Hoi Kartouche,
Toen ik mijn eerste kind kreeg, werd mijn vriend ineens heel erg afstandelijk. Hij deed afstand van ons alle twee. Ik zei in het begin er niks over, wilde even aankijken hoe het zich zou ontwikkelen, maar op een gegeven moment moest ik hem erop aanspreken, want het ging namelijk niet goed, en ja hoor, hij zat mij de hele tijd tegen te spreken, van het is niet waar, je liegt etc.
Na een serieus gesprek, kwam ik erachter dat het allemaal nieuw voor hem was, en hij tijd nodig heeft om te wennen aan het idee dat wij nu een baby in huis hebben. (niet dat hij echt veel is veranderd …) want nu hebben wij er twee, maar hij laat nu zien dat hij kan helpen!
Even naar jou nu…
Misschien is het beter in plaats van hem erop aan te spreken je hem zou kunnen vragen, of hem iets dwars zit. Zo ja, wat zit hem dwars. Ik vind het heel belangrijk dat je open kunt zijn in een relatie, dus alles wat je dwars zit het tegen je partner te vertellen…
Vraag hem hoe hij het maakt op dit moment. Ik weet niet of dit jullie eerste kind is. Want meestal is het zo met vaders, dat als er een pasgeboren baby in huis is, zij dan ineens afstand nemen. Ik wil niet zeggen dat dit met iedereen gebeurt.
Maar goed, ik hoop dat je hier iets aan hebt… en ik hoop dat je er snel achter komt wat hem dwars zit. Ik wens je heel veel succes toe! ![]()
![]()
Groetjes,
Gewijzigd door - Babyface op 13 Jun 2009 13:38:24
Gewijzigd door - Babyface op 13 Jun 2009 13:39:26