Pesten (VERVOLG)

Een meisje bij mij uit de buurt wordt gepest.
Ze is 12 en wordt door leeftijdsgenootjes flink gepest. 1 meisje is echt de aanstichtster en ik weet dus hoe ze eruit ziet en hoe ze heet. Ik zie het vanuit het balkon regelmatig gebeuren. ze woont hier ook in de straat. Ik heb gisteren gezien dat de moeder van dat meisje met die meiden gepraat heeft en ze hadden een “afspraak” gemaakt dat het op zou houden. Gisterenavond stond ze hier dus weer met 6 meisjes en 3 jongens. Het gepeste meisje was dan wel binnen, maar dan gingen ze heel stiekem bukkent onder hun raam staan en dat ze dan konden aankloppen en wegrennen. Ik hoorde ze ook zeggen dat als ze haar zagen ze haar flink in elkaar zouden trappen.
Ik vind het nu dus echt VEELSTE ver gaan. Ik kan moeilijk zelf wat doen want het is een manipulatief meisje, en ik wil niet riskeren dat ze naar haar ouders gaat en zegt dat ik iets gedaan heb wat ik niet gedaan heb. Nu zit ik dus te denken om naar de ouders van het gepeste meisje te gaan, maar goed zij weten er natuurlijk al van.
Ik vind persoonlijk dat ze de politie hier bij moeten halen, heti s namelijk volgens het gepeste meisje al anderhalf jaar aan de gang. ze hebben haar ook ooit met stokken geslagen. echt te triest voor woorden. Ik heb bewondering voor haar dat ze nog gewoon buiten gaat spelen. Als die pesters komen loopt ze rustig naar binnen ipv te rennen. Dat is opzich ook nog wel knap maar ik wil niet dat ze zich weg laat pesten, en geestelijke mishandeling maakt zoveel kapot… ik vind het echt heel erg. De politie neemt dit gedrag tegenwoordig heel hoog op.
ik twijfel nu dus of ik dit met die ouders moet bespreken. Het schijnt dat ze wel is met 1 van die ouders hebben gepraat (van de aanstichtster) maar die moeder schijnt gezegt te hebben dat ze dr dochter "niet aan kan"
tja dit is geen excuus in mijn ogen… wat zouden jullie doen?
ik denk dat ik flip als ik onder ben en ik het zie. Omdat het me zo hoog zit.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 09 Jun 2010 16:31:13

Ik zou inderdaad met de moeder van het gepeste meisje gaan praten en dan desnoods met z’n tweeën naar de moeder van de pester.
Ik vind dit wel heel erg ver gaan. Het meisje wat gepest word zal hier haar hele leven last van kunnen houden. Ik vind wel dat het aan de ouders is om naar de politie te gaan, dat meisje wordt gewoon bedreigt en dat kan echt niet.
Je weet ook niet of die ouders van dat meisje wel echt alles weten het kan ook best zijn dat ze het lang niet allemaal aan haar ouders verteld, ik denk namelijk zelf dat ze dan allang stappen hadden ondernomen er is volgens mij geen moeder die haar kind laat slaan met stokken.
Ik vind het wel heel erg dat dit gebeurt. Kinderen worden echt al aggresief dat is toch niet normaal.

Groetjes

nee gelijk heb je, ik voel me er ook heel erg rot over, terwijl ik r niet eens zo goed ken. maar ik weet wat het met je kan doen. Niet dat ik het heb meegemaakt maar een vroeger vriendinnetje van me wel. Wat er uiteindelijk met haar is gebeurd…dat wil je gewoon niet weten. het is zo erg! juist om die rede voel ik me op de 1 of andere manier verantwoordelijk ofzo.
het is een schat van een meid, ze speelt graag met rico met de bal enzo.
ze komt zelf hier niet vandaan, ze praat met een dialect en ik denk dat dat een aanleiding is geweest om haar als mikpunt van de pesterijen te maken.

Die moeder is wel met de moeder van dat ene meisje gaan praten maar het haalt niks uit, daarom vind ik dat ze gewoon nog 1 waarschuwing moeten geven, dat als het niet stopt ze naar de politie gaan.
en ik twijfel geen moment om te getuigen als die ouders niet meewerken

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Dat vind ik ook ze zijn nu ook wel genoeg gewaarschuwd. Laat gewoon weten aan die ouders dat je inderdaad zal getuigen en achter hun staat, maar kijk wel uit dat jij niet straks degene bent die alle schuld naar zich toe geschoven krijgt.

Ik ben benieuwd wat die ouders ervan zeggen.

ik denk dat er genoeg getuigen zijn die ons verhaal kunnen beamen…
maar waar ik meer over inzit.
DOET de politie wel iets tegen pesten van een minderjarige DOOR een minderjarige… dat is waar ik mee tegen aan sta te hikken

wat je zou kunnen doen is eerst informatie bij de politie kunnen vragen wat kunnen ze doen met dit soort zaken.dan kan je met deze info naar de moeder van het slachtoffertje gaan.
misschien dat de stap om echt iets te ondernemen kleiner word en straks minder kans hebt op wraakacties als er niks aan gedaan word en wel bekend word dat er naar de politie is gegaan.

ik zou er ook niet tegen kunnen als ik zoiets moet aanzien zeker niet asl het al zolang gaande is.

suc6

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

oke… maar ik snap alleen je 1 a laatste opmerking niet helemaal. bedoel je nou dat als er niks wordt gedaan maar gelijk naar de polite wordt gestapt dat de kans op wraakactie toeneemt? beetje moeite met begrijpend lezen vandaag

ik denk dat als er bekend word dat er naar de politie is gegaan maar er duidelijk word dat de politie toch niks doet dat het dan van kwaad naar erger word

het zou kunnen kinderen zijn hard en als ze zien dat ze vrijspel hebben worden ze alleen maar harder vandaar dat ik zelf eerst wat info zou vragen wat ze er aan kunnen doen na een aangifte.

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

oke ja op die manier… idd want als het toch niks uit zal halen… kun je moeilijk dat op het spel gaan zetten.
ik zal het er eens met die ouders over hebben… kijken wat zij vinden

Als ze aangifte zouden doen van bedreiging/mishandeling en de politie maakt proces-verbaal op, dan wordt dat naar de Raad voor de Kinderbescherming gestuurd voor onderzoek. Dan worden de verdachten en de verzorgers uitgenodigd voor een gesprek te praten over waarvan ze verdacht worden en over de omstandigheden van de jongeren (thuis, school, vrije tijd, middelengebruik, etc.). De Raad zal dan een strafadvies geven en evt. noodzakelijke hulpverlening inschakelen.

Dus bij minderjarige verdachten kan de politie zeker iets, als er maar aangifte ligt.

Heftig voor dat meisje, top dat je je ermee ‘bemoeit’!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

het schijnt dat die ouders er laatst gewoon bij stonden toen die kinderen aan het etteren waren en dat ze er ook niks van gezegt hadden!
dus blijkbaar boeit het die ouders niet.
maar het is dus een heel groepje he. maar duidelijk wel 1 ergste.
jeetje als het die ouders niet eens boeit dat hun kinderen een meisjes leven zuur maken… wat is dan nog wijsheid?!
het is geen prettig volk hoorde ik… dus ik weet niet of die ouders van dat meisje het wel aandurven

Eigenlijk zou de aanstichster maar eens goed te grazen genomen moeten worden, maar ja das kwaad met kwaad bestrijden. Ik zou inderdaad eens informeren wat de politie kan doen in zo’n geval en dan pas aangifte doen. Oh enne Inge wat je zegt getuigen genoeg maar reken er niet op dat iedereen zich geroepen voelt om ook te getuigen he.

Groetjes,

Michèle

Oh wat vreselijk dat zulke dingen zovaak gebeuren!! Wat erg voor dat meisje…
Je leven wordt gewoon kapot gemaakt zo. Ik kan hier heel erg kwaad om worden.

Met name omdat ik zelf ook gepest ben en niks terug durfde te doen. Heb me zelfs 1 keer met bossebollen (moorkoppen) laten ondersmeren, daarna moest ik daar alles zelf op gaan ruimen (vegen etc) ik deed het nog ook!!

Als mijn kind gepest zou worden (wat ik zo erg hoop dat dit nooit gebeurd) dan zou ik het heel erg op prijs stellen als ik weet dat er mensen uit mijn omgeving mij ondersteuning/ begeleiding willen bieden. Als is het maar dat ik weet dat ik juist handel… en dat ik getuige heb die mij bijstaan in geval van nood!

Lilypie In verwachting Ticker

Nou het is er vandaag niet van gekomen.
was net ook weer een vechtpartij voor de flat. 10 marokaanse jongens en meisjes tegen 1 nederlandse jongen.
het is toch niet te geloven!
ouders kwamen erbij en het ging gewoon door en door. Rico naar binnen gebracht en papa is terug gegaan om eventueel te helpen en te bellen.
wat een gedoe hier. het wordt echt met de week erger hier!

Hoi,

Heb je al met de ouders van het meisje gepraat?

Groetjes

ohja haha toevallig vandaag.
Ze ging uitzoeken hoe het zat met de politie enzo omdat ze schijnbaar niks konden doen. echt belachelijk, het kan dus goed zijn dat ze alsnog een echte aangifte neerleggen dan moeten ze er wel wat mee.
ik heb gezegt dat mochten die ouders niet thuis zijn en het gebeurd,d at het meisje bij mij mocht aanbellen.
dat ze in ieder geval niet alleen is als ze zich zo rot voelt, en ben ik erbij zal ik het zo goed mogelijk proberen "op te lossen"
neit dat dat zin heeft, maar op dat moment misschien wel

ik ben niet voor niets verhuisd,hihi,mierlo is heerlijk rustig.
maar zonder gekheid,ik zou naar de wijkagent stappen.die luistert vaak wel,en kan ook iets doen.ik weet zo niet hoe hij heet,maar daarvoor kun je bellen,om dat te vragen.
het zou ook kunnen dat haar moeder niet eens weet hoe erg het is,omdat ze het misschien niet durft te zeggen.ik zou zeker naar haar moeder gaan.als het nog verder uit de hand loopt,kun je jezelf niets verwijten.

de wijkagent kan ook buurtbemiddeling inschakelen,en ook de woningbouw(in het geval van huurhuizen) kan bemiddeling inschakelen.de woningbouw is namelijk verplicht om het woongenot te waarborgen,en kan het gezin van de pestkop uiteindelijk zelfs uit huis zetten,als het niet ophoudt.
ook mijn oudste werd op school getreiterd,door 4 anderen,die er steeds weer kinderen bijhaalden.zoiets is verwoestend voor een kind.

Wat goed van je!
Ik ben wel benieuwd of ze inderdaad nu echt aangifte gaan doen.
Jij hebt in elk geval je best gedaan. Het ligt dan nu bij de ouders, ik hoop echt dat het nu een keer stopt voor dat meisje.

Groetjes

@Cheyenna: ik wist helemaal neit dat je uit helmond weg was??
sinds wanneer dan?
enne bedankt ik zal deze info aan de desbetreffende ouder doorgeven (van het gepeste meisje)

@M-Suzanne: ja zo denk ik er ook over
en wat ik al zei ik ben er voor het meisje als die ouders niet in de buurt zijn.
het arme meisje houdt het niet lang meer vol vrees ik…

@Mriek: ik heb je info naar de ouders doorgespeeld ze waren blij dat te horen! dus hartstikke bedankt voor je info