Plastisch chirurg geweest voor handen

Tja…zou het bijna doen
maar eh… den Haag is zo’n 150 km… en B.O.Z. 60 km.
Allebei een rotend weg maar eh… dat vind ik dan weer net een beetje overdreven.
Vandaag helaas niet aan toegekomen om te bellen vanochtend werken en vanmiddag feest in de speeltuin…
Dus zal tot na het weekend moeten wachten ivm hemelvaart…
Naja kan vrijdag nog proberen maar weet niet of ze dan werken?

@Bakmama, nee nog niets van gehoord… Maar zou idd fijn zijn als het tegen die tijd geregeld is. Die kleine meid kan ik nog wel meenemen

ik zu vrijdag gewoon proberen te bellen mochten ze werken heb je toch weer een dag gewonnen. Zet gewoon een alarm in je telefoon dan kun je het ook niet vergeten.

Groetjes,

Michèle

ik hoop het wel voor je, bij mij hebben ze toen een ziekenhuis gebeld en toen moest ik een half jar wachten. dat vond de neuroloog te lang dus die heeft naar een reumatologisch centrum gebeld (misschien ook een idee voor jouw???) en daar kon ik 6 weken later terecht, eerder kon gewoon nergens. dat is gewoon rottig… maarja meid ik hoop dat het sneller kan voor je, weet dat wachten in dit geval iets is om strontziek van te worden

Hè vervelend zeg dat je zo lang moet wachten!!! Bergen op Zoom is hier trouwens wel heeeeeel dicht in de buurt Je moet in het Lievensberg zijn neem ik aan? Dinteloord is maar zo’n kwartier / 20 min verder Heel veel succes met het proberen te vervroegen van de afspraak, ik duim voor je!

Jah, Lievensberg idd
Ben er een paar weken geleden ook geweest met mijn moeder

Vervelend zeg dat je zo lang moet wachten. Hoop dat het je gaat lukken eerder een afspraak te krijgen.

Groetjes,
Sandra

Helaas. vandaag is de poli gesloten dus moet toch wachten tot maandag met bellen.

Pffffheww! Vanochtend mn hand gestoten, pcies op zo’n bobbel! Niet eens zo heel hard, maar is meteen blauw en nog 2x zo dik en super pijnlijk…

Snap echt niet wat t kan zijn… kan op internet ook niks vergelijkbaars vinden… dus ben heel benieuwd of ze er in het ziekenhuis wat zinnigs over te zeggen hebben!

Nou … een hoop telefoontjes verder, en nog niets opgeschoten.

Eerst het zh. gebeld, maar zij kunnen niets voor mij doen, kunnen op afstand niet beoordelen of het spoed is en eerder een plekje kan krijgen, kreeg te horen dat ze wel wat kunnen regelen als de ha. contact met hun opneemt.
Dus ik de ha. gebeld, maar die zegt dat ie daar niet aan kan gaan beginnen… want dan zou hij de hele dag voor iedereen maar aan het bellen zijn, in de wacht gezet worden en dingen regelen zodat zijn patienten ergens eerder terecht kunnen, en die tijd gaat af van zijn behandeltijd.
Op zich wel begrijpelijk natuurlijk… maar baal er wel van!
Maar goed, hij zei ook… je betaald genoeg aan je verzekering, dus zij moeten dit soort dingen regelen.

Dus verzekering gebeld, 3x doorverbonden en uiteindelijk een hele vragenlijst beantwoord… en haar collega belt me binnen 3 werkdagen terug.

Dus… wachten maar weer
Ik hoop dat ze wat kunnen regelen…

Ik wilde net vragen, kan de verzekering niets regelen?
Ze adverteren zich daar helemaal arm aan!

Hopen dat ze iets voor je kunnen betekenen.

Groetjes van Sascha en Senne

lekker en over 3 werkdagen ben je al bijna aan de beurt.

Groetjes,

Michèle

Als dat waar was dan had ik ze niet gebeld.
Moet nog ruim 5 weken wachten zoals het er nu uitziet…

Nou vandaag eindelijk bij de reumatoloog geweest!
(Vroeg mn bed uit, want moest er al om 8.30 zijn… en is 3 kwartier rijden!)

Eerst heeft hij een hele vragenlijst afgewerkt, echt over de meest uiteenlopende dingen, en daarna een uitgebreid lichamelijk onderzoek. Was ff ‘schrikken’ hahaha daar was ik niet op voorbereid… kwam tenslotte alleen voor handen en voeten.
Maar goed, is wel goed natuurlijk dat er verder naar gekeken wordt.

Hij vond het heel vreemd, had het nog nooit zo gezien. Maar de verschijnselen komen overeen met de ziekte van Dupuytren, wat de huisarts ook al zei. Maar dan op een andere plaats…
Dupuytren komt normaal bijna alleen maar voor op de ringvinger en pink, en loopt dan door in de handpalm. Ik heb het in al mn vingers, maar dan dus niet in de handpalm.
Heb vanochtend ook nog een keer bloed moeten prikken, hij heeft een hoop streepjes op dat papier gezet, hahaha maar geen idee wat ze nu precies gaan zoeken in mn bloed.
En verder moet ik over 5 weken naar de plastisch chirurg om te kijken wat hij er van denkt. Maar hij zei al… stel je er niet teveel bij voor. Want ze kunnen het wel wegsnijden, dan is het tijdelijk opgelost. Maar het komt eigenlijk altijd terug. Dus snijden doen ze echt alleen als je er ook daadwerkelijk door belemmerd wordt.
Nou wordt ik dat wel… maar na een operatie aan je handen ben je toch ook een tijdje uit de running, en kan je helemaal niets met je handen! Dus of ik het er dan voor over heb? Als het uitzicht toch is dat het terugkomt?

Ach… wacht eerst die platisch chirurg maar af.
Over 7 weken moet ik weer terug naar die reumatoloog en dan krijg ik verder ook de bloeduitslagen en wat hij verder nog denkt van al die vragen…

Dus… opnieuw wachten

och meisie, sterkte! ik hoop dat de uitslagen niet te bedrogen uitvallen en dat er gewoon iets simpels uitkomt (beter iets simpels dan helemaal niets denk ik altijd maar…dan valt er tenminste wat aan te doen!) sterkte de komende weken, ik weet dat die zenuwen niet tof zijn
knuffel!

Sterkte ermee meid, hoop dat het allemaal meevalt>
gr mama van 2 kids

Succes meid, ik mag morgen weer terug komen

Groetjes,

Michèle

Thanx we wachten gewoon weer af. Ik ga er min of meer vanuit dat er niks aan gedaan gaat worden, en dat we dus op deze manier verder gaan…
Zo kan het ook niet tegenvallen.

@Michèle, jij ook succes dan!!
@Inge, jij had ook hypermobiliteit toch? Dat noemde hij ook nog bij mij.
Nu wist ik wel dat ik vrij lenig was, maar niet dat daar de andere pijnklachten door kunnen komen.
Ik heb me daar ook verder nooit echt druk om gemaakt. Van mijn handen heb ik echt last, en dat andere is ‘gewoon irritant’ zeg maar.
En ik heb er ook alleen last van als ik het overbelast… dus dat is gewoon vooral een kwestie van opletten… en het soms maar voor lief nemen als ik gewoon graag iets wil doen.

Sterkte en ik hoop dat het toch nog mee valt!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Nou, vandaag bij de plastisch chirurg geweest…
Binnen 5 minuten stond ik weer buiten

Het is zeker niet de ziekte van Dupuytren. Dat is op zich fijn
Wat het wel is… irritatie door overbelasting

Doordat ik hypermobiel ben zijn mijn gewrichten heel zwak, en dus snel overbelast. Nu werk ik natuurlijk sinds een aantal jaar bij mijn ouders in de sieradenwinkel, en ben ik dus alleen maar bezig met mn handen. Vooral het knijpen in de tangen, en het smeedwerk (zagen, vijlen etc.) is dus echt niet goed.

En door die irritatie komen er dus een soort uitstulpingen van mijn pezen, naast de gewrichten.

Maar goed… niks aan te doen dus, behalve niet teveel meer belasten.
Maarja… dat is makkelijker gezegd dan gedaan

Ik ga dit werk zeker weten niet opgeven. Dan liever met pijn werken.

Over 2 weken terug naar de reumatoloog, o.a. voor de bloeduitslagen (maar goed, daar zal dan ook niks uitkomen vermoed ik) en kijken of er verder nog opties zijn.

@Suzsje: ik had je reactie van de vorige keer niet eens meer gelezen sorry!! maar idd ik heb ENKELE hypermobiele gewrichten, dit is iets anders dan het hypermobiliteits syndroom.
Van ALLEEN hypermobiele gewrichten kun je niet zoveel pijn krijgen. meestal gaat dit gepaard met iets anders. of dit nou overbelasting is of reuma of wat dan ook. Doordat je hypermobiele gewrichten hebt maakt het overige klachten die je erbij kunt krijgen veel pijnlijker!

Ik hoop dat de uitslagen van de reumatoloog goed uitpakken meid, ik ben in ieder geval blij te horen dat je geen duyputren hebt, dat moet in ieder geval een opluchting zijn… en meid misschien kun je iets met orthopedie bereiken?

Lees je verhaal nu pas Susje … Wat een gezoek naar de oorzaak … Ergens vroeg je nog of een laag HB met de pil te maken kon hebben. Ik slik ook de pil en heb een erg hoog HB dus volgens mij heeft de pil er niets mee te maken. Is er geen medicatie om er voor te zorgen dat die knobbels wegblijven en je toch je werk kunt doen? Of iets wat een preventieve werking heeft?

Groetjes Esther