Rens is ziek

Heb zo te doen met m’n kleine mannetje. Alles wat hij vandaag gegeten en gedronken heeft komt er met dezelfde gang weer uit. Zal wel van de bmrprik komen die hij vorige week dinsdag heeft gehad. gelukkig heeft hij geen koorts, temp was 37,7. Toch maar even de huisartsenpost gebeld voor advies. Moet hem nu elke keer kleine slokjes drinken geven met tussenpozen omdat zijn maag meer niet verdraagt. Wel zielig voor hem want hij wil eigenlijk wel eten maar mag dus nu even niet om z’n maag te laten kalmeren. Hij heeft ook drie flinke spuitluiers gehad. Wasmachine draait overuren hij heeft wel 6 schone pakken nodig gehad vandaag en ook boxkleed en beddengoed zat helemaal onder. En helaas moest onze kleding er ook aan geloven dus loop uiteindelijk maar in m’n pyama rond. die hoeven tenminste niet gestreken te worden als hij die ook onderspuugt. Dat is nl echt niet m’n hobby.
Verder is hij eigenlijk best wel vrolijk en heeft hij ook gewoon gespeeld. Wel hiing hij erg aan me maar dat vind ik ook begrijpelijk.
Hoop dat hij zich morgen weer wat beter voelt want we zouden morgen samen op pad gaan. Maar goed hij moet eerst maar eens beter worden.
Nadeel is wel dat hij de antibiotica voor z’n oren ook niet binnenhoud dus ik hoop niet voor hem dat die nu ook weer gaan opspelen.

groetjes Ramona

Hoi Ramona,

Beterschap voor Rens!

Hier ook een zieke thuis. De oudste van 5 en die heeft wel koorts. Vanmiddag gaf de termomether 39.9 aan. Dus flink hoog!
Geeft gelukkig niet over. Onze wasmachine draait dus geen overuren.
Ook dat zou ik niet zo erg vinden. Het hoeft gelukkig niet meer op de hand zo als vroeger.
Wat zullen ze vroeger dan een werk hebben gehad zeg!

Groetjes Lisan

He gatsie, laten we het hopen dat het de BMR is dan is ie snel weer opgeknapt want dat ziek zijn is niks voor die ukkies.

Groetjes,

Michèle

Beterschap met het mannetje

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@lisan
Wij hebben het inderdaad makkelijker met al die apparaten. Al Rens z’n beddengoed is vandaag al gebruikt dus zou echt niet weten wat ik zonder wasmachine en droger moest. De droger gebruik ik normaal eigenlijk nooit maar in dit soort situaties ben ik er reuze blij mee.
Hoe is het met je oudste? Inderdaad erg hoog die koorts zeg.

Net weer Rens z’n bed verschoont had weer overgegeven en weer een spuitluier.
Vraag me af waar hij dat nog vandaan haalt, je zou onderhand verwachten dat zijn maag en darmen leeg zijn.

groetjes Ramona

Wat sneu. Heel veel beterschap!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Zielig dat Rens zo ziek is! Beterschap en sterkte met al die spuitluiers en overgeef-pakjes en lakens!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ach arm zieltje!
heel veel beterschap met rens!
tja zou kunnen van de bmr, ik weet niet.
rico heeft er wat lichte koorts van gehad maar verder gewoon eten en drinken.
ook met zijn humeur was niks mis

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat vervelend!!
Ik hoop dat het snel over is, en dat jullie lekker samen op pad kunnen gaan morgen

Liefs, Anne

Hoi Ramona,

Hier nog steeds ziek.
Vanmorgen werd de dochter met 38.6 wakker dus dacht nou het zakt al weer wat, maar vanavond gewoon weer 39.9
Heb nog even getempt. voor dat ze op bed ging.
Was vanmorgen al om half 6 wakkker (de jongste ook) en heb ze allebei even laten plassen en toen weer op bed gedaan en gezegd dat het nog erg vroeg was.
Ga dan echt nog niet beneden zittten hoor!
Na een uur waren ze al weer wakker helaas.
Vanmorgen om half 12 weer op bed gedaan tot half 2. Slaapt nu al weer vanaf 18.15
Echt flink ziek dus. Hele lichaam is warm.
Ligt alleen maar wat te liggen op de bank met dekbedje erover heen en kijkt wat tv of lezen.
Eet ook weinig. Paar hapjes brood of crackertje. Drinkt veel water.
Heb nog wel 2 wasjes kunnen doen, verder eigenlijk alleen maar wat bij haar gezeten en boekjes voorgelezen.
Was mooi weer vandaag, maar mocht niet naar buiten van haar.
De jongste was lekker aan het spelen toen de oudste sliep vanmiddag. Mijn man heeft haar 2x mee genomen naar buiten voor boodschapjes e.d.

Hoe is het nu bij jullie?

Groetjes Lisan.

Vanochtend leek het wat beter te gaan. Hij kon nog steeds niet eten, dat kwam er gelijk weer uit. Drinken bleef in kleine hoeveelheden wel binnen. vanochtend lekker gewandeld met hem. 's middags wilde hij niet in z,n bedje slapen, heb hem maar bij mij in bed genomen toen en dat ging goed. Hij heeft voor de rest niet meer overgegeven maar heeft nog steeds spuitluiers. Hij heeft net een half schaaltje vla gegeten en dat bleef ook binnen. Inmiddels heeft hij wel een beetje koorts, 38.7. Heb hem net een zetpil gegeven en nu ligt hij lekker op bed. Hoop dat hij vanacht beter slaapt als gisteren want toen hebben we hier allemaal geen oog dicht gedaan.
@Lisan vervelend dat je dochter nog steeds zo ziek is. Met zulke dagen kun je inderdaad niet anders als de boel de boel laten en lekker bij ze gaan zitten. Ergens vond ik het ook wel weer gezellig want Rens heeft normaal nooit tijd om even rustig bij me te zitten om te knuffelen of een boekje te lezen. Vandaag werd ik bedolven onder de knuffels en kussen van hem. Nou heb ik het natuurlijk wel makkelijk want wij hebben maar 1 kindje dus hoef m’n aandacht niet te verdelen. Fijn voor je dat het weekend is en dat je man je jongste dochter mee op pad kon nemen. Anders is het voor haar ook zo sneu als ze het met minder aandacht/activiteiten moet doen.
Hoop dat je dochter snel weer beter is.

groetjes Ramona

Hoi Ramona,

De kinderen hangen erg aan mij op het weekend en dat komt omdat ik 5 dagen in de week werk en mijn man huisman is.
Dus als ik er op het weekend ben dan ben ik alles zeg maar. Trouwens als ik om half 4 van mijn werk kom ook hoor, dan is mamma alles.
Wel eens lastig, want je kunt niet veel doen.
De jongste wilde eigenlijk niet mee met haar pappa naar de winkel, en ze wilde bij mij blijven.
Toch doorgezet en toen ze lekker voor op de fiets zat was het prima!

Ben net bij de oudste geweest die al vanaf kwart over 6 op bed ligt.
Ze deed haar ogen even open. Had al wel geslapen zei ze, maar werd wakker van de krakende deur van haar.
Nu maar hopen dat ze morgen niet weer zo vroeg zijn!

Fijn dat het bij jullie iets beter gaat!
Trouwens die van ons dat zijn echte knuffelkonten. Mogen erg graag bij je op schoot zitten en dan kusjes geven.
Nu niet natuurlijk, dus nu knuffel ik haar even extra. Nou maar hopen dat ik niet ziek wordt!

Groetjes Lisan.

Hoi Ramona,

Hier is de dochter weer beter.
De koorts was vanmorgen weg en is ook niet meer terug gekomen.
Vandaag wel binnen gebleven en haar in de pyama gehouden.
Nog niet gedoucht, maar wel even alles schoon aangetrokken.
Ze wil morgen weer naar school toe. Wilde vanmiddag ook niet meer slapen. Wel geprobeerd, maar kwam snel weer beneden.

Hoe is het met jullie zieke?

Groetjes Lisan.

@lisan
Fijn dat je dochter weer beter is.
Hier gaat het nog steeds niet zo goed met Rens. Vanochtend leek hij best, hij had geen koorts meer en was gewoon vrolijk. Hij heeft een half boterhammetje gegeten en twee bekers karnemelk gedronken bij z,n ontbijt. Hij had echt veel dorst. Toen is hij lekker mee wezen douchen en heeft daarna van 9 tot 11 uur nog geslapen.
Uit bed was hij ook best en dus zijn we even naar opa en oma gewandeld. Toen heb ik heb hem toen regelmatig kleine beetjes laten drinken.Toen heeft hij dus zijn oma compleet ondergescheten. Was onderhand puur water wat er uit kwam. Hij had intussen ook weer verhoging. En had het ook regelmatig behoorlijk koud, echt blauwe lippen en vingertjes. Ik twijfelde er een beetje aan wat ik doen moest en heb besloten om toch maar weer contact op te nemen met de huisartsenpost. Die vonden dat het beter was als we toch even langskwamen.
Daar heeft de arts hem onderzocht en zij constateerde dat hij aan het uitdrogen was. Toen hebben we ORS voor hem gekregen en daar moest hij daar meteen 20cc van drinken. Dat bleef er gelukkig in want anders had hij oenomen moeten worden. Thuisgekomen moesten we hem om de 10 minuten laten drinken. Dat hebben we tot 19.00 uur gedaan en nu slaapt hij lekker. Wel moeten we hem om de 2 uur checken wat betreft diarree. Heeft hij die weer dan moeten we direct weer terug met hem en wrdt het alsnog ziekenhuisopname.
Morgen moeten we zowiso naar onze eigen huisarts met hem voor controle en morgen moet ik dus ook doorgaan met ORS in iig tot we bij de huisarts geweest zijn. En dan even afwachten wat hij er van zegt f hij weer gewoon eten mag proberen.

groetjes ramona

Ach goss arme Rens, gaat nog niet veel beter dus met hem. Hopelijk lijft het nu allemaal een beetje binnen, zodat hij niet opgenomen hoeft te worden.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Jeetje, ik hooop dat het nu toch snel beter met hem zal gaan!
Heel veel beterschap nog!

Liefs, Anne

och nee toch,
als je kind gaat uitdrogen is dat dus echt wel eng,
goed in de gaten houden of hij nog goed op je reageerd,
rico was de dag voor zijn opname nog vrolijk en beweeglijk, en s’ochtends was het een half in coma vogeltje,
zo zielig eenmaal in het ziekenhuis was hij helemaal weggevallen.
die dokter had dat door moeten hebben, ik merk aan je verhaal dat ze hem goed in de gaten houden en dat ze ook merken dat het niet goed gaat.
bij echte uitdroging prikken ze trouwens ook bloed, om te kijken of ze daadwerkelijk uitgedroogd zijn en ze prikken bloed in het vingertje om te kijken hoe het met de suiker gaat.
maar goed onze “dokter” stuurde ons alsmaar naar huis totdat het bijna te laat was pff! gelukkig wordt rens wel in de gaten gehouden. top dokter!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ach meid, hopelijk hoeft Rens niet opgenomen te worden. Ik ga daar heel hard voor duimen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat ontzettend vervelend meid. Hoe is het nu met Rens? Zijn jullie al bij je eigen dokter geweest?

Wat vervelend dat Rens nog zo ziek is.

Heel veel beterschap en ik hoop echt dat ziekenhuisopname niet nodig is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker