Postnatale depressie?

Vorige week was bij mij de bom ontploft, ik werd door een vriendin erop gewezen dat het niet zo goed met mij gaat als wat ik mezelf en iedereen heb voor gehouden!
Naar de HA geweest, hij vermoedt een postnatale depressie, hij stond ervan te kijken dat ik dit zolang verborgen heb kunnen houden!! (Jade is bijna 11 maanden).
Morgen een psychologische test om te kijken hoe en wat…
Het is allemaal erg dubbel op dit moment, wil niet depressief zijn, maar ergens ook een opluchting dat, het gevoel wat ik al maanden heb, tijdelijk is en dat er nu iets aan gedaan gaat worden. Vind het ook moeilijk om hier voor uit te komen. Je hebt een kleine meid, en je zou moeten genieten van deze tijd.
Hoop dat het snel wat beter gaat!

Groetjes Frauk

hoi frauk,

ik wen sje heel veel sterkte en ik hoop dat je snel van je kleine meid mag en kan genieten.

Groet Loes

Ik hoop dat ze er uit komen. Kleine tip vit B12. Ik zat tegen een post depressie aan met Morgan en dat heeft heel erg geholpen. Van dag in dag uit huilen (ik had ook andere klachten hoor) was ik weer het zonnetje in huis.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

luister goed naar je lichaam en verplicht je niks! Hier ook zwaar gehad … en wilde ook niet depressief zijn… je MOET gelukkig zijn je MOET genieten je MOET … blablabla…

De roze wolk bestaat volgens mij niet (of hier niet) vond het super een kleintje en lief … maar vanaf dat moment draait het 24 uur per dag om hem/haar… je kan geen stap zetten om te denken hoe zal hij/zij het gaan doen vandaag… kan ik even naar de winkel? etc etc…

Geef jezelf de kans om in te zien dat niks MOET maar alles mag … en probeer hier je eigen gevoel/evenwicht in te volgen! Toen ik dat kon … was het pas genieten… eerder vond ik het zo erg dat ik zelfs medelijden had met diegene die met een dikke buik over de wereld liepen… ik dacht oh meid toch … je weet niet waar je aan begonnen ben… (snap je?) …

wens je sterkte … en schaam je hier zeker niet voor … !!

Alle sterkte!

Groetekes, Sje

sterkte hoor!
dat valt zeker niet mee voor je

groetjes Gytha

Hoi,

Sterkte en goed dat je nu hulp hebt gezocht. Vanaf hier gaat het weer beter worden al zal je nog soms wat anders voelen.
Ik weet wat het is en ja je schaamt je ervoor dat het niet zo lekker gaat als je eigenlijk zou willen maar het is nou eenmaal een feit waar wat aan gedaan kan worden. Blijf vanaf nu wel open ook naar je partner dat lucht op en helpt je.

Nogmaals sterkte en groetjes

lon106

heel veel sterkte je komt er wel door heen

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Bedankt allemaal voor de reacties, erg lief allemaal!!
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Frauk

frauk heel veel sterkte meid

liefs angelique

heel veel sterkte, ik heb er geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat het best zwaar en vermoeiend is.

Hallo allemaal,
Heb vandaag Mirtazapine gekregen, ga er pas morgen mee beginnen ivm liever geen alcohol drinken. Heeft iemand er hier ervaring mee? Op het internet hoor je vaak alleen maar klachten.

groetjes Frauk

Nee sorry. Heb in het verleden alleen oxzazepan en cipramil geslikt. En ja alcohol is geen goede daarmee. Kleine tip. Ook al begin je morgen drink toch niet te veel want de alcohol moet nog wel afgebroken worden. Start anders nog 1 dagje later.

Groetjes,

Michèle

Hoi Frouk
Toen ik destijds een postnatale depressie had heb ik Stemming Plus geslikt. (wilde niet aan de antideprasiva) Verkrijgbaar bij de reformzaak. Dit is een homeopatisch middel. Bij mij werkte het super goed. Ik had het ongeveer een maand geslikt. Na een week was er al duidelijk verbetering! Ik was zo deprie dat ik alleen nog maar in mijn pyjama rond liep en niet de deur uit ging. Dit was voor mij een moeilijke tijd. Had nog nooit zo met mijzelf in de knoop gezeten! Ik raad ook aan om met een persoon die je goed vertrouwd er vaak en veel over te praten en je verhaal voor jezelf op papier te zetten(van je af schrijven)Zo kan je het na verloop van tijd een plekje geven Bij mij had dit in ieder geval wel geholpen. Misschien kan je met mijnn verhaal wel iets? groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 31 Dec 2008 11:53:04

Sterkte meid, lijkt me zwaar. Maar je hebt hulp gezocht en het gaat vast goed komen. Geef het de tijd.

Groetjes!

Ik herken je gevoel heel erg, heb hetzelfde als jij meegemaakt. Ik was ook zo opgelucht toen bleek dat er iets aan gedaan kan worden!!! Ook erg herkenbaar wat de anderen schrijven. Het feit dat er iets aan gedaan wordt werkt al positief moet ik zeggen. Gelukkig was er bij mij heel snel hulp…vervelend voor je dat je er al zo lang mee zit.
Ik heb zelf geen ervaring met Mirtazapine ( ofwel Remeron) maar ken het geneesmiddel wel vanuit mijn werk. Zelf heb ik een ander ( soortgelijk) medicijn geslikt wat erg goed hielp. Belangrijk bij dit soort medicatie is dat je het de tijd geeft om te gaan werken. Verwacht niet binnen een dag verandering, je moet een spiegel opbouwen. Ik merkte na 2 weken verbetering. Ook kun je niet zomaar stoppen. Je moet geleidelijk afbouwen en de medicatie dien je meestal minstens 4 maanden te nemen.
Ik vond het niet leuk om medicatie te nemen maar het helpt wel echt en je voelt je een stuk beter!!

Sterkte meid!

Groetjes van Christa

Wat christa zegt klopt. Hou er ook rekening mee dat met dit soort medicatie je eerst bijwerkingen kan hebben en dat ze dan pas gaan werken. Heel vervelend, maar je moet er doorheen. Bijwerkingen in een later moment zijn er niet. En wat ze zegt leuk is anders, maar het helpt wel en je voelt je er beter door.

Groetjes,

Michèle

Heel veel sterkte en heel goed dat je hulp hebt gezocht! Dat is niets om je voor te schamen maar om trots op te zijn! En wat fijn dat je zo’n goede vriendin hebt, die dit heeft gezien en je het heeft durven vertellen. Over dit medicijn kan ik alleen maar beamen wat Christa zegt; ik ken het ook van mijn werk, maar heb er zelf geen ervaring mee, sorry.
Blijf vooral in jezelf geloven en praat er zoveel mogelijk over met je partner en probeer je niet te veel van anderen aan te trekken!
Een dikke knuffel van Quinty en mij!

[img]http://lilypie.com/pic/081009/l73P.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“60” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/CdX1p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Allemaal bedankt voor de lieve berichten!

Ben gisteren avond begonnen (moet de medicijnen 's avonds innemen). Voel me net een zombie, ik ben ongeloofelijk sloom, het lijkt wel alsof ik bezopen ben en heb continue het idee dat ik moet slapen. Gelukkig is mijn vriend thuis en kan hij Jade bezig houden, maar voor morgen moet nog iemand gaan regelen, ik kan zo niet voor Jade zorgen.
Hopelijk gaat dit duffe gevoel snel weg, moet dinsdag weer werken!

Groetjes Frauk

quote:
Ben gisteren avond begonnen (moet de medicijnen 's avonds innemen). Voel me net een zombie,

Misschien heb je wat aan deze tip, mocht je je slaperig blijven voelen na het innemen van de medicatie, neem ze dan elke avond een uur voor het slapen gaan in.
zelf gebruik ik dan seroqel en liep s’avonds ook als een zombie in de ronde, kon zo wel slapen!
maar sinds ik hem voor het slapen ga neem slaap ik als een roosje en ben overdag en s’avonds niet meer zo suf.

Groetjes Marianne mama van Ruben