Peuters en rookomgeving vraagje

Denken jou vrienden niet zo: komt Inge weer aan met Rico…ik ga echt niet buiten roken hoor!
Als ik eerlijk ben: ik zou hem niet meenemen!
Weet je wel wat hij binnenkrijgt van lucht als er 9 van de 10 roken…ik geloof dat het dan niet zo best is…en het blijft niet bij 1 sigaret he…ze paffen steeds door hoor!
Ik snap van jou best…jij bent zelf nog jong dat je naar feestjes wilt en hem wil showen zeg maar, maar toch…denk aan zijn gezondheid hij moet nog zo lang!
Ons pap zei altijd: niemand die mij verbied in mijn eigen huis te roken!
Sinds ons Aaron er is gaat hij met veel plezier naar buiten!..gewoon omdat hij het beste wil voor Aaron.

Gr, Danielle

@Melanie

Ja wij roken ook allebei.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

nee tuurlijk mijn vrienden roken niet waar rico bij is, dat doen ze nooit, maar ik heb het over een verjaardag van een vriend van ons waar veel mensen komen die geen vrienden van ons zijn maar die we gewoon kennen van zien of van eerdere verjaardagen.
rico is tot nu toe nooit mee geweest, dus ik weet niet hoe het zal gaan, maar mijn idee is dat hun niet nadenken voordat ze een sigaret opsteken, van: oh er is ook een kind in deze ruimte. simpelweg omdat ze teneerste zelf geen kinderen hebben, ons verder niet goed kennen dus niet weten dat wij het niet willen hebben en dat het echt ongezond is voor zo’n klein kind.
Ik heb het er met mijn vriend al over gehad, dat we s’middags wel even gaan dan, omdat het eigenlijke bezoek pas s’avonds zou komen, dit is voor rico gewoon beter ook met zijn nachtrust.
maar je snapt hopelijk zelf wel dat ik aan rico’s gezondheid denk???
wil alleen maar zeggen dat ie van 1x niet doodgaat ofzo, dr zijn wel meer dingen niet gezond voor een kind.
En het gaat me ook niet om het showen van rico,
die vriend van ons vind het gewoon ook fijn om rico te zien. ik neem hem echt niet mee van: kijk mensen dit is nou mijn kind.
Volgende week hebben we ook een verjaardag waar zoiezo niet wordt gerookt waar rico bij is, want die mensen kennen we allemaal wel, en die weten het ook.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Haha Inge, zo bedoelde ik dat ook niet van dat Showen hoor…

En je bent een TOP moeder hoor!..dat lees ik wel in al je verhaaltjes.
ik weet tuurlijk wel dat Rico zijn gezondheid bij jou op de eerste plaats komt!

Gr, Danielle

Weetje wat het is, Je kan van mensen niet gaan verlangen dat hun visites buiten moeten gaan roken omdat er een klein kind aanwezig is, dan denken hun ook, dan moet je je kind niet mee nemen.

Ik bedoel het niet negatief, maar als ik weet dat er veel gerookt word op een verjaardag dan gaan wij begin van de avond even als we geen oppas hebben.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

@Aaron, ik weet dat je het niet negatief bedoelde, maar wilde wat nader uitleggen wat de bedoeling was van het rico meenemen

@Melanie&Cristiaan:
ja precies, dat is dus wat ik ook denk dat ze dat dan denken, en eigenlijk hebben ze daar nog gelijk in ook,
daarom gaan we ook s’middags en zien wel hoe of wat.
als er ooit eens een sigaretje wordt gerookt waar hij bij is, kan dat gebeuren maar zo’n feest, tja dan loopt het idd de spuigaten uit

@ Inge inderdaad, kan hem moeilijk met regen in de tuin zetten

@ inge en melanie. Realiseer je wel dat de jonge generatie (van onze leeftijd) steeds meer de gevaren van roken bij kinderen erkent en sneller geneigd is naar buiten te gaan dan de generatie van onze ouders en grootouders.

Groetjes,

Michèle

Ja daar hebben ze ook gelijk in, in je eigen huis mag jij gerust zeggen er word niet gerookt hier ga maar naar buiten, bij andere mensen kan je dat niet vragen…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Hier wordt ook echt niet binnen gerookt!
En ook bij vrienden die zelf roken niet, die gaan automatisch buiten staan.
Zelfs als we er blijven slapen, en Seth al op bed ligt, blijven ze buiten roken.

En dat vind ik wel zo prettig! Ik wil gewoon niet dat hij er onnodig al mee in aanraking komt!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Michele: nee hahaha daar heeft niemand wat aan, worden we ziek en daar hebben ze zeker niks aan
wij hebben ook wat oudere vrienden en weer wat jongere vrienden,
maar het gebeurd wel eens als een OOPSJE dat ze een peuk aansteken
ik zeg dan ook meteen: hup naar buiten met dat stinkding.
hahaha.

@lalala: nee juist, dat doen ze hier ook, hier wordt binnen niet gerookt en dat weten ze allemaal
het eerste half jara hebben we zo’n anti rookbordje op tafel gezet zovan: duidelijk?!