Rico heeft een ongelukje gehad, goed geschrokken!

@Marmama: wij hebben nu bedacht, dat als rico shadow “verveelt” (de hond dus) hij 1 waarschuwing krijgt, bij de 2e waarschuwing mag hij een dagdeel niet bij shadow in de buurt komen. en dan ook echt niet. als hij dan niet luisterd mag hij op zijn kamer voor 2 minuten. dan mag hij de middag wel weer naar shadow toe maar zo gauw hij gaat vervelen gaat er weer een waarschuwing komen en wij zeggen er ook bij: DIt vind shadow niet leuk, je weet dat je een poosje niet meer bij shadow mag komen als je het NOG een keer doet. en dan knikt hij ja en zegt ook ja mama. meestal laat hij haar dan wel met rust, maar als rico moe is of weer knuffelig en gaat weer etteren, gaat de maatregel weer in. ik merk stukje bij beetje dat Rico dit begint te begrijpen

Kan me voorstellen dat je schrok, zeker als je niet direct ziet wat er aan de hand is en hij erg bloedt.

Waarschijnlijk heeft hij er wel van geleerd. Noor is 1 keer gekrabt door onze heeel lieve oude poes en sindsdien heeft ze een stuk meer respect. Want lief bedoeld of niet, de meeste katten hebben toch ook een personal space die je moet (leren) respecteren.

weer helemaal bekomen van de schrik?

liefs

@Liske: helaas is rico hetzelfde als wij vroeger, beide hardleers, vingers verbrand aan de kachel, de volgende keer legde ik er een hele hand op. weer erg verbrand, en daarna ging mijn arm erop. de 4e keer durfde mijn moeder niet meer naar de dokter toe want toen ging ik er met mijn blote billen tegenaan staan en TOEN pas had ik het geleerd
ja ik ben weer bekomen gelukkig, had toch wel zo’n half uur geduurd eer ik weer helemaal mezelf was geloof ik

@ Inge rico groeit op met een hond en morgan niet maar die weer dondersgoed dat ze nooit zomaar een hond mag aaien. Ze snapt nog niet dat ze het moet vragen aan de baas of het mag, maar ze zal niet zomaar op een hond, uberhaubt geen dier afstormen of najagen simpelweg omdat ik het verbied.

Groetjes,

Michèle