelijk kan ik dadelijk zeggen: noem mij NOOIT meer een moeder die haar probleem op haar kind projecteerd want dan kom ik hier nooit meer.

pff sorry moest er effe uit
jullie wisten dit natuurlijk niet van rico en het syndroom van down.
nouja nu weten jullie zo ongeveer het hele verhaal. en ook waarom ik dus nu zo snel bezorgt kan zijn… dat heeft puur met de eerste 2 maanden te maken