Hier werkte lactulose ook goed, maar heb het wel langzaam opgebouwd, beginnend met 2,5 ml. opgebouwd tot 5 ml en uiteindelijk ook weer heel langzaam afgebouwd. Dit ivm darmkrampjes.

Hier werkte lactulose ook goed, maar heb het wel langzaam opgebouwd, beginnend met 2,5 ml. opgebouwd tot 5 ml en uiteindelijk ook weer heel langzaam afgebouwd. Dit ivm darmkrampjes.
Oh fijn dat max goed gepoept heeft. Is hij het tenminste kwijt.
Die lactulose kun je weg gooien, is echt niet goed meer. Ik mag het ook 2mnd gebruiken en dan ook al zit er nog wat in weggooien. Weet alleen niet meer zeker of het nou echt niet meer goed is dan of dat de werking er dan uit is.
Hoop voor max dat het poepen nu goed blijft gaan.
Gr Patries
Zowel Joey als Jessey hebben er de eerste weekjes regelmatig last van gehad, zooo zielig! Wat kunnen ze je dan aankijken he, echt zo van hellup!
Als het me te lang duurde voor ze gingen poepen en hun buikje was echt hard en ik merkte dat ze pijn hadden, dan hielp ik een handje met de thermometer… Even dat ding een stukje er in, en dan begonnen ze te persen, moesten ze nog wel wat moeite doen, maar het lukte altijd! Bij Jessey kwam er een keer zo’n ongelovelijk harde drol van 10 cm uit en daar achter aan een heleboel dunne poep dat ik er echt van schrok! Echt geen normale babyhoeveelheid poep zeg maar, en die harde drol hiel dus de rest tegen
De kraamhulp had verteld dat ik dit niet te vaak mocht doen omdat ze anders luie darmen kreeg, maar ik kon ze niet laten lijden en heb het dus wel gedaan als het echt te gek werd!
Groetjes Anouk
@Sje en Bakmama, Waarschijnlijk is die huisarts nog van de oude stempel, want 30 jaar terug werd dit advies altijd gegeven. DIt werd mij namelijk toen bij Bo ook gezged, door mijn moeder, oma en tantes!! UIteraard heb ik dat advies niet opgevolgd, maar ik denk dat daar het advies vandaan komt, omdat het vroeger dus heel normaal was!
(hetzelfde als dat een kleine het lepeltje van de jonge jenever met suiker mag uitlikken, werd vroeger ook altijd gedaan, en nu moet je er niet aan denken dat ze dat doen ivm de alcehol die in de suiker zit!!!, toch te belachelijk dat ze ooit hebben gedacht dat dit geen kwaad kan bij een kind!!)
liefs woezel
Ja klopt, ik kreeg ook altijd zo’n lepeltje suiker van mijn opa als-ie zijn borreltje op had! Walgelijk eigenlijk dat mijn ouders dat toegelaten hebben! Mijn vader drinkt geen jenever maar hij moest het eens proberen om de kinderen zo’n lepeltje uit zijn borreltje te geven!
Maar ja, net wat je zegt, oude stempel. Toen dachten ze daar niet bij na dat het slecht zou zijn voor kinderen.
Groetekes, Sje
Ja, maar vroeger wisten ze gewoon niet beter. Maar ik moet zeggen dat ik het nu ook vaak overdreven vind hoe paniekerig iedereen doet. Die kinderen kunnen dadelijk nergens meer tegen zo beschermd worden ze, Als mijn hond die kleine een lik geeft zeg ik ook dat dat niet mag, maar mijn schoonvader die schiet meteen helemaal in de stress. Maar ja iedereen is anders, ik ben niet zo moeilijk…
22-12-2009 colin geboren
ja, maar een lik van een hond vind ik ook wel wat anders dan een lepeltje suiker waar jenever in zit!! Dat mag van mij absoluut niet, en toen wisten ze niet beter, dat klopt, maar nu we wel beter weten, lijkt mij ook niet meer dan normaal om zoiets ook nooit te doen!!! Verder ben ik ook niet zo moeilijk hoor, ik bedoel, sommige dingen (zoals een lik van de hond) tja, ik zeg dan dat hij bo een kusje geeft! HEt is de hond van mijn ouders, en ik zeg ook emeteen dat het zo wel goed is, en dan houdt de hond ook wel op, maar ik ga het niet verbieden of panisch lopen doen daarover. Bouwt weerstand op, denk ik dan maar!!
liefs woezel