Pittige ontlasting

Mijn zoontje Tijs (7maanden geweest) heeft sinds een paar dagen erge last van een soort van “spetterpoep”, ik vind dit zo zielig! Zijn boventanden zijn nu door, maar is dit weer een voorteken van zijn snijtanden daarnaast? Zijn billen zijn ook helemaal rood en schraal, dit heeft hij nog nooit gehad!!! Hij poept zo vaak, maar elke keer zo weinig. Ruikt ook erg vreemd. Ik smeer hem in met die speciale zalf ervoor. Hoe lang duurt dit, die rode billen?

Gewijzigd door - marieke1980 op 26 Sep 2008 23:07:08

hoi,

teken dat er toch weer wat aanzit tekomen,kan lang dutren soms hier heeft het destijds weken geduurd

Okay… Het doet hem echt zeer! Hij heeft vannacht vier spuitluiers gehad en als je dan zijn billen met lauw water wilt afdoen zet-ie het op het schreeuwen. Zo zielig… Maar dan zit er toch weer wat aan te komen… Dacht het al…

kan ok korter duren maar als je zontje de billen zo kapot blijft houden

en het bloed vraag eens aan de huisars van die zinkzalf werkt hier ontzedttend goed zinkzalf van de andere merken hebben hier toen niet gewerkt van de huisarts is anders van samen stelling

Jordy heeft ook wel eens last gehad van spuitluiers meestal ging dat samen met verhoging heeft tijs dat ook? ( jordy grijgt dat namelijk als er een tandje aankomt) Hij heeft de onderste 2 nu eindelijk door met bijna een jaar!
Hij had ook altijd veel pijn en was erg wond van beneden…
Ik liet hem op die momenten dat het echt zeer deed gewoon lekker in zijn blote bips gaan en dat deed hem wel goed… Je moet denken zon pamper voelt niet fijn als je heel erg wond bent lijkt me…
Ik denk dat er inderdaad mischien een tandje aankomt bij tijs…
Ik vind zoiezo dat je kleintje er snel bij is jordy greeg zn tandjes pas vanaf 9 maanden! Maar ik wens je heel veel succes en maar hopen dat de kleine er niet al te veel last van gaat krijgen!

veel liefs joyce

joyce

ik vind het niet snel hoor vanaf 6 maanden komen bij de meesten de tandjes door was hier ok bij allebei.

bij sommigen kids komen ze later door

Jaaaaaaaaaaaaaaa, dat klinkt als tandjespoep! Die rode billen, dat is verschillend. Bij het ene kindje is het met een paar dagen over, bij het andere kindje duurt het langer. Gewoon goed blijven smeren. Poederen met maizena helpt ook heel goed. Probeer dat maar eens!

Groetekes, Sje

Hij is nu 7 maanden en heeft 4 tandjes, erg lief om te zien!

Ik ga maizena proberen, ik ben benieuwd. Hij heeft tot nu toe alleen rode/warme billen en ze zijn nog niet kapot, gelukkig…

Thanks!

oh zo zielig… je voelt zelf die pijn hé! arme kindjes…

tja veel tips heb ik niet mijn zoontje is pas 11 weken dus nog geen tandjes hier!! haha… maar weet wel dat die van mijn zusje het ook had en die liet ze ook poosje zonder pamper liggen/lopen (blote kontje) gaat het schrale snel van weg omdat het goed droogt…

sterkte!

1 ding bij luieruitslag: ga nooit over op de tip uit grootmoeders tijd om er rauw eiwit op te smeren! NOOIT DOEN!

Er is nog niet bewezen of Salmonella of vogelgriep via de beschadigde huid overgebracht kunnen worden en je wilt het niet op je geweten hebben dat je kindje onnodig ernstig ziek wordt.

Er zijn zat goede crèmes en andere huismiddeltjes (bijv. maizena) om luieruitslag tegen te gaan, dus die eiwittip is volledig achterhaald. In de tijd dat rauwe eieren nog niet besmet waren, was het een ander verhaal maar tegenwoordig het risico er niet meer mee nemen!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Sep 2008 14:33:15

Hoi,

Onze dochter is wat erg laat met haar tanden krijgen en had en heeft ook last van rode billen. Ze is nu ruim drie en krijgt nu pas d’r tweede keizen althans tot nu toe een. We hadden het al opgeven te denken dat ze zou krijgen. Maar ook nu heeft ze zonder luier overings ( alleen s’nachts, al plast ze dan nog alleen maar een enkele keer) de hele dag door rode billen en die doen zeer. Raar he je zou verwachten dat het puur van de ontlasting komt. Ik heb haar van af het begin met sudocreme ingesmeert. Heeft altijd na een dag al het gewenste effect. Na drie dagen is alle weer normaal. ik smeerde het dan altijd behoorlijk dik in toen ze nog luier droeg overdag. Nu smeer het doen in overdag en goed dik sávonds.

groetjes

lon106

De ontlasting is nog altijd hetzelfde. Hij laat heel natte winden met rare stukjes poep, lijkt wel kauwgom ofzoiets…

Maar nu weer wat anders…Hij eet nu ook beduidend minder dan hij voorheen deed en is heel hangerig, terwijl hij normaal erg actief is. Hij heeft geen koorts… Zijn billen zijn wel minder aan het worden, hij huilt tenminste niet meer tijdens het verschonen en we laten hem zoveel mogelijk zonder luier kruipen.

Hij zit gewoon in een sprongetje!

Groetekes, Sje

Zo het, joh? Dat-ie daarom zo hangerig is en loom? Ik zal het boek er weer eens bijhalen…

Ja, hangerigheid en loomheid vallen ook onder de symptomen van een sprongetje. Minder eten, precies hetzelfde verhaal.

Dat minder eten kan ook door de tandjes komen. Bekijk het eens vanuit jezelf. Zou je zelf veel eten als je pijn in je mond had? Zo is het met die kleine moppen ook.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Sep 2008 15:33:05

Aha, daar heb je gelijk in. Is dat niet erg, als-ie even slecht eet? Drinken gaat wel okee… Ben zo bang dat hij te weinig krijgt. En weer bedankt voor je snelle reactie!

Welnee, even wat minder eten is niet erg. Als-ie zijn vocht maar krijgt.

Als-ie rond het jaar is, eet-ie nog veel slechter! Dan begint de echte uitprobeerfase! Dit is nog niks!

Groetekes, Sje

Hij heeft goed geslapen vannacht, dus ik dacht dat-ie wel trek zou hebben na al die dagen zo halfbakken gegeten te hebben. Dus wilde ik hem zijn papfles geven en hij begon gelijk te kokhalzen! Wreef in zijn ogen en ik leg hem net op bed en weg is-ie… Pfff… Maak me zorgen…

als je het niet vertrouwd zou ik de dokter effe bellen

Is zo moeilijk soms… Zij kunnnen je helaas niet zeggen wat er mis is. Hij heeft wel zijn fruithapje + liga erdoorheen op vanmorgen en net wel een beker met opvolgmelk. Brood wilde-ie gewoon niet. Ik ben vorige week ook bij de dokter geweest en alles was goed toen. Hij slaapt nu weer, maar dit kan ook zijn omdat-ie vorige week in de nacht zoveel wakker is geweest door zijn billen en die scherpe ontlasting/natte winden… Even slaap inhalen!