We zijn vandaag heel erg geschrokken, met name ik, ik raakte echt heel erg in paniek wat niet handig was in deze situatie maar toch…
We waren op bezoek bij mijn tante en zij heeft 2 katten.
Rico zat al de hele tijd die kat achterna en die kat bleef maar naar hem grommen of hoe noem je dat bij die beesten… en ik bleef Rico corrigeren… enfin even 1 minuut niet opgelet en ik hoor rico heel hard gillen, helemaal buiten zinnen. ik ren samen met 2 andere op hem af, en er zat een sneetje in zijn voorhoofd. ik denk: ooohhhh klein krabje van de kat.
maar toen stroomde er dik donkerrood bloed over zijn hele gezicht, over de grond alles zat onder. ik sloeg een gil omdat ik er van schrok, en heel zijn haartjes waren doordrenkt van het bloed. Ik was bang dat hij een gat in zijn hoofd had want misschien was ie ergens tegenaangebutst toen de kat hem krabde. Het bleef heel hard bloeden oohhh wat een horror ik wilde meteen naar de dokter toe maar gelukkig was mijn moeder er ook bij en nog een vriendin van mijn tante die rustig waren en een nat washandje pakte om het erop te houden en vervolgens te kijken hoe groot de schade was. het was uiteindelijk maar een klein sneetje en wat bleek nou, de kat had op zijn hoofd gekrabt (onder zijn haar) en had een ader geraakt. pfoehh… heavy hoor je kind zijn gezicht haren en de grond onder het bloed! uiteindelijk niks aan het handje behalve dan de schrik en een hoop poets werk. KLeding kan ik wel weggooien. zucht… dat was echt schrikken zeg… hij heeft niet gespuugd er is ook niets dik geworden dus de ehbo was niet nodig. Moest het toch even kwijt.
Rico heeft een ongelukje gehad, goed geschrokken!
kan me voorstellen dat je geschrokken bent hoor, zo zou ik ook regareren!
mijn moeder is ook vaak rustiger en dat vind ik ook erg fijn, (vriend trouwens ook raakt ook niet zo snel in paniek) maar ik wel hoor, ben wat dat betreft echt een paniekzaaier… Gelukkig viel het mee, vaak bloedt het erg hard in het begin, endaarna
wordt het vaak al minder.
Heb je vaak ook in de mond he, eerst bloedt het onwijs, en later stuk minder.
Gelukkig is het goed afgelopen! Tja, wat die kleren betreft, vlg. mij krijg je bloed er gewoon uit hoor, of evt. in de Vanisch proberen!
succes
gr. m van 2 kids
Schrikken zeg! Gelukkig bleek het mee te vallen. Ik heb ontdekt dat ik ook vrij rustig kan blijven als Erik in paniek is, dat valt me mee van mezelf. Gelukkig waren er mensen bij jullie die ook rustig konden blijven.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Getsie, dat was schrikken.
Hou wel ff in de gaten dat het niet gaat ontsteken. Kattenkrabben zijn vieze wondjes door de viezigheid die ze onder de nageltjes hebben, speeksel wat aan de nageltjes zit en door de vorm van de nageltjes(van boven breed, van onder smal) Ik heb diverse keren een krab gehad van zo’n beest en elke keer ging het ontsteken bij mij maar ik ben er dan ook gevoelig voor naar het schijnt.
Moest toen steeds nathouden zodat het vuil uit het wondje zou trekken maarja dat gaat natuurlijk een beetje moeilijk op je voorhoofd he
In elk geval beterschap voor je kleine manneke!
Liefs
Oh, logisch dat he schrok! Zou ik ook hebben. Ik ben helemaal niet zo cool als Eva bv valt, dat vind ik dan altijd heel zielig! Gelukkig viel het uiteindelijk mee met Rico!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ow, wat zal jij geschrokken zijn! Ik kan me je paniek wel voorstellen hoor, bloed bij je kind is echt heel naar! Al moet ik zeggen dat ik wel rustig blijf als Senne iets heeft, iets wat ik van mezelf niet verwacht had!
Gelukkig bleek het mee te vallen…
Groetjes van Sascha en Senne
Ik zou ook schrikken als ik bloed zie bij mijn kind!
Gelukkig kan rustig blijven, moet in m’n werk ook. Dus dat scheelt wel.
Ik hoop dat hij snel van het wondje af is!
Ik denk dat omdat het de eerste keer was, en het niet zomaar een klein straaltje was maar een hele guts… dat ik daarom ook zo in paniek was, ik dacht hij heeft een gat in zijn hoofd en het bleef er maar uit stromen ja weet ik veel wat ik dan moet doen of denken, in blinde paniek was ik idd, en trilde van alle kanten had geen kracht meer of niks, echt bizar. het enigste wat ik kon was hem tegen me aan houden zovan: ik ben er! maar ehbo bieden kon ik op dit moment niet. Omdat ik simpelweg niet wist wat ik KON doen. Nu ik dat wel weet zal het de volgende keer ook wel beter gaan Ik heb hem net nagekeken omdat het bloeden nu helemaal gestopt is. en er zitten 5 flinke krassen op zijn hoofdhuid, waarvan 1 heel Heftig die wel in de gaten gehouden moet worden. tis niet ontstoken maar het is gewoon…ja diep geweest voor een kattenkrab en dat zie je ook duidelijk. maar denk je dat hij nu die kat met rust laat??? nee hoor
Ahhh Rico toch…
Gelukkig dat t uiteindelijk meeviel, maar kan begrijpen dat je enorm geschrokken bent hoor!
Ik kan zelf op het moment dat t gebeurt is altijd heel rustig blijven en doen wat nodig is. Maar bij mij komt de stress achteraf, hahaha. Dan ga ik bedenken wat er allemaal had kunnen gebeuren en hoe het had kunnen aflopen als ik er niet op tijd bij was etc.
@Suzsje: ja ik vind het knap hoor maar ik moet er niet te moeilijk over denken, hij is nog jong en dit is echt heftig om voor de eerste keer mee te maken, ik weet ook wel dat ik daar ervarener (hoe schrijf je dat haha) in ga worden. maar gisteren leek het even alsof dat nooit ging gebeuren
t gat nu alweer met m hoor ondanks dat ie bezig blijft de kat te vervelen en corrigeren niet helpt… zn hele koppie openhalen maakte blijkbaar ook geen indruk bij hem
Ik snap dat je geschrokken ben, maar begrijp me niet verkeerd ik vind het niet zielig voor Rico. Ik bedoel de kat verdedigde zich, dat het een beetje rot uitpakt das vervelend, maar Rico zal moeten leren dat je dieren niet ongestoord kan plagen. Als morgan hier een tik van de kat krijgt omdat ze hem pest zeg ik ook eigen schuld…
Bloed kun je er overigens wel uit krijgen maar dan meteen in een emmer water zetten en nat houden. Als het indroogt is het over en kun je er een poetsdoek van maken.
Groetjes,
Michèle
@Michele: het is ook zijn eigen schuld, maar dan nog vind ik het wel zielig ik vind persoonlijk die 2 dingen los van elkaar staan.
enne ja zn hempje wordt een poetsdoek en zn shirt ook want die waren beide wit. had het in de vlekkenverwijderaar gezet maar het heeft niet geholpen. kleding was pas als laatste van belang vond ik
@Hanna: ja als rico valt en een bult krijgt weet ik ook gelijk: natte doek pakken en koelen. maar dit was even wat anders. want ik wist even niet of het nat moest zijn omdat ik dacht dat bloeden erger wordt als je het nat maakt dus vandaar dat ik even in de stress schoot.
daarbij plaagde hij die kat niet echt gemeen ofzo, hij is gewoon heel sociaal en knuffelig, het is niet zo dat hij die kat echt aan het etteren was hij wilde gewoon met de kat spelen. hij ging er b.v. oor zitten en zeggen: oohhh lief poesjee!! en dan gaat ie lachen, en wil ie m aaien. maar die kat is gewoon een kaa uu tee kat, want zo gauw je al langs loopt of je arm in zijn buurt beweegd omdat hij op tafel ligt en jij er iets af moet pakken begint hij al te blazen. echt een chagerijnige oude niet goed opgevoede kat Rico bedoelde het helemaal niet verkeerd, maar het is ergens toch zijn eigen schuld omdat i hem al vaker had gewaarschuwd. ze hebben 2 katten en met de andere kat kan ie wel gewoon leuk spelen omdat die kat dat ook leuk vind en niet zo’n ouwe zeur is
tis natuurlijk niet zo dat hij die kat aan het porren was ofzo, zo zit rico niet in elkaar.
daarom zei ik ook vind het zielig voor m want hij wilde gewoon met dat beest knuffelen en had er schijt aan wat mama zegt, tja en dat laatste moet je niet hebben want mama heeft altijd gelijk
Waarom krijgt die kat nou weer de schuld ook al is het onder het mom dat het een sjago oud ding is, sorry als een kat blaast en dat haal ik uit je verhaal dan is dat een waarschuwing. En of je hem dan wilt knuffelen of aaien of wat dan ook een kat ziet daar geen onderscheid in.
Groetjes,
Michèle
Nee ik zei: het is ook wel rico’s eigen schuld want als ik zeg dat hij moet luisteren dan moet hij luisteren. maar ik ga echt niet wijken voor die kat michele, als ik iets van de tafel moet hebben en die kat gaat blazen?? hij is niet de baas. en ja in rico’s geval. ach hij is nog jong hij moet het nog leren, ja het is zijn eigen schuld maar als je kind gewond is is dat niet tof, ongeacht of het zijn eigen “schuld” is of niet. ik kan daar nog niet van spreken op zo’n leeftijd, want hij is zich nog niet bewust van gevaar.
Oh maar mijn katten zijn ook de baas in huis niet maar als morgan ettert er haalt er een uit dan heb ik ook geen medelijden hoor, Dat zijn de leermomenten. Misschien ben ik hard dan hoor, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als ik haar elke keer troost leert ze het nooit
Groetjes,
Michèle
Nee daar heb je gelijk in, maar op wat voor manier ettert morgan dan? want rico bedoelde het echt niet verkeerd want zo’n kindje is hij echt niet, heel soms, als ie boos is heeft ie wel is shadow geslagen, kijk, dan zou ik zeggen: ja dan moet je de hond maar geen pijn doen. maar in dit geval, spreek ik nie tvan schuld. het was gewoon een miscommunicatie tussen kat en kind
en daarbij denk ik dat jij morgan wel troost als heel haar hoofd onder het bloed zit, dat is totaal wat anders dan een krasje over dr hand. want die heeft rico ook te pakken gehad van de kat en ja toen ging ik m ook niet troosten, dan komt ie aanlopen: auw mama!
ja pech eigen schuld
morgan port soms wel eens met der tenen in diablo zijn zij. Nou moet ik zeggen diablo kan heel veel hebben hoor maar dat is ie wel eens zat. Enne it en artemis wil ze dan knuffelen maar ze weet dat die twee dat niet willen.
Enne ja als ze heel erg bloed troost ik haar zeker, zo hard ben ik ook niet, maar ik geef geen xtra knuffel
Groetjes,
Michèle
ja het scheelt he, morgan is met katten op aan het groeien, dit is de eerste keer dat rico een kat van zo dichtbij ziet, dus hij is gewoon heel erg nieuwschierig, logisch ook! en wat morgan doet bij de kat, doet rico soms bij de hond, die bijt dan niet maar gromt soms wel een keer als rico half op m ligt of op zn staart staat ofzo. en nee tuurlijk ben ook jij zo hard niet, is kei zielig als ze zo hard bloeien, gerum schrok zich een ongeluk, maar wel tijdens het hevige bloeien zeggen: wilde een kusje van de poeehoeees.
hahhahaha. boef!! en tuurlijk ik zei daarna toen ie rustig was ook van: rico, mama had al een paar x gezegd dat je het niet mocht, en jij luisterde niet en omdat je door ging heeft de kat je pijn gedaan. snap je dat? en ja dat snapte hij, maar leren doet ie niet blijkbaar, leren doe je met vallen en opstaan, en in dit geval, met uitproberen en een mep voor je harses krijgen van een ouwe kat
Luka ettert onze katten op dit moment ook heel erg, niet door ze ‘pesten’ met staart trekken of zo, maar door steeds als ze aan het eten zijn er naast te gaan zitten. Of ze naar hun bakje te duwen omdat ze ‘moeten’ eten. En tja, ook steeds aaien en knuffelen…
Onze katten kunnen ook een hoop hebben, maar niet vanaf 8.00 uur tot 19.00 uur! Tot nu toe hebben ze nog nooit uitgehaald, maar ik verwacht dat dat niet lang meer gaat duren…
We waarschuwen Luka steeds of leiden hem af van de katten, maar hij gaat toch altijd weer naar ze toe. Best lastig, vind ik!