Papfles is nog geen succes

Mogge,

Julia heeft twee nachtjes nu een papfles gehad. Misschien verwachtte ik er te veel van, ik hoopte dat ze heeeeeeeerlijk zou doorslapen met zo’n dik buikje…En dat doet ze dus niet.

Gisteren kreeg ik door de bomvolle papbuik de flappen van de Pacco niet eens meer dicht! Ik dacht dat ze het dus wel even vol zou houden. Om 23.00 uur ging ze compleet verzadigd slapen, om om 00.30 uur alweer wakker te worden! Honger had ze zeker niet, want met de speen viel ze weer in slaap. Tegen 02.30 uur was het weer tijd voor een speen en uiteindelijk wilde ze om 03.45 uur toch echt weer drinken. Ze viel behoorlijk aan op de fles hoor…Daarna maakte ze een ruk van 04.00-09.00 uur maar liefst en nu ligt ze ook alweer te ronken.

Misschien klopt het toch wat Natasja zei in mijn vorige topic, dat de papfles voor de nachtvoeding niet zo werkt? Dat ze dan juist actief worden? Na 2x is het wat vroeg conclusies te trekken, maar het is wel opvallend. Normaal werd Juultje maar 1x wakker en viel ze na de voeding meteen weer in slaap…

Wanneer geven jullie je kindje de papfles? En die fles is toch niet alleen bedoeld om je kindje te laten slapen met een vol pensje (dat staat op de verpakking, alsof het dus goed is om 'm bij de laatste voeding te geven), ze hebben toch ook de bouwstoffen nodig? Ik wil 'm er dus wél inhouden…En doen jullie dan ook 6 schepjes Nutrilon en 2 scheppen Nutrix…En watvoor speen zit erop…Julia kon de 1/2/3 niet ´hanteren´, ze proestte en spuugde en heel haar mondje was wit…nu zit er een M op, maar die klokt ze veel te snel naar binnen! TIPS PLEASE!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier bijna hetzelfde euvel, alleen zonder de vraag naar eten. Morgan wordt ook tussen 4 en 5 wakker en na geven van speen zakt ze bijna meteen weer weg om vervolgens maar 15 tot 30 min te slapen. Honger heeft ze niet want dan klinkt ze anders. Zij krijgt ook als laatste een nutrixpapfles. 180+6+2 en die komt midden in de nacht zeg maar. Ook Help… Ligt het aan de fles?? Anders wisselen 20.00 pap en 's nachts melk??

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Je kan de papfles ook 's ochtends geven hè, als eerste fles. Ontbijtje zeg maar. Ik moet er zelf ook niet aan denken om met een volle pens te gaan slapen, weet niet hoe dat bij jou zit?

Groetjes!

Ik ga ze denk ik omgooien rainbow. Om 20.00 een papfles en als ze 's nachts komt een gewone. En dan 's morgens ook gewoon pap. Kijke hoe dat gaat. Misschien slaapt ze zelfs wel door…

Groetjes,

Michèle

Ik denk dat het per baby verschilt. Tim krijgt om 19.00 uur zijn laatste fles en dat is een papfles. 180+6 en dan 2,5 schep Nutrix. Hij slaapt hier de hele nacht op en de volgende ochtend maken we hem om 7 uur wakker.

Schattebout, ik had toch al gezegd dat je doorslapen niet kunt “forceren”. Die kleine meid moet er zelf aan toe zijn. Alle sterkte met afwachten!

Groetekes, Sje

Nee weet ik Sje en het gaat mij ook niet om het doorslapen, maar het gaat mij om het feit dat ze wel moe is maar niet goed in slaap komt meer. Misschien als ze 's nachts een makkelijkere fles krijgt (pap moet ze meer voor werken) ze meer rust heeft daarna.

Groetjes,

Michèle

Ik had het ook niet tegen jou ik had het tegen Rainbow!

Groetekes, Sje

Oh sorry Sje. Heb ik niks gezegd…

Groetjes,

Michèle

En nou niet meer ertussen komen als de grote mensen aan het praten zijn!

Groetekes, Sje

Nee zal het niet meer doen…

Groetjes,

Michèle

Mooi! Moet jij nog niet naar bed, meisje?

Groetekes, Sje

Nee hoor ik mag nog opblijven… Ben al een grote meid he…

Groetjes,

Michèle

Morgan is om 19.00 in bad geweest. Ze wilde nu geen massage dus alleen ingesmeerd met wat lavendelolie. En nu ligt ze met een dik papbuikje te slapen. Ben heel benieuwd wat ze nu vanacht gaat doen. Ik ga er maar vanuit dat ze komt, zo niet is dat heel mooi Maar als ze komt krijgt ze gewoon melk zeg maar en dan morgenochtend weer een papfles om de dag goed mee te beginnen.

Groetjes,

Michèle

Ik ben benieuwd Michele! Ik hoop natuurlijk op een rustige, uitgeslapen nacht voor jullie…

Groetjes!

Sje, darling, ik snap dat ik het doorslapen niet kan forceren. Ik vind het ook niet erg dat ze niet doorslaapt, maar net als Michele (jaja, dat meisje heeft ook wel wat te zeggen hoor, ook al voelde zich aangesproken door jouw schatteboutje) zit ik met een baby die opeens met pap op helemaal niet meer wil slapen…Vandaar dat ik het vroeg hmm? Maar we zijn net bij Julia’s voeding vergeten om de pap erbij te doen en dus krijgt ze vandaag geen papfles, Achteraf lijkt me zo’n dikke plens ook niet fijn…Morgen beginnen we gewoon netjes opnieuw! Dat cb toch ook he, van hun kreeg ik het advies om 's avonds de pap te geven…Niet meer doen dus!

Nou dag pap- en doorslaapadviseuse!

En oh ja Sandra…ook al zegt Sje dat je doorslapen niet kunt forceren…wat heeeeeeeeeerlijk dat jouw Tim zo slaapt! Zou ik toch ook best wel willen hoor…

Als ze het maar tot half zes volhoud Mriek, dan is deze mamma al blij De werkweek is weer begonnen he dus het is weer vroeg op…

Groetjes,

Michèle

Rainbow, darling, je weet toch dat je adviezen van het cb met een flinke korrel zout moet nemen?!

(Hoe blond was je ook alweer? We moeten namelijk niet het risico nemen dat je nu zout aan de fles van Julia toe gaat voegen).

Groetekes, Sje

Een korrel?? Zou voor minimaal een kilo gaan…

Groetjes,

Michèle