Poeptips

Ach germ, hebben we alles gehad, krijgen we dit weer. Max heeft moeite met poepen. Hij poepte eerst wel 2-3x per dag, maar nu niet of nauwelijks meer…Hij was vannacht erg onrustig en hij had duidelijk pijn. Hij krijgt hypo-allergene voeding en reageert daar verder goed op. Maar de kei-groene poep is nu weg en nu kan hij niks kwijt. Hij probeert het wel, ik zie dat hij perst en een rood hoofdje krijgt, maar het lukt niet. Er komt niks. Hebben jullie tips om hem wat beter zijn drolletjes kwijt te laten raken? Graag zonder dat hij meteen andere voeding moet…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Het veel geadviseerde lepeltje olie in de fles heeft totaal geen zin, dus daar zou ik niet aan beginnen want alle olie blijft aan de binnenkant van de fles plakken (die bereikt het spijsverteringskanaal van het kindje niet) omdat olie nou eenmaal niet met water mengt. Dus als je geen smerige flessen wilt, die tip in elk geval niet gebruiken.

Wat doet johannesbroodpitmeel? Laxeert dat juist of stopt dat? Of is dat per kindje verschillend?

Massage van het buikje kan in elk geval helpen maar dat moet dan juist wel of niet in klokrichting. Ik heb dat geleerd bij de babymassage maar ben even de richting kwijt. Mogelijk is het op internet te vinden. Ik zoek even voor je.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Nov 2010 09:42:58

Ah, gevonden, met de klok mee!
http://www.nestlebaby.com/nl/baby_development/baby_wellbeing/massages/

Groetekes, Sje

wat ook kan helpen is 10 cc extra water in de fles…
Nutriton (johannes broodpitmeel) schijnt dat ene kindje er laxerend en andere kindje stoppend op reageert.

sterkte!

Inderdaad, wat extra water bij de voeding wil wel eens helpen.
Diksap werkt ook ietsje laxerend dus geef daar anders even wat meer van
Veel succes ermee!

max is 1 maand dan zou ik nog geen diksap geven…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

En als een kindje ouder is en je wilt iets laxerends geven kijk dan uit welke diksap. Want ze werken niet allemaal laxerend. Dan is Roosvicee Laxo (pruimen) een interessante optie.
Maar net wat Kim zegt; dat kan nog niet bij 1 maand.

Groetekes, Sje

hoi,

Mijn zoon heeft het zelfde gehad op die leeftijd, en de dokter heeft toen geadviseerd, om een heel klein beetje schenkstroop door de fles te doen!!
Resultaat!!!

Hoi Rainbow, ja ik deed bij pippy altijd voetreflex… ff op googlenen waar die darmpuntjes zitten… en ff flink met je vingertjes over die kleine voetties… nou dan hadden we zo weer een monstertluiertje geproduceerd…

Baby geboren

Kindocol van VSM deed hier wonderen.

Groetjes,

Michèle

quote:
hoi,

Mijn zoon heeft het zelfde gehad op die leeftijd, en de dokter heeft toen geadviseerd, om een heel klein beetje schenkstroop door de fles te doen!!
Resultaat!!!

Schenkstroop? Dat vind ik eerlijk gezegd een vreemde tip. Zeker voor een kindje van een maand oud. Ik zou gaan twijfelen aan mijn huisarts op zo’n moment.

Groetekes, Sje

Helaas mag Max inderdaad nog geen stroop of diksap, dus die tips hou ik achter de hand voor strakjes! Ik zag net dat ik hier nog Lactulose heb staan, dat mogen zuigelingen 5 cc op een dag hebben. En anders misschien de Kindicol (wij hebben hier voor Eef en Max zowat alle producten van VSM staan) en die massage! Ik ga meteen even kijken hoe dat werkt!

Bedankt en ik hoop dat Max snel weer klei-luierthes gaan maken, want hij keek me daarstraks zo zielig aan, zo van: mamaaaaaa, het lukt niet. Terwijl Eva keihard riep: MAMA, IK WIL POEPEN! Vooral dat ‘ik wil’ vond ik heel grappig. We zetten haar op de WC, maar er kwam alleen een scheetje en dat was het!

Senne had dat ook zo vroeg en kindicol en om de dag wat lactulose hielp heel goed.

Hoop dat dat met Max net zo is want wat is het sneu om zo’n kleintje met zo’n rood hoofdje te zien, arm schaap

Groetjes van Sascha en Senne

Toen mijn dochtertje 2mnd was, heeft zij precies hetzelfde gehad. Ik heb toen een telefonisch consult gehad, met de dokters assistente, en zij heeft mij toen het advies gegeven, om 10cc water met een heel klein beetje Jus Orange te mengen. Het heeft bij mijn dochtertje geholpen. De volgende dag had ze 2volle luiers. (na bijna 2dagen niet gepoept te hebben)
Maar het kan zijn, dat Max er natuurlijk anders op reageerd. (door misschien nog wel meer krampjes te krijgen, omdat de darmpjes het nog niet gewend zijn)
Ik heb het gewoon geprobeerd, omdat Kendra toen ook al van voeding was veranderd. En wou niet, dat ze weer aan een nieuwe voeding moest wennen.

Hoi rainbow, mees heeft ook lactulose alleen wel op doktersadvies. Zeker ook geen 5ml toen hij zo klein was, 3ml of zo. Hou er rekening mee dat lactulose maar 2mnd houdbaar is, aangezien je zegt dat je nog wat hebt staan.

Gr Patries

Die krampjes/pijn vind ik ondraagelijk om te zien. Je zou de poep er wel uit willen persen voor ze… Hier nl ook drama … ik doe alle tips/adviezen en nog … maar met minimaal resultaat. Jurian heeft het ook altijd al gehad en mama zelf ook … (daarom weet ik ook hoe pijnlijk het is) …

Hier de kinidol van VSM goed volgens advies gebruiken heeft het beste resultaat maar… nog niet optimaal! En tja wat jij nog niet wil … de voeding voor krampjes en spugen (forte van Friso) scheelt ook …

Het moet niet gekker worden: nou weer jus d’orange bij een kind van 2 maanden.

Ben ik nou zo’n zeikerd dat ik die stroop en die jus d’orange belabberde adviezen vind van die arts en die assistente?

Groetekes, Sje

quote:

Ben ik nou zo’n zeikerd dat ik die stroop en die jus d’orange belabberde adviezen vind van die arts en die assistente?

Groetekes, Sje

Ik krijg al kramp als ik het lees
Ga dit dus ook echt niet testen!!

Probiotica ( ABC Dophilus) werkte hier goed tegen darmkrampjes en het stimuleert een goede gezonde darmwerking en flora. mag vanaf dag 1. Het is helaas wel erg duur ( zo’n 35 euro) maar ik doe er wel maanden mee. Ben er bij Neeltje meteen mee begonnen ( door afgekolvde voeding en nu krijgt ze het door haar fles) Hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes!

Nou, Maxje heeft daarstraks gepoept. En flink ook. Hij lag er echt zo bij te kijken van: he, dat ben ik kwijt. Ik ben ook blij dat het gelukt is en dat zonder hulpmiddelen zeg maar. Ik gebruik die ABC Dophilus zelf inderdaad ook, zou goed zijn voor de darmflora. Maar ik was het een paar keer vergeten…Die lactulose wordt dan ook niks, want die staat hier al vanaf het begin van mijn zwangerschap en is dus totaal niet meer goed! Ik dacht dat je dat lang kon bewaren! Maar als het weer een keer gebeurt - en die kans is groot met een mama die zelf ook niet goed kan en dus weet wat darmkrampen zijn - heb ik nu genoeg tips! Ik hou het voor nu maar even bij de gewone middeltjes, aangezien Max toch al zo gevoelig is en ik bang ben dat hij slecht reageert op jus d’orange, stroop etc. Maar dat is misschien per kindje verschillend?