Partner goudvisje in auto-ongeluk

Zover ik weet zouden jullie al recht hebben op wondzorg( is soort wijkverpleging van de thuiszorg ) voor de wond te behandelen. Daarbij zou ik niet te thuiszorg bellen maar de gemeente om een indicatie te krijgen. Althans dat is hier zo, indicaties voor thuiszorg gaan via de gemeente. Mocht men er van welke kant moeilijk over doen dan zou ik de behandelend arts vragen of dit te regelen is of via je huisarts ( misschien zowiezo beter om het in eerste instantie al via een arts gedaan te krijgen ) Als deze aangeeft dat het nodig is, zou dat al voldoende moeten zijn. Onwijs veel sterkte meissie.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik had van de thuiszorg organisatie het tel nr van de gemeente gekregen die een indicatie moet stellen. Die konden me ook niet helpen zeiden ze omdat ik dus helemaal gezond ben. Ik bel vanmiddag sowieso die vrouw bij de dokter die onze situatie doet. De wond verzorgen vind ik niet zo erg hoor, dat lukt prima.
Ik voel me gelukkig al stukken beter dan maandag. Ik heb een beetje een nieuw ritme gevonden en het lukt me nu allemaal prima. Het is alleen vermoeiend en eind van de dag ben ik kapot. Ga dus ook zodra Amy op bed ligt zelf er ook in.
Slachtofferhulp heeft ons gister gebeld en komt na de kerst bij ons langs. Ze zouden dan ook kijken wat ze verder voor ons kunnen betekenen.
Ik ben allang blij dat onze meiden er verder weinig van mee krijgen en lekker in hun eigen ritme blijven.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Volgens mij is het probleem met het toe kennen van Thuiszorg dat het in elke gemeente zo verschillend is. Wij hebben buren die ver in de 70 zijn, zij kregen na lange tijd wachten een indicatie en wederom na weken wachten hulp. Omdat ze blijkbaar aardig wat inkomsten hebben per maand (???) moeten ze 80 euro per keer dat de hulp komt, bij betalen, dit voor 3 uurtjes werken !!! Ik heb de rekening gezien, echt een enorm bedrag. Je zou voor dat geld beter een particuliere hulp kunnen inschakelen !!! Ze zullen wel een AOW krijgen en pensioen maar dan nog … kan dit toch nooit zo vreselijk hoog zijn dat ze de zorg zelf moeten betalen ??

@esther, kan het zijn dat ze dit zelf nog bij de zorgverzekeraar moeten declareren? En anders, voor hetzelfde geld hebben ze een behoorlijke bankrekening, door het werk wat ze deden voor hun pensioen, en misschien daardoor ook een hogere pensioen dan ieder ander?
80 eur per maand is 20 euro per week, voor 3 uur, je kunt er zelf geen schoonmaakster van in huren, maar goedkoop is het niet. Menig persoon die van een pensioen en aow moeten rondkomen, kan dit bedrag niet missen.

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik heb begrepen dat ze dit zelf moeten betalen … het was 320 euro per maand voor 1x in de week hulp van 3 uur per keer. En dan doen ze nog echt niet alles.

Mevrouw heeft vroeger bij de bank gewerkt dus zij zal wel een goed pensioen hebben. Tenslotte wonen ze ook nog steeds in een koophuis wat toendertijd in 1995 rond de 225.000 lag qua prijs. Haar man heeft bij de post gewerkt … de oudere generatie met een goede job toen heeft het niet slecht gehad vergeleken met ons nu. Maar idd de verschillen zijn groot geloof ik. Heel veel oudere mensen hebben maar een mager AOW-tje.

zoveel per week? als ze alleen het huishouden doen zou ik zeggen dumpen die handel!! Een schoonmaaksetr is verdorie 12,5 per uur!! Die is drie keer zo goedkoop als de thuiszorg , terwijl als het alleen om schoonmaak week gaat, de schoonmaakste veel goedkoper is en dus bij wijze van 2 keer in de week 3 uur kan komen!!!

liefs woezel

Het leven dat we elke dag leven,
Is toch niet zo vanzelfsprekend.
Soms ineens voor heel even,
Sta je voor de vraag dood of levend.
Een lange weg, een lange dag,
Wachten, pijn en verdriet.
Snel verdwenen was mijn lach,
En terug is hij nog steeds niet.
Zeker weten, het is een wonder,
Dat we hier zo zijn uitgekomen.
Gelukkig want ik kan niet zonder,
De grootste liefde van mijn dromen.
Een lange weg hebben we nog te gaan,
Gelukkig niet helemaal alleen.
Met de mensen van wie we houden,
Komen we hier wel weer doorheen.

Uhhhm dat is het m net. Een thuiszorg hulp doet meer dan schoonmaken en daar willen veel mensen zich nog wel eens in vergissen. En zeker in het geval van goudvisje lijkt me juist een thuiszorg hulp wel op z’n plaats omdat het meer omvat dan alleen schoonmaken. Dit maakt ook voor een deel het prijsverschil, plus dat er bv ook vervanging is als de hulp ziek is met vakantie en weet ik wat.

O en ik vind het een beetje raar verhaal, zover ik weet kost 1 uur hulp ongeveer 23 euro per uur bij onze organisatie. Omdat de organisaties zo moeten concurreren zal hier niet heel erg veel verschil in zitten denk ik. Dus als jij 80 euro moet betalen voor 3 uur, betaal je dus gewoon helemaal zelf ongeveer of in elk geval bijna helemaal zelf. Dan moet je wel een heel heel hoog inkomen hebben. En in dat geval neem ik dan aan dat je dat ook missen kan.

O en jij bent helemaal gezond ? Een verklaring van je huisarts dat het domweg te veel is voor jou alleen nu allemaal zou dus wellicht genoeg zijn ? Praat eens even met je huisarts meissie, al is het maar tijdelijke hulp omdat het nu allemaal erg hectisch is. Je kan dit even, totdat je een dezer dagen inklapt.

@asje, dat weet ik dat de thuiszorg in sommige gevallen meer doet, heb er zelf gewerkt namelijk als bij baan naast mijn studie, maar er zaten ook zat huizen bij waarbij het echt alleen om schoonmaken ging, en als je dan 80 euro per week moet betalen, dan kun je wel net zo goed een schoonmaakster zelf inhuren.

liefs woezel

Ik vind dat ze hier bitter weinig doen! Voor dat geld wil ik ook wel komen Ik heb begrepen dat de dames ook niet alles mogen doen en echt de standaard dingen zoals ramen lappen, stofzuigen en oppervlakkig schoonmaken/stoffen. En als je dan ziet hoe beiden slecht ter been zijn? Ik denk dat ze best een goed inkomen hebben maar weet wel dat onze buurvrouw het veel te duur vind. Zover ik weet is er maar een thuiszorg organisatie hier in dit deel van het Zeeuwse.

Gewijzigd door - esther2107 op 24 Dec 2011 12:46:35

Dat zit per regio ander. Ook alle gemeentes indiceren anders, dat merk ik hier ook wel. Het ligt aan de indicatie wat ik wel en niet mag. Heb ik 1,5 uur dan is het meestal voor zwaar werk zoals stofzuigen, ramen ed. Een stofdoekje moeten ze dan zelf kunnen behalve bovenop hogere kasten bv. Ik heb onlangs verschillende vrijwillige cursussen gevolgd via mijn organisatie. Depressie, rouwverwerking en oncologie. Diabetes en copd had ik al gedaan. Die doe ik niet omdat ik alleen maar poets. Natuurlijk ligt er bij mijn werk wel de nadruk op ja, maar veelal ben ik er ook voor andere dingen. En ook genoeg clienten hebben daar wat aan. Dat maakt het verschil oa met bv alfa of een particuliere poetshulp. Maar hoe graag ik soms meer zou willen kunnen doen binnen de 1,5 uur het is de gemeente en daarmee dus onze regering die bepaalt hoeveel uren je krijgt en niet ik of mijn organisatie. Op sommige plekjes heb je ook met 3 uur niet genoeg maar daar kan ik niks aan doen, ik kan wel vragen of ze zelf meer uren kunnen aanvragen, of als ze dit zelf niet kunnen, zelf meer uren aanvragen in overleg met clienten.

@Hanna, meis wat een super mooi gedichtje! Zo uit het hart he schat. Dikke knuffel.
liefs,
Wendy

Heel mooi gedichtje inderdaad!! Las hem op je hyves en kreeg er kippenvel van.
Ik hoop dat jullie ondanks alles toch een gezellige kerst hebben

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Vandaag weer voor controle in het ziekenhuis geweest en nu hebben ze alle hechtingen er uit gehaald. Een hele opluchting voor Stèfan.
Hij moet nog wel 4 week met zijn been omhoog blijven zitten.
Dat word Januari in ieder geval nog rustig aan doen.
Onze meiden zijn gister lekker bij mijn ouders gebleven en komen donderdag pas weer thuis. Had ik vandaag mooi even tijd om het hele huis te stofzuigen, was echt nodig! En voor de rest even gezellig samen spelletjes doen en film kijken. We genieten echt even weer volop van elkaar. Mis de meiden wel, maar voor onze relatie is dit echt even supergoed.

Oh wat fijn meissie dat ik weer een positiever bericht van je lees! Geniet er samen even van, tank bij, praat bij, praat uit en kom weer dichter bij elkaar.

Groetekes, Sje

Wat fijn dat jullie zo lekker genieten van elkaar. Kan me goed voorstellen dat je je meisjes mist, maar dit is idd ook even lekker gezien de situatie.

Groetjes,
Sandra

Fijn om te horen! Groetjes Esther