Papfles wanneer en hoe?

Tja weer een topic over de papfles maar… ben er beetje onzeker over wanneer het de beste tijd is… vaak lees je dat mensen hem smorgens geven of savonds… Ik was van plan om hem smorgens te gaan geven… met een lepeltje :-0

maar waarom smorgens of juist savonds en niet tussendoor…

's Morgens voor een goede start van de dag, krijgen ze energie van. 's Avonds wordt soms gezegd vanwege het bodempje wat ze dan krijgen om de nacht goed door te komen, maar lijkt mij persoonlijk niets. Ik heb wel eens van mensen gehoord dat ze de papfles tussendoor gaven (tussen de middag ofzo), maar 's ochtends voelt voor mij het beste. Goed ontbijten is heel belangrijk toch?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Volgens mij kun je het beste voor het slapen doen als je wilt dat je baby vol zit als hij/zij slaapt en zo een lange ruk maakt.

's Morgens voor de aanvulling op de melk. Ik geef nog borstvoeding en geef onze dochter alleen pap 's morgens als ik denk dat ze niet voldoende aan mijn borstvoeding heeft gehad, ik kan dat aardig inschatten.

Wij hebben wel een tijdje 's avonds fles kuntsvoedingsmelk met rijstebloem gegeven zodat ze lekker vol zat voor het slapen maar nu ze warm eet met yoghurt toe en voor het slapen borstvoeding doen we dat niet meer.

Lilypie 6 - 18 Ticker

Wat ik nog wil zeggen: naast het feit dat ze door een papfles 's avonds met een behoorlijk volle maag gaan slapen en dat niet altijd prettig is, werkt het bij ons ook niet voor langer slapen. Hij wordt om precies dezelfde tijd wakker als zonder papfles. Dus tja…waar doe je het dan voor hè? Dan geef ik 'm liever 's ochtends.

Groetjes!

ja wilde dat toch ook maar gaan doen… en hoorde dat je dan ook gelijk kan waarnemen hoe ze erop reageren vooral de eerste keren… dus dat gaan we gewoon smorgens doen! enne… hoe doen jullie het? voor gemak in fles of … met lepel? wat zijn hier de nadelen en voordelen van?

Hier met een flesje. Wij zijn geen ochtendmensen dus met een lepeltje heb ik 's ochtends gewoon ook geen zin in (ben ik heel eerlijk in) en een fles gaat dan een stuk makkelijker. Daarbij krijgt Erik z’n fruit en groente ook al met een lepeltje, dus er wordt al volop gewerkt aan de mondmotoriek (goed voor het praten straks en dus voordeel van geven met een lepeltje). Ook heeft hij 's ochtends vaak zo’n honger dat ik me niet kan voorstellen dat hij dan het geduld heeft om het lekker van een lepeltje te eten.

Dus voordeel van lepel en nadeel van de fles: mondmotoriek en dus voor de spraak.
Voordeel van een fles en nadeel van de lepel: geen gejengel op de vroege, vroege morgen en lekker makkelijk…

Hier 's morgens en 's avonds nutrix door de melk. Daardoor en rustige nacht en een rustige dag. Anders is het niet te doen kwa eten voor morgan. Alleen ik vraag me nu af volgens mij zit we wel verschil tussen nutrix en een papfles. Want ik heb het wel over dat Morgan papflessen krijgt maar het is rijstebloem. Dat is toch niet hetzelfde???

Groetjes,

Michèle

michele zijn gewoon papflessen hoor

Hi,

wij geven hem ook 's ochtends. Na een lange nacht slapen heeft onze kleine meid lekkere trek en zo begint ze de dag goed. Wij gebruiken Banana van Biobim. Heb de andere ook geprobeerd maar die vond Ainoah helemaal niks. Zodra ze het dikkere voelde hoefde ze dr melk niet meer. De biobim pap wordt niet zo dik en dit drinkt ze achter elkaar op.

groetjes Stellina

Oke dan krijgt morgan dus 2 papflessen per dag

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik geef geen papflessen meer al zeker 3 weken want hij kreeg er een moeilijke stoelgang van en als ik hem smorens dat niet geef dan heeft hij ook meer zin in zijn fruithap rond half 10.

Groetjes Danielle

Moeilijke stoelgang van de Nutrix zeker? Want Bambix werkt er hier juist supergoed voor. Aaron is toch bijna zes maanden? Gewoon lekker al met de bambix beginnen joh, kan desnoods ook rond de middagfles toch?

Groetjes!

Hou Mriek,

Ons Aaronneke is gisteren alweer 6 maandjes geworden!!!
En toevallig heb ik vandaag het pak van pyamapapje ontbijt van Nestle opengemaakt en even zelf geproeft of het wel lekker is.
Smaakt goed hoor!
Moet ff kijken welke speen ik ervoor op moet zetten en M of een L?!?!?!?!
Ik heb er normaal een M opzitten maar dan moet ik wel de pap dunnen maken heb ik al wel gezien want ik had nu dikke pap in ene bordje!

Ben benieuwd wat hij ervan vind morgen!

Nee, dat andere spul geef ik niet meer voorlopig(rijstebloem), hij kreeg zo’n dikke poep ervan!

Ons Aaronneke heeft het langere slapen alweer aan de kant gezet!
Vandag 2x een half uur en 1x 40 minuten!
En ik was zo blij met die anderhalve uren!!!

Groetjes…Danielle

He,

Oke, ben benieuwd wat Aaron ervan vindt morgen!

Balen van die slaapjes. Hier precies hetzelfde. Hoe kan dat nou? We willen toch wel eens weten waar we nou aan toe zijn hè? Maken ze ons net lekker, stoppen ze er weer mee! Zucht. Nou ja, we blijven hopen!

Over spenen gesproken. Deze mamma had tegen Morgan gezegd doe maar lekker rustig aan met je fles hoor. Pappa had dat wel heel letterlijk genomen en er de level 2 speen opgezet in plaats van de papspeen. En Mamma vond het wel heel rustig en Morgan haar best maar doen… Met de papspeen ging het iets makkelijker…

Groetjes,

Michèle

Ja kan de papfles ook smiddags? ik wilde het vanmorgen doen maar meneer was zo driftig dat ik niet wist hoe gauw ik de ‘gewone’ fles klaar moest maken. Dacht zou het om uit te proberen geen optie zijn om het smiddags te doen? Meneer is smiddags ook onrustiger dan smorgens (dan slaapt hij van 10-13 uur) …

Kan dat? dat ik alles gewoon geef alleen de fles van begin middag daar de pap van maak… als dit goed gaat kan het altijd nog naar de ochtend. Het is trouwens ook een hele ren en vlieg hier smorgens dus kan hij het niet rustig op eten…

Ik sta elke dag om 5 uur op zodat Morgan in alle rust om 6 uur kan eten. Want dat vind ik wel van belang. Ze is al zo makkelijk afgeleid.

Groetjes,

Michèle

Tuurlijk heeft dat zijn belang … maar de rust van ouders net zo denk ik. Mijn zoontje heeft om 8 uur heerlijk een half uur de tijd om zijn flesje leeg te drinken (hij houdt hem tegenwoordig zelf vast!) lief! en heeft verder geen honger want wil dan pas om 13.00 uur /half 2 de volgende…

Oh ik waou dat ik die luxe had mini boy Maar ja helaas om 8 uur verwacht mijn baas dat ik toch echt binnen loop op kantoor. En in ht weekend komt ze om 7 uur al… Dus tja ook dan weinig uitslapen… hoewel ze meestal om 8 uur weer slapie wil doen kan ik ook nog even terug

Groetjes,

Michèle

Ja hoor mini-boy, gewoon 's middags doen zou ik zeggen.