Hier is de PSZ om half 9 open. Tot 9 uur kun je binnen komen. Om half 12 kun je de kindjes weer ophalen.
En een wachtlijst is hier nauwelijks …
Gr Esther
Hier is de PSZ om half 9 open. Tot 9 uur kun je binnen komen. Om half 12 kun je de kindjes weer ophalen.
En een wachtlijst is hier nauwelijks …
Gr Esther
Jeetje wat kort zeg Bakmama, Hier gaan ze vanaf dat ze kunnen lopen (1,5 jaar, als je rijk bent he) naar schootlje. Gewoon van 7:30 tot 12!!! En dan volle weken!!! Van maandag tot vrijdag! Ik vind het van de gekke! Ze gaat nu al bijna 1,5 jaar naar schooltje, maar ook maar 2 keer in de week. Nu wil de lerares dat ze 3 ochtende komt, maar ik vind het allemaal nogal wat hoor! Ik vind ook echt dat ze het nodig heeft om ook gewoon alleen te spelen en thuis te zijn! Erg he! Ze kan nog lang genoeg naar school. Hier beginnen ze met 4 jaar al met zitten en letters leren etc! Bah vroeg zeg!
Jeetje … vanaf 1,5 jaar vind ik wel erg vroeg, dan zo lang en elke dag … ja als je maar betaald maar ik vrees ook dat het misschien wel makkelijk is voor de ouders terwijl het om het wel-zijn van het kind gaat! Nee, persoonlijk zou ik hier nooit aan beginnen, ze zijn nog zo klein, hebben je nodig en als ik naar mijn dochtertje kijk, die heeft echt genoeg aan 2 ochtenden in de week. Voor je het weet moeten ze dagelijks naar de basisschool. Ik hoorde zelfs gisteren van iemand die zijn zoontje alleen de ochtenden naar de basisschool bracht omdat het mannetje er nog helemaal niet aan toe was.
Voor je het weet moeten ze van alles … lijkt me niet ok.
nee niet vanaf 1.5 daarheen! vanaf 1.5 inschrijven en vanaf 2 jaar kon hij daar terecht. maar omdat de oke wetten veranderd waren pas vanaf 2 jr en 3 maanden. maar omdat vve kinderen voorrang kregen kan hij pas in april dus dan is hij bijna 2.5
Wij zijn er ook al uit voor damian. Wat een bedragen moeten jullie trouwens betalen. Damian gaat straks naar een voorschoolpeuterspeelzaal. Hij staat dan al gelijk voor de basisschool ingeschreven. Hij zou dan idd 4 dagdelen gaan. 2 ochtenden en 2 middagen. Wij gaan dan 20 euro per maand betalen voor die 4 dagdelen. Dat is voor mij al rede 1 want de crech betalen wij 80 euro voor 1 dag per maand
wat raar mellanie.
als rico 4 dagdelen zou gaan als VVE kindje zouden we 12,95 ofzoiets moeten betalen. omdat de gemeente dat subsidieert, maar als hij gewoon gaat en dan 2 dagdelen moeten we voor die 2 dagdelen 18,85 betalen.
bizar of niet!
enfin het wordt waarschijnlijk het laatste. hoezo hoeven jullie maar zo weinig te betalen voor 4 dagdelen? Valt jullie mupke ook onder de VVE kindjes? want dan snap ik hem nog maar anders ech niet.
Wow wat een verschillen zeg!
De PSZ hier is van 9uur tot half 12 (en de school van half 9 - 12uur… dus steeds een half uur tussen is wel jammer)
En dan betalen we €50 per maand voor 2 dagdelen.
Op de PSZ waar mijn zoontje op zat betaalden we 27 per maand… dat vond ik al zo’n groot verschil maar deze is wel een stuk professioneler, en dichter bij.
Hier is het ook opgeven vanaf 1,5 jaar en beginnen vanaf 2 jaar.
@Suszje: maar dat van hoeveeel je moet betalen, bepalen ze naarmate hoe hoog of laag je inkomen is.
wij zitten iets onder het modaal geloof ik maar niet op zijn minimum anders betaalde we maar 12 nog wat geloof ik.
enne hier weet ik nog niet de precieze tijden ik geloof van kwart voor 9 tot 12.
Ik heb nevraag gedaan. Een ‘normale’ psz wordt door betaald en dat is inkomsten afhankelijk. Een voorschoolse psz is een vast bedrag per maand
Hier voor 2 dagdelen 30 euro per maand per kind. De ochtend doen ze hier leuke spelletjes / voorlezen / fruit eten. De middag is actiever met zelf iets maken. Dit omdat de middag langer is dan de ochtend. Ze willen het liefst dat je 2 dagdelen kom en dan een ochtend en een middag…