Jordy is ook behoorlijk ziek, met een baby met echte diaree dus paar maal perdag zegt mijn huisarts altijd gelijk ff komen, ze moet goed drinken inelk geval
Sterkte
Tries
Jordy is ook behoorlijk ziek, met een baby met echte diaree dus paar maal perdag zegt mijn huisarts altijd gelijk ff komen, ze moet goed drinken inelk geval
Sterkte
Tries
dank je wel Tries
ik had inmiddels al naar Icare (thuiszorg) gebeld en daar werd ook al gezegd om af en toe tussendoor wat water te geven
ik heb haar toen straks nog even lekker in bad gedaan en dat vond ze wel fijn geloof ik
ze ligt nu weer op haar kamertje want we willen kost wat het kost haar alle rust en alles gunnen wat ze nodig heeft
ze is goddank verder nog wel lekker vrolijk
ik hou het wel in de gaten en ga gewoon (ook als ze dan nog niet wakker is) om de 3 uur bij haar kijken,maak haar natuurlijk niet wakker
veel slapen zal haar goed doen lijkt mij
ik heb vaak gehoord van kleed en behandel een baby net zo zoals je jezelf zou behandelen daarom laat ik haar lekker veel slapen en geef daarom af en toe (moet ze wel wakker zijn) water en daarnaast natuurlijk de voeding
ik hoop maar dat het gauw weer over is
groetjes
Leonie
ps mijn vriend heeft deze topic ook gelezen
het is ons een grote verrassing dat deze topic zo goed loopt!
daarom dank ik jullie weer eens voor al jullie reacties!
inderdaad gewoon lekker laten slapen als ze dat wil, en anders lekker bij je nemen, juist als ze ziek zijn extra vertroetelen.
heel goed af en toe wat water te geven, weet niet hoelang en hoe vaak ze een diarree luier heeft maar anders zou ik toch morgen ff de ha bellen ,al is het voor jouw gemoedsrust…
dat ik ga morgen ook nog ff doen
Liefs Tries
we hebben net haar temp opgenomen:37.1
en verder heeft ze 3 uurtjes geslapen en werd zelf weer wakker
heeft haar hele flesje leeggedronken en helaas wel veel gespuugd
ze spuugt ook als ze niet ziek is alleen nu heel wat meer
verder geen diarree meer in de luiers dus ik denk dat het allemaal nog wel meevalt
ze is ook vrolijk verder,gelukkig!
maar ik bel sowieso voor mezelf de ha morgen dus kan het dan meteen even vragen
Tries ik wens jou ook heel veel sterkte!
groetjes
Leonie
ps Tries hou me ook op de hoogte hoe het met Jordy gaat!
Ik ben even afwezig want mijn man wordt morgen geopereerd en deze week ben ik dus bij mijn schoonouders, vanmorgen ging het iets beter, maar zeker niet de oude jordy…
succes en je hoord het zo snel ik kan
Tries
hoi, misschien een tip, ik heb nu ook een kleine(13 maanden) met buikgriep…het heerst, want wij liggen ook plat…maar ik heb standaard aktijd ors in huis. Dat is een middel tegen uitdroging, en het werkt erg goed. Ik weet alleen niet of je dat al mag geven met 10 weken, dus check dit even bij de h.a. Sterkte!! en jij ook Tries, Peter en kids!!!
Corinne,bedankt voor de tip
ik heb inderdaad ors in huis en zat er ook al over te denken om het aan Melissa te geven
maar ik denk dat ze stukje voor stukje al aan het opknappen is aangezien het stukken beter gaat
Armanda,ik wens je heel veel sterkte,hoop niet dat die meningokokken ellende gaan veroorzaken bij jou in je gezin
maar blijf positief en hou moed
dames,ik moet morgen voor het eerst met Melissa naar het cb (eerste keer mochten we overslaan omdat ze naar de kinderarts was geweest in het ziekenhuis)en ze krijgt de eerste injecties
ik zie hier dus als een berg tegenop
wens me sterkte! ik laat jullie morgen weten hoe het ging
groetjes
Leonie
die na een lang gesprek met haar a.s. er wat beter aan toe is sinds tijden!
He Armanda, lees ik iets over Meningokokken bij jullie? Ik ga zo de forums nog ff nalezen hoor…
Nou Leonie, blij dat de lucht een beetje geklaard is. Heb ik het goed begrepen dat je vriend (as hubbie) haar altijd in bad doet? Dan is het zeker wel goed, dat jij dat ook gaat doen hoor. Tis ff wennen, maar ook wel heel fijn om te doen, zo lekker dat huid/huid contact.
Dus morgen 1e prikjes…heel veel sterkte hoor! Je hebt zetpillen in huis? 120 mg paracetamol (uiteraard wel ff in overleg met cb arts!!) voor heel erg veel pijn en hoge koorts. Bij mijn kindjes werkte het goed om navelbandjes nat te maken en dan voorzichtig op de prikplekken te binden (dus met een zachte knoop zeg maar, de enige keren geweest dat ik die dingen gebruikte!). Je moet ook spul van VSM hebben, wat goed moet werken en zodra je klaar bent met die vervelende prikken is het heel goed, om het serum er in te masseren (niet te ruw natuurlijk). Sterkte morgen, tis niet leuk, ik weet het, ben ook blij dat wij er voor een tijdje van af zijn hoor!
Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo
Monique!!!
Heel erg bedankt voor je tips
ik heb inderdaad met mijn vriend afgesproken dat ik voortaan (in het begin nog met zijn assistentie) Melissa in de tummytub ga doen en later in bad
ik heb waarschijnlijk een erge achterstand in te halen (maar geloof het of niet! ze lacht al heel wat meer naar mij en daar ben ik zoooooooooo blij mee!)
ik hoop dat ik vannacht 1 oog dichtdoe want ik ben bijna op van de zenuwen bah!
maar ik zal al jouw adviezen opvolgen en inderdaad zetpilletjes in huis halen
ik wist niet eens dat die er waren voor baby’s
kun je nagaan
tot morgenavond! dan lees je het verslag
groetjes
Leonie
je dochter is 10 weken dan moet je die paracetamol kopen van 60 mg speciaal voor babies dan hoef je niets te halveren, ook is het een aanrader om die arnicazalf van vsm erop te smeren of anders kwark dat heeft voor sofie toen erg goed geholpen tegen het hard worden van geente plekjes.
Bah! wat voel ik mij ellendig!
echt vreselijk die injecties!
het ging allemaal goed met meten en wegen en in het begin bij de (vrouwelijke!) arts lachtte ze ook nog wel,zo lief!
maar toen moest ze op de buik (en dat is geef ik toe mijn fout dat heb ik haar nog niet vaak laten doen!) en daar ging het mis
Melissa begon te huilen en vond het helemaal niet leuk meer
dus pakte ik haar daarna even op om haar te troosten
toen werd me gevraagd haar weer neer te leggen en kreeg ze de injecties
2 van die vreselijke spuiten in beide beentjes
nou ze is normaal wel eens driftig maar toen zo erg,ik kende haar gewoon niet meer
daarna nog even paracetamol gehaald (waar trouwens de arts meteen naar vroeg of ik die wel in huis had en zo niet dat ik die even moest gaan halen,wel netjes dus!)
ongeveer 4 uur later begon het gehuil (arm,arm kind!) en heeft mijn vriend haar een zetpil gegeven
nu 2 uur later heeft ze een flesje leeg en heeft ze een hele poos tegen mij aan gelegen maar omdat ik beloofd had een verslagje naar jullie te sturen heb ik haar even aan haar vader overgedragen
we voelen ons allebei ongelukkig!
wie weet hoe lang die pijn duurt voordat het ook zonder zetpil weer vol te houden is??
we wilden haar nog een badje geven vanavond maar hebben dat verschoven naar morgen
ze verdient rust,lekkere flesjes en heel veel liefde!
ik wens alle moeders die dit nog mee moeten maken sterkte
helaas is Melissa over precies een maand weer de pineut
was er maar een andere manier om ingeent te worden,bah!
groetjes
Leonie
het gaat met mij ineens een stukje beter!
er is een hele spanning weggevallen nu we dit achter de rug hebben
ik zou trouwens graag eens een foto van Melissa aan jullie willen laten zien,iemand die mij eenvoudig uit kan leggen hoe dat moet??
leonie heb je een foto van haar op je pc?
dan kan je hem bijvoorbeeld plaatsen onder het kopje ikkeben, die legoblokjes bovenaan, daar kies je een categorie bijvoorbeeld mama van, klik op de button voeg toe(naast je naam) daar kan je dan tekst typen, maar ook op het gele bergje klikken dan opent zich een klein nieuw upload schermpje, kies daar bladeren en ga naar de foto toe die je wil laten zien(mooiste is als ie binnen de 400 pixels blijft) klik daarna op upload en volia, als he goed is krijg je de foto in de topic.Mocht je hem later willen laten zien in dit forum,daar heeft els een hele uitleg voor gemaakt. mocht je er helemaal niet uitkomen, voor alles is natuurlijk een eerste keer mail me dan even en ik help je verder, heb ook msn dus dat kan ook handig zijn
succes en sterkte aan je meissie! echt mestal is de ellende na 24 uur verdwenen hoor!
Hoi hoi,
Joh, zijn ze ook van 60 mg te koop??? Nou zeg, hadden ze hier ook wel mogen zeggen dan! Ik sneed het ook altijd door midden en altijd in overleg met cb arts (op die leeftijd tenminste). Meestal is de pijn na een dag weer weg hoor. Veronica heeft wel een keer, was haar 3e prik, een maand lang een gekke plek gehad op dr been. Dus verkeerd geprikt. Ben ook heel boos geweest, heb zelfs foto´s dr van genomen als “bewijs” en gezegd, dat dat oude mens het niet meer mocht doen. Hahahah moeders zijn net leeuwinnen he.
Ik heb trouwens de ervaring, hoe vaker een prik, hoe pijnlijker en zieker ze worden (behalve met dr bmr dan, maar dan worden ze wat later weer hangerig). Hebben jullie dat idee ook?
Nou ja, het duurt hier allemaal nog wel ff en idd de prik met 4 jaar schijnt mee te vallen. Trouwens, ook gek hoor: Veronica gaat niet meer naar cb, maar naar de schooldokter de volgende keer. Ik vond dat zo gek joh, toen dr dossier “gesloten” werd en ik mijn handtekening eronder kon zetten. De laatste keer, dat ik mijn handtekening op die map zette, was toen ze net geboren was…
Tijd vliegt!
Leonie, ik ben blij, dat je oproepje jullie heeft geholpen. De mensen hier op Ikkeben zijn altijd ontzettend begaan met iedereen, heel fijn is dat. Arnicazalf is inderdaad wel goed ja. Ik heb gelei daar van (van toen Lucas net geboren was eigenlijk, smeerden we op zijn nekje, was zo dik en opgezet en blauw, dat spul werkte goed hoor!). Ik had trouwens wel erg stom neergezet “je moet ook spul van VSM hebben”. Ik bedoelde niet dat je dat MOET hoor! Ik bedoelde eigenlijk: er zou ook van dat spul van VSM zijn, wat goed zou werken. Ik lees nu pas hoe krom ik het had neergezet. Nu MOET (hahahha)ik voor straf in de hoek hoor, hihi.
Hallo dames!
ten eerste Armanda,ik woon dus dichtbij jou in de buurt
Hoogeveen-Zwolle is niet meer dan een half uur??
wat een mooi verhaal van Sylvan,inderdaad jammer dat er nog van die bekrompen lui zijn die zich aan rapporten vasthouden enz
ik had na de kz dus de pech dat Melissa een week op de kinderafdeling moest blijven en beslist niet bij mij mocht ivm achter adem huilen en dan vreselijk rood aanlopen
ze hebben haar alle denkbare tests gegeven maar er kwam niets uit. Omdat ik geen borstvoeding had en Melissa het geduld niet om aan de borst te gaan (ze is vreselijk driftig als ze honger heeft en niet direct eten krijgt!) had ik het idee dat het gewoon driftigheid en honger was aangezien ze maar 20 cc per voeding kreeg,ze zat ook heel erg vaak met de vingers in de mond enz
dus ik had dat tegen het verplegend personeel gezegd van dat kind van mij heeft honger kunnen jullie niet van de regel afwijken en haar wat meer geven?? nou dat kon beslist niet en daar lag het ook beslist niet aan
ook de kinderarts werd omgepraat door zo’n haaibaai van een verpleegster en zei terwijl ie me toen niet recht in de ogen keek dat ze geen honger had en nog meer tests zou krijgen
uit al die tests is alleen maar gebleken dat het een supergezond kind was/is en niets mis mee pas toen ze op 50 a 60 cc kwam te zitten was het huilen over! wat bleek goh de moeder van Melissa heeft toch gelijk gehad het kind had inderdaad al die tijd honger! nou ik dacht dat ik uit elkaar zou spatten van kwaadheid!
dus mocht je zelf zoiets hebben van hier klopt iets niet laat jezelf nooit ompraten door al die lui,meestal is het moederinstinct hetgene wat goed is!
Melissa is de nacht goed slapend doorgekomen met een verhoging van 38.2
vanochtend om 9 uur 38.1 en toen straks om 12 uur 37.9
ik heb voor alle zekerheid de huisarts nog gebeld maar het was niet schrikbarend als ze 38.2 zou hebben maar dat moet natuurlijk wel een keer minder worden
ze slaapt nog wel heel veel en heeft geloof ik al wat minder last van haar beentjes
ze is in ieder geval al driftig weer aan het trappelen
wordt de reactie van haar op die inenting de volgende keer nou erger of is het dan hetzelfde??
het is dom praten maar als het aan mij lag gingen we NOOIT weer
ik kon vannacht niet in slaap komen omdat ik nog steeds een overstuur meisje voor me zag
er was ook nog een jochie die bij het meten en wegen heel erg trilde zo bang was ie
echt zielig hoor! maar goed de kop is eraf! en omdat ik er zelf niets meer van weet neem ik aan dat Melissa het ook alweer vergeten is zogauw de pijn helemaal weg is
wij hebben trouwens paracetamolzetpillen van 120 mg gebruikt omdat ze nu 10 weken is en de arts het zonde vond dat we anders het doosje al gauw weg moesten gooien
ik zal zo gauw ik kan een foto van Melissa plaatsen kunnen jullie zien over welke mooie engel ik het elke keer heb
groetjes
Leonie
ps iemand ervaring met babymassage??
leonie. als je vraagt om babymassage is het misschien makkelijker een nieuwe topic aan te maken, anders krijg je misschien niet eens de reactie waar je wel om vraagt
Armanda!
als je er nog zo meezit heb ik maar 1 advies voor jou (die kreeg ik ook van anderen) zoek weer contact met die deskundige waar het om gaat en praat daarmee of schrijf inderdaad een brief (dan wordt je misschien zelf wel uitgenodigd voor een gesprek!)
het is niet goed als je hier mee blijft rondlopen,ik heb toen een team verpleegkundigen tegen mij in het harnas gejaagd maar dat kon mij op dat moment niets schelen,het ging en gaat mij om Melissa
het ging en gaat jou om Sylvan! ik hoop echt dat je hier nog met iemand over kunt praten want het is niet goed als je er mee blijft zitten,op de een of andere manier zal Sylvan ook in de gaten hebben dat er iets is waar mama mee zit
dat babymassage was een advies van de arts van het buro toen ik vertelde jaloers op mijn vriend te zijn omdat Melissa zoveel met hem lachtte en niet met mij
ik zeg lachtte want vandaag zijn ineens de rollen omgedraaid
hoe dat komt weet ik niet maar misschien omdat ik bij haar was bij het buro??
dat babyzwemmen wil ik inderdaad nog eens gaan doen maar dat doe ik wel waar mijn vriend bij is want zelf ben ik ook geen zwemmer
heb in ieder geval geen diploma’s maar kan me wel redden in het water (geen diploma ivm rugzwemmen vond ik dood en doodeng!)
zo gauw het weer wat beter is zullen we dat ook gaan doen,lijkt me prachtig Melissa in zo’n babyfloat te zien!
Kimmetje,maak je maar niet druk! ik hoef ook niet perse aandacht over het onderwerp babymassage maar ik was gewoon benieuwd of 1 van jullie daar misschien ervaring mee had!
goed ik ga lekker eten,tot gauw!
groetjes
Leonie
Hoi hoi,
Dat omheen draaien van artsen klinkt mij ook bekend hoor. Ik ben toen lekker om de kinderarts van Veronica gaan vragen. En die vertelde tenminste wél van alles én hij is van mening dat er meer naar ouders geluisterd moet worden. De fysio van Lucas zat nogal eens somber te doen over zijn arm, terwijl ik dacht: het gaat heel erg goed en als ik dat dan zei, werd het de grond in geboord. Niet leuk hoor, dat je blij bent om iets en dan te horen krijgen:“Nee, dat blijft verlamd”. De kinderarts (dr Hoetjer) vond, dat ie liever naar mij ging luisteren en terecht dus!! Echt een hele fijne man! Mocht iemand ooit in Amersfoort een kinderarts nodig hebben: dr Hoetjer dus. Hihi.
Babymassage, Kim heeft wel gelijk hoor. Misschien is het wel een heel goed idee, om nu op mama´s hoekje verder te gaan met de topic? Ik deed ook aan babymassage, omdat dat voor Lucas belangrijk was (therapie), maar deed dat gewoon thuis hoor, niet in groepsverband ofzo. Tis best simpel, ik moest alles altijd synchroon doen, zodat hij kon voelen dat ie nog een arm had. Klinkt gek als ik het zo zeg hahaha. Gewoon lekker rustig wrijven, met wat olie, niet te lang, ze laten het wel merken hoe lang het kan.
Volgende topic bij een ander forum goed?
Armanda!Nee ze hebben mijn gelijk niet toegegeven,ze deden net alsof ze er zelf achter gekomen waren
De topic babymassage is leven ingeblazen alleen ben ik zo dom geweest om dat onder ikke ben te doen!
Ff vraag: het beentje waar Melissa de dktp prik in heeft gehad bevat nu een blauwe plek die rood wordt en het is een beetje dik
moet ik mij hier volgens jullie ongerust over maken?? ik moet toch morgen naar de huisarts maar twijfel of ze mee moet om het te laten zien
groetjes
Leonie
HOi hoi,
Je kunt dr meenemen om het te laten zien, maar waarschijnlijk is er niets aan de hand. Maar je weet het he: vertrouw je het niet? Naar de huisarts. Tis zo laten zien natuurlijk (voor het geval van een onsteking ofzo). Zelf zou ik me niet ongerust maken, maar wel meenemen. Lekker duidelijk ben ik he? Hihi.
Armanda!
inderdaad ik had het idee dat ik op de knieen mocht voor die lui,nou ik was gewoon woest want ze hadden mij ook al verplicht Melissa aan de borst te doen en dat lukte niet want Melissa had geen geduld (nu nog niet hehehe) en ik had niet veel moedermelk
als ik bij haar was dan drukten ze dat kind gewoon tegen mijn borst aan,ik werd er bang van
ik zal je eens even voorbeelden geven wat huisartsen nog meer doen:
tegen een zwangere vrouw zeggen dat ze psychisch gestoord is omdat ze op dat moment nog niet weet dat ze zwanger is en bij de huisarts klaagt over buikpijn en geen eten binnen kunnen houden
tegen een vrouw die 2 hersentumoren heeft (mijn vriend zijn moeder!) zeggen dat ze last van spanningen heeft en verder niet nadenken dat ze net genezen verklaard is van longkanker (ze wisten toen nog niet dat ze nu kanker in het hoofd had!)
tegen mijn vriend zijn vader zeggen goh leeft uw vrouw dan nog ik had verwacht dat ze al overleden zou zijn als deze belt om te vragen of het gevaarlijk is dat patient zo veel moet overgeven (er kunnen dan epilepsie-aanvallen komen!)
dus praat me niet van huisartsen,het gaat hier wel om 2 verschillende huisartsen maar ze zijn dus allebei vreselijk bekrompen
ik moet morgenmiddag weer naar die eerstgenoemde,nou het zal wel weer allemaal psychisch zijn waar ik last van heb
over Melissa heb ik Icare gebeld en het is inderdaad niet om me ongerust over te maken!
groetjes
Leonie
ps Armanda je mag me ook gewoon mailen hoor zie maar wat je het liefste hebt!
ik wil in ieder geval je laten weten heel erg met je te doen te hebben en met je mee te leven en als je ooit twijfels hebt qua logopedie mijn zus is ook logopediste dus ik kan alles navragen!