Rens is ziek

Hoi Ramona,

Wat vervelend zeg!
Hoop dat Rens niet naar het ziekenhuis hoeft.
Hij had toch 2 bekers karnemelk achter elkaar op? Was dat het enige dat hij die dag had gedronken?
Ben je vandaag bij je huisarts geweest?
Hoe is het nu met Rens?

Hier alles goed. Gewoon weer naar school gegaan en niet meer ziek.

Groetjes Lisan.

Ben gisteren met Rens bij onze eigen huisarts geweest. Die vond het allemaal nogal meevallen met die uitdroging(nogal logisch als hij vanaf de vorige dag 16.00 steeds 20cc ORS heeft gehad)
Inmiddels heeft Rens geen koorts meer en hij spuugt ook niet meer gelukkig.
De diarree is nog steeds niet over, vanochtend toen ik hem uit bed haalde zat het tot in zijn nek, kon gelijk weer gaan douchen met hem.
Volgens de dokter moet het vanzelf overgaan, vind het zelf wel lang duren hoor hij is nu al vanaf vrijdag aan de gang.
vanochtend was hij wel vrolijk en ging zowaar weer een beetje spelen. De afgelopen dagen heb ik als hij op was alleen maar rondjes kunnen lopen met hem op de arm. Dus lijkt wel beter te gaan.
Ik blijf hem wel ORS geven tussendoor want ik wil echt niet dat hij weer gaat uitdrogen.
iig bedankt voor jullie lieve berichtjes.

groetjes Ramona

Wat fijn dat hij in ieder geval geen koorts meer heeft en niet meer spuugt.
Ik hoop dat de diaree ook snel over is, want vanaf vrijdag is idd al een tijdje.

Beterschap!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Vanochtend leek het wat beter met hem te gaan, maar vanavond was het weer helemaal mis. We zaten te eten en Rens heeft ook best wel goed gegeten. Ik had hem ipv joghurt geprakte banaan gegeven(ivm stoppende werking) Toen moest hij poepen en dat was zo waterig dat er letterlijk een plas onder zijn stoel lag. Word er onderhand moedeloos van.
maandag ben ik al niet wezen werken omdat hij zo beroerd was , maar kan het toch moeilijk maken om donderdag weer niet te gaan. Mar om hem zo bij de gastouder af te leveren? Dan maakt hij misschien de andere kindjes ziek. Twijfel nog steeds of dit kan komen door zijn doorkomende kiezen of toch een virus.
Kan natuurlijk goed een rotavirus ofzo zijn en dan lijkt het me geen goed idee als hij naar de oppas gaat. Maandag kostte het me al moeite om vrij te krijgen(terwijl hij zondag op het randje van ziekenhuis opname zat) dus hoef niet op begrip te rekenen als hij donderdag nog zo is.
Hij huilt ook zo verschrikkelijk veel op het moment, ik kan het echt even niet meer horen. Voel me echt slecht daarover. Het is voor Rens natuurlijk het beroerdste.

Hoi Ramona,

Als je kindje nog zo ziek is zou ik proberen of je donderdag vrij kan krijgen.
Lijkt me nou niet echt fijn om je kindje dan naar de oppas te moeten brengen.
Je gedachten zullen ook bij hem zijn onder je werk.
Rens is niet lekker en daarom moet hij natuurlijk veel huilen.
Slaapt Rens wel lekker de nacht door of heeft hij dan ook last van diaree?
Dus de huisarts kon niks vinden?
Wat zeggen je ouders ervan?

Houd je ons op de hoogte!
Heel veel sterkte hoor en maar hopen dat het snel over gaat!
Jij en je man zullen er ook wel moe van zijn denk ik.

Groetjes Lisan.

We zijn gisterenavond weer met Rens op de huisartsenpost geweest. Hij had weer zo’n verschrikkelijke diarree, niet normaal meer. Was toch weer bang voor uitdroging dus wilde hem toch maar weer even na laten kijken. Gelukkig werkt die ORS en is hij niet uitgedroogd. Wel mocht hij veel meer drinken. Van het weekend gaven ze aan elke 10 minuten 20cc(Rens wilde meer) ivm spugen omdat hij meer er waarschijnlijk gelijk weer uit zou gooien. Nu moet ik zorgen dat hij zijn beker binnen handbereik heeft en mag hij zoveel drinken als hij wil (werkte gisteren gelijk 350cc weg) en eten laten zitten. Alleen maar rijstwafel/biscuitje/soepstengel. Daar heeft Rens dus geen zin in want die heeft echt nog wel eetlust, maar z’n darmen kunnen meer gewoon niet verdragen. Hij heeft hoogstwaarschijnlijk Rotavirus. Heb ook gelijk gevraagd of dit van z’n kiezen kon zijn maar volgens die huisarts was dat niet zo. Dan is het verloop niet zo extreem. Wel word de weerstand minder tijdens het krijgen van kiezen waardoor dit soort infecties dan vaker optreden. Hij gaf aan dat dit meestal 3 tot 8 dagen duurt en we zitten inmiddels op dag 7. dus hopelijk is hij er bijna doorheen. Mijn man en ik zijn idd allebei ontzettend moe. Ben niet anders bezig als Rens verschonen en badderen beddenged en kleding wassen rens laten drinken en dweilen als hij weer eens alles op de grond heeft laten lopen. En tussendoor natuurlijk Rens proberen een beetje zoet te houden wat niet eenvoudig is. Probeer maar een beetje te slapen als Rens slaapt om het een beetje vol te houden. Gelukkig is Marco deze week vroeg thuis zodat hij Rens even kan bezighouden als ik met koken/huishouden bezig ben daar kom ik echt niet aan toe met Rens erbij. Gelukkig is marco volgende week vrij en kan hij me dus even helpen om de boel hier weer een beetje op de rit te krijgen. En kunnen we lekker om beurten uitslapen.

Wat ontzettend naar dat het met Rens nog zo slecht gaat. Vermoeiend ook voor jullie hoor. Ik hoop dat hij inderdaad er bijna doorheen is en jullie volgende week een beetje kunnen bijtanken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

wat vervelend dat hij zo lang ziek blijft!
Ik hoop dat het snel over is, zodat jullie volgende week lekker bij kunnen tanken en even leuke dingen kunnen doen!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Pf vervelend dat ht nog steeds niet beter gaat, en wat je zegt volgende week allebei even bij slapen.

Hoe gaat het vandaag?

En banaan heeft bij de een een stoppende werking en bij de ander juist niet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

He bah wat naar. Arme Rens! Minke had vorige week ook een dag of 3,4 flinke buikgriep met de eerste dag ook overgeven en daarna ook veel diarre. Gelukkig dronk ze wel veel en maakte ik me daarom niet te veel zorgen. Intussen is ze opgeknapt ( helaas heb ik het nu, pfff niet fijn zelf ziek zijn met twee kleintjes thuis!!) gelukkig. Maar hier ( ik woon naast Amsterdam) hoor je niet anders, het heerst ontzettend.
Veel sterkte ermee!

Lilypie First Birthday tickers

Jeetje meid, wat een gedoe! En wat een zorgen.

Misschien dat je man anders morgen thuis kan blijven als je met je werk in je maag zit? En anders: Als ouder heb je gewoon recht op zorgverlof als je kind ziek is. Niet wegbrengen als je het nog niet vertrouwd, hoor!

Beterschap voor de kleine man!

liefs

Wat vervelend dat het nog steeds niet heel veel beter gaat. Als je inmiddels al op dag 7 zit kan ik me voorstellen hoe doorheen je er zit. Probeer idd zoveel mogelijk te slapen als Rens ook slaapt. Het huishouden komt straks wel weer als Rens weer is opgeknapt. Beterschap en ik hoop dat hij nu echt snel opknapt.

Linnette, vervelend dat jij ook ziek bent. Heel veel beterschap en laat je het virus wel aan jullie kant van Amsterdam en stuur je het niet de andere kant van Amsterdam op

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Rens lijkt vanmiddag weer wat op te knappen. geen poepbroeken meer gehad gelukkig. En hij heeft een nieuwe verslaving, namelijk beschuitjes met jam. Drinken ging gelukkig ook wel goed en heeft ook behoorlijke plasluiers gehad. Dus dat is een goed teken. Hier is ook iedereen ziek in het dorp(vlakbij gorinchem) en zelf voel ik me op dit moment ook niet echt lekker. Hoop dat ik geen buikgriep krijg.
@linette wat vervelend dat je zelf ook ziek bent. Moeders kunnen gewoon niet ziek zijn want je hebt toch de kinderen. Ik zie mijn man echt nog niet een hele dag voor Rens zorgen als hij ziek is hoor. Die gaat gelijk naar bed en kan niets meer. Moeten wij eens proberen. Dan word de tent binnen een uur afgebroken denk ik. Hoop dat je snel weer beter bent.

groetjes Ramona

Fijn dat er nu toch verbetering in blijkt te zitten, nu hopen dat je het zelf niet krijgt.

Liefs Michelle

Hoi,

Wat fijn dat het nu wat beter gaat zeg!
Nu maar hopen dat jij niet ziek wordt.

Groetjes Lisan.

Net weer spuitluiers helaas, ben het onderhand beu.

He wat balen zeg … denk je dat er vooruitgang in zit …

Hier ook een zieke zoon… 1e dag flink diaree… nu vanaf vandaag overgeven en niks willen eten/drinken. Jurian heeft het ook erg vaak… doet al snel mee met een virus oid. En dan in hevige vorm met altijd overgeven erbij…

Beterschap voor je kleine vent!

Hè wat vervelend denk je ook even dat het beter gaat zeg.
Kan me voorstellen dat je het beu bent.

@mini-boy
jij ook beterschap met Jurian.

Zielige moppies

Liefs Michelle

Bah. Logisch dat je er even moedeloos van wordt. Nog steeds heel veel beterschap gewenst.

Mini-boy: ook voor Jurian beterschap!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Sandra; ik zal het hier houden dat virus haha
Hoe is het vandaag met de zieke kindjes? hoop beter!?

Lilypie First Birthday tickers