Poep- en spaghettievlek verwijderen

Grrrr, Eva had lekker spaghettiesaus gemorst op haar nieuwe shirt! Groene zeep, biotex…niks. De vlekken bleven erin…Het shirt kan weg worden gegooid!

En Max had weer eens zijn hele romper tot aan zijn rug volgepoept…echt alles was geel. Ik waste de romper, ook nog behandeld met groene zeep, maar je ziet de vlekken nog steeds (witte romper). Ik vind dat er vies uitzien!

Ik gebruik graag groene zeep, maar zelfs daar krijg ik niet alles mee weg. Tips voor gele smurrie babypoep en tomatensaus? Oh ja…en sinaasappensap?

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/TikiPic.php/00q1.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb3m.lilypie.com/00q1p1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/m17d.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/m17dp1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 06 Dec 2010 13:54:56

Ik wilde zeggen; groene zeep… Maar dat heb je al gebruikt. Vanish misschien? Ik weet niet hoe heet de rompers gewassen mogen worden, maar misschien wassen op 60 graden en dan ook in de voorwas??

Groetjes Natasja

Heb je groene zeep à la Sje ook al gedaan?

Vlekken goed nat maken, inmasseren met groene zeep, in laagje water laten zakken (niet spoelen), nachtje laten staan en volgende ochtend in de wasmachine? Zo kreeg ik alle poepvlekken uit de rompertjes destijds.

Groetekes, Sje

@Sje, ik heb nog niet jouw truc geprobeerd. Ik ga het zo eens proberen. Het moet er toch gewoon uitgaan! Bah, zo kan ik rompers blijven kopen, want van die gele randen, dat is ook zo smoezelig!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HoiHoi!
Volgens mij heb ik de ultieme tip voor poepvlekken.
Het is niet nodig om kleren te laten weken of een nacht te laten staan. Het is ook niet erg als je de vlek vergeten bent en deze helemaal ingedroogd is:

Zet de waterkoker aan en neem ossegal zeep. Liever het echte zeepje dan de vloeibare vorm. Mijn ervaring is dat het zeepje beter werkt.

Spoel de poep die op de stof ligt weg, giet kokend water over de vlek, wrijf de zeep over de vlek en zeep deze goed in. (Als er geen poep op de stof ligt, is het niet nodig om deze voor te spoelen.) Was het stofje tussen je handen en de vlek zal minder worden. Spoel het na door nog eens heet water over de vlek te gieten en je zult zien dat de vlek bijna tot helemaal verdwenen is. Zeep de vlek nog een keer in, gooi het kledingstuk in de wasmachine en was het samen met de andere vieze kleren zoals je dat gewend bent. Hierna zal de vlek weg zijn!

Het gebeurd wel eens dat de poep wat hardnekkiger vlekken veroorzaakt. Dat zie je doordat de vlek niet makkelijk verdwijnt na het inzepen. Giet er nogmaals heet water over, zeep het in en was het nog eens tussen je handen. Het werkt!

Juist het hete water maakt dat de vlek verdwijnt. Vergelijk het met wassen op 60graden maar dan lokaal. Het voordeel is dat het hele kledingstuk niet veel te lijden heeft, doordat je lokaal heet wast. Mijn ervaring is dat je zelfs de meest fijne stofjes hier mee schoon krijgt, zonder dat het kledingstuk eronder lijdt.
De raarste vlekken kun je hiermee weghalen. Het werkt voor bijna alles!

Succes!
Groetjes Ladydy

Ik spoel het grootste deel altijd meteen onder heet water uit.
Dan smeer ik het in met een citroentje (zeep) en daarna was ik het met vanish.

Ik hoef hier zelden iets weg te gooien en meestal is dat op dagen dat ik gewerkt heb en mijn man niet verteld heeft dat er ergens een vlek in is gekomen.

Nondepie…aaron heeft een kei gaaf wit met zwarte strepen shirt van Adidas gehad…lekker strak shirtje zit kei stoer.

Nu bij de 2e keer dragen heeft ie er buiten iets van modder ofzo ingegooid en ik krijg het er met geen mogelijkheid uit en het is echt veel!

Ik heb op 60 graden gewassen met shout eerst erin laten trekken…iok heb nu een nacht in water gezet met groene zeep er flink op gesmeerd
NIKS helpt.
Wat moet ik nu nog doen dan?

Gr, Danielle

Die moddervlekken zijn heel hardnekkig. Die krijg je volgens mij nooit meer helemaal weg. Ben benieuwd of de groene-zeep-truc wonderen kan verrichten.

Groetekes, Sje

NEE sje, dat heb ik vannacht geprobeerd!
Zit er nog steeds in
Shirtje van 37.- heeft ie hem 2x aangehad!

Gr, Danielle

dasty van de wibra? hoor er wonderen over

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Buiten in de zon laten drogen doet ook wonderen!!! De laatste spaghetti/macaroni vlekken krijg je er zo uit.

Alles wat groot is, begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn!

Ik heb hem aan ons mam overgedragen en geeist hem schoon en gestreken terug te krijgen

Gr, Danielle

quote:
Shirtje van 37.- heeft ie hem 2x aangehad!

En daarom koop ik dus nooit van die dure kleren voor mijn dames. Als ze nu een hardnekkige vlek maken kan ik me er minder druk om maken dan wanneer het een heel duur shirtje was geweest.

Groetekes, Sje

quote:
Buiten in de zon laten drogen doet ook wonderen!!!

Bij de meeste vlekken van etensresten zou dat kunnen werken maar het gaat hier om modder en dan is er fijnstof in het textiel getrokken. Dat is niet te bleken (ook niet met iets als chloor).

Groetekes, Sje

Als je een wit kledingstuk hebt en er zit een spaghettivlek in: een wattenstaafje dopen in wat chloor en aanstippen. Weg vlek!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wel verdunde chloor nemen want anders kan de plek waar je met chloor gedept hebt gelig uitslaan en dat krijg je niet meer weggebleekt.

Groetekes, Sje

Nou Mriek, als ons mam het er niet uit gaat krijgt ga ik chloor verdunnen en met een wattenstaafje erop doen…moet toch iets???

Gr, Danielle

Als “ons mam” net zo’n handige moeder is als ons mam, dan moet ze een heel eind komen denk ik.

Groetekes, Sje

Ik hoop het ook! (IK WIL-eis- HET)
Ik wil er liever niet meer mee hannessen!

Gr, Danielle

Witte kleding kun je ook nog in het gras leggen te bleken als de zon schijnt tenminste