Papfles wanneer en hoe?

ik gaf dit ook savond’s. Wat nutrix door haar flesje heen. Maar lieke vondt er niks aan met lepeltje en moest dan kokhalzen omdat het zo dik is. Wij hebben ook echt niet lang pap gegeven. Later ook geen bambix ze vondt dat zo smerig en nog trouwens!

groetjes Gytha

gaf je dan iets anders ipv pap? of gewoon alleen de flesvoeding verder niks?!

op de verpakking bambix staat 7 eetlepels mengen met de melk… Jullie hebben het vaak over 3 of 4 eetlepels…???

Hoi,

Nou ik heb vanmorgen voor de eerste keer Bambix willen geven…in de fles 3 eetlepels erin zodat hij niet dik was.
Ik dacht…even kijken of er iets uitkomt dus ik probeerder eerst zelf…nou NIKS kwam eruit!!!
Snel ene andere fles gepakt en het pak opvolgmelk opengetrokken en voor de eerste keer opvolgmelk gegegven.
Dus…vanaf vandaag naar opvolgmelk 2 overgestapt.
Die Bambix moet echt met een groeter speen gegeven worden dan met een M die we normaal hebben.

Groetjes, Danielle

Wij gebruiken een papspeen, werkt prima. En dan 210 + 7 en dan vier à vijf eetlepels bambix.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Lees even aandachtig mee hoor… want Manlief had het vandaag toevallig ook over pap. We hebben hier Friso granenpapje staan.

Wij zaten te denken om die om 11.00 te geven voordat hij zijn middagslaapje gaat doen. Smorgens geef ik liever bv (lekker makkelijk) en om 15.00 krijgt hij fv en om 19.00 bv. Tussendoor ook nog fruit/groente en een rijstwafeltje.

Volgens mij maakt het niet uit wanneer je pap wilt geven… je baby went er wel aan, of het nou om 06.00 is of om 18.00.

En hoe wordt het verder gedaan met brood?
Ik dacht dat je niet eens pap hoeft te geven als je ook brood geeft…??

Groetjes Evelien

als je 'smorgens pap geeft kunje tussen de middag gewoon brood geven
mijn zoon is nu 5 jaar oud en krijgt sinds kort ook weer pap

's morgens

hoe doen jullie de mengverhoudingen? die 7 eetlepels op pak kloppen die niet?

Mariek geef jij je zoontje dan een extra grote fles van 210? hier krijgt jurian nl altijd een fles vna 180 + 6 schepjes en ??? bambix (weet niet hoeveel ik moet doen)

Ik weet niet hoe het met Bambix is, want wij geven Nutrix. De fles is 180+6 en dan doen we 2,5 eetlepel rijstebloem erbij voor een papfles. 7 eetlepels is alleen als je er echt pap van wilt maken om met een lepel te geven.

Groetjes,
Sandra

Nee mini-boy, de eerste fles van Erik is 210 + 7. Altijd al geweest. De overige zijn 180 + 6. En dan inderdaad gewoon die 7 schepjes Nutrilon en dan de vier à vijf eetlepels bambix. Geef je een flesje van 180, dan zou ik even uitproberen. Met vier heb je denk ik een mooie papfles. Maar gewoon ff proberen!

Bedankt! Heb vanmiddag 7 schepjes gedaan en toen met de lepel geoefend. Maar daar moet je minstens een uur voor gaan zitten en daar heeft meneertje geen geduld voor. Denk dat ik dus ook de fles ga geven om hem het eerst te laten proeven… daarna overstappen naar de lepel!? Ach denk dat de fles alleen ook geen kwaad kan toch? (daar zal ons CB wel anders over denken )

Hij deed in ieder geval nu wel mondje open… (bij fruit en groente niet)…

Goed zo! Fijn dat 'ie nu wel z’n mondje opendeed, hij kan het dus wel…

Enne, straks gaat die groente en fruit ook goed mét lepeltje dus dan kan de pap best in een fles vind ik. Doen we hier tenminste wel…

Groetjes!