Peuterspeelzaal

wij zijn aan het kijken bij peuterspeelzalen voor ruben…
ik ben al bij bommes geweest (heel leuk allemaal!) en daar gaan de kindjes 4 dagdelen…
ik voreg me af of dit ook veel is en hoe vaak jullie kindjes gaan…

groetjes!!

karin

Volgens mij is 2 dagdelen standaard, soms 3. 4 lijkt me best veel hoor, zeker voor zo’n kleintje…

ik vond het ook best veel…ruben kan wel beginnen met 2 dagdelen maar hij moet dan naar paar maand opbouwen naar 3 (dat moet zowiezo) en de 4e krijg je er gratis bij…
maar ik kijk nog ff verder hier in vroomshoop zitten er een stuk of 4, dus ik heb grote keuze!

groetjes!

karin

Lisa begint hier begin april met 1 ochtend en gaat na de zomervakantie 2 ochtenden per week… Bij ons is het niet verplicht om een minimaal aantal dagdelen af te nemen (ja één, hihi!), maar ze kunnen wel alleen 's ochtends… Mag ik eens vragen wat jullie betalen voor de PSZ per dagdeel?

Bij ons is 2 dagdelen standaard, mijn dochter gaat vanaf juli… tjee wat gaat het snel
Maar als je wilt kun je uitbreiden met 3. Is ook maar 3 ochtenden per week open (ma - wo - vr).

Wij hebben er maar 1 op het dorp, dus niet veel keuze of we moeten naar Middelburg gaan… maar das niet handig, dan blijf ik heen en weer rijden
Wat ik bij deze wel fijn vind dat je zelf de dagdeelcombinatie mag samenstellen (al heb je dus niet heel veel keuze ), maar je zit niet vast aan vaste combinaties, waarvan er dan dus 1 vaak net niet uitkomt )

@ yavahn…ze kijken naar je inkomsten en bepalen vandaar uit wat je moet betalen…geen idee dus wat dat kost…wij gaan uit van ongeveer 60 euro in maand (zijn 2verdieners dus komen in hoger pakket) hier kan je ook s’middags…
anders psz zijn wel 2 dagdelen, soms 3…dus ik kan ook wel minder…maar moet ik ff naar de andere psz kijken…

groetjes!!

karin

Hier gaan ze 1 ochtend en 1 middag (verplicht) en vanaf 3 jaar mogen ze 3 dagdelen komen.

@Yvahn:Wij betalen per maand 45,60.-…het ligt aan je inkomen.
Uitkering mensen hoeven maar 1.25 te betalen!

Gr, Danielle

Gewijzigd door - danielle en aaron op 15 Jan 2011 17:43:03

Ons dochtertje gaat 2 dagdelen van 3 uur per keer, meer dan genoeg. Meer kan ook niet hier. We betalen zo’n 50 euro per maand.

De onze gaat twee ochtenden van drie uur en wij betalen 86 euro per maand. Ook hier inkomensafhankelijk maar hier kom je al snel in de hoogste schaal terecht. Maar goed, dat is niet anders en de onze heeft het er prima naar zijn zin dus daar hebben we wel wat voor over

Bij ons op het werk betalen subsidieouders nog geen tientje per maand voor vier dagdelen in de week. Deze kinderen vinden het heerlijk om ook echt vier keer te komen. We hebben nog geen kinderen gehad voor wie het te veel was.

@Bakmama
Ik weet niet hoe het met de wachtlijst is bij jullie, maar waarom geef je Jorg niet vast op? Je kunt toch een begindatum aangeven? Dan kun je altijd 2 1/2 opgeven maar dan sta je wel netjes op de lijst en hoef je straks niet opeens te wachten als je hem eigenlijk wel geplaatst wil hebben

|Dylano gaat 3 ochtenden en vind het geweldig(mama ook ) Wij betalen 95 euro p/m indd inkomensafhankelijk. Hier is een ochtend 3 1/2 uur

Ik dacht eerst ook jee 3 ochtenden is wel veel voor die kleine ukjes maar hij trekt het prima, dat blijkt wel dat hij nog maar 1 middag per week slaapt.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hier is de ochtend van half 9 tot 10 voor 12 en de middag van 13.00 tot 10 voor half 4.
Ze zitten hier bij de basisschool en houden op 5 minuten na de schooltijden aan.

Gr, Danielle

ik merk nu wel dat de meest ikkeben-kindjes toch 2 dagdelen gaan… dus ik ga denk ik toch maar eens bij de andere psz kijken( waar ruben wel gewoon 2 dagdelen kan)

ik heb al besloten dat 4 dagdelen teveel is…3 kan nog wel(2ochtenden en 1 middag bv) ruben slaapt s’middags ook nog en dat wil ik hem(zolang ie dat nodig is) niet afpakken…

dus…van de week toch maar ff verder kijken en een beetje info opslaan!

karin

Ook Seth gaat 2 ochtenden in de week, van half 9 tot 12 uur.
Ik vind dat eigenlijk wel genoeg, ook omdat het toch veel energie kost, en ik het ook gezellig vind als hij nog eens thuis is (zeker omdat ik hele wisselende schooltijden heb).

Bij ons is het niet inkomensafhankelijk, en betaal je 24 euro per dagdeel (ochtend).

Liiefs, Anne

[img]http://lb3f.lilypie.com/fIPep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

Ik schrik eigenlijk wel van die bedragen. Hier is het voor iedereen hetzelfde, dus niet inkomensafhankelijk… Wij betalen per ochtend in de week 20 euro per maand. Voor 2 ochtenden in de week dus 40 euro en voor 3 60 euro, enz. Zitten wij hier wel goedkoop geloof ik…

maar had je hem niet allang moeten inschrijven? ja ik weet niet hoe dat bij jullie werkt… maar rico gaat 2 dagdelen in april. VVE (ofzoiets) kindjes hebben voorrang maar het cb hier wil dat rico uiterlijk dan gaat en dat er niet weer VVE-kindjes voorrang krijgen in april, omdat het voor Rico ook een soort van noodzaak is dat hij er snel terecht kan. Hun vinden dat Rico ook in het VVE gedeelte valt omdat hij naar de logopedie moet enzo… maar ik vind dat een beetje onzinnig en ik wil ook niet dat hij 4 dagdelen gaat in het begin maar 2.
en later zien we wel verder. als het goed gaat.

hier mogen we onze kids pas met 2 jaar inschrijven…
ruben is net 2 geworden dus ben precies op tijd
maar volgens mij is dat per regio verschillend…
met 2enhalf kunnen ze dan beginnen…of e moet om bepaalde redenen vooorang krijgen…

groetjes!!

karin

Ja, hier is het ook al vanaf 2 jaar, en hebben we al met 14 maanden ingeschreven.

Liefs, Anne

[img]http://lb3f.lilypie.com/fIPep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

ik denk dak mijn besluit heb genomen…ruben gaat naar psz tommie!
die zit aan een basisschool, mooi dicht bij ons huissie…alles netjes en verzorgd (ook belangrijk!) en ze doen veel leuke dingen met de kids bv een reisje naar de bibliotheek…(ben er al 2x geweest en beide keren waren ze weg naar bieb, mocht toen wel ff binnen kijken en voor vragen mag ik gerust langs komen of bellen)
hij gaat dan gewoon 2 dagdelen, een morgen en een middag en mocht hij het zo superleuk vinden kan hij ook 3 dagdelen…
jaja…onze ruben word groot…

karin

wij mogen hier met anderhalf inschrijven en met 2 terecht. tenminste dat was TOEN zo. toen waren de OKE wetten veranderd en mochten ze pas met 2 jr en 3 mnd dus rico zou in januari mogen… maar toen kregen ineens VVE kinderen voorrang en mag rico pas in april gaan. En nu maar hopen dat niet weer VVE kinderen voorrang krijgen in april maar daar wordt voor gezorgd zeiden ze.

goedzo karin! is wel zo makkelijk kan hij daarna doorstromen naar de basisschool die erbij zit! top hoor!

Bij ons zijn de tijden van kwart voor 9 tot kwart voor 12, kan ik daarna om 12 uur gelijk Nikki ophalen uit school. Bij ons zit de PSZ ook in het schoolgebouw. De PSZ is verhuisd en zat eerst bij de christelijke school, maar dat gebouwtje was niet veilig en de enige plek die er was, was bij de openbare school, dus daar heb ik dan weer geluk mee… De PSZ is er geloof ik minder blij mee, want nu gaan er meer kindjes naar de openbare, omdat ze bij de school inzitten… Maar onze school is er blij mee, want er zitten nu totaal (dus groep 1 t/m 8) maar 91 kinderen…