Bwaaaah even mopperen hoor, wat een ochtend!!!
Vanochtend kwam ik er om kwart over 8 achter dat ik met de oudste om 9.30 bij de psych. moest zijn voor controle van zn groei en zijn medicijnen, ik loop heel de week met t idee in mn hoofd dat dat pas 'smiddags was!
Maar wat was het probleem… normaal doe ik de winkel altijd samen met mijn moeder, maar die stond nu op een markt en ik zou de winkel alleen doen! Shit… ik kan me niet in 2en delen… helaas. Dus schoonzusje gebeld, maar die kon niet, dan oma maar. Hoewel ik daar niet heel veel vertrouwen in heb
. Die kon gelukkig wel…
Door al het gestress bril vergeten op te zetten, niet dat ik dan slecht zie ofzo, maar wel snel hoofdpijn…
Nou pffff ik kwam om 8.45 in de winkel aan, had nog een kwartiertje voor ik weer weg moest, dus denk eerst ff bak koffie!
Doet de koffieautomaat het niet! GRRRRR
Mijn broer geprobeerd te bellen die de automaat geleverd heeft via zijn werk, maar mijn telefoon weigerde dat nummer???
Zucht! Dan moeten de klanten maar thee drinken…
Naja inmiddels was mn oma in de winkel, dus ik de oudste weer opgehaald van school en naar de dokter.
Geen parkeerplaats voor de deur natuurlijk, dus moesten nog een eindje lopen… betaald parkeren, blijkt mn chipknip leeg te zijn, en geen kleingeld in mn portomonee… Gelukkig kon ik in de auto nog een paar muntjes vinden.
We gaan andere medicijnen voor het slapen proberen… ben benieuwd.
Enfin… de oudste weer teruggebracht naar school, net op tijd voor het pauzehapje. Ik kom weer in de winkel aan, zitten 3 klanten en op dat moment komen er nog 2 binnen, oma kan een aantal dingen niet vinden dus ik moet meteen aan de bak… PFF
Mevr. 1 is kwaad weggelopen omdat zij als eerste binnenkwam, en ik ondertussen ook nog andere klanten hielp (zij was nogal besluiteloos, en andere klant had ook even een vraag, dus ik zei dat ik zo bij dr terugkwam). Nu is dat een klant die we niet zullen missen want ze eist altijd alle aandacht op, wil 2x koffie en 4 koekjes, en neemt vervolgens niks mee, of maar voor een paar cent.
Maar de manier waarop is gewoon rot!
Ben ik bezig voor andere klant, knip ik een streng kralen tekort af waardoor ze allemaal over de vloer liggen…
De jongste was inmiddels doodmoe en huilerig omdat ze niet naar bed kon…
Inmiddels kwamen er nog wat vaste klanten binnen, die gelukkig even konden wachten tot het rustig was.
Zijn de andere klanten weg, vraagt de vaste klant hoeveel strengetjes van een bepaalde kraal die mevr. nou afgerekend had, 2 dus, blijkt dat ze er nog 1 extra stiekem in dr tas gestopt heeft! Grrrr moet je nou écht een streng van 2,50 nog gaan jatten?!?!?!?! We zullen er echt niet aan tekort komen, maar het is gewoon zó vals!
Naja… ik had dus nog geen seconde gezeten toen de laatste klanten de deur uitgingen, trekt de jongste nog even een ketting kapot… dus wéér kralen over de vloer.
11.50 de deur dichtgedaan, kon ik snel nog even naar de apotheek, moet ik daar ook nog lang wachten dus kom te laat op school bij de oudste…
Ik probeer zijn juf uit te leggen dat ik graag nog een afspraak wil maken om te kijken of er op school wat dingetjes anders kunnen omdat hij op school op zn tenen moet lopen, en dat ook kan, maar thuis komt alle spanning eruit… Maar juf geeft aan dit onzin te vinden, want op school gaat het prima.
Zucht, jaaa dat is het hele punt… omdat hij het op school zo goed doet gaat t thuis slechter!!!
Maar dat snapt ze niet!
Eenmaal thuis heeft de jongste een poepbroek, honger en giga moe…
Dus… die ligt nu (verschoond, en met boterham in dr buikje ) lekker te slapen… voor de oudste staat er een boterham klaar maar die wilde nog niet eten.
En ik lig uitgeteld op de bank!
Eigenlijk moeten er nog boodschappen gedaan worden voor het kinderfeestje van de oudste morgen, en vanavond moet ik nog een workshop geven…
Het huis moet nog aan kant want het is een giga rotzooi…
Maar NU EVEN NIET!