Rico gisteren avond overgaf OMDAT

hij broccolie aan het eten was? hij vind dat echt niet te pruimen maar ik dacht; ik koo9p een nieuw sausje. ham-kaas ik vind dat lekker en ik weet dat hij van kaas en ham houdt dus ik had zoiets van: waarom niet.
dit is dus de eerste keer dat hij een stuk broccolie in zijn mond stopte want normaal probeerd hij het niet eens.
nou hij begon dus te kouwen en zijn hele gezicht vertrok. Hij begon te kokhalzen en te kokhalzen en ineens liet hij een boer nou… echt en toen WHOP!! hij gaf over.
GERUM!!! echt zielig
wat nu? geen broccolie meer geven neem ik aan?

Oh jee. Da’s wel heel extreem. Blijven proberen!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Bakmama: het zelf uitspugen of er daadwerkelijk van braken vind ik persoonlijk nog al een verschil jij niet dan??

@Mriek: ja maar goed als hij er echt van moet “kotsen” kan m zoiets toch niet aandoen gerum

Misschien als je het blijft proberen, dat hij eraan went?

Groetjes,
M

Ja hoor, gewoon blijven proberen!
Kinderen moeten soms wel dingen 10x proeven voor ze het kunnen eten.

Ze hebben er ook een keer een test mee gedaan.
Kinderen die bv. geen avocado lusten moesten 10 dagen achter elkaar een hapje eten… en… na 10 dagen konden ze het gewoon eten.
Echt lekker, dat niet, maar wel gewoon eten.

Liefs, Anne

[img]http://lb3f.lilypie.com/fIPep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

Ik snap dat jij nu zoiets hebt van: ik zal het hem voorlopig maar even niet geven!
Dat snap ik wel…ikzelf zou er ook weer even mee wachten, misschien dat hij er over een tijdje minder moiete mee heeft.
En dat sausje…had ie dat al vaker op?
Misschien was het hem dat?
Ik geef aaron nogal eens tomatenketjup ergens bij dat gata altijd wel goed.

Gr, Danielle

rico heeft broccolie in het potje altijd wel gegeten, maar hoe vaker hij het gewoon vers at hoe erger hij het vond, het is dus niet vanaf het begin af aan.
hij begint het ech tniet lekker meer te vinden terwijl h8ij het eerst gewoon wel weg kreeg.
potje vond ie lekkker, vers in het begin…tja hij at maar met lange tanden
en nu is het de 5e keer dat hij het vers eet en nu was het kotsen
het sausje zelf vond hij wellekker, dat likte hij zo van zn bord af ofja met zn vinger erdoorheen en dan aflikken natuurlijk

Tja, hoe wij het doen met eten is als volgt: Ik maak gewoon waar wij zin in hebben en schep voor Nora ook op. Sommige dingen vindt ze echt niet lekker en eet ze dus ook niet op. Ik ga haar persoonlijk dan niet dwingen om het op te eten. Dan wordt het echt heel ongezellig. het komt ook regelmatig voor dat ze iets lekker vindt en daarna niet meer of andersom. Als ze er echt van zou gaan overgeven (is nog niet gebeurd) zou ze het de volgende keer dus niet eten, maar ik schep wel wat voor haar op en er is geen alternatief. Dan eet ze dus alleen aardappels en vlees bijvoorbeeld. Of alleen groente en vlees als ze de rijst niet wil om maar iets te noemen.

Ben ik nou heel soft in jullie ogen? Want dwingen jullie de kids echt om iets te eten wat ze niet willen? En hoe gaat dat dan? Dat wordt toch brullen en vechten tijdens het eten? Misschien dat je op een gegeven moment wel strenger moet worden maar wanneer is dat moment dan? ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie aanpak.

Inge, ik pik je topic niet hoor, ga er alleen wat dieper op in!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

@Liske, wij doen het precies zo als jullie. Dat voelt voor ons het beste, eten moet geen strijd worden in onze ogen.

Groetjes,
M

@Liske: nee jij bent niet soft, ik vind niet dat je iets in je kind moet proppen en ik vind ook niet dat een kind iets verplicht is om te eten zeker niet als ie er van gaat overgeven kokhalzen boeren noem maar op. ik vind dat echt niet normaal als ik hem dan dwing. voelt een beetje als… tja ik zal het maar niet noemen. wat mensen doen moeten zij weten maar als hij het niet wil dan niet punt.
ik zei ook: spuug maar op mijn hand uit
maar dat deed hij ook niet hij was gewoon te misselijk om ook maar iets te doen. echt heel zielig.
Ik zou het zoiezo ook op blijven scheppen maar ik ga niet meer zeggen: proef maar dan mag je zo lekker in bad hahahha erg eigenlijk he

@Mriek: Ook ik ben het zowle met jou als Liske eens.

Als Erik iets niet lust, spuugt hij het ook uit. Gelukkig in z’n eigen hand Tja, het is niet netjes, maar wat moet je? Je kan ze ook niet dwingen om het door te slikken en zelf spuug ik on-lekker eten (zoals bakmama het noemt ) ook uit.

Groetjes,
M

Lastige situatie.

Ik herken het niet, want wij hebben het geluk dat Tim alles lust. Het enige waar hij in het begin moeite mee had was rode kool en zuurkool. Maar na de 3e keer ging dat er ook zonder problemen in. We hebben hem hier ook nooit een alternatief voor gegeven. Ik zou nu nog niet meteen stoppen met het geven van brocoli. Maar ik ben wel van mening dat je hem niet iedere keer hoeft laten overgeven, omdat hij het echt niet lekker vind. Ik zou het nog 1 keer proberen en als hij weer gaat overgeven hem het dan even niet geven. Kijk dat een kind het gewoon niet eet dat is dan jammer. Maar echt overgeven vind ik wel erg heftig. Maar goed omdat je dus niet weet of het echt van de brocoli komt zou ik het nog 1 keer proberen.

Groetjes,
Sandra

@mriek: ja uitspugen of uitkotsen vind ik een verschil daarom juist…

@Sandra: hij kokhalst elke keer als hij broccolie eet behalve in het begin. Daarom schonk ik er nog niet zoveel aandacht aan snapje? maar nu was het kokhalzen en ineens een paar flinke boeren alsof hij echt igng overgeven en toen voelde ik de bui al hangen. het kwam echt doordat hij het niet lekker vind. dit is alleen een bevestiging voor mij dat het de vorige keren (het kokhalzen) ook al menens was en niet aanstellerij.

Heb ik ook nog even een vraagje, hoe geven jullie het eten? Hebben jullie dan alles door elkaar geprakt, of geven jullie het los van elkaar? Ik prak het llemaal nog , en het vlees er ook door heen. Als ik dit niet doe, ben ik bang dat hij het niet eet. Weet dat niet zeker, omdat ik het nog nooit heb uit geprobeerd, maar dat vermoeden heb ik, dus ik blijf het prakken, maar ben benieuwd hoe jullie dat nu doen.

liefs woezel

Echt waar joh, prak jij Bo zn eten nog? Sylvie eet al losse stukjes en dan inderdaad ook echt apart zoals wij het eten. Ik geef haar steeds om de beurt een stukje aardappel, dan hapje groente en dan stukje vlees. Het vlees is ze niet zo weg van, maar dat vind ik alleen maar fijn. Ze eet lieve haar groente, prima, gezonde meid

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

nee ik maak altijd gekke gezichtjes van rico zijn eten
door dat te doen eet hij beter. behalve de broccolie dan

Ik zou het net als Sandra zegt nog 1 keer geven, weer overgeven weg ermee.
De ene keer doe ik bij Dylano alles door elkaar (den wij zelf ook) en de andere keer alles los. Ligt eraan wat het is.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik denk dat ik dat bij bo doe, omdat wij ook alles door elkaar heen prakken, behalve het vlees natuurlijk, maar als ik dat bij hem appart doe (het vlees dan he) dan eet hij dat niet op, en anders wel. Begint nu net pas te komen dat hij bv zijn worst er tussen uit pikt en dat op eet.
Behalve bij gebakken aardappels, dan prakken we dat voor ons niet, maar bo eet het niet zo los.
Misschien gewenning?
Ik eet de aardappels en bloemkool bv ook gewoon geprakt door elkaar heen, dus voor hem ook, misschien niet handig?

liefs woezel

@Woezel: tja ik denk dat het idd ook gewenning is maar ook een deel: ik ben al een grote knul dus ik WIL wel maar ik kan nog niet altijd… maar ik maak al best lang gezichtjes van rico’s eten. niet elke dag ligt eraan wat we eten.
meestal maakt hij er dan weer een ander iets van. een bal of een ei. haha of een boot ofzoiets. best grappig het lijkt best goed!

@Michelle: ja ik ga het ook nog 1 keer proberen, maar als hij nee zegt dan is het ook nee ik ga het er niet in proppen.
dan wordt het alleen maar meer drama, zeker omdat de logopedist heeft aangeraden even alles ontspannen te laten verlopen aangezien volgende week de “behandeling” begint en dat al genoeg stress mee zal geven.
dus ik laat hem lekker geprakt eten nu en extra gemalen zodat zn mondzenuwen wat rust krijgen.

Ik prop ook niets hoor Inge. Hij eet al weer 2 weken slecht zijn avondeten, tja eet je niet dan eet je niet. Ik lijd geen honger

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers