Peuter 2jr slapen

Halla allemaal,

Wij hebben momenteel slaap problemen met onze 2 (en 3mnd) jarige zoon. Hij raakt volledig overstuur, zodra wij zijn kamer willen verlaten. We hebben echt alles al geprobeerd, lampje aan, boekje in bed, speeltje in bed enz. Maar niets werkt. Ik heb vandaag geprobeerd om hem te laten huilen, maar het ging steeds harder en hield niet op. Dus toch weer gaan kijken en uiteidelijk door even bij hem te gaan liggen en de deur open te laten is hij eindelijk (alleen) in slaap gevallen. Hij lijkt ook echt bang, laatst vertelde hij dat er vogels in zijn bed zaten en dat een meeuw hem op wilde eten, waar haalt hij het vandaan. Hij slaapt s’nachts ook heel onrustig, huilt veel in zijn slaap.

Sinds kortgaat hij naar de PSZ, wat ook een groot drama is, hij huilt daar alleen maar, echt heel zielig. We moeten nu met hem mee om te oefenen, want alleen gaat echt niet. Ze kunnen niets met hem beginnen. Zou het soms een samenloop van omstanidgheden kunnen zijn. Hij vindt het momenteel verschrikkelijk om alleen te zijn!!

Hoe gaan we hier nou het beste mee om, je wilt er toch voor hem zijn, maar ik wel toch ook wel verkomen dat we iedere avond bij hem moeten gaan liggen om hem rustig te krijgen. Herkent iemand dit en wat hebben of zouden jullie in dit geval doen??

We hebben overigens een vast bed ritueel, eigenlijk al zijn hele leven lang. Badje, boekje, tandjes poetsen en dan naar bed! Daar is ook niets aan veranderd. Hij slaapt s’middags ook nog, dit wordt wel steeds lastiger. Maar hij slaapt toch nog wel 9 van de 10 keer en dan moet ik hem altijd wakker maken (na 1 uur en 45 min), als ik dat niet doe dan slaapt hij rustig een gat in de dag. Zou de 1u en 45min soms te lang zijn???

Ben zeer benieuwd naar jullie tips,

Groetjes Step2

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=23715
Ik heb ooit deze topic geopend omdat Marijn ook slaapproblemen had misschien heb je er iets aan.

Hoi,
Ik herken het punt met een zoon die ook niet alleen in slaap kan vallen, bij hem heeft het met een rouwverwerkingsproces van mensen en een hond in korte tijd te maken, Micha wordt bijna 2 jaar.
Begrijpt heel veel, maar kan het nog niet uitdrukken.
Is hij al wel toe aan de PSZ? Zijn veel kindjes die dit nog niet kunnen en zich nog niet op hun gemak voelen. Begrijp me niet verkeerd, als het kan, gaat Micha er ook heen, na zijn 2 e verjaardag, maar kijk bij hem er ook niet raar van op dat hij het niet leuk gaat vinden!
Ga hem zeker niet dit gevoel bijbrengen, maar hem kennende…

Liefs Agnes

AgnesReinds-Bosch

En als Micha het geen klap aan vindt op de PSZ gaat hij na een paar keer proberen er gewoon niet meer toe, dan maar is later proberen. Bij ons is het geen noodzaak dat hij erheen hoeft, alleen omdat hij het zelf leuk zou moeten vinden, als Micha mij na een minuut vergeten is, weet ik dat hij zeer ondernemend is en het geweldig vindt bij vriendinnen van mij en mijn moeder maar dat is vertrouwd, en houdt hij dus op met huilen na een paar min en gaat lekker spelen. Maar op de PSZ vraag ik het me af ook bij Micha, weet gelukkig al wel dat hij een kindje heel goed kent vanaf de geboorte, waar hij dus vaak speelt, maar moet dit met hem ook echt afwachten, als hij het niet leuk vind, komt ie weer gezellig naar huis. Dan is hij er gewoon nog niet aan toe.

weet niet hoe het bij jou is? Mss moet je werken oid dan is het natuurlijk wel een probleem in dit geval, maar anders zou ik gewoon nog even wachten met de PSZ

Nogmaals liefs Agnes

AgnesReinds-Bosch

hier precies hetzelfde probleem!!! drama ineens bij kinderdagverblijf afscheid,gilt heel de tent bij mekaar,en savonds kan ik ook echt niet haar kamer verlaten, want het is een drama, en laten gaan heb ook geen zin(ookal geprobeerd,) maar het eindigd in zo overstuur zijn, dat ze in een hevige driftbui terrecht komt, en inmiddels zijn we uren verder…

word er doodmoe van, en kind heb altijd prima geslapen…
ik denk dat echt de verlatingsangst toeslaat…want ja eerst wast doeg bij het kdv, en ze bekeek ons nie meer, nooit geen problemen,met slapen ook nie…

zo gaat het al 3 weken, …ik denk en hoop dat het een fase is en dat hij snel overgaat…want het is uitputtend…ik leg haar nu op bed en blijf een beetje bij haar zitten, geen oogcontact, geen geklets…gewoon zitten (word je ook doodmoe van ) elke keer wat dichter na de deur…en dan als ze slaapt ga ik naar beneden…
snachts ist hier ook drama, al een paar weken, waardoor het allemaal niet gezelliger werd,… we waren een beetje aan het eind van ons latijn, eerlijk gezegt, we hebben nu besloten om de boek gezellig en vooral in alle rust te houden, haar snachts 1 keer proberen terug te leggen en anders slaapt ze tussen ons in …
ja ben er op tegen maar het is OF alle 3 nachten nie slapen en heel het huis op stelte, of zo… dus we hebben er voor gekozen het ff zo aan te pakken…

en wachten de fase maar uit !!

Pippy is geboren 17.07.2009