Rico heeft op het potje geplast EN gepoept!

vandaag is Rico anderhalf geworden! wilde dat even kwijt

Het potje was vandaag geen succes.
maar ja dat kan gebeuren,
het is zoiezo een nee nee dag dus opzich

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi Inge,

Van de week las ik ergens dat kinderen er aan toe zijn om met de zindelijkheidstraining te beginnen als ze in de gaten hebben dat er iets veranderd als ze plassen en poepen(volle luier/plasje in het potje). Aangezien Rico klaar zegt als hij wat op het potje gedaan heeft heeft hij dat dus in de gaten en is hij er gewoon aan toe. En je doet het toch rustig aan? Als hij er niet aan toe is merk je dat echt wel hoor, dan doen ze echt niets op dat potje. Lekker toch dat hij het wel doet. Scheelt ook weer in de luiers. Dus niet zo piekeren en gewoon lekker spelenderwijs doorgaan. Ik weet trouwens niet waar dat precies aan ligt maar vroeger waren veruit de meeste kinderen met 2 jaar al zindelijk. Denk dus niet dat je per se tot 2 jaar moet wachten met zindelijkheidstraining.

groetjes Ramona

@ramonavanzante
Vroeger ging de zindelijkheidstraining idd vlugger of toch gemakkelijker dan bij velen nu.
Men heeft een tijdje geleden ontdekt dat het te maken heeft met de luiers op zich.
Die zijn met de jaren zo goed absorbeerbaar geworden dat nog maar weinig kindjes dat ongemakkelijke gevoel kennen van een natte luier.
En er was nog een 2de punt aan heel het verhaal. Dat was dat ouders vaak samen fulltime werken of alleenstaande ouders, dat er dan zo minder tijd kan vrijgemaakt worden om echt intensief met de zindelijkheidstrainig bezig te zijn.

Haha ik weet niet of je nu echt zat te wachten op een uitleg
Maar ik vond het in ieder geval wel interessant, en daarom deel ik het ff hier.

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

ahja en @MamavanRico
Gefeliciteerd met jouw stoere bink die al 1,5 is geworden.
En ik zou zeggen, met dat op het potje gaan.
Gewoon je gevoel volgen, maar ik denk dat Rico er al meer dan klaar voor is hoor
Als hij al zo flink zn 2 ‘dingetjes’ doet op potje!

Dat heeft-ie super goed gedaan.
En eh, nog even Dora…
Het lukte, het lukte, Yes Rico did it!

Liefs
Tanja

Hier alleen nog pssscht en kaaaaa (=klaar) en verder niets te vinden in het potje

Groetjes Bianca

hahaha, idd dora had gelijk
Maargoed gisteren is het niet gelukt, vandaag weer proberen.
we zien wel hoe het loopt toch?
lief dat jullie me aanmoedigen!

we hebben het potje even achterwege gelaten omdat ie niet fit is,
denk dat we hem als hij morgen koorts vrij is er weer neer gaan zetten.

We hebben voor Nora ook een potje gekocht, omdat ze steeds op die van haar pop ging zitten

Gister voor het bad liep ze lekker in dr blootje door de kamer, was al een paar keer op de pot gaan zitten, maar steeds niks. Op een gegeven moment gaat ze met twee voeten IN de po staan, en kwam er een hele plas! Natuurlijk in een mooi boogje buiten de po, maar goed het idee is er. Ik kwam niet meer bij, want het zag er echt niet uit en ze was ZO trots op zichzelf! We zijn de paar druppels die per ongeluk in de po waren gekomen door gaan spoelen in het toilet en hebben haar plasje uitgezwaaid.

Dus voor ons de volgende uitdaging: Hoe zorgen we dat gaat zitten als ze moet? Ze is er in elk geval niet bang voor en heeft een beetje begrepen wat het doel is!

Beterschap voor Rico!

liefs

Liske, wat grappig! Ik zie het zo voor me. Ondanks dat het naast het potje was, toch goed van Nora. Het begin is er!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Haha, wat grappig al die verhalen over de eerste plasjes op of in de po
Liefs, Anne

hahaha Kan ze toch grappig richten

Rico heeft al vanaf mijn laatste bericht niet meer op het potje gezeten
ik laat hem even met rust hierin nu. want hij moet al zoveel wat ie niet leuk vind en ik wil dit gewoon doen op een moment dat hij er (weer) klaar voor is.