Dames, heb al ongeveer 2 weken pijn in mijn linker borst, voel verder geen knobbeltjes etc! Dacht eerst dat het misschien met mijn cyclus te maken had, maar heb het nu dus nog! Heb straks een afspraak met de dokter, bah!
Pijn in linker borst!
Spannend. Wat voor pijn is het? Een zeurende pijn, of steken? Ik heb wel eens steken, maar waar het mee te maken heeft? Ik heb nog nooit aan iets engs gedacht ofzo. Ik hoop dat het bij jou niets zal zijn! Je bent niet zwanger?
Groetjes,
M
Zeurende pijn, erger in de ochtend dan de rest van de dag. Ik hoop niet zwanger, heb een koperspiraal, en kerel is al bijna 6 weken het land uit! Tja lijkt me onwaarschijnlijk vooral omdat het maar 1 borst is niet de andere! Tja laat het gewoon een nakijken, mijn moeder heeft ook wel eens probleme gehad met cyste etc, dus even checken, ga iig niet van het ergste uit!
Inderdaad, in één borst is vast niet zwanger. Gelukkig ga je niet van het ergste uit. Sterkte bij de afspraak!
Groetjes,
M
Oei, succes bij de dokter. Het zal allemaal wel meevallen.
Maar ook vanuit dit huisje: laat je het weten hoe het was??
Dames, ze hebben een kleine knobbel gevonden, heb een echo gehad waarop ze niets konden zien omdat ik te jong ben voor een mammografie. Ik ben doorverwezen naar een andere radioloog, voor een second opinion! Pffff daar moet ik waarschijnlijk vanmiddag naartoe!
Jeetje mina, wat heftig. Is er iemand die met je mee kan gaan?
Heel veel succes vanmiddag!!
X Boukje
Oeehhh Sh*t zeg… hopen dat het niet iets raars is dan!
Sterkte en succes vanmiddag!
Liefs, Melanie
He wat naar zeg!!!
Kan er zelf ook over meepraten. Vanaf december voelde ik geregeld mijn rechteroksel. Deed geen pijn, maar was wat opgzet, alsof er soms iets klemzat als ik mijn arm weer naar beneden deed. Verder kon mijn rechterborst wat pijn doen als mijn zoontje daar bijvoorbeeld per ongeluk tegen aan stootte. Het was niet altijd, dus ik heb er toen nog niks mee gedaan. Verder heb ik heel erg bobbelig weefsel, dus ik kan zelf niet goed voelen of er een knobbeltje zit.
In april ben ik met de fiets gevallen en had ik mijn borst gekneusd (stuur tegenaan). Ook voelde de dokter een verdikking, maar wilde eerts even wachten totdat ik mijn eerstvolgende menstruatie had gehad (zat net na mijn eisprong namelijk en het blijkt dat er tijdens de eisprong en je menstruatie ook vanalles met je borsten kan gebeuren mbt klieren ed.) Na mijn menstruatie weer naar de dokter want ik bleef last houden. Nog steeds voelde ze een verdikking. doorverwijzing gekregen naar de mammacare. Ik kon daar de vlg dag meteen terecht. Eerst bij de mammacareverpleegkundige geweest, daarna een mammografie gehad, daarna een echo en een punctie omdat ze wel iets zagen.
Dat was op donderdag en op maandag kreeg ik pas de uitslag. Nou, dat weekend was niet prettig. Ik ging niet van het ergste uit, maar was wel ongerust. Nog niet eens zo voor mezelf, maar vooral voor mijn kindjes. Mijn moeder is nog herstellende van borstkanker, dus de schrik zat er wel in en we weten door wat voor hel zij is gegaan.
Gelukkig was er niks aan de hand. Het was niet eens een cyste, maar wss gewoon borstweefsel. Moet in de eerste week van september wel terugkomen voor een extra echo. Om te kijken of het echt allemaal goed is.
Heb de laatste tijd toch weer iets last van mijn borst. Af en toe wat steken en het voelt niet altijd prettig. Eens even vragen aan de chirurg of dat misschien te maken kan hebben met mijn hormoonhuishouding die compleet in de war is na de laatste bevalling.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Waarom ben je te jong voor een mammografie?
Ik wil je heeeeeeeeeel veel succes wensen!!!
Nou had meteen de uitslag, hij zit geen cyste, maar daarmee is natuurlijk niet alles uitgesloten, Weer terug gegaan naar de eerste arts met die uitslag zegt ze; ik wil dat je naar huis gaat en het goed in de gaten houd, als het over 2 a 3 weken er nog zit en je nog steeds pijn hebt wil ik een punctie en een mammografie doen! Hier worden die eigenlijk pas vanaf 35 gedaan dacht ik. Ik ben pas 27 dus ze achten de kans klein dat het iets “naars” is omdat ik ook geen gevallen van kanker in de familie heb!
@ Boukje & Sarah, naar dit soort dingen ga ik vaak liever alleen, even mijn hoofd leeg maken tijdens de autorit, maar als het slecht nieuws was geweest had ik iemand achter de hand die me op kon halen etc! Dus alles wel okay geregeld hier hoor
@ Simzoe; tja ik heb niet echt pijn, maar gewoon onprettig, niet normaal gevoel alleen links, dus we zullen het in de gaten houden! Jij ook succes idd hoop dat alles in September ook goed blijkt!
@ all, thanks ladies!
had even mee gelezen , hartstikke fijn dat voor nu goed nieuws is
even goed in de gaten houden de komende tijd het kan ook door een kouwtje komen heb ik ook eens gehad.
before you judge me, try hard to love me
Fijn voor je dat er niks te zien was , maar houdt het idd toch maar goed in de gaten. Kan nooit geen kwaad. Misschien is het wel gewoon net als bij mij wat verdikt borstweefsel.
Vind het apart dat ze een mammografie pas vanaf een bepaalde leeftijd doen. Ook hier in Nederland hoor (vanaf je 50e pas). Natuurlijk moet je mensen niet gek maken door allerlei testen al op vroege leeftijd te doen, maar om mij heen hoor ik vaker vrouwen die borstkanker hebben en die veel jonger zijn.
En je kunt het niet altijd zelf goed controleren. Net zoals ik eerder zei heb ik heel bobbelig weefsel, dus het is voor mij niet te doen om goed zelfonderzoek te doen. Ik laat dit vanaf nu dan ook gewoon door de huisarts doen.
xxx
Blijft toch wel een beetje spannend dus. Goed in de gaten houden en hopelijk zal het uiteindelijk niets blijken te zijn!
Groetjes,
M
Je ik zei ook al; zal wel erg ongewoon zijn op je 27ste borstkanker, vooral als het niet in je familie voorkomt, maar als je het jong krijgt is het vaak het aggresiefste (je schijft het anders maar kan niet meer opkomen hoe, dyslexie, )
Dus als het echt iets niet tijdelijks is ga ik gewoon voor de harde aanpak, dan moeten ze het gewoon goed uitzoeken, ga niet met iets rondlopen waarvan ik niet weet of het goed of slecht is! Dan maar weghalen die bult!
Oh bjek meissie da’s even schrikken! Brrrrr…
Maar waarom ben je te jong voor een mammografie? Is dat het beleid daar bij jullie? Ik heb hier in Nederland namelijk nog nooit van een minimumleeftijd gehoord.
Groetekes, Sje
Het beleid kan per land verschillen natuurlijk, maar ik zou ook aandringen op een mammografie. Zo heb je sneller zekerheid dan met “wacht het nog maar 2 à 3 weken af”.
Groetekes, Sje
He, niet direct van de zorgen af dus, wat vervelend. Ik hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen.
liefs