Owwww dan ben ik ook al redelijk goed bezig
Groetjes Michelle
quote:
Ik neem mij al weken voor om zelf eten voor Joey te maken, maar het komt er maar niet van. Dat komt ook omdat ik een beetje bang ben dat ik iets niet goed doe. Bij de groente bijvoorbeeld, dan weet ik wel dat een ardappel en groente kan, maar wat voor vlees moet er dan bij in..?Groetje Anouk
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pPLip2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>
Hoi Anouk,
Met eten zelf klaarmaken kun je weinig fout doen hoor. Je vraagt wat voor vlees je moet gebruiken. Ik maak altijd het eten voor Tim zelf klaar en ik gebruik kip, kalkoen, gehakt, tartaar, hamreepjes of vis (witte vis zoals talapia of kabeljauw en zalm).
Verder gewoon groente koken en aardappel, rijst of pasta.
Groetjes,
Sandra
@michelle: ik doe het vlees en de vis inderdaad koken. gehakt kan je wel rulbakken voor de rest weet ik het eigenlijk niet. ik heb zo’n baby kookboek aangeschaft en het merendeel (tot aan acht maanden in ieder geval) is koken.
liefs,
Rinske
Ja, ik kook inderdaad al het vlees en de vis. Alleen tartaar en gehakt doe ik rullen.
Groetjes,
Sandra
@ Sandra, gebruik je daar dan boter voor of het eigen vet/vocht van de gehakt??
Groetjes,
Michèle

Je mag een klein beetje boter of olie gebruiken voor het bakken van je vlees/vis. Maar ik gebruik alleen een beetje olie bij de tartaar. Gehakt rult ook makkelijk zonder olie/boter dus dat doe ik eigenlijk nooit. En verder kook ik het vlees ipv bakken.
Groetjes,
Sandra
Ik snap hem helemaal nu, ga volgende week weer is een poging wagen heb net lading potjes ingeslagen
Groetjes Michelle
oh dat vlees koken lijkt me ook wel wat dadelijk ja! net als kip vind ik malser worden door koken dan door bakken.
mijn vriend had een kipgerecht gemaakt en van dezelfde kip nog wat kippensoep, en die in de soep zat was toch malser dan uit het kipgerecht. dat vind ik trouwens altijd met vlees:S
en gooi je dat daarna dan in de blender met een aardappel en een groente erbij?
Ik had vorige de aardappels en wortelen met de staafmixer gedaan, maar heb wel het idee dat het zo glad niet meer hoeft te zijn
Groetjes Michelle
Klinkt allemaal heel lekker en gezond. Maar eh…deze mama is ook van het gemak en dus krijgt Eva potjes. Zowel het fruit als de groente… Ze vindt het lekker en het is makkelijk. Straks kan ze nog jaren met de pot mee-eten, dus ik houd het zeker tot 1 jaar zo! Daarstraks fietsten de sperziebonen met rundvlees er binnen 5 minuten in! Enne…ik vind het ook moeilijk te bepalen hoe dik/groot de stukjes moeten zijn…Ben niet zo handig in de keuken…
Groetjes Rainbow, trotse mama

En? Hoe ging het fruitje erin bij Ruben? VERTEL, VERTEL, VERTEL!

moet zeggen dat ik het ook niet elke dag klaarmaak hoor. meestal krijgt ze drie a vier dagen in de week een potje en de andere keren iets wat ik zelf heb gemaakt, al dan niet wat uit de vriezer komt. wanneer ik iets klaarmaak maak ik gelijk zo’n vier porties tegelijk, kunnen we d’r even tegenaan.
liefs,
Rinske
haha ruben vind het heerlijk rainbow!!!
van een lepel eten vind ie nog niet helemaal geweldig, maar ja, das ook nieuw voor hem…maar hij vind het fruithapje helemaal toppie!!!
de peer en de mango ook! gisteren heeft ie mango gehad, was wel wat zuurder als peer maar ging erin als een trein!
als de mango straks op is wil ik graag groente proberen…doen jullie dat altijd s’avonds(avondeten) of kan ik het ook eerst s’middags geven om hem er aan te laten wennen en i.v.m. krampjes ( had ie met fruit geen last van)
groetjes!!!
karin

met groentehapjes ben ik ook op de dag begonnen. pas wanneer lindsey er helemaal aan was gewend en echt een heel potje ging eten zijn we dit echt als maaltijd gaan geven.
liefs,
Rinske
ok…dan doen we dat hier ook maar!!
eerst maar het fruithapje op maken en dan gaan we aan de bloemkool…
nog een vraagje…was peer nou laxerend of juist stoppend…
ruben heeft al 2 dagen niet gepoept, hij heeft er gelukkig nog geen last van hoor, maar ik dacht misschien komt dat wel door die fruithapjes…
groetjes!!
karin

Fijn dat Ruben er zo van gesmuld heeft! Ik gaf de groente eerst ook gewoon rond 16.00 uur en bij echte maaltijden (vanaf 6 maanden) zijn we naar 18.00 uur gegaan. Dat Ruben niet goed poept kan zeker te maken hebben met het fruit, dat hij daar even aan moet wennen. Op zich ligt het denk ik niet aan de peer, maar meer aan de structuur van het fruit. Komt goed, wel even in de gaten houden natuurlijk! Hier was trouwens met 4 maanden de banaan favoriet! En de bruine bonen, die kan ik Ruben echt aanraden hoor, die zijn zo op!

Kiwi en peer laxeren. Banaan stopt. Appel stopt ook trouwens.
Enne wij zaten al snel op en fruit en groente dus 's morgens fruit en 's middags groente. Of eigenlijk 18.00 wat ze nu nog steeds krijgt.
Groetjes,
Michèle