Rico gisteren avond overgaf OMDAT

Even ter verduidelijking, bo krijgt alleen zijn avond eten geprakt he, afhankelijk van wat we eten, zijn fruit krijgt hij gewoon in stukjes enzo.
Tja, gewenning…maar aan de andere kant, wij eten het ook allemaal geprakt, behalve het vlees dan, en bo krijgt het vlees er dan wel doorheen geprakt…denk dat het dan ook een kwestie is van wat jezelf gewend bent,

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ja dat weet ik wel zeker
Wij eten onze normale aardappels meestal ook geprakt. Dat komt doordat de moeder van mijn vriend dat altijd heeft gedaan en ik dat sindsdien ook lekkerder vind
We eten wel eens van die zachte ovenaardappeltjes en die krijgt sylvie dan wel gewoon in stukjes.
Mijn groente heb ik nog nooit geprakt
En het is hartstikke logisch dat je jouw kind leert hoe jij eet.
Zo heb je ouders die hun kinderen leren patat en pizza met mes en vork te eten en ouders die hun kinderen dat lekker met de hand laten doen.
Zo ga ik bijvoorbeeld Sylvie ook geen doperwtjes geven omdat wij dat allebei niet lusten. Sommige mensen laten hun kind wel dingen eten die ze zelf niet lekker vinden, maar ik heb zoiets van ze komt er later zelf wel achter of ze het lekker vind of niet. En ik leer haar sowieso dat ze moet eten wat de pot schaft, dus ook bij een ander thuis.
Gelukkig lust Sylvie tot nu toe alles! Maar ja, je weet niet of dat zo blijft

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Nora krijgt het inderdaad opgediend zoals wij het krijgen. Gister was een uitzondering. We aten chili con carne en dat is echt te heet voor haar. Ik snap dat haar smaak daar nog niet aan toe is. Dus toen heb ik wat bruine bonen met appelmoes in een pannetje opgewarmd en wel net als wij een afbakbroodje erbij. Ze was er heel blij mee! maar das echt de eerste keer dat ik zoiets gedaan heb.

@Goudvisje: tot een maand of 4 geleden luste Nora ook echt ALLES! Ideaal. Maar helaas, de peuterpuberteit en wellicht haar smaakontwikkeling hebben daar een einde aan gemaakt. Hopen dat Sylvie het langer volhoudt!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Oh jee! Nou ik hoop het ook 1 ding scheelt, ik lustte vroeger zelf als baby ook alles en dat is altijd zo gebleven Tot ik een tiener was ofzo toen lustte ik een aantal dingen niet meer. Maar ik lust nog steeds erg veel Dus hopelijk heeft Sylvie dat van mij

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ja, dat scheelt! Ik luste heel weinig als kind, had sowieso moeite mn eten weg te krijgen. Gelukkig is het uiteindelijk helemaal goedgekomen en nu lust ik bijna alles. Eet geen orgaanvlees en gruwel van bloemkool en champignons. Verder kun je me alles voorschotelen!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers