Wij hebben tot nu toe nooit in huis gerookt.
heel soms als hij in bed ligt s’avonds, gaan we bij de deur staan omdat het buiten ontzettend koud is.
maargoed dan kan het goed doorwaaien.
Het punt is dat bij vrienden wel wordt gerookt en als ik ergens wil komen met rico ik moeilijk kan gaan vragen aan iedereen of ze niet willen roken.
hoe doen jullie dit? en is rooklucht nog net zo schadelijk dan als ze echt nog baby zijn?
ik vind het best vervelend om b.v. op een verjaardag met rico te komen waar door 9 van de 10 mensen gerookt wordt,e n hij er dan in zit.
maar kan dat kwaad voor een keer? of is het toch af te raden?
Peuters en rookomgeving vraagje
Ik zou het vrij normaal vinden dat die mensen dan uit hun zelf even naar buiten gaan om een sigaretje te roken. Hier doen ze dat in ieder geval wel. Misschien is dan het gevolg dat ze allemaal naar buiten lopen. Maar om het zelf te vragen ja… Is moeilijk. Eigenlijk kennen wij niet zoveel mensen die roken, meer niet rokers.
Maar volgens mij voor een keertje is het niet erg. Maar kan me voorstellen dat je het vervelend vindt. Misschien kun je een bijdehande opmerking plaatsen zo van Rico gaat even naar de gang hoor om te spelen met mama,want daar is het even wat frisser voor hem.
Moeilijk hoor. ik kijk even wat de andere denken.
Groetjes Appellientje
Er was laatst ook al zo’n topic over roken in de buurt van kinderen.
Als wij naar een omgeving zouden gaan waar gerookt wordt, gaan de kinderen niet mee. Jammer dan! Geen sigarettenrook in de longen van mijn kinderen.
Rooklucht is altijd schadelijk. Maakt niet uit welke leeftijd iemand heeft. Het is gewoon altijd schadelijk.
Groetekes, Sje
Dit topic was dat laatst:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=16938
Staan ook heel wat meningen in.
Groetekes, Sje
Tja ik moet zeggen iedereen die ik ken die rookt gaat buiten roken als ik met morgan kom omdat zij het eigenlijk zelf heel normaal vinden om niet te roken in bijzijn van een uk. Kom ik ergens anders dan zal ik het wel vragen, maar ik kan het niet eisen. Ik doe er nu niet zo heel moeilijk meer over, maar ik vraag het wel. Niet geschoten is altijd mis.
Groetjes,
Michèle
ja dat is ook wel zo maar tot nu toe heb ik die ruimtes altijd vermeden dus ik weet niet wat er gebeurd als rico wel meegaat.
@Sje: dankjewel ik wist dat niet, zal is lezen
Hier gaan ze dus niet weg voor een klein kind.
Chris en ik roken allebei… ook in huis… en als we op visite gaan en ik neem Noah mee passen ze zich niet aan. Zeggen dan"moet je je kind maar niet mee nemen als ie niet in de rook mag zitten". tjaaaa wij zijn maar met 2, en als er meer gerookt word hier dan 4 personen gaan we ook naar buiten, maar vaak ligt Noah dan al in bed.
De eerste paar maand hebben we absoluut niet gerookt, binnen toen noah geboren werd, maar dat sloop er langzamerhand weer beetje bij beetje in. Tuurlijk weet iedereen dat het slecht is voor jezelf en voor je kinderen. en ook ik weet dat super goed!!
Als we straks gaan verhuizen word er NIET meer gerookt.
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
quote:
Als we straks gaan verhuizen word er NIET meer gerookt.
Niet om te betweteren (ik heb ook gerookt) maar ik zou het zeker niet meer doen in huis. Rook blijft hangen en das ook slecht.
Enne het je huis ruikt een stuk frisser en het scheelt witten. Mervin rookt ook nog steeds buiten of uit het keukenraam. Ik wil niet eens meer dat er in huis gerookt wordt.
Groetjes,
Michèle
Ik snap je ook heel goed hoor Michèle, tuurlijk is het vies als er gerookt word in huis, de muren slaan geel uit en alles stinkt… maar ja als er al 1 rookt thuis steek je gauw zelf ook even een sigaret op. als ik nu in de keuken zou gaan roken (we hebben een dichte keuken) dan kijkt chris me raar aan van “wat doe jij dan?”
nee ik denk ook niet dat als er meerdere mensen zijn dat iedereen naar buiten zou gaan.
toen ik laatst bij mijn ouders was met rico
stak er iemand daar binnen een peuk op waar hij bij was.
ja het is niet mijn huis ofzo dus ik keek mn vader aan van: zeg iets’ haha.
toen zei hij ook: wil je binnen niet roken als de kleine er is?
zei die man ook; oh ja sorry!
dus vaak gaat het ook langs mensen heen.
als je ze erop wijst is het idd van sorry en dan snappen ze het ook.
maar als ze gewend zijn altijd daar te roken en ze zijn aan het praten en aan het doen, dan gebeuren die dingen wel is.
Wij roken binnen niet, alleen soms als het echt rot weer is en rico in bed ligt, dan gaan we bij de open deur staan en laten die ook open staan zodat het weer wat kan ventileren enzo,
maar idd dan blijft het ook wel wat hangen, maar minder dan als er de hele dag door gerookt wordt.
ik vind het eerlijk gezegt ook niet prettig dat rico mij ZIET roken.
als ik buiten zit en hij komt bij de deur kijken waar ik ben, dan draai ik automatisch mijn gezicht weg dat hij niet ziet dat ik rook, hahahaha, stom eigenlijk alsof hij weet wat het is
quote:
Ik snap je ook heel goed hoor Michèle, tuurlijk is het vies als er gerookt word in huis, de muren slaan geel uit en alles stinkt.. maar ja als er al 1 rookt thuis steek je gauw zelf ook even een sigaret op. als ik nu in de keuken zou gaan roken (we hebben een dichte keuken) dan kijkt chris me raar aan van "wat doe jij dan?"Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Eh wat dacht je van samen in de keuken of zo roken?? Gewoon beide niet. En goed voorbeeld doe goed volgen he. Het is wel de gezonheid van zijn kindjes.
Groetjes,
Michèle
quote:
[quote]Eh wat dacht je van samen in de keuken of zo roken?? Gewoon beide niet. En goed voorbeeld doe goed volgen he. Het is wel de gezonheid van zijn kindjes.
Groetjes,
Michèle
Ja dat kan, en ik denk dat we dat inderdaad ook maar moeten gaan door voeren.
Of gewoon helemaal stoppen, het zit alleen maar tussen je oren volgens mij om een peuk op te steken.
eh half half, het is ook wel degelijk een verslaving, maar het gevoel niks om handen te hebben is langer dan het gevoel een peuk te moeten hebben.
Groetjes,
Michèle
@Michele;
ook van mij niet om betweterig te doen, maar zei je net zelf niet dat mervin ook wel is uit het keukenraam rookt?
Ik vind het knap dat je er eerlijk voor uitkomt, want geloof me er zijn zat mensen die binnen bij der kinderen roken.
Heb ht bij Madelon ook gewoon gedaan (toen was dat net zo slecht natuurlijk maar minder aandacht daarvoor)
En bij Dylano doen we het niet omdat die astmatische aanleg heeft. Hij heeft trouwens gelukkig geen klachten meer gehad sinds de vogel weg is
Liefs Michelle
quote:
@Michele; ook van mij niet om betweterig te doen, maar zei je net zelf niet dat mervin ook wel is uit het keukenraam rookt?![]()
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Ja niet binnen in huis. Das hetzelfde als jullie in de deuropening. Hij doet dan het gordijn ervoor dus er komt geen rook binnen.
Groetjes,
Michèle
Ja michelle vroeger werd er inderdaad geen aandacht aan gegeven.
Mijn ouders hebben ook altijd gerookt binnen, ook toen we baby waren.
Gelukkig maar dat Dylano nu geen klachten meer heeft…
maar roken jullie ook allebei?
mijn ouders hebben totdat ik 2 was niet binnen gerookt.
maar op den duur is het weer zo gekomen dat dat wel zo was.
ik denk ook inderdaad dat er bij veel mensen gewoon wel wordt gerookt, maar dat het niet besproken wordt omdat het eigenlijk niet goed is.
maar ja ik ga geen mooi weer spelen over de avonden dat hier soms wel wordt gerookt.
ik weet het het is niet goed,
maar ik denk dan ook weer, zo lang het blijft luchten en rico niet in de huiskamer komt terwijl er dampen rook hangen zal het niet zo erg zijn als op de fiets achter een stinkende auto aan te rijden waar de uitlaatgassen onze kant op zwieren…