Parfum vraagje: insolence guerlain echt of nepper?

hey meiden

hoop dat iemand van jullie verstand heeft van een neppe of echte parfum.

Ik had voor 25 euro een flesje insolence guerlain paris gekocht, die in de winkel rond de 100 euro zou zijn.
ik heb 100 ml en het is een paars flesje+ paarse dop.
ik had al het idee dat ik de geur niet lang rook, maar mijn vriend zei dat ie het opzich nog wel kon ruiken.
toch had ik mijn twijfels
Nu zei mijn broer van: kijk is aan de onderkant van dat flesje
dus ik keek, zag ik dat de "verf’ van het flesje een beetje beschadigd was en dat er ipv paars dus geen kleur meer was, transparant dus.
hij zei dat hij dacht dat dat een neppe was. omdat het anders gekleurd glas zou zijn en niet dat het glas “geverft” was.
ik hoop dat iemand een antwoord weet, want ik heb die namelijk van een “vriend” gekocht en hij zei dat het echt was.
weet dus niet of ik hem nog kan vertrouwen hierin.

misschien een raar vraagje maar waar heeft die vriend het vandaan dat het zo onwijs onder de normale winkelprijs ligt?
als het echt is lijkt het mij niet kunnen tenzij hij het uit een fallisiment heeft anders zou ik er vanuit gaan dat het niet de echte is

groetjes

Schat ga er maar vanuit dat het niet echt is. Tenzij het van de vrachtwagen gevallen is, maar dat lijkt me nie als de verf er niet op blijft zitten.

Groetjes,

Michèle

wij hebben het van iemand gekocht, en diegene heeft het weer van iemand gekocht die beweerd dat het van de “vrachtwagen gevallen is”

eigenlijk moet ik mijn vraag specifieker stellen:

Is het normaal dat bij ECHTE parfum(flesjes) de “verf” eraf gaat (onderkant alleen) verder lijkt het precies hetzelfde als de orginele hoor.
of horen echte parfumflesjes van kleur glas te zijn? dus niet de kleur verf maar de kleur van het glas…dat dat zo verwerkt is ofzo

Mijn ervaring is met de meeste parfums dat het van gekleurd glas is en niet geverfd.

Groetjes,

Michèle

ga er maar vanuit dat 1 het is nep 2 het is op een niet legaal manier verkregen beide niet wenselijk lijkt me

groetjes

Meid, ik denk ook dat je een neppie te pakken hebt. De geurtjes van Guerlain zijn erg duur, inderdaad 80-100 euro en die flesjes zijn helemaal gekleurd. Dat de geur niet lang bleef, zegt niet alles, aangezien je je eigen luchtje vaak al snel niet meer ruikt. Jammer he! Het zit 'm denk ik meer in de prijs en de verf die schilftert. Echte dure geurtjes koop je ook echt in een parfumerie. Iets goedkopere, maar wel echte, hebben ze ook bij ETOS. Maar die echt exclusieve, daar moet je voor in de buidel tasten. Maar als 'ie lekker ruikt, ach…dan merkt verder toch niemand dat het een nepperd is? Maar wel raar dat die vriend beweert dat 'ie echt is en zo! Van de vrachtwagen gevallen…haha, dat vind ik altijd wel weer een grappige uitdrukking!

Groetjes Rainbow, trotse mama

tja ik weet niet, het is niet dat ik er niet blij mee ben, maar andere kant, hou niet zo van dat oplichterige gedoe.
voel me wel beetje belazerd ofzo.

@Mama van 3 jongens: ik weet niet van wie hij het heeft, maar ik ga ervan uit dat hij zelf ook niet wist dat het nep was, en dat het een “vrienden dienst” was ofzo. Ik baal er wel heel erg van. ik bedoel hij ruikt lekker enzo en ik ben daar wel blij mee, maar gewoon dat als de verkoper er niet eerlijk is aangekomen en ik erop aangekeken wordt naja, is niet echt tof ofzo. en dat van de vrachtwagen gevallen is ook maar een opmerking.
het kan goed zijn dat het gewoon een namaak flesje is, (net als wat rainbow zegt dat wat ze bij de etos verkopen ofzo weet ik veel)
en dat ik gewoon ontzettend “genaait” ben in de prijs. sorry weet er geen ander woord voor…
misschien had ik dat flesje bij de etos of wherever… wel kunnen kopen voor 10 euro, weten wij veel:S

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Nov 2009 21:27:13

oeps dan heb de vrachtwagen te serieus genomen hahaha exuses

ruikt goed das het belangrijkste het flesje is niet belangrijk gooi je straks toch weer weg als die leeg is.

ik wilde jou absoluut niet aanvallen hoor heb het gewoon verkeerd begrepen dat van de vrachtwagen foutje

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 21 Nov 2009 21:33:45

ik wilde nog even toelichten waarom ik dat verkeerd heb begrepen
ik heb ooit eens een mobieltje via internet gekocht na een maand of wat gebruikt te hebben stond er ineens een agent voor mijn deur met de mededeling dat ik al een tijdje met een gestolen telefoon belde nou schrok me dood natuurlijk ik wist van niks gelukkig kon ik dat bewijzen en is alles weer goed afgelopen maar ja de schrik zat er wel goed in dus koop ik nooit meer elektronische dingen ergens anders dan de winkel nu gaat het hier om een parfumetje dus is heel wat anders maar zat me effe niet lekker dat jij je aangevallen door mij voelde want dat was zo niet mijn bedoeling

groetjes

geeft niet, maar heb van iemand anders de opmerking gekregen omdat ik het gekocht heb en beter moest weten dat net zo goed een vorm van diefstal blijft.
ik voel me daar nou gewoon vet ***!! om
zo ben ik niet en zo wil ik niet zijn… hoe krijg ik diegene dat aan haar verstand gebracht pff

wettelijk heet dat geloof ik heling althans daar werd ik toen van verdacht maar goed zeg een parfummetje…
je koopt iets met goed vertrouwen maar helaas is dat niet altijd terecht en ja daar word je dan voor op aan gekeken want je had dat moeten weten als je voor zo´n klein prijsje een duur artikel kan krijgen
normale mensen zoals jij en ik (ik nu niet meer dat vertrouwen is weg) denken daar toch niet bij na die zijn allang blij met een koopje zeker in deze crisis tijden haha

groetjes

ja maar degene die dat aan mij verkocht heeft doet dan toch aan heling? ik toch niet als ik dat niet wist?
en wat moet ik dan nu doen,
wat is er met jou gebeurd dan? (ivm wat je schreef)

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Nov 2009 22:14:53

je hoeft niks te doen het gaat toch maar om een klein bedrag en het is toch helemaal niet zeker dat het zo is kijk als jij er 100% zeker van zou zijn dat die verkoper het oneerllijk heeft verkregen en onder valse voorwenselen verkocht heeft zou ik daar een melding van maken maar je weet het niet dus zou ik het gewoon zo laten.
kijk bij mij was het dus traceerbaar door het gsm nummer ofzo maar ik wist ook van niks dus heb er ook niks voor gekregen (boete ofzo) behalve een waarschuwing
ja en dat ik nu mijn vertrouwen in de mens wat kwijt ben geraakt maar ja gelukkig kon ik ook bewijzen van wie ik het gekocht had en via welke site en die persoon bleek vaker gestolen goederen via die site te verkopen en die heeft dan wel een celstraf gekregen

lekker genieten van je geurtje

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 21 Nov 2009 22:21:15

iemand loopt mij nu op te fokken dat ik nou een groot probleem kan gaan krijgen.
is dat onzin?
ja sorry hoor ik trap ook overal in en het gaat maar om een klein bedrag.
maar heb hier echt geen verstand van en ben een beetje misselijk geloof ik, als ik tenminste die persoon moet geloven. zal wel weer niet.

nee hoor diegene hoef je niet te geloven laat je zelf niet zo gek maken haha
ten eerste ben je niet traceerbaar er zit geen gsm nummer op toch hahaha ten tweede jij hebt niks te verbergen je hebt het op goed vertrouwen gekocht punt hooguit als er iemand aan je deur komt (wat niet gebeurd tenzij de site word gecheckt door een stel agenten hahaha) en krijg je een waarschuwing en advies om op deze manier niets te kopen maar nogmaals het is toch helemaal niet zeker dat dit allemaal het geval is zo was het helaas bij bij gelopen maar dat was een telefoon en die kan dus schijnbaar gecheckt worden als die als gestolen word opgegeven en zo doende kwamen ze bij mij omdat ik hem gebruikte (ja wist ik veel)

dus je kan gewoon lekker gaan slapen zonder te stressen en laat je niet zo opfokken haha
had ik nou maar nooit op dit topic gereageerd

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 21 Nov 2009 22:36:32

ohnee juist door watjij zei zit ik minder in de stress.
het punt is dat ik de vraag ook had neergelegd bij een forum over parfum.
daar kreeg ik die reactie dus, en die mag mij nu niet zo graag hahaha. whoops
en aangezien ik daar geen normaal antwoord kreeg dacht ik, ik vraag het aan mijn digi vriendjes
en nee ik weet het niet 100% zeker, ga het wel uitzoeken. waarom weet ik eigenlijk ook niet, heb er ook weinig zin in maar toch. just in case…
Jij zal je ook wel rot geschrokken zijn toen.
en ze kwamen gewoon bij jou aan de deur van: mogen wij binnenkomen?
jij dacht: wat heb ik nou???
nouja ook ik heb nu zoiets van: vertrouwen is ver te zoeken bij de mens.
begrijp je wel. en dat terwijl het bij jou nog veel erger is

nou zo ging het niet helemaal die dag vergeet ik nooit meer 6.00 sochtens werd ik uit mijn bed gebeld ik was de trap nog niet af en ze stonden op de deur te bonken ik kreeg zowat een hartverzakking dus mijn man rende naar beneden en ging tekeer ja wat verwacht je op zo´n tijdstip ze stonden op het punt om me te arretseren dus ik weiger mijn medewerking ik heb niks gedaan dus wat wil je en toen kwam het verhaal dus van de telefoon ik gelijk de pc aangezet hier zijn de gegevens waar ik dat ding vandaan heb goed mevr we gaan het uitzoeken u mag de stad niet verlaten na drie dagen kreeg ik bericht dat ze perdoon in kwestie hadden gepakt en dat bleek dat hij meerdere goederen via dezelfde site had verkocht eind goed al goed maar geen exuses voor het tekeer gaan aan mijn deur daar kon ik naar fluiten.
maar weet je misschien is dit bij jou heel anders het kan ook heel goed van de markt af komen daar worden ook vaak nep parfummetjes verkocht voor een klein prijsje meestal zijn de vermengd met water.
maar ja zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten ik koop nog steeds wel spullen via internet hoor meestal speelgoed ofzo maar dingen die normaal heel duur zijn laat ik links liggen hoe graag ik het zou willen hebben ik neem geen risico´s meer hihi hoewel dit al jaren geleden is hoor.

groetjes

pfoe ja dan zul je wel heel erg geschrokken zijn, haha kan me dat wel voorstellen.
maar ging dat over speelgoed dan?
echt belachelijk dat justitie zo moeilijk doet over dit soort dingen,
mensen kunnen net zo goed de dupe worden.
goedkoop bleek duurkoop te zijn, als je daar geen verstand van hebt, worden veel mensen onschuldig de dupe, ik vind dat ze achter de echte daders aan moeten en geen onschuldige mensen lastig vallen met die crap

nee niet over speelgoed over dat mobieltje ik koop nu nog wel online maar alleen speelgoed hihi ach ja op dat moment zien ze jou als dader tot dat het tegendeel bewezen is het is af en toe de omgekeerde wereld hihi

groetjes