Ik heb het er al even over gehad met Sandra, maar Mervin heeft gister defenitief de knoop doorgehakt en is per direct gestopt met voetballen. Morgen gaan we er nog 1 keer heen om het aan het hele team te vertellen maar spelen zal hij niet meer doen.
Hij heeft 18 jaar gevoetbalt terwijl hij dit niet meer mocht. Toen hij 12 was scheurde 2 dagen voor een selectiewedstrijd zijn enkelbanden finaal af en die waren onherstelbaar beschadigd. Nooit meer voetballen was de diagnose, maar het bloed kroop waar het niet gaan kon en op zijn 18e is ie toch weer gaan spelen. Eerst selectie en later laagste klassen omdat ie dat leuker vond. Eigen team opgericht en 2 jaar terug bijna kampioen.
Maar vorig jaar werd hij al blessure gevoelig en dit jaar hadden ze meteen 3 keer een harde tegenstander. Met de noppen in zijn boven-, onderbeen en voet kwam hij het veld af en zijn enkel bleef pijn doen. De diagnose was snel gesteld. Zijn kraakbeen is aan het loslaten en slijt harder dan normaal. En gezien hij hier zijn brood niet mee verdient en hij ook nog leuke dingen met Morgan wil doen en in de toekomst met een eventuele tweede ook heeft ie besloten om per direct te stoppen.
Ik weet hoeveel pijn hem dit doet en mij ook wel een beetje want in die drie jaar ga je best van die jongens houden ook al zijn ze soms best vervelend, aan de andere kant ben ik ook best blij dat we nu echt 1 dag samen hebben want Mer werkt in het weekend op zaterdag altijd. Dus het is een beetje dubbel, maar ik weet dat het morgen best een beladen dag is. En denk dat ik ook nog wel een traantje zal laten. Snel langs gaan zullen we toch niet doen want het zit helemaal in delft zuid en zeker met rot weer is dat best een mijl op zeven. Dus er wordt zeker voor Mervin echt een hoofdstuk afgesloten.
Groetjes,
Michèle