Plastisch chirurg geweest voor handen

He jakkes…
Ik heb al een hele tijd bobbels op mn vingers. Soms last van, soms niet. Heb me er eigenlijk nooit zo druk om gemaakt. Maar nu de afgelopen maanden werden het er steeds meer, dus toch maar eens mee naar de HA geweest gister.

Ik moest meteen gaan bloedprikken voor reuma daar schrok ik toch wel even van. Had daar eigenlijk geen moment aan gedacht!
Bah het zit me helemaal niet lekker. Mijn schoonzusje heeft ook reuma… en als ik dan zie wat dat allemaal met haar doet… staat dat mij ook te wachten???
Als het zo is vallen er wel meer puzzelstukjes op zn plaats… pijn in mn bekken die ik nog toeschreef aan de bekkeninstabiliteit tijdens de zwangerschap van dochterlief… slapende benen en zere voeten die ik toeschreef aan de vergroeiïng in mn rug… Zou dus ook allemaal reuma kunnen zijn?

Verder moest ik een rontgenfoto laten maken, om te kijken hoe het zat met mn gewrichten. Maar eh (psssst geheimpje!!) na dat gedoe een paar maanden geleden met die pillen vergeten en vage testen ben ik helemaal niet meer opnieuw begonnen met de pil, en nu ben ik een week over tijd
Blijkbaar ben ik van de vage testen, hahaha. Dus we weten nog niks. Maar omdat ik toch bloed moest prikken hebben we de HCG er maar meteen bij gedaan. Voor die uitslag kan ik morgenochtend bellen, de rest pas volgende week.
Als t negatief is moet ik meteen een afspraak maken voor rontgenfoto. Anders nog ff 9 maanden wachten

Spannend… en tja… nu eindelijk besloten dat nog een kindje toch wel mooi zou zijn, komt dit erbij! Zwanger en reuma lijkt me nou ook weer niet zo’n fijne combi.

Gewijzigd door - Suzsje op 22 Apr 2011 14:23:15

Gewijzigd door - Suzsje op 10 May 2011 19:43:06

Gewijzigd door - Suzsje op 31 May 2011 20:03:37

Gewijzigd door - Suzsje op 12 Jul 2011 14:10:28

Gewijzigd door - Suzsje op 17 Aug 2011 21:41:34

ohw wat erg voor je meid!
tja ik weet hoe je je voelt…
bij mij is het met een eventuele zwangerschap zo; of het wordt er juist iets beter op of het wordt alleenmaar erger.
en dan kies ik liever voor mijn kindje wat ik al heb… en voor mezelf… dan leven dadelijk met 2 ukkies terwijl ik bijna niks meer zou kunnen…
Het is idd schrikken zoiets… maar als het artritis is bij jou (omdat je omschrijft dat je dikke vingers hebt) zijn daar medicijnen voor… en dan mag je in je handjes knijpen ondanks dat het al gruwelijk erg is als je uberhoudt al reuma hebt.
en idd die bekken pijn herken ik, ook ik heb daar nog steeds last van en bij mij is dat ook aan de reuma te wijten… daarom ga ik in ieder geval eens naar de fysio binnenkort om te kijkeno f er wat aan te doen valt… dat het in ieder geval iets draaglijker wordt dan het nu is.
heel veel sterkte meid!
oh enne ik ben benieuwd of je zwanger bent.
lekker laks he met de pil ook IK vergeet ze nu weer de hele tijd.
wat is dat toch metons elke keer tegelijk vergeten we de pil

Spannend zeg. Hopen dat het geen reuma is.

Groetekes, Sje

Oh wat balen zeg! Ik hoop niet voor je dat je reuma hebt… En spannend, misschien zwanger dus! Heel veel sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Thanx, allebei.

@MamavanRico, ik ben m nu niet vergeten hoor
Ik zei toen toch dat ik even een maandje zou overslaan om mn lichaam tot rust te laten komen zonder hormonen van de pil?
Ben daarna gewoon helemaal niet meer begonnen, zit nu dus al 3 maanden zonder.

Tja als ik eerder aan reuma gedacht had, waren we er al helemaal niet aan begonnen voordat dat uitgesloten was.
Maar goed, we weten verder nog niks, en op beide dingen pin ik me niet vast.

Maar wachten duurt wel erg lang

wanneer krijg je precies de uitslag?
ohw haha nou dan ben ik weer laks geweest en niet jij
nee ik snap het ook wel, maar die bobbels zitten er niet voor niks. zoals jij het omschrijft klinkt het wel als ontstekingen… ik hoefde het woordje reuma iig niet te lezen toen je dat zei, ook ik zou er meteen aan gedacht hebben.

Tja achteraf zie ik dat ook wel…

Maar eerst was het alleen links (ik schrijf links), dus dan zou het nog dingen als overbelasting kunnen zijn, een schrijfknobbeltje noemde de HA ook nog.
Maar nu de laatste tijd kwamen er dus steeds meer bij, ook rechts.
En ze zitten niet allemaal op mn gewrichten.
Had wel eens gelezen over een ganglion? Volgens mij had Mamavan3jongens hier dat ook. En dat schijnt verder geen kwaad te kunnen als dat het is en je er geen last van hebt.

Er is ook maar 1 vinger die echt dik is, bij de andere is het ‘gewoon’ een bobbeltje van 3/4mm groot.

Morgen kan ik bellen voor de uitslag van zwangerschap, en volgende week woensdag voor de rest.

ik wou dat ik daar eens op getest werd maar elke keer als ik er om vraag word ik gewoon afgescheept dat dat het echt niet kan zijn , maar waar komt de eeuwige pijn dan vandaan ? bij mij zit het ook in me handen en op koude dagen in me heupen
bobbels heb ik ook gehad , bleken ganglions te zijn.

hoop voor je dat het geen reuma is en miss wel een kleine op komst

suc6

before you judge me, try hard to love me

Pfoe, heftig. Ik hoop voor je dat je geen reuma hebt. Ben benieuwd naar de uitslag morgen!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Jakkes, wat een schrik!!
Spannend…

Leuk dat jullie een derde kindje toch wel leuk vinden. Ik zit morgen de hele ochted op de pc om te kijken wat de uitslag is haha, grapje.

Liefs Shirley

Haha dan houd ik jullie lekker even in spanning want ik werk vrijdagochtend altijd… en 'smiddags komt neefje bij oma spelen, dus die zal wel samen met zoonlief daar in het zwembad willen. Dus die krijg ik niet vroeg mee naar huis.

Nou het is al middag dus zo lang hoeven we niet meer te wachten

Nah…! Ik snap er niks meer van!!!
Alles is negatief!
Tuurlijk ben ik blij dat t geen reuma is. Maar wil wel weten waar die vervelende bobbels vandaan komen!
Ben ook schijnbaar niet zwanger… dus hoe het komt dat ik nu al meer dan een week over tijd ben??? (Dacht mijn eisprong wel gevoeld te hebben, maar dat was blijkbaar dan ook wat anders, anders was ik nu wel al ongesteld óf zwanger geweest)

Maar goed, dat is in die zin dan wel weer positief dat er wel een rontgenfoto gemaakt kan worden, dus daar ga ik dinsdag dan maar een afspraak voor maken.

Al met al… weten we dus nog steeds niks!

Goh, dat valt tegen. Niet zwanger en nu weet je nog niet waar die bobbels van komen. Hopelijk gaat de röntgenfoto meer duidelijkheid geven.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/FG5jp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 22 Apr 2011 16:30:13

heh joh!
heb jij ook een drukpunten test gehad? gecheckt op fibromyalgie??
kun je ook even meenemen meid!!

Nee alleen bloedprikken.
Wat houd zo’n drukpuntentest in? En fibromyalgie, zien ze dat niet in het bloed?
Doen ze dat ook gewoon bij de HA?
Ik heb geen idee waar ik allemaal moet wezen… naja eerst die rontgen maar eens afwachten.

Tja weet je… het is niet dat ik er heel veel last van heb. Wil niet klagen en weet dat r een hoop mensen zijn die veel meer pijn en problemen zijn dan ik heb. Maar is gewoon een opeenhoping van allerlei kleine ergernissen…
2 van die bobbels zitten er volgens mij al meer dan een jaar. Maar nooit echt veel problemen mee gehad. Maar nu met werken merk ik het steeds meer dat t lastiger gaat.

Oh en trouwens… een uurtje nadat ik de uitslag had ging ik naar de wc en was ik ongesteld!
Net al of mn lichaam het gewoon tegenhield ofzo, en nu ik weet dat k toch niet zwanger ben komt t er toch maar uit?
Naja op zich wel lekker, want we gaan bijna op vakantie… dus ik dacht al… dan zal het wel komen. Maar dan is t als het goed is wel weer over

Tja en dat worden… manlief heeft nu zo iets van jah als jij straks weet ik wat mankeert zitten we straks met 3 kids en kan jij niks meer doen!
(alsof ik zo’n houding heb want ik ga toch wel door hoor, pijn of geen pijn!)… maar nu wil ie dus voorlopig weer niet meer
bah!

Kan heel goed hoor, dat je het zelf onbewust tegenhoud. Heb ik ook 1 keer gehad. Meteen nadat ik een negatieve test had (1 week over tijd) ongesteld geworden.
Wel erg jammer hoor maar ik snap je man ook heel erg goed. Weet je, je zegt nu wel pijn of geen pijn ik ga sowieso wel door. Maar je weet nog niet wat het is he. Stel dat het iets niet zo ernstig is kan je altijd nog van gedachten veranderen Maar stel dat het wel iets is waar je nu nog niet zo heel erg veel last van hebt maar wat met de tijd steeds erger en erger word. Het lijkt me echt niet fijn als je zelf vergaat van de pijn en dan wel gewoon door moet met een huilende baby, peuter en schoolgaand kind… Dus in dat opzicht snap ik je man volkomen. Kijk je 2 kids die al wat groter zijn kan je vertellen mama voelt zich niet zo goed, nu even niet. Maar met een baby kan dat niet.
Je kan nu wel zeggen pijn of geen pijn ik ga sowieso wel door, maar dat zeg je nu. Misschien denk je er als het zo ver is heel anders over… Kijk maar naar Inge die af en toe heel veel pijn heeft. Zij zegt zelf ook dat ze zo liever geen tweede wil.
Ik zou dus eerst rustig afwachten wat er allemaal uit gaat komen.
Heel veel sterkte!!

Naja ik zeg dat ook niet helemaal vanuit het niks hoor. Ik ken mezelf wel een beetje
Ik heb een vergroeiïng in mn rug, en heb daar heel veel last van gehad, met name toen ik nog in de groei was. Nu voel ik het nog wel continu hoor, maar het beheerst niet mijn leven zeg maar. Ik weet dus écht wel wat pijn is.
Verder ben ik (1,5 jaar geleden) met een derdegraads brandwond op mn bovenbeen ook gewoon dagenlang doorgelopen totdat het echt niet meer ging en ik door mn moeder naar de dokter gestuurd ben Tja… conclusie was smeren en rust. Naja dat was dus geen optie met die kids van mij. Dus ook toen ben ik gewoon doorgegaan.
Met gebroken tenen en gebroken neus net zo.

Nu zijn die laatste dingen natuurlijk tijdelijk. Maar begrijp me goed, mij hou je echt niet zomaar tegen.

Maar wat er allemaal met me aan de hand is op t moment??? Ik weet het niet hoor…
Eerst natuurlijk wel een beetje gestresst over die uitslagen… heb ik die, ben ik nog niks wijzer Stress over een evt. zwangerschap die dan toch weer niet waar blijkt te zijn…
Ik wordt enorm heen en weer geslingerd in emoties en gevoelens.

En nu vanavond ging ik me even verkleden om naar de kerk te gaan, zie ik op mijn rechterschouder ineens een heel rare uitslag, net of er allemaal kleine bloedinkjes zitten op een vrij grote plek! Dat zat er vanmiddag nog niet, heb hele middag in bikini bij mijn moeder gezeten, dus dan had iemand dat echt wel gezien…
Nu 2 uur later lijkt t iets te zijn uitgebreid.
Heb er met pen even een lijn rond laten zetten, en een foto gemaakt. Morgen eens kijken of het veranderd is… anders moet ik daar ook weer mee naar de HA.

Jakkes! Deze week ELKE DAG contact gehad met de HA… Die zal inmiddels ook wel denken wat een zeikerd
(overigens niet allemaal over mezelf hoor Maandag had dochterlief een slok allesreiniger genuttigd :S, dinsdag belde dokter zelf hoe het daarmee was, woensdag moest ik voor die bobbels op mn vingers, donderdag over dochterlief die opeens hoge koorts had -moest ik t/m woensdag in de gaten houden ivm die allesreiniger-, en dan vandaag weer voor die uitslagen) PFFFFFFF heb m nu wel weer even voorlopig genoeg gesproken ben het ZAT!

Hahaha jij snapt me!

Die allesreiniger was trouwens niet eens een lekker geurtje vieze zeepgeur. Gebruikte hem nooit meer in huis, dus had m gepakt om de auto te wassen… en die stond dus open buiten. DOM DOM DOM!!
Hier gelukkig wel een nederlands etiket, maar voor we precies weten wat te doen gingen er ook wel 3 telefoontjes en een mailtje (met kopie van het etiket) aan vooraf
Maar kreeg dus het advies van de dokter om haar vette frietjes met veel mayonaise te geven en een schaaltje puur slagroom toe!
Hahaha moest zo lachen, dat hoor je niet zo vaak van een dokter!
Maar dat vet gaat dus de schuimwerking tegen, waardoor het niet omhoog komt. Dan zou het in de longetjes terecht kunnen komen.

En over die vlekjes, die trekken niet weg als je er over wrijft of op duwt.
Is ook niet meer uitgebreid vannacht, en voel er niks van. Dus ga nu ook echt niet a-la direct naar de HAP in het paasweekend hoor. Misschien dinsdag