Pff..hebben we ook weer gehad

die is leuk,l lol heel veel lol .

groetjes marielle mama van
10-10-01

Whahahaha ja ja muts

idd dat he je ook weer gehad,ik mag volgend jaar als goed is

om de 5 jaar is dat toch???

maar mijn hobby is het ook niet,hier doen de ass. van de dokter het

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

quote:
Whahahaha ja ja muts

Hm, toepasselijk woord in het kader van dit topic!

Groetekes, Sje

hahaha ahummmm

Ja, had je niet bij nagedacht he?! Hihi!

Groetekes, Sje

jij was vroeg wakker of niet ?

Ik was er vandaag weer vroeg bij ja! Om kwart over 7 lagen we alweer met z’n vieren in het grote bed in plaats van met z’n tweeën!

2 daarvan liggen peuterTV te kijken, eentje snurkt zo geloofwaardig mogelijk door en daar lig ik dan zo dicht mogelijk op het randje van het bed naast. Dus dan heb je heel veel tijd om na te denken over wat voor adremme opmerkingen je vandaag weer op Ikkeben zult zetten!

Groetekes, Sje

whahahaha jah, zoals al bleek ja.

Groetekes, Sje

Effe zerieus. Mocht je klachten hebben en je bent nog geen 30 dan is het ook verstandig om een uitstrijkje te laten maken.

Ik ben zelf doktersassistente en doe dus regelmatig uitstrijkjes maken. Ik heb er tegen de 100 gemaakt en ik heb tot op heden maar 1 of 2 keer meegemaakt dat de vrouw perse door de huisarts het uitstrijkje wil laten maken.

Vertrouw ik het niet dan haal ik er altijd de arts bij. De vrouwen vinden het fijn ( zover je het fijn kunt noemen dan) dat een andere vrouw het doet. Ze weet dat ik dat ook heb meegemaakt. En we kunnen er samen over kletsen en dat breekt vaak de spanning.

Assie je kunt ook bij een vrouwelijk huisarts of assistente een uitstrijkje laten maken. Want dat kun je aangeven op je oproepkaart. DUs een man hoeft niet perse.

Bij een PAP2 wordt er op het humaan papiloma virus getest. Om te kijken of je gevoelig bent voor dit virus waardoor je eerder baarmoederhalskanker oploopt. Dit doen ze al vanaf PAP2. Bij PAP 1 hoeft dit niet.

Dit was even een serieus berichtje

Succes dames.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Dus als ik komende week bel en ik krijg te horen: PAP1 dan is er niks aan de hand?
En als ze zeggen PAP2 dan hoef ik niet meteen in paniek te schieten?
En PAP3 dan? Kan dat ook? (heb hier dus echt ff geen verstand van hoor )

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Bieb

Uitleg over PAP-smear.

PAP I de cellen zijn oke.

PAP 2 de cellen zijn nog oke maar worden extra onderzocht zie eerdere reactie. Je hebt ietwat onrustige cellen en daarom over 6 maanden terug.

PAP3 a Onrustige cellen en over 3 maanden terug ( wij sturen meteen door naar gynaecoloog). Meestal zitten er wat ontstekingscelletjes op de baarmoedermond

PAP 3b Nog meer onrustige cellen. Verwijzing gynaecoloog voor nader onderzoek

PAP 4 en 5 Dit is echt niet goed. Meestal kanker. Dit komt gelukkig zelden voor. In de 5 jaar dat ik nu uitstrijkjes maak heb ik dit nog nooit meegemaakt. Ik geloof dat mijn baas het 1 of 2 keer in zijn cariere heeft meegemaakt (30 jaar ervaring).

Ik heb wel PAP 2 en 3a gezien.

Weet je nu voldoende BIEB.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

quote:
Weet je nu voldoende BIEB.

Haha, vanwaar mijn naam met hoofdletters?

Hartstikke bedankt voor je uitleg!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

zo leren we nog van elkaar .

groetjes marielle mama van
10-10-01