Pff..hebben we ook weer gehad

Uitstrijkje…
'T is dat het voor een “goed doel” is maar anders…
Nee serieus, ben heus wel wat gewend inmiddels na 4 zwangerschappen, een curretage, 2 bevallingen, een lading inwendige echo’s etc. etc.
Maar dit was bij mijn eigen huisarts die ik al ken vanaf dat ik een jaar of 5 ben.
En da’s toch anders (minder prettig)
Nou ja, 't blijft uiteindelijk een kwestie van je verstand op nul zetten
Maar ben wel blij dat ik het gehad heb hoor!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Ik hik er al tijjjjjden tegenaan. Moet er toch maar eens voor bellen want is het goed inderdaad.

ppffff bieb niet lekker hoor ,maar ja net wat je zeg is voor het goede doel hihihihihihihihi.krijg je dan geen oproep er meer voor ???ja laatste keer was voor dat ik zwanger was van tanja …daarna ben ik nooit meer geweest voor uitstijkje

groetjes marielle mama van
10-10-01

Ja, ik had dus ook vorig jaar (het jaar dat ik 30 werd) een oproep gehad, maar toen was ik zwanger van Kaya.
Toen heb ik dat rose formulier teruggestuurd (dat moest, stond er op)
Ik bedacht me een paar weken geleden ineens dat ik nog geen herhalings-oproep had gehad en heb toen ff met de GGD gebeld (ik wist écht niet meer of ik nou vanzelf een oproep zou krijgen )
Nou ja, in ieder geval lag die oproep 2 weken geleden op de mat en nu ben ik dus geweest.

Kan me goed voorstellen dat je er tegenaan hikt As.
Ik was er ook zowat sagarijnig van dat ik moest hoor
Maar ik probeerde steeds maar te denken dat ik met die 4 zwangerschappen, inwendige echo’s, bevallingen etc. toch ook met mijn benen wijd heb moeten liggen (om het maar rechtstreeks te zeggen )
Het blijft een kwestie van je verstand op nul zetten.
Maar ik geef eerlijk toe dat ik dat met dit soort dingen niet echt goed kan hoor…
Mocht je er tegenaan hikken vanwege dat het pijn doet dan hoef je je geen zorgen te maken.
Pijn deed het namelijk totaal niet.
Bellen hoor As!
Het is inderdaad voor een heel goed doel!
Stel dat ze wel iets afwijkends vinden dan ben je er zeer waarschijnlijk heel vlot bij en scheelt het je erg veel narigheid (maar goed, dat weet je allemaal zelf ook wel natuurlijk )

vanaf welke leeftijd is het eigenlijk verstandig om dat te doen??? Ik ga namelijk nooit!!

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

quote:
vanaf welke leeftijd is het eigenlijk verstandig om dat te doen??? Ik ga namelijk nooit!!

Verstandig?? gewoon vanaf de 1e oproep GAAN!!

Ik mocht bij m’n 1e oproep ook niet gaan omdat ik nog vollop bv gaf, en dan schijnt het geen juist beeld te geven (heb jij effe mazzel Astrid )
Maar toen dat klaar was heb ik meteen gebeld, en het is nog minder als niks, het stelt echt niks voor…
Tja alleen het er gaan liggen is wel effe rot hihi, maar ja denk maar zo, je bent vast niet de eerste waarbij je arts het doet

Groetjes Nathalie & Co

quote:

Kim, de eerste oproep hiervoor krijg je in het jaar dat je 30 wordt.
Vanaf dan elke 5 jaar een oproep.
Dus jij mag nog een jaartje of 6 wachten

Och verrek ze is nog langes geen 30, je hebt nog effe Kim

Groetjes Nathalie & Co

PPPFFFF blij dat ik nog lang geen 30 ben.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

In onze huisartsenpraktijk doet de assistente de uitstrijkjes. Dat scheelt voor heel veel vrouwen.

Mij maakt het persoonlijk niks uit. Ik kan mijn verstand vrij makkelijk op 0 zetten bij dit soort dingen (is ook niet moeilijk als je blond bent!). En ik heb ook zoiets van “Ik ben al 2x bevallen met het nodige publiek er omheen, dat uitstrijkje stelt dan ook niks meer voor”.

Maar ik snap je wel Bieb. Bij een bevalling en al die aanverwante dingen, denk je er anders bij na. Dan kan het je inderdaad ook minder schelen wie er allemaal omheen staat en meehelpt. Maar zo’n uistrijkje is allemaal veel geplander en dan voel je je veel meer in een vee-keuring-situatie vind ik.

Het blijft toch iets ongemakkelijks hebben. Daarom is het bij ons extra prettig dat de assistente de uitstrijkjes doet.

Is dat niet te vragen bij jullie huisartsenpraktijken, of de assistente het kan/mag doen? Kan best dat dat gewoon mogelijk is hoor!

Groetekes, Sje

quote:
Ik kan mijn verstand vrij makkelijk op 0 zetten bij dit soort dingen (is ook niet moeilijk als je blond bent!). En ik heb ook zoiets van "Ik ben al 2x bevallen met het nodige publiek er omheen, dat uitstrijkje stelt dan ook niks meer voor".

Hahaha, ikke ook blonttt, dus daar lag het niet aan
Verder dacht ik dus ook precies wat jij net zei, alleen het verschil was nu gewoon dat ik onze huisarts gewoon al zo lang ken. Ook zijn vrouw enzo.
Nou ja, het is ff lastig uit te leggen, maar ik had het inderdaad prettiger gevonden als de assistente het had gedaan.
Maar goed, we hebben het weer gehad

nou dan word het binnnenkort voor mijn ook tijd om eens te gaan .wat ben ik dan al een oude bok zeg hihihihihihihihih,en wordt deze maand nog ouder oooooo .lol

groetjes marielle mama van
10-10-01

Ik word dit jaar dertig, nog geen oproep gehad.

Brrrr het lijkt mij oko niets maar gelukkig heb ik een vrouwelijke huisarts!

Tessie

Ach, weet je hoe ik ook altijd denk?

Voor die mensen is het gewoon hun werk en zij zien het allemaal veel zakelijker dan jij het ervaart.
En geloof maar dat het er bij vrouwkes van 85 allemaal veel beroerder uitziet dan bij mensen van onze leeftijd hoor! Dus die huisarts zal als hij een van ons op consult heeft gehad echt niet 's avonds tegen zijn vrouw zeggen: “Tjongejonge, wat ik nou vandaag toch op de behandeltafel had!”

Dus zo relativeer ik het altijd maar.

Groetekes, Sje

Ik heb het inderdaad uitgesteld ivm de borstvoeding ook alhoewel het wel kan, maar effe moet aangeven en 100 % juist lijkt het dan inderdaad niet te zijn, zo ben ik 2 weken geleden pas voor het eerst ongi geweest ook, dat ligt ook aan de borstvoeding. Ik geef wel nog bv maar zou het nu wel effe kunnen laten doen, maaaaar ik zie er zoooooooooo tegenop. Bah, krijg er de griezels van.

Gewijzigd door - Asje op 07 Jul 2006 13:35:24

Hoi Astrid,

Het heeft geen zin om nu een uitstrijkje te laten maken. Dat moet een half jaar na stoppen van de borstvoeding. Anders krijg je geen representatieve resultaten.

Ik heb ook mijn uitstrijkje van mijn 35e uit moeten stellen vanwege zwangerschap, half jaar borstvoeding, vrijwel meteen weer zwangerschap en weer half jaar borstvoeding. Had een beetje ruim gerekend en ben in maart (7 maanden na stoppen borstvoeding) voor mijn uitstrijkje geweest.

Normaal heb ik een pap-1, maar nu kreeg ik een pap-2 en moet ik voor de zekerheid in september weer terug. Waarschijnlijk heb ik pap-2 omdat ik toch te vroeg na stoppen borstvoeding het uitstrijkje heb laten maken. Ben sinds dec.2002 een hormonenbommetje geweest en is er blijkbaar toch niet zomaar uit een half jaar na stoppen van de laatste borstvoedingsperiode.

Dus al zou je nu stoppen met borstvoeding, dan kun je jezelf geruststellen want je hoeft pas volgend voorjaar voor een uitstrijkje.

Echt zonde van de moeite (en het moed verzamelen) om nu te gaan, want je krijgt een scheve uitslag en daardoor zou je nog weleens onnodig ongerust kunnen worden ook.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Jul 2006 14:18:34

Mooiiiii Joepie dan hoef ik dus nog effe niet. thanks, you made my day ! whahahaha

Bloemen en cadeautjes kunnen tijdens kantooruren bij mij thuis afgeleverd worden!

Groetekes, Sje

quote:
Bloemen en cadeautjes kunnen tijdens kantooruren bij mij thuis afgeleverd worden!

Groetekes, Sje

Whahahahahahahahahahhaaha

Is geen grapje, ik ben bloedserieus!

Groetekes, Sje