Rico heeft op het potje geplast EN gepoept!

Hee wat goed zeg!!! Dat je nog zo blij kunt worden van een drol in een potje he!!

Wij zijn ook gewoon voor de lol aan het proberen. We hebben ook een schildpad potje en Nick vindt het leuk om erop te zitten en pjsst te zeggen. Maar er komt nog niets uit… Maar hij went er wel vast aan dus ik ga er lekker mee door en wie weet hebben we er binnenkort ook wat smakelijks inliggen

Groetjes Bianca

Hier ook nog niet aan het oefenen… maar zuslief is wel aan het oefenen met dat zoontje van haar… wat doet nu het geval. Als meneer een plasje doet komt zijn piemeltje naar voren dus … over de rand! Tja denk dat het bij jongens nog moeilijker is dan bij meiden of … is dat beetje blond gedacht?

Lilypie In verwachting Ticker

@Mini-boy je moet ook het plassertje omlaag houden
mannen die op de wc zitten moeten ook hun pielo naar onder houden hoor haha anders piesen ze ook over de rand

@Mriek; ja dat is ook wel weer zo, maar om nou constant te gaan lopen gillen als ie het heeft gedaan.
en dadelijk op den duur moeten ze om de 2 uur op het potje,
tja haha als rico helemaal zindelijk is krijgt hij een cadeau van me hoor!
gewoon omdat ik dat leuk vind

@Benick: misschien helpt het om erachter te komen wanneer nick plast of poept.
Rico doet dat altijd NA zijn drinken,
dus beker drinken leeg? zet ik m op het potje.
zo begint hij dadelijk te snappen dat dat de bedoeling is

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat super dat hij wat in het potje gedaan heeft.

Wij zijn ook nog niet aan het oefenen. Ik hoor altijd dat ze het pas bewust kunnen ophouden rond hun 2e jaar. En verder kun je er het beste mee beginnen als ze het zelf gaan aangeven. Tim is er nog helemaal niet mee bezig en vind het prima om in een poepluier rond te lopen. Ik alleen niet, dus die verschoon ik meteen Haha en Tim is het daar dan niet altijd mee eens. Hij gaat dan gillen omdat hij zo lekker aan het spelen is en ik hem mee naar boven neem om zijn poepluier te verschonen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oh echt Inge…

Maar denk toch dat het bij meisje makkelijker gaat

Lilypie In verwachting Ticker

ja ze hebben meer controle rond hun 2e jaar,
maar als rico het leuk vind om erop te zitten mag hij dat toch best of doe ik er dan niet goed aan?? nu begin ik weer te twijfelen,
maargoed er zijn meerdere kindjes al met 1.5 zindelijk dus opzich kan het dan toch best? hij is het ook nog niet en ik begin ook nog niet echt met de training van om de 2 uur op het potje,
het is gewoon 1x per dag omdat hij dat leuk vind en trots is als het gelukt is.
als het goed gaat dan breiden we dat langzaam aan uit en op den duur beginnen we echt aan de training natuurlijk.

ohja wat ik eigenlijk wilde zeggen haha (muts)
net weer kassa! eerst liet hij een harde scheet en vond dat heel grappig, ik ook ik dacht toch niet weer gepoept?
geen poepie maar wel een plasje!
en hij lachte heel hard en gaf me meteen een knuffel! dat is toch geweldig?! ik ben weer helemaal blij haha. maar ook twijfel ik of ik er goed aan doe nu ineens

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 22 Mar 2010 15:12:19

Tuurlijk doe je er goed aan Inge, zolang hij niet gaat brullen of met tegenzin erop zit, is alles wat hij erop doet meegenomen. Dus je kunt hem er gerust opzetten.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

gelukkig,
maar ik lees ook overal dat het weer niet verstandig is vanwege idd voor de zoveel jaar ze nog geen controle hebben, en dat het dan langer duurt dan bij een kind die pas later zou beginnen,
maarja dan denk ik ook weer: mooi dan zijn rico en dat andere kind samen klaar
snapje haha.
toen ik hem er toen straks opzette ging hij bijna huilen, dus pakte ik hem er weer af ging ie nog harder huilen, zet ik m er weer op ging hij weer lachen dus ja misschien zat hij gewoon niet goed de 1ste keer

Wauw! wat heeft-ie dat super gedaan
Alle tips, trucs en weetjes zijn welkom,
hier namelijk eentje die zn potje niet meer op wil.
Ik zette hem een aantal maanden hem eenmaal daags op zn potje
(net voor hij in badje gaat, 's avonds)
Maar hij heeft buiten enkele windjes nooit iets erop gedaan.
En nu wil hij er helemaal niet meer opzitten.

Achja dan maar niet op het potje en wachten tot hij wel wil?

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

MamavanRico:
Maar hoe weet je dan dat hij plast? Heel soms weet ik dat bij Nick omdat hij stil gaat staan en soms zelf zegt. Maar dat is heel af en toe. Ik zou niet weten of hij direct na zijn drinken plast.
Ik ga het wel een keer proberen. Drinken geven en daarna op zijn potje. Ben benieuwd!

Groetjes Bianca

@Benick: dat weet ik omdat ik hem ook altijd na zijn drinken verschoon,
meestal 15 min erna en dan is zn pamper warm dus dan weet je dat hij heeft geplast,
meestal poept hij ook na zijn drinken dus dat is mooi meegenomen
je moet gewoon proberen te ontdekken wanneer ze in hun luier poepen, zit daar structuur in op bepaalde momenten van de dag?
ik weet b.v dat rico poept na zijn melk s’ochtends,
ik zou m dan dus op het potje kunnen zetten maar ik begin daar pas mee als deze week 1x per dag goed gaat.
ik weet ook dat hij soms s’avonds na het avond eten poept dus dat zou de 3e keer zijn dat ik hem kwa dat betreft op het potje kan zetten,
en zoiezo is het altijd plassen na elke keer als hij iets gedronken heeft altijd ong 10 a 15 min erna, soms ietsje eerder,
dat is net de gok
gisteren toen hij op het potje werd gezet had hij NET gepoept dus dat was even kwa dat betreft een misser,
maar toen bleef hij uit zichzelf 10 min op het potje zitten, ik denk ja als ie dat wil.
toen ging de deurbel en ik moest even snel openmaken en toen ik terug kwam was rico van het potje en liep met zn blote billen door de kamer haha.
toen wees hij naar zn potje en ik kijk erin en er zat een plasje in,
dus was het mij een knuffel komen brengen en heel hard lachen weer.
echt zo lief

@Benick: dat weet ik omdat ik hem ook altijd na zijn drinken verschoon,
meestal 15 min erna en dan is zn pamper warm dus dan weet je dat hij heeft geplast,
meestal poept hij ook na zijn drinken dus dat is mooi meegenomen
je moet gewoon proberen te ontdekken wanneer ze in hun luier poepen, zit daar structuur in op bepaalde momenten van de dag?
ik weet b.v dat rico poept na zijn melk s’ochtends,
ik zou m dan dus op het potje kunnen zetten maar ik begin daar pas mee als deze week 1x per dag goed gaat.
ik weet ook dat hij soms s’avonds na het avond eten poept dus dat zou de 3e keer zijn dat ik hem kwa dat betreft op het potje kan zetten,
en zoiezo is het altijd plassen na elke keer als hij iets gedronken heeft altijd ong 10 a 15 min erna, soms ietsje eerder,
dat is net de gok
gisteren toen hij op het potje werd gezet had hij NET gepoept dus dat was even kwa dat betreft een misser,
maar toen bleef hij uit zichzelf 10 min op het potje zitten, ik denk ja als ie dat wil.
toen ging de deurbel en ik moest even snel openmaken en toen ik terug kwam was rico van het potje en liep met zn blote billen door de kamer haha.
toen wees hij naar zn potje en ik kijk erin en er zat een plasje in,
dus was het mij een knuffel komen brengen en heel hard lachen weer.
echt zo lief

nou het gaat echt goed!
net weer en gepoept en geplast!
als dit de hele week zo goed gaat gaan we maandag 2x per dag op het potje.
ik vind het zo knap! hij vind het alleen eng als we samen naar de wc gaan om het weg te spoelen
het plasje vind ie niet eng maar als ie gepoept heeft dat vind ie schijnt zo eng?
iemand enig idee hoe dit kan?

Dat ze poepen eng vinden heeft en psychologische achtergrond. Ze denken dat ze iets van zichzelf verliezen. Ze weten niet dat het afval is.
Andere reden is dat ze bang zijn de controle te verliezen.

Rico is er nog te klein voor, maar onze oudste heeft heel lang moeite gehad met poepen op het potje. Toen heb ik haar op een peutermanier uitgelegd dat het eigenlijk afval is. Dat haar buikje van elk hapje eten bekijkt of het goed is om van te groeien of dat het niet goed genoeg is. En alle hapjes die niet goed genoeg zijn om van te groeien die gooit het buikje op een hoop tussen de billetjes en dat komt er dan weer als poep uit.

Toen ik haar dat verteld had, snapte ze wat poep eigenlijk is en vanaf dat moment ging het snel beter. Ze realiseerde zich dat poep niet iets van haar eigen lichaam is wat eruit of eraf valt.

Groetekes, Sje

Wat supergoed van Rico zeg!! En dan ook zo trots zijn en wijzen naar het potje, geweldig!
Nick poept smorgens na zijn fles maar soms heeft ie ook al gepoept als we hem smorgens uit bed halen. En eerlijk gezegd weet ik nu niet zo goed wanneer hij de tweede keer poept. Dat kan net voor de middag zijn of aan het einde van de middag. Eerst maar eens beginnen met het plasje dan…

En als het goed gaat met Rico waarom dan wachten tot hij 2 is. Wat een onzin. Als er nou echt trauma’s waren met het potje maar hij vindt het ontzettend leuk zo te lezen!

Groetjes Bianca

idd is rico daar te klein voor maar wat moet ik dan?
ik kan moeilijk ineens stoppen met het potje nu het zo goed gaat.

opzich lacht hij wel weer als ik heel blij doe over het poepje wat in zn potje ligt haha ja ik weet het klinkt misschien belachelijk maar dan vind hij het ook wel best.
hij vind het alleen een raar gezicht en maakt dan zo’n mijmer geluid,
daarna is het ook weer goed en gaat spelen.
het is dus niet zo dat hij echt gaat krijsen en noem maar op maar echt leuk vind hij zn poep in het potje ook niet.
maar goed hij doet het maar wel mooi even

Nee hoor, niet stoppen met dat potje.

Vergeet niet dat hij nooit poep bij zichzelf gezien heeft want die luier wordt altijd al buiten zijn zicht verschoond. Dus geen wonder dat-ie schrikt dat er zo’n bruine drol onder hem ligt als-ie van het potje af komt.

Gewoon lekker zo laten, zeker als hij het uiteindelijk wel grappig vindt.

Groetekes, Sje

oke… ja misschien heel dom maar ik ben echt onzekerder dan ooit over mezelf als moeder op het moment nu met dat potje
doe ik er wel goed aan…doe ik er niet goed aan…
ik bedoel het is niet zo dat hij zn potje pakt en gaat zitten
ik zet dat ding in de huiskamer s’middags en hij gaat ermee rondlopen
ik zet zn aap erop hijv ind dat grappig en gaat erlangs zitten
dan zet ik hem erop als hij wat gedronken heeft
hij vind het gaan zitten op “iets” nog wat onwennig maar als ie goed zit blijft hij ook zitten totdat hij iets gedaan heeft.
ik twijfel zo erg!
ook omdat ik idd lees dat voor dat ze 2 zijn ze toch nog geen controle hebben erover
daarom dacht ik ook gewoon 1x per dag…op den duur 2x daarna 3x en dat dan aan poos aanhouden
maarja ik doe het ook maar op eigen houtje daarom weet ik niet of wat ik doe het wel de manier is snapje?

Gewoon op je gevoel afgaan. Da’s het beste. Elk kindje is weer anders dus wat voor het ene kindje een ideale manier is om zindelijk te worden is voor het andere kindje een drama.

Dus gewoon op je gevoel afgaan en dan maar zien. Gewoon afwachten hoe Rico reageert.

Groetekes, Sje

vind het wel spannend eigenlijk, dit is toch iets anders dan met lopen
dat doet ie gewoon ineens, maar zowel rico als ik vinden het potje erg spannend, vooral inderdaad hoe het verder gaat…
maargoed net als alles waar je als moeder onzeker over bent, komt ook dit wel goed