Reachtie op BMR prik!

Tim heeft gisteren zijn BMR prik gehad en nu werd er aangegeven dat mogelijke bijwerkingen van deze prik 5 tot 12 dagen nadat ze de prik gehad hebben tot uitting komen. Dit kan in de vorm van koorts of huiduitslag.

Nu heb ik Tim een uur geleden van de creche af moeten halen, omdat hij bijna 40 graden koorts heeft. Hij heeft niks gegeten en niks gedronken deze ochtend. Vanmorgen toen hij uit bed kwam was er nog niks aan de hand. Mijn man had hem pap gegeven wat er goed in ging,

Dat hij niks eet vind ik niet erg, maar dat hij niks drinkt is toch wel een probleem. Heb hem net met een zetpil op bed gelegd.

Ik vind het wel erg toevallig dat hij precies ziek wordt na de prikjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het toch al eerder dan na 5 dagen tot uitting komen. Vind bijna 40 graden koorts ook erg hoog. Hij is verder heel sloom en ziet heel wit. Twijfel dus of ik de huisarts moet bellen of niet. Wil niet dat hij zoiets heeft van waarom bel je het is maar koorts.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

hey hey

Wat vervelend zeg!

Logisch dat je je zorgen maakt! Ze moeten ongeveer 500cc minimaal per dag binnenkrijgen om niet uit te drogen. Een keer een dagje wat minder is helemaal niet erg, als hij daarna de draad maar weer oppakt. Dus hou de plasluiers goed in de gaten.
Als hij wel pap wil, geef 'm dan wat vaker pap. Dat maak je aan met 200cc melk toch? Is dan toch weer mooi mee genomen.
Wil hij wel fruit? Anders kan je 'm lekker wat meer fruit geven. Zit ook weer vocht in.
Toetjes, misschien?
Een dagje is niet zo heel erg hoor. Ze kunnen op deze leeftijd wel wat hebben. Maar hou wel die plasluiers in de gaten.

Beterschap!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Oja, enne… Huisarts kan je altijd bellen, ook al is het maar om te informeren

Vanmorgen at hij idd zijn pap, maar ja toen was er ook nog niks aan de hand.

Vanmorgen op de creche heeft hij geen hap van zijn fruit gegeten en ook brood en drinken weigert hij.

Ging net bij hem kijken en hij ligt te slapen.

Het zit me toch niet lekker, dus denk dat ik straks toch maar even bel.

Groetjes,
Sandra

hoi sandra,

als je twijfelt gewoon de ha bellen!
eten is niet zo’n probleem maar drinken wel.
Lieke heeft helemaal geen last gehad van de BMR prik toen.
Dus daar kan ik niet over meepraten

Beterschap

groetjes Gytha

Hè wat naar meid! Bij ons werd gezegd donderdag na de BMR-prik dat evt. reacties hierop 7 tot 10 dagen erna kunnen optreden (hoezo, weer verschillend per CB?). Dus alles qua ziekte wat ervóór zou optreden, zou niet met de BMR-prik te maken hebben. Maar goed, dat is wat mij werd gezegd. Los ervan of het wel of niet met de prik te maken heeft, gewoon je huisarts bellen. Heb je het al gedaan?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Vreemd Mriek dat ze bij jullie weer wat anders zeggen. Maar ik heb ook een foldertje van het Rijksinstituut van Volksgezondheid en daar staat ook 5 tot 12 dagen na de prikken.

Ik heb idd vanmiddag toch maar gewoon de huisarts gebeld. Assistente gaf aan dat de symptomen meestal later kwamen, maar het zou wel kunnen. Net als wat ik ook al wist zei ze dat eten niet belangrijk was maar drinken wel. Ik probeer hem kleine beetjes aan te bieden en dat was ook haar advies. Verder vroeg ze of hij hoeste en over moest geven. Maar dat doet hij niet. Hij eet en drinkt ook niks, dus er kan ook niets uit. Behalve zijn pap vanmorgen, maar toen was hij nog wel gewoon vrolijk en was er niets aan de hand.

Ik ga zo zijn temperatuur eens meten. Hij ligt al de hele middag op bed, maar slaapt niet. Ja af en toe een kwartiertje en dan is hij weer wakker. Maar hij lig niet te huilen ofzo. Je hoort hem af en toe een beetje piepen en dan is hij weer stil. Hij ligt maar in zijn bedje te liggen, is heel sloom en ziet erg wit.

Ik moest het van de assistente nog even aankijken. Ik moet hem goed in de gaten houden en als ik het niet vertrouw zei ze letterlijjk dan pak je hem onder je armen mee en kom je meteen hierheen. Het is wel erg druk zei ze, maar dan mag je gewoon tussendoor. Ze zou het in ieder geval alvast aan de huisarts doorgeven. Dus ja dat is wel een prettig idee. Kijk het dus nog wel even aan. Maar hij moet zo wel wat gaan drinken. Want zodra hij geen plasluiers meer heeft of geen tranen meer heeft bij het huilen moet ik ook direct komen.

Groetjes,
Sandra

Jeetje wat naar Sandra! Ik hoop dat Tim zich snel beter voelt. Van dat eten is inderdaad niet zo erg, maar ook niet drinken is vervelend en ook omdat je aan hem kan zien dat hij echt ziekig is.
Goed in de gaten houden en gelukkig neemt de assistente het wel serieus en bij enige twijfel gelijk bellen!!

Veel sterkte he met je mannetje!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Echt heel erg netjes, ben net gebeld door de assistente. Ze wilde weten hoe het nu met Tim is. Heb aangegeven dat het nog hetzelfde is. Zij had het aan de huisarts doorgegeven en die gaf aan dat het niet door de BMR kan komen. Wel superfijn dat ze me dan nog even terugbeld. Ze willen hem toch zien, dus heb morgenochtend om 9 uur een afspraak. Als het toch beter met hem gaat dan kan ik voor die tijd bellen. Maar ze zegt dan hebben we voor de zekerheid een afspraak staan. Als ik het niet vertrouw vanavond, dan moet ik gewoon met hem naar de huisartsenpost.

Groetjes,
Sandra

Zo dat is echt netjes zeg!! En hoe gaat het nu met Tim. Voelt hij zich al weer wat beter??

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hè wat vervelend Sandra,
Hoe is het nu met hem? hoop dat hij snel beter is.
Wat een toffe assistente hebben jullie die moet je met lantaarntjes zoeken, al hebben wij er ook zo eentje

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wat een toffe assistente hebben jullie, dat voelt vast heel goed. Van dat hoesten en overgeven vroeg ze natuurlijk ivm de Mexicaanse Griep. In combi met koorts zijn dat de symptomen zoals ik heb begrepen.

Wat een sneue bedoening; Tim de hele middag in bed, moeilijk slapen, sloom en witjes.

Ik denk aan jullie hoor! Moeilijk hè, je kind zo ziek. Hopelijk gaat het alweer iets beter en anders hopelijk morgen. Ik hoop dat jullie niet met 'm naar de huisartsenpost hoeven vanavond/vannacht.

Sterkte en een dikke knuffel van Erik voor Tim!

oh meiske toch… zie je topic nu pas… wat kan je moederhartje pijn doen als je je kindje zo ziet hé… vooral omdat je niet weet hoe hij zich letterlijk voelt en omdat jij weet dat dit niet zo bij Tim hoort.

Heel fijn van die huisarts zeg… daar hebben ze een compliment verdient… want ook het delen met een huisarts over wat je er zelf van vind is al fijn om je beetje gerust te stellen…

Hopelijk heeft hij iets gegeten of gedronken vanavond…

Heel veel sterkte…

Geef hem maar een hele dikke knuffel van zijn vriendje en zijn mama en ook voor jouw!!!

Er zit helaas nog geen verbetering in. Hij is toen wij zaten te eten eventjes uit bed geweest. Het leek iets beter te gaan, maar na een kwartiertje beneden was hij alweer volledig uitgeput. Hij heeft toen wel een paar slokjes drinken op. Gelukkig maar, want dat is het enige vocht dat hij binnen heeft gekregen. Hij had 40,2 en ik heb hem toch maar weer een zetpil gegeven en toen naar bed gedaan. Ondanks dat de 1e van begin deze middag niet geholpen heeft. Hij ligt er nu vanaf 19.00 uur in en hij is vrij snel in slaap gevallen. Net nog even gekeken en hij voelt nog aan als een gloeiend kacheltje.

Zo ziek en sloom hebben we hem nog nooit meegemaakt. Wat zou je dan graag willen dat je het van hem kon overnemen. Echt zo sneu om te zien hoe verdrietig en wit zijn gezichtje is.

Ik hoop dat er morgen verbetering in zit en anders om 9 uur naar de huisarts.

Bedankt voor jullie berichtjes.

Groetjes,
Sandra

Zat er nog even aan te denken maar je had verteld dat Tim kiesjes aan het krijgen is toch?? Daar heeft Jurian altijd hoge koorts bij (ruim 40 graden) en is dan ook heel mat/tam. Hij eet en drinkt dan ook duidelijk slechter of minder…

Enne nog iets… onze kindjes mogen nu een hogere dosering hebben hé van de zetpillen… weet niet of je die ook gebruikt… maar die andere sloegen hier niet aan toen Jurian tijdje terug zoveel koorts had … dus ik snel die hogere dosering gehaald en … die werkte wel beterder … Maar ze zijn dan net een kacheltje!!

Fijn dat je morgen naar de huisarts kan… denk aan jullie…

Bedankt voor de tip mini-boy, maar hij krijgt de juiste dosering, want dit zijn zetpillen voor kindjes vanaf 1 jaar.

Hij heeft sinds gisteren 1 kies en de 2e is wel aan het doorkomen. Bij het doorkomen van zijn tandjes heeft hij nooit koorts, maar heb het wel aangegeven bij de assistente. Maar omdat hij ook helemaal niks drinkt en normaal altijd heel veel, denkt de huisarts niet dat het daarvan kan komen. Hij heeft alleen vanavond 2 of 3 slokjes drinken op. Echt niet noemenswaardig, dus je zou denken dat hij bij doorkomende kiezen wel meer zou drinken.

Was het net vergeten te zeggen, maar vind het idd superfijn dat de assistente me teruggebeld heeft. Je hoort ook vaak genoeg dat het heel anders gaat en dat ze de boot een beetje afhouden en dat je het maar moet afwachten.

Groetjes,
Sandra

Hoe is het vannacht gegaan Sandra?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hij heeft heel goed geslapen vannacht. Hij is alleen om 3.00 uur wakker geweest, terwijl we hem normaal nooit horen s’nachts. Hij lag toen heel hard te huilen en zijn koorts was nog steeds iets boven de 40 graden. We zijn bij hem geweest en na een kwartiertje is hij weer in slaap gevallen.

Hij is vanmorgen om 8.00 uur wakker geworden en zijn temperatuur is nu 38,7. Toch weer een heel stuk gedaald, dus daar ben ik wel blij mee. Heb hem melk gegeven en daar heeft hij een paar slokjes van op. Niet veel dus, maar alles is mooi meegenomen. Heb de assistente gebeld voor overleg, omdat zijn koorts nu weer zodanig gezakt was. Ze liet het aan mij over of ik de afpsraak van 9.00 uur laat staan of niet.

Omdat ik niet weet hoe fit hij is, doordat hij net wakker was heb ik gezegd dat ik het nog even aan wil kijken. Alleen werkt onze dokter op donderdag alleen maar s’ochtends. Maar ze zei in eerste instantie als je het toch niet vertrouwt bel dan en dan zet ik je er weer tussen. En daarna zei ze weet je wat bel gewoon om half 11 en dan vertel je me hoe het gaat. Dus dat vond ik wel een goed idee.

Hij is nu zijn bed uit en is wel weer aan het spelen. Terwijl hij dat gisteren echt niet wilde. Toen heeft hij alleen maar op bed gelegen. Hij is er toen begin van de avond kwartiertje uit geweest, maar toen wilde hij alleen bij ons op schoot en verder niets.

Ben dus heel blij dat hij weer wat levendiger is en dan komt het eten vanzelf wel weer. Kijk het even aan en als zijn koorts weer oploopt dan wil ik toch wel graag even langskomen. Hij ziet nu nog wel heel wit, maar zit nu rustig op de grond in zijn boekje te kijken.

We wachten het dus even af, maar ik vind dit al een goede vooruitgang.

Groetjes,
Sandra

Oh kijk aan, dat klinkt alweer een heel stuk positiever!
Hopelijk zet deze trend ook door en is hij er snel weer bovenop.

Wat een ontzettend fijne assistente zeg! Zo vind je ze niet veel!

Fijn dat het weer wat beter gaat!
Ik lees het ook nu pas.
Hier nog een kindje die een beetje ziekjes is (gelukkig wel iets minder dan Tim).
Sterkte ermee, en hopen dat hij snel de oude is!
Liefs, Anne

Lilypie