Poep- en spaghettievlek verwijderen

quote:
Als je een wit kledingstuk hebt en er zit een spaghettivlek in: een wattenstaafje dopen in wat chloor en aanstippen. Weg vlek!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

mijn ervaring met chloor is… is dat het roestkleurig wordt ipv wit… maar dat is op alle andere kleuren dan wit… wordt het bij wit an wel echt wit en niet roestkleurig?

quote:
Ik heb hem aan ons mam overgedragen en geeist hem schoon en gestreken terug te krijgen

Gr, Danielle

hahahha val bijna van mn stoel van het lachen

@mamavanrico, chloor moet je niet op andere kleuren gebruiken. Dat worden inderdaad rare vlekken die je nooit meer weg krijgt. Als je vlekken met chloor weg wilt proberen te krijgen moet je dat alleen op witte textiel doen.

Groetekes, Sje

Precies MamaVanRico, op wit zie je er niets van.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik heb hem terug gehad…wel een stuk beter dan hoe hij was maar niet alles weg.
Morgen draai ik weer een was en ga ik eerst alle vlekjes aanstippen en dan gooi ik hem bij de witte was (handdoeken) erbij.

@pranger: is dat zo? gewoon in de zon leggen…wordt het dan weer terug wit?

Gr, Danielle

In de zon leggen werkt niet bij moddervlekken. Die vlekken worden veroorzaakt door fijnstof wat in het textiel getrokken is en fijnstof is niet te bleken. Anders waren de borders in elke tuin ook wel wit ipv zwart.

Groetekes, Sje

Nou heb ik toch effe een vraag over da bleken hoor want ik werk nooit met chloor voor de kleren
Moet ik da bleken NET VOOR ik het in de wasmachine stop of moet ik dat NU al doen en het een nacht in laten trekken?

Gr, Danielle

Net voor.

En dan na het bleken eerst het kledingstuk heel goed uitspoelen want chloor in de wasmachine kan zowel je wasgoed als je machine beschadigen.

Groetekes, Sje

Oke, bedankt Sje!

Gr, Danielle

Wit katoen zoals rompers kun je heel goed in de zon leggen vroegerhadden ze zelfs bleekvelden.
Afwasmiddel een nachtje laten intrekken en dan wassen werkt hier ook vaak goed. Wasemmer van tupperware schijnt ook goed zijn doordat je daar het lucht uit de emmer haalt. Ik heb net één gekocht via nl krijg hem deze week binnen. Laat wel weten of hij werkt

Gewijzigd door - pranger7 op 09 Apr 2012 08:17:12

Even een andere wastip. Weet je hoe je op vakantie, bijv. op de camping heel makkelijk zelf kunt wassen?

Wasgoed in een vuilniszak doen, in een emmer warm water met wasmiddel mengen en dat bij het wasgoed in de vuilniszak gooien. Zak goed afsluiten en dagje in de zon zetten. 's Avonds spoel je er blijkbaar heel makkelijk de vuiligheid uit.

Nooit zelf uitgeprobeerd maar verschillende ervaringen gehoord en het schijnt te werken.

Groetekes, Sje

Ik denk dat het door het broeien komt dat het. Vuil eruit trekt

quote:
Ik denk dat het door het broeien komt dat het. Vuil eruit trekt

Zou het?
Komt inderdaad door het broeien. Af en toe tussendoor schudden met zo’n zak wasgoed kan blijkbaar ook geen kwaad.

Groetekes, Sje

Nou, wij staan op de camping en als ik te veel vuile was heb dan ga ik naar de wasruimtes toe met mijn waspoedertje…ga ik lekker knelle daar samen met aaron…flink roeren met de was…knijpen en daarna hupsake het wasmachine in en 7 minuten centrifugeren…bij de caravan de was ophangen en lekker laten drogen!

En weet je…ik geniet ervan om zulke dingen lekker primitief te moeten doen…das voor mij echt vakantie!
Mijn zus moet daar niet aan denken om de was te moeten doen tijdens vakantie…5 sterren hotel en elke dag de kamer laten soppen door de poesters…das haar vakantie…ieder zijn eigenste he!

Gr, Danielle

Ik vind het allebei niks: camping en kledderen of 5-sterrenhotel 2 weken lang.
Zet mij maar in een bungalow en als ik een wasje wil doen dan draai ik die in de wasserette van het park.

Groetekes, Sje