Regelmaat

hallo! ik ben de moeder van ruben…hij is nu 3 weken oud en ik wou graag wat regelmaat met het voeden…ik weet alleen niet goed hoe ik dat aan moet pakken…
hij meld zich om de 3 uur…ook s’nachts…het kan wel eens vier uurtjes zijn maar dan heb ik geluk!
misschien hebben jullie wat tips voor mij?

alvast bedankt!
groetjes karin

karin aaltink-stapelberg

het enige wat ik probeerde was om het elke keer iets uit te stellen door speentje of even vast houden en uiteindelijk is elk kindje zijn/haar regelmaat weer anders en kun je dat nu nog niet echt merken die van mij zat al meteen op 4uur elke keer dus gewoon volhouden en met het naar bedje brengen gewoon al een ritueel gaan doen hoef je dat straks niet meer te gaan doen
en ik liet de kanmer altijd in daglicht zodat hij zelf ging merken wat dag en nacht waren

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Karin,

Als hij zich iedere 3 uur meld, dan zou ik zeggen er zit al veel regelmaat in. Geef je borstvoeding of flesvoeding? Ik heb de 1e 3 maanden alle borstvoeding afgekolfd en gegeven, omdat rechtstreeks niet lukte. Ik heb toen niet op tijd gevoed maar op verzoek. Daarna overgegaan op flesvoeding en toen op vaste tijden gaan voeden. Maar als je nu flesvoeding geeft, weet ik niet hoe vaak ze een voeding mogen krijgen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hai

Mijn tip: niets doen! Ritme heb je al en om de drie uur is echt niet te veel hoor de eerste weekjes. Minke voedde ik ook wel 7 a 8 keer per dag de eerste maand. Overigens wel borstvoeding, dat is ook licht verteerbaar en daarom hebben ze met hun mini-buikjes ook regelmatig weer wat nodig. Ze gaan er vanzelf meer tijd tussen laten vooral 's nachts ( als je geluk hebt ). Ik zou gewoon lekker doorgaan zoals je het doet!
Oh ja en wat hierboven staat: ik deed ook wel 's nachts zo donker mogelijk voeden ( klein schemerlampje) en niet spelen na de voeding maar een knuffel en weer naar bed , zodat ze wennen aan een dag- en nachtritme.

Gewijzigd door - Linette1 op 27 Jan 2009 11:43:15

Gewijzigd door - Linette1 op 27 Jan 2009 11:44:57

Hoi,

De eerste maand anderhalf kan je nog geen echte regelmaat erin brengen met voeden wel met een kleine dagindeling. Maar als hij keurig om de drie uur komt dan heeft hij al een regelmaat. Maar wil je dit wat vaster maken of meer richting de vier uur gaan dan zou je het elke twee drie dagen met vijf tien minuten kunnen verlengen. Maar dan moet je eerst wel weten is hij goed op gewicht kan hij het af met om de vier uur. Verder is het belangrijk als je regemaat wil hebben dat je elke keer het zelfde ritueel houd. Wel verschil maken tussen dag en nacht. Overdag bijv wakker worden drinken even wakker en dan weer naar bed of in de wagenbak als je nog weg wilt. S’nachts voeden en weer slapen. En het badje ook op een zo’n vast tijdstip mogelijk houden. Dus of s’morgens of sávonds maar dan wel elke keer na of voor dezelfde voeding.

Vanaf 2/3 maanden kan je ze pas echt een regelmaat aanbieden.

Geniet ervan en die regelmaat komt echt wel als jij je er maar aan houd. Bedenk wel dat ze gelijdelijk aan wat langer wakker zijn en dat ze minder maar meer tegelijk gaan drinken dus de regemaat moet je dan ook iets aanpassen maar als je in hoofdlijnen een maar dezelfde dag indeling aanhoud dan heb je een regelmaat zo te pakken.

groetjes

lon106

ligt er helemaal aan wat je geeft… bv of fv? Bv is sneller verteerbaar dus dan melden ze zich ook sneller. En je geeft zelf aan dat je kleine 3 weken is?? Nou dan doet hij/zij het super door nu al om de 3 uurtjes te komen!! Knap!!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Het ritme van je kindje komt vanzelf. Wat de meiden hierboven ook al schrijven heeft jouw kleine al aardig een ritme door om de 3 uur te komen. Het is ook niet zo gek dat hij 's nachts ook nog om de 3 uur komt. Hij is nog zo klein dat hij 's nachts nog niet zonder de voeding kan. Het is heel grappig, maar op een gegeven moment is dat ritme er ineens. Ik geef mijn zoontje dan flesvoeding (bij BV was hij trouwens ook om de 3 uur altijd, soms 4) en bijna altijd zit er zo’n 4 uur tussen en sinds een week of 2 slaapt hij 's nachts ineens redelijk door. Het lijkt dus wel of ze het zelf ineens snappen. Qua tijden moeten je wel zelf proberen een ritme te vinden, dus bijvoorbeeld de 1ste voeding op 07.00 's ochtend.

Succes ermee!!

ik geef dus ook flesvoeding…, borstvoeding was een drama…
als het dag is heb ik de gordijntjes ook open, was tip van kraamverzorgster…want ruben leefde eerst helemaal andersom!
overdag sliep hij en s’nachts klaar wakker!..dat is al een beetje veranderd…gelukkig
als je sommige collega’s van mijn man hebt,die kinderen slapen met 2 weken al door!!! (zeggen ze)
dus ik dacht: laat ik eens een beetje informatie op doen…
maar het is dus normaal als ie om de 3 uur komt…
trouwens…vind het best fijn dat er forums zijn waarop je dit soort dingen kan vragen…
ruben is onze eerste en we moeten dus nog heel veel leren!

groetjes!!!

karin aaltink-stapelberg

mij is ooit vertelt dat een baby vanaf de geboorte rust reinheid en regelmaat nodig heeft heb dit altijd toegepast om de 3 uur voeden later om de 4uur etcerea

hoi, je kindje is nog wel wat klein. om de 3 uur is lang genoeg. omdat je de fles geeft kan je de avond bv afwisselen met je man en pak je wat uurtjes slaap. Mijn ervaring is dat er rond een week of 6-7 wat ritme in te brengen is.

Sterkte en nog even doorzetten. De eerste 6 weken zijn het zwaarste.

mijn man werkt s’avonds en s’nachts van 6 tot ongeveer 4 …dus helaas kan ie me s’nachts niet verlossen, hij slaapt tot 12 uur s’middags en daarna helpt ie me geweldig moet ik zeggen!!
volhouden kan ik het wel…maar het zou fijn zijn als ie wat langer slaapt s’nachts…
moet nog maar even geduld hebben

groetjes!

karin aaltink-stapelberg

Geduld is een schone zaak, haha!
Snap je heel goed hoor, ik hoorde om me heem ook alleen maar mensen waarvan de kinderen al binnen een paar weken doorsliepen. Bij ons is het gekomen vanaf ongeveer 7-8 weken. Ineens werden we 's nachts wakker en keken we elkaar aan…he hij is nog niet wakker geworden. Wij gelijk bij hem kijken, lag hij heerlijk te slapen. Af en toe wordt hij 's nachts nog wel eens wakker, maar valt dan zelf weer in slaap. 's ochtends rond 07.00 wordt hij dan echt zelf wakker of ik maak hem wakker. Ik hoor ook vaak kinderen die tot 09.00 doorslapen en dan nog wakker gemaakt moeten worden, nou dat gebeurt hier niet hoor. Zou met de voedingen overigens ook niet goed uitkomen.

Fijn he zo’n forum. ik ben zelf sinds een week of 2 ofzo op dit forum en vind het heel prettig om zo ervaringen en vragen uit te wisselen. Het is ook heel prettig dat iedereen snel reageert en met goede tips komt. Daar heb je echt wat aan

Mijn gouden tip is ook: niets doen! Die kleine man zelf zijn ritme laten bepalen dan heb je de leukste baby. Als je zelf gaat zitten rommelen met zijn ritme, zit-ie straks niet lekker in z’n vel en ben je veel verder van huis.

Je mag al niet klagen met voedingen om de 3 en soms 4 uur. Da’s heel normaal voor die leeftijd! En tja, 's nachts, dat hoort er nou eenmaal bij.

Alvast volgende tip: ga ook niet proberen met allerlei trucjes om hem zo snel mogelijk door te laten slapen 's nachts! Werkt alleen maar averechts. Het ene kind slaapt met een aantal dagen door, het andere kind met een paar weken en er zijn kinderen die bij het half jaar nog steeds niet doorslapen.

Dus ook daarin niks forceren! Je wordt vanzelf een keer op een ochtend wakker dat je merkt dat je niet hebt hoeven voeden!

Groetekes, Sje

rico kreeg in het begin met bv ook om de 3 uur, dan melde hij zich ook (ook s’nachts) uiteindelijk toen ik flesvoeding ben gaan geven en hij meer cc mocht kwam hij vanzelf ook later.
als je kind zich laat horen dat hij wil eten dan zal hij het ook wel nodig hebben.
dit heeft je kind gewoon nodig om goed te groeien. Ze krijgen als ze goed op gewicht zitten van eigens meer en dan hebben ze ook gauw genoeg door dat ze dan om de 4 uur nodig hebben.
komt helemaal goed hoor!
rico zit nu ook nog om de 4 uur. en ik laat het gewoon zo totdat hij 200 cc krijgt en dan probeer ik het soms met een half uur te rekken (zowel half uur vroeger als later) omdat rico in het begin niet in de groei/gewichts curve zat maar eronder.
ik MOEST wel op schema voeden. en er is ook echt niks mis mee, vooral niet als je flesvoeding geeft maar met borstvoeding doen ze volgens mij op vraag en aanbod, wat ze mij verteld hebben.

[img]http://lilypie.com/pic/090125/QCBl.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/USuWp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hoi,

Je vergeet heel gauw hoe lang het duurde voordat je kindje eindelijk de nacht doorslaapt. Dus vandaar dat er veel sterke verhalen in de wereld komen. Tuurlijk er zijn kindjes die heel snel zonder nachtvoeding kunnen maar dan moet je ervan uit gaan dat die danwel niet meer dan 5 uur slapen. En omdat dat al wel al een verschil is met 3 of om de 4 uur zien mensen dat als doorslapen. Maar het gross van de kinderen gaan pas wat langer slapen in de nacht als op het schema van vier uur zitten en vaak is dat na 2 maanden. En om vermoeidheid te verkomen ging ik altijd s’morgen en s’middag ook nog een keer een uurtje ofzo naar bed.

Groetjes

lon106

ALS IK MOE BEN KRUIP IK OOK WEL LEKKER FF IN BED OF FF OP DE BANK…
DAT BEN JE DAN GEWOON FF NODIG!
VANMORGEN KON IK LEKKER UITSLAPEN WANT MIJN MAN HEEFT RUBEN DE FLES GEGEVEN ENZ. ZODAT IK LEKKER FF KON BLIJVEN LIGGEN!!!
HEERLIJK TOCH!!!

GROETJES!!

karin aaltink-stapelberg

Psssst…Karin…een bericht volledig in hoofdletters betekent “schreeuwen”.

Groetekes, Sje

Oeps sorry

karin

Gewijzigd door - karin aaltink op 01 Feb 2009 14:49:34

Geeft niet. We houden het er maar op dat je het even van de daken wilde schreeuwen hoe blij je was.

Groetekes, Sje

laten we dat maar doen!
het was ook heerlijk ff lekker lang in bed!

groetjes!!!

karin